Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Vraagje aan de ervaren Werchter gangers: Dit jaar voor het eerst een dag naar Werchter (de Tool dag). Aangezien midden in de nacht terug rijden geen optie is willen we ook voor die nacht een campingplek reserveren maar twijfel erg over welke? Camping Regular, the Hive? Sommige campings lijken best ver van terrein te liggen. En kun je redelijk dicht bij de camping parkeren?
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Vraagje aan de ervaren Werchter gangers: Dit jaar voor het eerst een dag naar Werchter (de Tool dag). Aangezien midden in de nacht terug rijden geen optie is willen we ook voor die nacht een campingplek reserveren maar twijfel erg over welke? Camping Regular, the Hive? Sommige campings lijken best ver van terrein te liggen. En kun je redelijk dicht bij de camping parkeren?
Ik denk dat de Hive lastig gaat worden, als je pas op vrijdag aankomt is deze denk ik heel erg vol. Vaak zag ik op donderdag al mensen eindeloos over de camping lopen op zoek naar een plekje. Nou weet ik niet hoe het op de regular campings is, maar ik denk dat je daar meer kans hebt.
Overigens ga ik ook alleen de vrijdag en rij met een zooitje Red Bull maar gewoon 's nachts terug :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Vraagje aan de ervaren Werchter gangers: Dit jaar voor het eerst een dag naar Werchter (de Tool dag). Aangezien midden in de nacht terug rijden geen optie is willen we ook voor die nacht een campingplek reserveren maar twijfel erg over welke? Camping Regular, the Hive? Sommige campings lijken best ver van terrein te liggen. En kun je redelijk dicht bij de camping parkeren?

Ik zou voor 1 nacht zelfs de moeite niet doen om een tent op te zetten.
Als je graag drinkt en niet té soft ben. Zou ik opteren om de bus naar Leuven te nemen. 3 uurtjes door bijten en daar dan 's ochtends de eerste trein nemen naar waar je moet. (bedenk me net dat je waarschijnlijk met de auto zal gaan?)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.632
4.927
Dillinger wrote:
Vraagje aan de ervaren Werchter gangers: Dit jaar voor het eerst een dag naar Werchter (de Tool dag). Aangezien midden in de nacht terug rijden geen optie is willen we ook voor die nacht een campingplek reserveren maar twijfel erg over welke? Camping Regular, the Hive? Sommige campings lijken best ver van terrein te liggen. En kun je redelijk dicht bij de camping parkeren?

Ik zou voor 1 nacht zelfs de moeite niet doen om een tent op te zetten.
Als je graag drinkt en niet té soft ben. Zou ik opteren om de bus naar Leuven te nemen. 3 uurtjes door bijten en daar dan ’s ochtends de eerste trein nemen naar waar je moet. (bedenk me net dat je waarschijnlijk met de auto zal gaan?)

Dit is heus wel doenbaar, die paar uurtjes in Leuven ben je onder een hoop volk, de pitta aan het station blijft heel de nacht open als je moet opladen.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Gister naar Tool geweest in 020. Was supersterk en strak, nu al weer zin in volgende week! Mooie visuals, ben benieuwd of ze op Werchter dezelfde set spelen, maar gekeken naar de andere optredens zullen ze niet veel afwijken. https://www.setlist.fm/setlist/tool/2019/ziggo-dome-amsterdam-netherlands-b91c58e.html
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Dillinger wrote:
Vraagje aan de ervaren Werchter gangers: Dit jaar voor het eerst een dag naar Werchter (de Tool dag). Aangezien midden in de nacht terug rijden geen optie is willen we ook voor die nacht een campingplek reserveren maar twijfel erg over welke? Camping Regular, the Hive? Sommige campings lijken best ver van terrein te liggen. En kun je redelijk dicht bij de camping parkeren?

Ik zou voor 1 nacht zelfs de moeite niet doen om een tent op te zetten.
Als je graag drinkt en niet té soft ben. Zou ik opteren om de bus naar Leuven te nemen. 3 uurtjes door bijten en daar dan ’s ochtends de eerste trein nemen naar waar je moet. (bedenk me net dat je waarschijnlijk met de auto zal gaan?)

Gaan met een groepje van vier , met de auto, en we drinken alle vier graag. Vandaar het plan om toch maar die tent op te zetten. Weet je of het klopt dat er pendelbussen rijden vanaf de parkeerplaatsten naar de camping en festival? Want naar ik begreep mag je geen steekkarretje meenemen en het lijkt me anders erg ver lopen van parkeerplek naar camping!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.250
3.171
Gaan met een groepje van vier , met de auto, en we drinken alle vier graag. Vandaar het plan om toch maar die tent op te zetten. Weet je of het klopt dat er pendelbussen rijden vanaf de parkeerplaatsten naar de camping en festival? Want naar ik begreep mag je geen steekkarretje meenemen en het lijkt me anders erg ver lopen van parkeerplek naar camping!
Er is een pendelbus tussen parking C16 en camping C3 (zie busstops rechts en midden op het kaartje). Hive parking ligt ook redelijk dicht bij The Hive zelf. Anders ga je inderdaad altijd een eindje moeten lopen maar dat moet wel doenbaar zijn met kampeerspullen voor 1 dag lijkt me? Voor de rest zijn er enkel pendelbussen tussen Leuven en Werchter (busstop helemaal links).

