Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Het maximum combitickets is toch 61.000, dat is bijna 3/4e van het totaal aantal tickets? Moest nu de helft (en dan ben ik vriendelijk) geïnteresseerd zijn in P!nk of eender welke kutact op de main die dag, dan zit je nog steeds op ca 30.000 bezoekers die zich elders zullen bevinden, hoogstwaarschijnlijk het gros links van het terrein. Gainsbourg of Ashcroft mogen dan misschien minder toegankelijk, gekend etc. zijn. Het is en blijft zowat het enige alternatief voor moesten mensen niets willen hebben van wat er op de main speelt en dat zorgt sowieso voor volle tenten.

Denk dat het merendeel wel ff naar Pink gaat kijken. Sowieso zijn de combitickets nog niet uitverkocht, komt een deel pas op de vrijdag aan, zitten er op de camping, buiten het terrein te drinken, op de NWW of in de Apero etc etc
 

nuts

Playlistbediener
17 nov 2017
22
0
Weten jullie of het mogelijk is om een campingticket voor de Hive te kopen en louter naar de feestjes op de camping te gaan? We vinden de line-up dit jaar z'n geld niet echt waard, maar zouden toch graag de sfeer van een weekendje Werchter meepikken.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Als ik mezelf mag zien als bijna stereotiep & mainstream Rock Werchter millennial, en wat rond hoor bij mijn vriendengroep, is niet enkel P!nk het probleem (uiteraard wel het grootste probleem waar het meeste over gepraat wordt).

De line-up in het algemeen is totaal niet overtuigend genoeg om mensen aan te zetten tot vier dagen. Degene die wel komen, komen meestal zonder echt weet van de volledige line-up. Op donderdag kan P!nk (leuke oude hits, maar die laatste liedjes zijn zo plat en poppy) en Bastille totaal niet overtuigen. Op vrijdag weet jammergenoeg niemand van mijn groep wie Tool is (sorry forum, er zijn ook mensen die er minder voor te vinden zijn), en vinden ze the Cure passé (opnieuw mijn excuses). Mumford & Florence zijn de voorbije jaren zo veel gekomen, maar daar hebben ze het minste problemen mee. Muse op zondag is een leuke boeking, maar ook daar stond niet echt iemand voor te springen.

Hoewel alle dagen wel duidelijk een specifieke doelgroep proberen te bereiken, slaan ze de bal mis in het totaalpakket. Heel veel grote artiesten, maar te veel losse flodders. Daarom dat een dag als vrijdag onmiddelijk uitverkocht, maar de combi's minder draaien.

Ik geloof er wel steevast in dat ze hier wel uit gaan leren, en volgend jaar een steengoede affiche zoals vorig jaar op de proppen zullen krijgen waar iedereen elke dag meer dan aan zijn trekken zal komen, en dan verkopen ze gewoon kei hard uit.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Weten jullie of het mogelijk is om een campingticket voor de Hive te kopen en louter naar de feestjes op de camping te gaan? We vinden de line-up dit jaar z’n geld niet echt waard, maar zouden toch graag de sfeer van een weekendje Werchter meepikken.

In een andere thread werd dit ook al gevraagd. Het antwoord is waarschijnlijk 'Nee'.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Op vrijdag weet jammer genoeg niemand van mijn groep wie Tool is (sorry forum, er zijn ook mensen die er minder voor te vinden zijn), en vinden ze the Cure passé (opnieuw mijn excuses).

Dit heb ik eerder hier in een ander topic ook geprobeerd duidelijk te maken en de reacties erop waren niet mals haha, maar tis gewoon een feit dat er echt een hele hoop mensen zijn die Tool niet kennen en The cure saai vinden. Ik ben zelf wel een groot Tool fan trouwens.

 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Weten jullie of het mogelijk is om een campingticket voor de Hive te kopen en louter naar de feestjes op de camping te gaan? We vinden de line-up dit jaar z’n geld niet echt waard, maar zouden toch graag de sfeer van een weekendje Werchter meepikken.
Tot vorig jaar kon dat, nu moet je een festivalticket ook verplicht hebben.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.348
5.901
Is er trouwens al een plattegrond van dit jaar? Ik kan er zowel op de site als via Google geen vinden. Of is het normaal dat die zo laat bekend wordt?

Niet dat ik iets bijzonders op de plattegrond verwacht trouwens, maar ik vond het gewoon vreemd er nog geen te kunnen vinden.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.679
2.329
Is er trouwens al een plattegrond van dit jaar? Ik kan er zowel op de site als via Google geen vinden. Of is het normaal dat die zo laat bekend wordt?

Niet dat ik iets bijzonders op de plattegrond verwacht trouwens, maar ik vond het gewoon vreemd er nog geen te kunnen vinden.

Denk dat die altijd +/- 1 week voor het festival begint bekend gemaakt wordt. Zal dus wel voor deze week zijn.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
847
777
Dr. Hannibal wrote:
Is er trouwens al een plattegrond van dit jaar? Ik kan er zowel op de site als via Google geen vinden. Of is het normaal dat die zo laat bekend wordt?

Niet dat ik iets bijzonders op de plattegrond verwacht trouwens, maar ik vond het gewoon vreemd er nog geen te kunnen vinden.

Denk dat die altijd +/- 1 week voor het festival begint bekend gemaakt wordt. Zal dus wel voor deze week zijn.

verder zie ik dit keer ook niet de Apero genoemd, kan me niet voorstellen dat deze er niet zijn, maar het zal toch niet
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290


Op de site van Boutique staat wel al een kaartje van het terrein toen waar ook de apero op te zien is. Hoewel het mogelijk is dat ze die nog verpaatsen lijkt mij dit wel straf :) vraag me wel af waar 'the Brewery' dit jaar dan zou staan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Is er mogelijkheid om een gasvuur te gebruiken op camping c3? Indien niet, kan ik ergens warm water krijgen op te koken? Meer heb ik eigenlijk niet nodig.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Is er mogelijkheid om een gasvuur te gebruiken op camping c3? Indien niet, kan ik ergens warm water krijgen op te koken? Meer heb ik eigenlijk niet nodig.

In principe niet. Weet niet of ze bij C3 heel fanatiek controleren.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
https://www.ad.nl/muziek/pink-overdondert-met-indrukwekkende-show-in-johan-cruijff-arena~a1c9de55/

... en toch ga ik naar Elbow. Misschien een klein stukje Pink nog zien na Elbow.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.348
5.901

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.160
NRC en Parool zijn ook positief over de show. Het enige wat ze flink afzeiken is de galm en akoestiek in de Arena. Het geluid schijnt daar niet om aan te horen geweest:

Parool: Zangeres Pink gaf zondagavond misschien wel de indrukwekkendste popshow ooit in de Johan Cruijff Arena.

https://www.parool.nl/kunst-media/pink-overdondert-met-show-in-johan-cruijff-arena~b1c9de55/
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/17/pnk-is-stoer-acrobatisch-en-niet-om-aan-te-horen-a3963958

Ik kijk uit naar haar show op Werchter.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Zal vast een heel erg leuke show geweest zijn, top voor de fans om zoiets mee te maken.
"Ze overdonderde met visueel spektakel, zwevende decorstukken en trapezewerk op - letterlijk - hoog niveau ... Maar eerlijk is eerlijk: Pinks grootse kracht is de omlijsting."
Maar zoals velen hier al hebben gezegd, bevestigt het Parool het ook even, dat het visuele en het show aspect de reden zijn voor de 'indrukwekkendste popshow'.
Neemt niet weg dat ik sowieso al wel van plan was om na Elbow even het einde te gaan kijken bij P!nk.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4


Op de site van Boutique staat wel al een kaartje van het terrein toen waar ook de apero op te zien is. Hoewel het mogelijk is dat ze die nog verpaatsen lijkt mij dit wel straf
1f642.svg
vraag me wel af waar ‘the Brewery’ dit jaar dan zou staan

Plattegrond van vorig jaar, zal dit jaar veelal hetzelfde zijn:
https://i2.wp.com/www.99festivals.com/wp-content/uploads/2018/07/Map-RW.jpg?ssl=1
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken