Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Kendrick! Dat zou meteen een bom zijn als eerste naam.

Please. Please. Please.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Ken19 hint: “Levitate” Eerste waar ik aan dacht was de gelijknamige single van Twenty One Pilots

Wat flauw dat hinten. Zeg gewoon wie het is als je het zogenaamd weet. Hij houdt wel van de aandacht he.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
Thijs wrote:
Ken19 hint: “Levitate” Eerste waar ik aan dacht was de gelijknamige single van Twenty One Pilots

Wat flauw dat hinten. Zeg gewoon wie het is als je het zogenaamd weet. Hij houdt wel van de aandacht he.

Of hij wil het vertrouwen van zijn bronnen niet schenden, door op een forum wat hints te geven lekt hij niets, + dat is toch veel leuker en meer voer voor speculatie :D
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
tom93 wrote:

Thijs wrote:
Ken19 hint: “Levitate” Eerste waar ik aan dacht was de gelijknamige single van Twenty One Pilots


Wat flauw dat hinten. Zeg gewoon wie het is als je het zogenaamd weet. Hij houdt wel van de aandacht he.

Of hij wil het vertrouwen van zijn bronnen niet schenden, door op een forum wat hints te geven lekt hij niets, + dat is toch veel leuker en meer voer voor speculatie
1f600.svg

Over ieder festival weet hij blijkbaar alle ins en outs, dus dat vertrouwen heeft hij allang geschonden dan.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
=> in totaal 4x levitate,

Kendrick Lamar dus :D

Love won't get you high as this
Drugs won't get you high as this
Fame won't get you high as this
Chains won't get you high as this
Juice won't get you high as this
Crew won't get you high as this
Hate won't get you high as this
Levitate, levitate, levitate, levitate
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Thijs wrote:
Ken19 hint: “Levitate” Eerste waar ik aan dacht was de gelijknamige single van Twenty One Pilots

Wat flauw dat hinten. Zeg gewoon wie het is als je het zogenaamd weet. Hij houdt wel van de aandacht he.

Leuk juist. En hij weet het niet zogenaamd, hij weet het gewoon. :wink:

Kendrick of 21 Pilots idd. Beide topnamen maar ik hoop op Kendrick als headliner 1.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Levitate is ook een nummer van Flume dat dit jaar is uitgekomen. Zou met al zijn nieuwe werk + playtime op StuBru hem ook wel verwachten. Maar wel niet meer als klub c/barn headliner
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Oké, een beredeneerd gokje met alle info die nu voorhanden is. In principe begint StuBru in de derde week van december aan hun Warmste Week periode. RW heeft dus nog twee weken om te knallen. En aan de toon van Jazebel/Ken te horen, zullen ze dat ook doen. Elke dag een naam?

MA: Pearl Jam
DI: Kendrick Lamar
WOE: Twenty One Pilots
DO: Red Hot Chili Peppers
VRIJ: Dua Lipa

<weekend>

MA: The Strokes
DI: System Of a Down
WOE: Thom Yorke / Tyler, The Creator
DO: Foo Fighters
VRIJ: Volbeat

Hebben ze de hele bovenkant gedeeld, die heel sterk zou zijn. Los van wat mijn of jouw smaak is, staat er dan iets voor elk type werchterganger. En dan moet de undercard nog komen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
Oké, een beredeneerd gokje met alle info die nu voorhanden is. In principe begint StuBru in de derde week van december aan hun Warmste Week periode. RW heeft dus nog twee weken om te knallen. En aan de toon van Jazebel/Ken te horen, zullen ze dat ook doen. Elke dag een naam?

MA: Pearl Jam
DI: Kendrick Lamar
WOE: Twenty One Pilots
DO: Red Hot Chili Peppers
VRIJ: Dua Lipa

<weekend>

MA: The Strokes
DI: System Of a Down
WOE: Thom Yorke / Tyler, The Creator
DO: Foo Fighters
VRIJ: Volbeat

Hebben ze de hele bovenkant gedeeld, die heel sterk zou zijn. Los van wat mijn of jouw smaak is, staat er dan iets voor elk type werchterganger. En dan moet de undercard nog komen.

Ik vind het wel een beetje top heavy hoor. Op Thom Yorke en Tyler, The Creator na zijn dit allemaal namen die op majors als headliners gestaan hebben. Okay, een festival als Werchter kan Volbeat en Dua Lipa waarschijnlijk wel als sub wegzetten, maar dan zit je nog steeds met 7 headliners. Waarvan zeker 2 (FF en PJ) vaak lange shows willen geven. Dus daar past eigenlijk geen co-headliner bij.

Ik zou zeggen, gooi RHCP eraf, zoals eerder gezegd zijn die waarschijnlijk niet meer in Europa tegen de tijd dat Werchter plaatsvindt. Blijf je over met zoiets:

SOAD - Kendrick Lamar (á la QOTSA - Gorillaz)
The Strokes - Pearl Jam (alt rock avond)
Dua Lipa - 21P (pop avond)
Volbeat - Foo Fighters (mainstream rock avond)

En dan Thom en Tyler als Barn headliners. Tyler misschien tijdens SOAD voor de hiphoppers? En dan Thom tijdens Dua Lipa - 21P.

Dikke prima toch?

Edit: okay zie net dat Dua Lipa geen headliner was op Lowlands, kwam Kendrick nog na. Maar toch. Punt staat :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
21P en Dua Lipa als dagtrekkers is te mager voor RW denk ik. Zie in beide (ook 21P) wel een sub.

DO: Volbeat - Pearl Jam
VRIJ: RHCP - Kendrick
ZAT: 21P - Foos
ZON: SOAD - The Strokes

Zeker top heavy, maar het blijft RW he. Die tonen graag wie er de grootste is/heeft. ? En iets als Volbeat wordt hier wel enorm overschat vind ik. Vergeet niet dat Pearl Jam normaal wel semi headlinewaardige acts voor hen verdraagt he. Vorige keren stonden nog Jack White en Black Keys voor hen. En persoonlijk anders even goede vrienden als RHCP hieruit gehaald wordt hoor. Daar zit ik na de vorige 2 slappe pogingen niet meer op te wachten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
Eens dat Dua Lipa en 21P wat magertjes is hoor. Maar verwacht RHCP ook nog steeds niet.

21P - Kendrick Lamar
Dua Lipa - Foo Fighters
The Strokes - SOAD
Volbeat - Pearl Jam

Zo dan?
 

rolemodel

Nieuw lid
4 jun 2019
3
0
Dua Lipa zou binnenkort (waarschijnlijk maandag) met tour data komen. Volgens een gelekt bericht zou ze op 28 april optreden in Barcelona. De vraag is dus of ze begin juli nog in Europa zal zijn en of ze überhaupt festivals zal touren of verkiest om een eigen tour te plannen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken