Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Muse op vier? Dat is hoopvol.

Ik denk dat de hoeveelheid volk voor Tool ongeveer hetzelfde zal zijn als toen met Radiohead hoewel deze dag natuurlijk twee doelgroepen aanspreekt en niet één, dus het kan ook een pak minder zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Muse op vier? Dat is hoopvol.

Ik denk dat de hoeveelheid volk voor Tool ongeveer hetzelfde zal zijn als toen met Radiohead hoewel deze dag natuurlijk twee doelgroepen aanspreekt en niet één, dus het kan ook een pak minder zijn.

Setlist is fantastisch en MUSE is live altijd steengoed. Kan niet anders dan een vette show worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.075
Janelle en Pink ga ik niet bekijken, zullen dus al zeker niet in mijn toplijst komen te staan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.242
10.703
Benieuwd hoeveel volk er voor de main stage staat eigenlijk voor Tool. Op RAR speelden ze blijkbaar voor het kleinste headlinerpubliek in jaren.

Ben wel benieuwd naar de show. Misschien valt de muziek wel op zijn plek als ik ze eenmaal live zie.

Qua ‘show van deze editie’ zet ik mijn geld in op Janelle Monae.

Het was die avond ook steenkoud door en harde wind. Dat zorgde voor veel afhakers aangezien de dag zonnig begon. Ben erg benieuwd naar de publieksgrootte op RW.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Jongens, Tool wordt volgens mij de vetste dagafsluiter die Werchter ooit gezien heeft. Natuurlijk ben ik zwaar bevooroordeeld als fan, maar die licht- en lasershow die ik gisteren gezien hebt gaat het volgens mij fantastisch doen op de Werchter weide midden in de nacht. En dan nog het retestrakke muzikale geweld wat daarbij komt kijken. Deze wil je niet missen…
volledig mee eens. Alleen die 12 minuten, pauze gaan ze op Werchter niet mee weg komen. Ik denk ook niet dat het veld heel vol zal staan. Tot het einde.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.428
6.126
Dr. Hannibal wrote:
Jongens, Tool wordt volgens mij de vetste dagafsluiter die Werchter ooit gezien heeft. Natuurlijk ben ik zwaar bevooroordeeld als fan, maar die licht- en lasershow die ik gisteren gezien hebt gaat het volgens mij fantastisch doen op de Werchter weide midden in de nacht. En dan nog het retestrakke muzikale geweld wat daarbij komt kijken. Deze wil je niet missen…

volledig mee eens. Alleen die 12 minuten, pauze gaan ze op Werchter niet mee weg komen. Ik denk ook niet dat het veld heel vol zal staan. Tot het einde.

Die doen ze op festivals ook niet volgens mij. Kortere setlist, geen encore.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Breinaard wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Jongens, Tool wordt volgens mij de vetste dagafsluiter die Werchter ooit gezien heeft. Natuurlijk ben ik zwaar bevooroordeeld als fan, maar die licht- en lasershow die ik gisteren gezien hebt gaat het volgens mij fantastisch doen op de Werchter weide midden in de nacht. En dan nog het retestrakke muzikale geweld wat daarbij komt kijken. Deze wil je niet missen…


volledig mee eens. Alleen die 12 minuten, pauze gaan ze op Werchter niet mee weg komen. Ik denk ook niet dat het veld heel vol zal staan. Tot het einde.

Die doen ze op festivals ook niet volgens mij. Kortere setlist, geen encore.

Inderdaad. En als je er dan al die 12 minuten pauze van tussen haalt + die drumsolo waarover ik zoveel lees in het Tool-topic, dan verschilt een festivalsetlist niet zoveel met die van een zaalshow blijkbaar.
 

dontletgo

Playlistbediener
18 jun 2019
18
5
dontletgo wrote:
Vraagje. Tickets voor Rock Werchter via ticketmaster/goformusic, enkel mogelijk om te betalen met een creditcard? Of kan een overschrijving ook?

Kan beide. Je kan ook gewoon kiezen voor IDeal.

Thnx voor het snelle antwoord. :)
Overschrijving zie ik echter niet staan bij de betalingsmogelijkheden op ticketmaster, is misschien nu sowieso al wat krap om het ticket nog op tijd te ontvangen via de post. (En IDeal is enkel vanuit Nederland dacht ik.)

Word dus toch maar even aan iemand anders vragen (ja heb zelf geen creditcard, stom I know).
 

dontletgo

Playlistbediener
18 jun 2019
18
5
Jitse wrote:

dontletgo wrote:
Vraagje. Tickets voor Rock Werchter via ticketmaster/goformusic, enkel mogelijk om te betalen met een creditcard? Of kan een overschrijving ook?


Kan beide. Je kan ook gewoon kiezen voor IDeal.

of via ticketswap, zijn al vaak goedkoper dan Werchter zelf
overigens ken ik iemand die 2 combitickets er op heeft staan

Is dit 100% betrouwbaar though?
Zou niet graag aan de toegang geweigerd worden. :/
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Joe wrote:
Tool gaat gewoon zonder concurrentie hét optreden van Werchter worden dit jaar.

Na P!nk denk ik.

1. P!nk
2. Tool
3. Cure
4. MUSE

Voor mijzelf denk ik dat The Good, the Bad and the Queen hét optreden van deze editie wordt. Voor de pers denk ik P!nk.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Een kennis van mij vertelde me: Vergelijk Tool qua sfeer met system of a down paar jaar terug. (overal moshpits-strakke show)
Klopt Dit?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Nee moshpits bij Tool moet je niet willen. Ook vooral niet doen, het is daar de muziek niet voor.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.428
6.126
Een kennis van mij vertelde me: Vergelijk Tool qua sfeer met system of a down paar jaar terug. (overal moshpits-strakke show)
Klopt Dit?