 

tentenopzetten

Nieuw lid
19 jun 2019
3
0
Hoi allemaal! Dit jaar is het voor mij de eerste keer Rock Werchter. Daarom had ik wat vraagjes voor de "ervarenen" onder ons.
- Hoe zit het met de alcohol op de camping. Is er een max aantal liter dat mee naar binnen mag? (hoe zit het met wijn, want glas)
- Moet je woensdag 26 juni op tijd zijn voor een goede plek op the Hive?
- Gaan jullie naar de winkel buiten de camping?
- Verder nog tips?

Groetjes!!
 

Pemmes

Playlistbediener
26 mrt 2017
22
0
Ik ben nog nooit op drank gecontroleerd.. maar voor alles moet een eerste keer zijn. Wijn hebben ze ook in pakken.

Woensdag vind je prima plekken op de hive.. tis wel heel lang jnn de rij staan.. maar dan krijg je wel je festival bandje al.

Wij gaan nooit naar de winkel. Al staan we dit jaar op c7. Dus dan ligt de winkel aardig op de route. Ik neem gewoon genoeg spullen mee.

Tips.. geniet.. laat het festival je leiden.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Hoi allemaal! Dit jaar is het voor mij de eerste keer Rock Werchter. Daarom had ik wat vraagjes voor de “ervarenen” onder ons.
– Hoe zit het met de alcohol op de camping. Is er een max aantal liter dat mee naar binnen mag? (hoe zit het met wijn, want glas)
– Moet je woensdag 26 juni op tijd zijn voor een goede plek op the Hive?
– Gaan jullie naar de winkel buiten de camping?
– Verder nog tips?

Groetjes!!

Hoi! Volgens mij is er officieel wel een maximum aan alcohol wat je mee mag nemen, maar in de praktijk kan je zoveel meenemen als je wil lijkt het. Wijn in flessen is niet toegestaan, want glas inderdaad. Potjes nutella ofzo ga je dus ook niet mee kunnen nemen. Wat je wel kan doen is wijn in van die kartonnen dozen met kraantje kopen.
Winkel buiten de camping heb ik nog nooit gebruik van gemaakt, wel vorig jaar nog een keertje met de pendelbus naar Leuven geweest voor hooikoorts medicatie ( wat je in Belgie overigens alleen bij een apotheek kan halen, drogisterijen verkopen geen medicijnen).
Aankomsttijd op de woensdag maakt volgens mij niet heel veel uit, al is het in verband met de wachttijden misschien handig om al redelijk vroeg te gaan. Afgelopen jaren heeft t me zomaar een paar uur gekost om de camping op te komen omdat van iedereen de bagage gecontroleerd wordt. Gelijk een tip wat dat betreft; zorgt dat je voor dat geval wat te eten en drinken voorhanden hebt, zeker als het zoals afgelopen jaar tegen de 30 graden is.
Verder; probeer bij aankomst niet te veel te stressen. Ga er van uit dat het je een tijdje gaat kosten om op de camping te geraken en dat ook het krijgen van een plekje nog even duurt, maar uiteindelijk komt dat allemaal gewoon goed :)
Als je eenmaal een plek hebt gevonden kan het nooit kwaad even een praatje met je buren te maken, je weet nooit waar het goed voor is.
Er zijn denk ik nog zat tips te geven, als je ergens vragen over hebt gewoon stellen. Veel plezier in elk geval!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.526
6.395
Jongens, Tool wordt volgens mij de vetste dagafsluiter die Werchter ooit gezien heeft. Natuurlijk ben ik zwaar bevooroordeeld als fan, maar die licht- en lasershow die ik gisteren gezien hebt gaat het volgens mij fantastisch doen op de Werchter weide midden in de nacht. En dan nog het retestrakke muzikale geweld wat daarbij komt kijken. Deze wil je niet missen...
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Jongens, Tool wordt volgens mij de vetste dagafsluiter die Werchter ooit gezien heeft. Natuurlijk ben ik zwaar bevooroordeeld als fan, maar die licht- en lasershow die ik gisteren gezien hebt gaat het volgens mij fantastisch doen op de Werchter weide midden in de nacht. En dan nog het retestrakke muzikale geweld wat daarbij komt kijken. Deze wil je niet missen…

...en dan The Cure ervoor nog, wat een dag!! :)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.118
2.303
Tool gaat gewoon zonder concurrentie hét optreden van Werchter worden dit jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Benieuwd hoeveel volk er voor de main stage staat eigenlijk voor Tool. Op RAR speelden ze blijkbaar voor het kleinste headlinerpubliek in jaren.

Ben wel benieuwd naar de show. Misschien valt de muziek wel op zijn plek als ik ze eenmaal live zie.

Qua 'show van deze editie' zet ik mijn geld in op Janelle Monae.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken