Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Hier dan ook mijn lijstje met 20 jaar aan hoogtepunten:
‘99: REM als afsluiter in de regen. Magisch optreden. Zij die er bij waren, hebben het er nog steeds over.
‘00: Live treedt 2x op vanwege het Roskilde incident bij Pearl Jam. Met dit nieuws in het achterhoofd angstig hoe de mensenmassa in beweging is. Als de zanger zingt “come to me” helemaal, omvallen lukt niet want daar is het te druk voor.
‘01: Manu Chao, bij het bier halen vrienden kwijt geraakt. Als Manu Chao begint te spelen het bier maar zelf opgedronken en met ‘nieuwe vrienden’ gedanst.
‘02: Chemical Brothers: schuilen onder de vrachtwagen van de eetkraam tegen de regen.
‘03: Moby die wel ‘creep’ speelt en ‘the fastest song’. Ander memorabel moment: naar de tent gaan om energie te sparen voor Metallica, onderweg vrienden tegenkomen, een biertentje induiken voor “1” pilsje en vervolgens de hele avond Nederlandstalige liedjes zingen met iedereen in de biertent.
‘04: Heideroosjes met Urbanus!
‘05: mijn eerste keer Flogging Molly.
‘06: nog steeds een gemis dat door de enorme file ik Tool niet heb kunnen zien. The Who kende ik nog niet zo goed, maar was erg goed.
‘07: eerste keer Pearl Jam!
‘08: SLAYERRRRRRRRRR!
‘09: Metallica altijd goed
‘10: Rammstein steekt de wei in brand en Rise Against heerlijk pitten. Maar het echte hoogtepunt is Brazilië-Nederland op de camping via de radio luisteren. Helemaal lachen dat bij andere groepjes er vertraging op de lijn zit.
‘11: Seasick Steve spot mijn “John Deere” t shirt.
‘12: Kan niet echt een hoogtepunt benoemen. Eddie Vedder trekt zijn zoveelste fles wijn open, wat hun optreden niet echt ten goede komt.
‘13: Airbourne, “it’s all for rock n roll”
‘14: Stromae, wat een artiest, wat een afsluiter.
‘15: Muse met een breakdancende Pizzorno van Kasabian
‘16: “Hey Jude” zit nog steeds in mijn hoofd.
‘17: SOAD, zij hadden plezier, wij hadden plezier. Als Serj zijn wenkbrauw op trok, ging de wei uit zijn plaat.
‘18: Equal Idiots op the slope. Nog even de laatste energie eruit persen.
‘19: Tool op Werchter. Kanonne.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.885
6.097
Graag van Mad Cool dit gehad, kan de Sint/Schuer dit in m'n schoentje leggen?

Faith No More
Pixies
alt-J
Angel Olsen
Charli XCX
Phoebe Bridgers
HAIM
The Rapture
Wolf Alice
Brutus (man, wat ben ik trots op ze dat ze zo aan het doorbreken zijn momenteel!)
Cherry Glazerr
beabadoobee
Octo Octa
Peggy Gou
Nina Kraviz
Four Tet
Leon Vynehall
Modeselektor
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Brutus (man, wat ben ik trots op ze dat ze zo aan het doorbreken zijn momenteel!)

Hun eerste officiële (na een onaangekondigde surprise show) heb ik nog mee gemaakt in een jeugdhuis in Aarschot!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
Hier dan ook mijn lijstje met 20 jaar aan hoogtepunten:
‘99: REM als afsluiter in de regen. Magisch optreden. Zij die er bij waren, hebben het er nog steeds over.
Hamaai,
Was toen super om den Demerdijk af te gaan richting uw tent (Camping C2).
was één mega glijbaan :-D
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Nog een keertje een laatste wishlist voor volgende week de eerste namen zullen komen (Klub C heeft nooit echt namen die me boeien):

M: Red Hot Chili Peppers - Anderson Paak - Vampire Weekend - My Chemical Romance
B: Pixies - Real Estate - Whitney
S: Against Me! - Rolling Blackouts CF - Spielbergs

M: Pearl Jam - The National - Foals - The Gaslight Anthem
B: Lorde - Wilco - Cage The Elephant
S: Sons - Sports Team - Surf Curse

M: Tame Impala - Faith No More - The Raconteurs - Courtney Barnett
B: Incubus - Tinariwen - Twin Peaks
S: Fontaines DC - Angie McMahon - dirk.

M: Rage Against The Machine - The Strokes - dEUS -The Hives
B: Thom Yorke - Diiv - Stella Donnelly
S: Parquet Courts - Hinds - Black Midi
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Kendrick is ondertussen ook bevestigd voor Rock in Roma en Openair Frauenfeld, dus ik vermoed dat we die naam volgende week wel met zekerheid mogen verwachten. Zal tegen dan ook wel met een nieuwe langspeler op zak zitten. Verder hoop ik dat The Strokes en RATM volgende week twee van de namen zijn.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.952
521
Kendrick is ondertussen ook bevestigd voor Rock in Roma en Openair Frauenfeld, dus ik vermoed dat we die naam volgende week wel met zekerheid mogen verwachten. Zal tegen dan ook wel met een nieuwe langspeler op zak zitten. Verder hoop ik dat The Strokes en RATM volgende week twee van de namen zijn.
Ik ben bang dat die laatste twee niet in Europa gaan touren komende zomer, maar ik hoop dat ik aangenaam verrast word.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Op naar maandag en vervolgens iedere dag een naam/namen (zoals voor RW10) , zaterdag ticketverkoop vanaf 11h, vermits Eilish om 10h start. (Een gok)
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
danny wrote:
Kendrick is ondertussen ook bevestigd voor Rock in Roma en Openair Frauenfeld, dus ik vermoed dat we die naam volgende week wel met zekerheid mogen verwachten. Zal tegen dan ook wel met een nieuwe langspeler op zak zitten. Verder hoop ik dat The Strokes en RATM volgende week twee van de namen zijn.

Ik ben bang dat die laatste twee niet in Europa gaan touren komende zomer, maar ik hoop dat ik aangenaam verrast word.
Dacht dat The Strokes al een optreden hadden in Europa deze zomer maar dat blijkt inderdaad niet het geval te zijn. RATM verwacht ik persoonlijk ook niet aangezien die reünie meer politiek gefocust lijkt, maar we mogen dromen haha. Pearl Jam is voor mij eigenlijk ook wel welkom aangezien ik telkens de edities heb gemist wanneer ze speelden.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Mag je zeggen wat je wil, maar zetten ze een (co)headliner waardige act zomaar even erbij op Classic. Mooi. Vraag me enkel af in hoeverre dat aansluit bij het doelpubliek dat voor McCartney komt. Had persoonlijk wat meer classic acts verwacht. Maar sowieso mooi.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
711
633
Ik vraag me daardoor vooral af hoeveel vertrouwen ze dan wel niet hebben in hun RW line-up. The Killers zou altijd een veilige keuze geweest zijn op RW.
Ik wacht geduldig af tot maandag
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Prima, meer plaats op RW voor originele headliners! Ik heb er een goed gevoel over als ze zoiets kunnen wegzetten buiten het main festival.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Zonet een teaser op hun Facebook geplaatst, filmpje met 'Soon'. Herken de muziek niet meteen, geen idee of er een hint inzit.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Liedje van Aurora, maar die stond er afgelopen editie al, dus zal geen hint zijn denk ik.
Erg sterk dat ze The Killers, Macca en Taylor Swift op losse events kunnen zetten, dat zal vast wel goedkomen met de line up.
Nog een weekend geduld en dan hopen op volgende week meerdere namen, of elke dag een naam in ieder geval.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken