Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joe wrote:

xydroh wrote:

Paddy wrote:

Timmetje wrote:
Volbeat?

Volbeat!

Volbeat.

Volbeat¿

Volbeat
1f641.svg

Ik kan me vooral vinden in de live-albums. Een stuk beter dan hun studioversies vind ik. Zeker de ‘hardere’ nummers als ‘Evelyn’ of ‘Pool of Booze, Booze, Booza’.

Goed dat je dat even zegt. Merk dat wij wel wat overlap hebben qua muzieksmaak, maar Volbeat ken ik eigenlijk amper. En wat ik ken (dat redelijk wansmakelijke Johnny Cash nummertje en die laatste paar verschikkelijke singles uit de afrekening) nodigen mij niet bepaald uit om ze verder te ontdekken.

Maar zoals wel vaker kan een liveplaat wel wat helpen, dus die ga ik eens opzetten. :-)

Billy Eilish een leukere headliner dan pearl jam?
Ik hoop dat dat een ironische grap was..

Heerlijk pearl jam, wordt weer een superconcert, voor mij de perfecte afsluiter van een eerste dag.

Mooie eerste naam, Pearl Jam! Inderdaad wat snel na 2018, maar ben toen zelf niet geweest en heb ze nog nooit gezien dus ik vind het persoonlijk niet zo erg ;). Ben benieuwd waar ze voor de rest mee komen!

Ik hoop dat dat een ironische grap was..
Heerlijk pearl jam, wordt weer een superconcert, voor mij de perfecte afsluiter van een eerste dag.

Nee hoor. Zit geen greintje ironie in.

Yup, allebei 3 keer gezien en ik VIND Billy Eilish dus leuker dan Pearl Jam.
Moet er wel bij zeggen dat ik Pearl Jam voor het laatst gezien heb in 2014 op RW en Billy wat recentelijker maar toch, moest ik kiezen dan wordt het Billy voor mij.
Ieder zijn meug toch (zei de oude zak).

Zonet een mailtje van Rock Werchter met de aankondiging van Pearl Jam - met andere woorden: een aankondiging om 16u is uitgesloten bij deze. Morgen meer nieuws wellicht!

Iedereen z'n mening natuurlijk.
Ik prefereer een dijk van een rockshow van 2,5 uur over een fluistershow van een uur waar ik met m'n 20 jaar de gemiddelde leeftijd van het publiek rondom mij met 5 jaar verhoog.

dinofest wrote:

Yup, allebei 3 keer gezien en ik VIND Billy Eilish dus leuker dan Pearl Jam.
Moet er wel bij zeggen dat ik Pearl Jam voor het laatst gezien heb in 2014 op RW en Billy wat recentelijker maar toch, moest ik kiezen dan wordt het Billy voor mij.
Ieder zijn meug toch (zei de oude zak).

Zo, die 2014 show was me er wel eentje zeg... Ik word nu wel benieuwd naar Billie haar live prestaties als zij dat overtreft :)

Voor mij persoonlijk zou het vooral gaan om iets nieuws zien. Pearl Jam is steengoed, maar ik vond ze in 2018 al een stuk minder indrukwekkend omdat ik ze in 2014 al zo goed had zien optreden. Ik zie niet zo goed in wat een nieuw optreden in 2020 mij kan brengen, behalve meer gewenning en minder spanning. Denk dat ik Billie Eilish in die zin dus "spannender" zou vinden.

Maar beide zijn op dit moment eigenlijk geen namen waar ik echt een ticket voor koop. Ik wacht op betere berichten.

Ik heb Pearl Jam nu vier keer gezien in zes keer Rock Werchter en dat gaat dus naar vijf. Goede band, altijd vermakelijk en strak. Maar Ik begrijp niet waarom Rock Werchter over en over en over dezelfde headliner boekt. Dan moet ik me aansluiten bij het Billie Eilish kamp, dat is in ieder geval een stuk spannender en frisser. Ik weet niet of Tame Impala te boeken valt voor RW dit jaar maar dat is net als Billie Eilish een artiest die je nu als hoofdact kan boeken en er makkelijk mee weg kan komen.

Ik weet nog in 2013 toen RW weigerde de Arctic Monkeys te boeken omdat ze alleen wilde headlinen. Één jaar later waren ze headliner op ieder groot festival in Europa. Ze mogen dus wat mij betreft wel eens wat meer risico gaan nemen en wat meer vernieuwen.

Dat gezegd hebbende, met Kendrick Lamar die toch wel zeker lijkt hebben ze wél een frisse nieuwe headliner hebben en met RHCP, Strokes, KoL, Tame Impala, Foo FIghters als kanshebbers lijken ze toch een waanzinnige line-up te krijgen.

Mijn verwachting is:
- Pearl Jam
- The Strokes - Kendrick Lamar
- Kings of Leon en RHCP
- Foo Fighters

KoL én RHCP is misschien wat veel van het goede maar ik denk dat ik met KoL/RHCP/FF eentje fout zal hebben maar weet niet zo goed welke. Het gebrek aan festivals in die periode van Tame Impala beloofd weinig goeds maar als ze die boeken hebben ze meteen de beste headliner van het weekend, die waren op Glastonbury en Lowlands waar ik ze gezien heb echt fenomenaal goed.

Ik zou Billie nog wel gaan kijken, maar Pearl Jam is een icoon in de rockwereld. Oké ze stonden er in 2018 ook, maar hun repertoire is groot genoeg. En zijn live zoveel beter dan een KOL etc. Ik ben dus blij dat ze terug komen.

Toch geen Volbeat als één van de eerste 5 namen?! Daarna misschien. Maar dat is toch echt niet meer dan een kleine subheadliner? Ze gaan toch eerst de echt grote namen geven. Ik hoop in ieder geval dat ze wegblijven. Als stevige headliner dan liever FNM of SYOD.

Users who are viewing this thread