Ik sluit mij aan bij @eloelo: geen muziek voor moshpits. Heb gisteren in de Ziggo Dome op 1 plekje af en toe moshpits gezien, dus het zal op zo’n festival weide ook wel gebeuren, maar een band als SOAD zal dat veel meer opwekken.

Qua strakke show: zonder meer. Topmuzikanten!
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Bert wrote:

Jitse wrote:

dontletgo wrote:
Vraagje. Tickets voor Rock Werchter via ticketmaster/goformusic, enkel mogelijk om te betalen met een creditcard? Of kan een overschrijving ook?


Kan beide. Je kan ook gewoon kiezen voor IDeal.


of via ticketswap, zijn al vaak goedkoper dan Werchter zelf
overigens ken ik iemand die 2 combitickets er op heeft staan

Is dit 100% betrouwbaar though?
Zou niet graag aan de toegang geweigerd worden. :/

Dat weerhoud mij ook altijd nog van Ticketswap. Heb je een kaartje via Ticketswap, gaat die gozer/meid sneaky eerder naar binnen, dan ben jij de sjaak. Ik hou het altijd maar op een normaal kaartje kopen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
dontletgo wrote:

Bert wrote:

Jitse wrote:

dontletgo wrote:
Vraagje. Tickets voor Rock Werchter via ticketmaster/goformusic, enkel mogelijk om te betalen met een creditcard? Of kan een overschrijving ook?


Kan beide. Je kan ook gewoon kiezen voor IDeal.


of via ticketswap, zijn al vaak goedkoper dan Werchter zelf
overigens ken ik iemand die 2 combitickets er op heeft staan


Is dit 100% betrouwbaar though?
Zou niet graag aan de toegang geweigerd worden. :/

Dat weerhoud mij ook altijd nog van Ticketswap. Heb je een kaartje via Ticketswap, gaat die gozer/meid sneaky eerder naar binnen, dan ben jij de sjaak. Ik hou het altijd maar op een normaal kaartje kopen.

ticketswap werkt samen met ticketmaster en tele ticket service etc. Bij het inwisselen van een ticket krijgt de persoon die via ticketswap een ticket kocht een nieuw reservatienummer en barcode en wordt de oude ongeldig gemaakt. Dit is dus veilig.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.995
567
Heemstock wrote:

dontletgo wrote:

Bert wrote:

Jitse wrote:

dontletgo wrote:
Vraagje. Tickets voor Rock Werchter via ticketmaster/goformusic, enkel mogelijk om te betalen met een creditcard? Of kan een overschrijving ook?


Kan beide. Je kan ook gewoon kiezen voor IDeal.


of via ticketswap, zijn al vaak goedkoper dan Werchter zelf
overigens ken ik iemand die 2 combitickets er op heeft staan


Is dit 100% betrouwbaar though?
Zou niet graag aan de toegang geweigerd worden. :/


Dat weerhoud mij ook altijd nog van Ticketswap. Heb je een kaartje via Ticketswap, gaat die gozer/meid sneaky eerder naar binnen, dan ben jij de sjaak. Ik hou het altijd maar op een normaal kaartje kopen.

ticketswap werkt samen met ticketmaster en tele ticket service etc. Bij het inwisselen van een ticket krijgt de persoon die via ticketswap een ticket kocht een nieuw reservatienummer en barcode en wordt de oude ongeldig gemaakt. Dit is dus veilig.
Met Ticketmaster (nog) niet toch? Je krijgt nog steeds gewoon hetzelfde kaartje (met de naam van de originele koper erop)?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.470
4.642
xydroh wrote:

Heemstock wrote:

dontletgo wrote:

Bert wrote:

Jitse wrote:

dontletgo wrote:
Vraagje. Tickets voor Rock Werchter via ticketmaster/goformusic, enkel mogelijk om te betalen met een creditcard? Of kan een overschrijving ook?


Kan beide. Je kan ook gewoon kiezen voor IDeal.


of via ticketswap, zijn al vaak goedkoper dan Werchter zelf
overigens ken ik iemand die 2 combitickets er op heeft staan


Is dit 100% betrouwbaar though?
Zou niet graag aan de toegang geweigerd worden. :/


Dat weerhoud mij ook altijd nog van Ticketswap. Heb je een kaartje via Ticketswap, gaat die gozer/meid sneaky eerder naar binnen, dan ben jij de sjaak. Ik hou het altijd maar op een normaal kaartje kopen.


ticketswap werkt samen met ticketmaster en tele ticket service etc. Bij het inwisselen van een ticket krijgt de persoon die via ticketswap een ticket kocht een nieuw reservatienummer en barcode en wordt de oude ongeldig gemaakt. Dit is dus veilig.

Met Ticketmaster (nog) niet toch? Je krijgt nog steeds gewoon hetzelfde kaartje (met de naam van de originele koper erop)?

Dacht het wel maar ik bind mij er niet op vast, ik weet alvast dat er een grote lijst met partners is, ik kijk eens als ik deze lijst kan vinden.

Voor wat het waard is zijn mijn ervaringen met ticketswap al altijd goed geweest. Ik ga zo goed als elk concert ik doe met een kaartje van ticketswap omdat die goedkoper zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken