Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
en LCD Soundsystem (2009 kan wel niet, ze stonden er in 2007 (maar dan heb ik The Chemical Brothers verkozen) en in 2010 (dan heb ik Green Day verkozen)).

Oeps, foutje. Het ging dus over hun show in 2010 (tijdens Green Day dan, die volgens mij ook heel lang speelden want heb daar nog een stukje van gezien dacht ik).

Zonde dat je die gemist hebt. Ben al een tijd niet meer geweest, maar had in 2013 speciaal een dagkaart voor Blur. Nog steeds misschien wel het beste concert dat ik ooit gezien heb. Waren echt bizar goed

Ja, heel veel spijt van! Was toen op vakantie... Jammer, want dat jaar stonden er veel acts die heel erg in mijn straatje liggen: Sigur Ros, The National, Nick Cave & The Bad Seeds, Depeche Mode, Frank Ocean, Vampire Weekend, James Blake, Kendrick Lamar, Blac Party, Phoenix, Charles Bradley,... En Blur ja, nu de act die het allerhoogst op mijn bucketlist staat, naast The Strokes. (Als we onmogelijke dingen als Kate Bush, Tom Waits en een reünie van Talking Heads even niet meetellen. ;-)) Al had 2013 met Green Day, Rammstein, Volbeat en een hehaling van Editors ook een paar dingen die mij to-taal niet trekken.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Leuk al die lijstjes! Ik heb zelf pas 3 edities meegemaakt maar toch zeker een aantal vette shows gezien die ik altijd ga onthouden:

Janelle Monae 2019 (wat een show, wat een stem, wat een vrouw)
Glen Hansard 2016 (kende zn muziek een beetje maar was hier vooral heen gegaan vanwege alle lof die hij hier kreeg, en jullie hebben hem niet tekort gedaan, hij blies me omver!)
Linkin Park 2017 (de show was op zichzelf al erg goed maar is nog extra memorabel gemaakt door wat er 2 weken later gebeurde helaas)
Vintage Trouble 2016 (deze mannen zijn gemaakt voor de bühne)
Pink 2019 (hier ga ik wss commentaar op krijgen vanwege alles wat hieromheen speelde, maar deze show opzich was echt briljant!)
Kylie Minogue 2019 (voor degenen die altijd vragen waar dat feestje nou is: HIER DUS)
The 1975 2016 (dit jaar ook gezien maar vond ze in 2016 zo in t donker in de klub C beter overkomen!)
Imagine Dragons 2017 ( gewoon puur kwaliteit)
Robert Plant & SSS 2016 (van alle oudjes die ik ondertussen heb gezien was hij denk ik wel het beste bij stem, prachtig!)
Prophets Of Rage 2017 (zo hard gemoshpit dat ik de volgende dag zelfs een fles mayo niet meer op kon tillen van de spierpijn in mn armen xD)
King Princess 2019 (kwam live zoooooooveel beter over dan op plaat, echt heel goed)
Tool 2019 (nog nooit mensen zulke beheersing over hun instrumenten zien vertonen)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Als het mag in deze late uurtjes, m'n bescheiden lijstje;

Paul McCartney (2016)
PJ Harvey -> Tame Impala (2016)
Radiohead (2017)
London Grammar (2018)
Pearl Jam (2018)
David Byrne (2018)
The Good, The Bad & The Queen (2019)
The Cure (2019)
Rosalia (2019)
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Oeh, favorieten lijstjes. Dan doe ik ook eens mee.

Radiohead (2003)
Bloc Party (2005)
Neil Young (2008)
Gnarls Barkley (2008)
Fleet Foxes (2009)
Grace Jones (2009)
Faithless (2010)
Goose (2011)
Pearl Jam (2012)
Editors (2012)
Bloody Beetroots (2013)
Stromae (2014)
CC Smugglers (2015)
James Bay (2015)
Death Cab for Cutie (2015)
Nathaniel Rateliff (2016)
Paul McCartney (2016)
System of a Down (2017)
Franz Ferdinand (2018)
David Byrne (2018)

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Alleen aanwezig in 2010 (combi), 2016 (zaterdag), 2018 (combi), 2019 (vrijdag).

Tool (2019)
Albert Hammond Jr (2018)
Red Hot Chili Peppers (2016, maar dat ligt meer persoonlijk, kan begrijpen dat mensen hier niet eens mee zouden zijn)
Rise Against (2010)
Pearl Jam (2010)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Leuk al die lijstjes, tijd om er ook eens 1 per jaar uit te halen:
2010: De Jeugd van Tegenwoordig, eerste optreden in mijn Werchter carriere, het was niet veel soeps, maar het eerste optreden van de 4 dagen, helemaal vooraan met de vrienden, het was gewoon gezellig.
2011: de combo Qotsa-Linkin Park vooraan meegemaakt, beuken van begin tot eind. Het Iron Maiden debacle was hilarisch en van Black Eyed Peas herinner ik me niets, missie geslaagd :lol:
2012: Daar is The Barn, leuke toevoeging. Maar de headline show van Editors was toen fenomenaal, dat niveau haalden ze hierna nooit meer.
2013: Blur, punt.
2014: Vooral in de lage regionen een goeie editie en de thuisoverwinning van Stromae.
2015: Als FF fan was dit jaar een grote domper maar de vervanger knalde ongewoon, Faith no More, met afstand!
2016: Waar je Bazart zag voor het helemaal kut was, Savages daarna de Klub C verscheurde, Iggy nog steeds rimpelig was, Paul de wei inpakte en zondag werd afgesloten in the Barn.
2017: De terugkeer van Radiohead, de muziek van hun echt leren waarderen dat jaar. En de victorie van SOAD, dat was toch zo goed.
2018: Onmogelijk om hier specifieke dingen uit te halen, dagelijkse hoogtepunten, die donderdag, die overwinning op de goddelijke kanaries, Pearl Jam, en die fucking lekkere zondag!!!
2019: Ja sta er maar aan, intens genoten van The Cure-Tool combo.
2020: ...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Mijn lijstje lijkt verdwenen?
1f625.svg
Sim sala bim!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Alt-J (2015, The Barn, toen nog heel goed!)
Parov Stelar (2016, The Barn, ging compleet los na de EK uitschakeling)
Tame Impala (2016, The Barn, geen woorden voor nodig)
Jamie XX (2016, The Barn, bijna geen eigen songs en crowdpleasers nodig om toch een fenomenale set te draaien)
Lorde (2017, The Barn, perfecte popshow na dat geniale album)
Radiohead (2017, Main, magie op de weide)
Gorillaz (2018, Main, plezantste headliner in jaren)
David Byrne (2018, The Barn, het concert heruitgevonden)

Dit jaar enkel vrijdag gegaan en helaas vielen The Cure en Tool mij minder mee dan gepland. Ook confronterend om te zien dat ik in 2015 zo veel goede artiesten niet heb gezien omdat ik ze toen nog niet kende.
Bij deze ben ik klaar voor 2020, laat volgende week maar komen!
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
De vrijdag van 2007 vergeet ik nooit. Na elkaar op de main stage: The Van Jets - Kings Of Leon - Kaiser Chiefs - Bloc Party - QOTSA - Arctic Monkeys - Pearl Jam. Vooral QOTSA was super toen.

verder:
Tool 2019
Robert Plant 2016
War on Drugs 2015
Pearl Jam 2018
Radiohead 2017
SOAD 2017
Alt-J 2015
Paul Mcartney 2016
RHCP 2006


 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
543
409
Hey, ik ben al een tijdje niet actief geweest op dit forum, maar goed, ook hier mijn lijstje dan maar.
Ik ben in 2014 en 2019 naar RW geweest, waarvan 2014 ook mijn eerste festival was (dat er nog maar velen mogen volgen)

Pearl Jam (2014): Misschien nog wel steeds het beste concert wat ik live heb gezien. Wat zijn die live goed en dan ging Nederland ook nog door naar de volgende ronde op het WK tijdens het concert. Shame on de mensen die voetbal zijn gaan kijken tijdens dit concert :p
Stromae (2014): Wat een ras entertainer, wij stonden eigenlijk per ongeluk helemaal van voren, omdat vrienden ook naar KoL en Franz Ferdinand wouden, maar wat een show
Parov Stellar (2014): Eigenlijk per ongeluk in de Klub C beland en vooraf niet echt bekend met de muziek, maar wat een feest. Ook perfect voor in de tent
Robert Plant (2014): Wat valt er over te zeggen, het is gewoon een baas met baze muziek :p
The Black Keys (2014): Het 'voorprogramma' van Pearl Jam, persoonlijk vind ik deze muziek gewoon al heel erg tof, dus dat helpt natuurlijk heel erg en wij stonden helemaal van voren, wat ook ten goede van de sfeer kwam :)
Royal Blood (2017): Wat een geluid weten die gasten te maken met z'n 2en!
Linkin Park (2017): Ook weer een persoonlijk favorietje en ik blij dat ik ze een keer live heb kunnen zien
SOAD (2017): Luister ik de muziek veel? Nee. Was ik vooraf enthousiast? Niet bepaald, maar dit was misschien wel de beste show van 2017. Wat een energie en (positieve) gekkigheid.
Foo Fighters (2017): Sommige mensen vinden de show geweldig, sommige mensen vinden het saai en langdradig, maar mij kan je altijd wel blij maken met een Foo Fighters show, vorig jaar ook op Sziget weer gezien, zelfde idee, zelfde hits en nog steeds blijf ik het geweldig vinden :p
Rag'N'Bone man (2017): Leuke gast, geweldige stem!

Dan nog een vraagje.... Aangezien ik niet actief ben geweest op dit forum... Heeft iemand er zicht op wanneer de eerste namen voor RW 2020 bekend worden gemaakt? Want het lijkt er op dat het weer rock werchter wordt voor mij dit jaar, na het misgrijpen van Glastonbury tickets :p
 

dropbox

Playlistbediener
14 feb 2018
7
0
De vrijdag van 2007 vergeet ik nooit. Na elkaar op de main stage: The Van Jets – Kings Of Leon – Kaiser Chiefs – Bloc Party – QOTSA – Arctic Monkeys – Pearl Jam.

Blijkbaar vergeet je 'm wel. Was Van Jets - Enter Shikari - KOL - Bloc P - QOTSA - AM - PJ
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
randyrw wrote:
De vrijdag van 2007 vergeet ik nooit. Na elkaar op de main stage: The Van Jets – Kings Of Leon – Kaiser Chiefs – Bloc Party – QOTSA – Arctic Monkeys – Pearl Jam.

Blijkbaar vergeet je ‘m wel. Was Van Jets – Enter Shikari – KOL – Bloc P – QOTSA – AM – PJ
Poh, dat was ook mijn eerste RW. Deze artiesten lagen toen ook volledig in mijn straatje, dus was bijna te mooi om waar te zijn destijds. Niet dat er één van deze optredens in mijn lijstje met mooiste RW-optredens zou komen, maar het is nog steeds een hele mooie dag. Zal straks ook eens een lijstje proberen op te stellen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.584
585
Mad Cool weer met flinke lijst (31 namen). O.a. Angel Olsen, Rex Orange County, Charli XCX, Phoebe Bridgers en vele andere.. Genoeg moois wat op RW kan.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Maar vandaag dus nog geen namen en alle pijlen op komende week? Of worden we stiekem verrast om 16u?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Jep, een hele hoop namen die perfect in de tenten zouden passen. Angel Olsen, Phoebe Bridgers en Charli XCX zie ik zeker doorkomen. Dingen als Confidence Man en The Regrettes kunnen ook mooi op The Slope. En op momenten als deze droom ik er toch van dat Werchter ooit een deftig nachtprogramma krijgt met Floating Points, Peggy Gou en Leon Vynehall.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Misschien vergis ik mij, maar wist Ken niet een week geleden te vertellen dat popup afgelast ging worden? Maakt hem toch terug wel een belangrijke bron lijkt me. Maar in ieder geval hoop ik ook dat ze Rex Orange county overhalen van Mad cool, was heel vorig jaar op Dour!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Mad Cool heeft toch wel een mooie inhaalbeweging gemaakt hoor. In de breedte gewoon een sterke lineup daar. En Faith No More, wat een topheadliner.

Deze week toch een hele lijst mooie kanshebbers bijgekomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken