Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.846
Je punt 2 is wel erg subjectief ingestoken. Pink scoort anno nu gewoon hits. In die zin veel relevanter dan The Cure of Mumford & Sons (en eigenlijk ook Muse en FATM). Wat je volgens mij bedoelt heeft veel meer te maken met wat je bij punt 1 al omschrijft.
De makke zit er in mijn ogen veel meer in, dat het programma voor de donderdag verder zo magertjes is. Dat is wel een beetje gerepareerd, maar als voor Pink een goede sub* had gestaan en na afloop een leuke danceafsluiter, dan was er niks aan de hand geweest.


Edit:
* Had bijvoorbeeld een Flogging Molly er om 18:00 uur tussen geschoven en afgesloten met the chemical Brothers. Of een coheadlinerschap met FATM.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
P!nk verkoopt alle arenas waar ze speelt uit. Laatste cds zijn goed ontvangen. Zeer relevante act nog. Relevanter dan Mumford of the Cure.

P!nk is ook niet te vergelijken met de Peas imo. Grotere act. Meer poprock dan puur poppy. Als de Werchterganger een beetje openstaat gaan ze een vette show tegemoet.

Denk dat het idd vooral het relatief zwakke dagprogramma is dat de kaartverkoop tegenhoudt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Denk dat The Cure relevanter is voor Rock Werchter, ook al hebben ze (nog) geen nieuw album, en ja dat ze alles uitverkoopt waar ze komt is logisch, die mensen komen voor haar optreden, wil niet zeggen dat dat ook werkt bij een meerdaags festival, tenminste niet voor mensen die een heel weekend gaan. En de cd's die goed ontvangen zijn is leuk, maar niet voor de gemiddelde Rock Werchter ganger dus, niemand zegt dat het een slechte act is, maar gewoon niet een geweldige headliner voor Rock Werchter..
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Er is niks pop/rock meer aan P!nk sinds de laatste albums. Het is gewoon een pure pop act geworden. Gericht op huisvrouwen met hun dochters.
P!nk zelf is zich daar ook bewust van afgaande op recente interviews.

Het is een beetje jammer dat P!nk muzikaal zo is afgegleden de afgelopen jaren. Het is alsof ze er geen moeite meer voor wilt doen. Enkel makkelijk cashen.
Ook het feit dat ze de afgelopen 3 tours al hetzelfde kunstje tijdens So What doet (het rondvliegen door de lucht), getuigt niet echt van creativiteit. Het is allemaal zo inspiratieloos.

Ze heeft een goede stem en ik kon haar vroeger zeker waarderen. Maar het lijkt nu wel een totaal andere act.
Ook door het feit dat zij/haar management de donderdag zo gef*ckt hebben, is ze me nog meer gaan tegen staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Kan ik me totaal niet in vinden. Haar laatste albums zijn ook gewoon steengoed. Iets andere weg ingeslagen. Niks makkelijk cashen aan.

Rock Werchter heeft twee alternatievere rockheadliners in The Cure en Tool, een meer mainstream rockact met MUSE, een alternatieve popact met Mumford en een meer mainstream pop/rock act met P!nk. Over het geheel gezien hebben ze (op Mumford na misschien) gewoon vier goede, sterke, relevante headliners.

Daarbij blijft die donderdag op Elbow (tegelijk met P!nk :-( ) en Brockhampton en de headliner na gewoon een vrij zwakke dag natuurlijk. Denk dat daar vooral de makke ligt in de kaartverkoop.

Pure pop acts zijn trouwens op geen enkele manier enkel en alleen gericht op huisvrouwen met dochters. Maar dat is een andere discussie. ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Ik sla dit rondje eventjes over, jongens, want dit onderwerp lijkt me zo naderhand dood gemept. :lol:

En Timmetje, P!nk heeft geen goede plaat meer gemaakt sinds 'Funhouse', tevens haar enige album waar ergens iets conceptueel in zat. Mumford & Sons is trouwens simpele folkpop/rock, niets alternatiefs aan, maar dat terzijde.
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Kan ik me totaal niet in vinden. Haar laatste albums zijn ook gewoon steengoed. Iets andere weg ingeslagen. Niks makkelijk cashen aan.

Rock Werchter heeft twee alternatievere rockheadliners in The Cure en Tool, een meer mainstream rockact met MUSE, een alternatieve popact met Mumford en een meer mainstream pop/rock act met P!nk. Over het geheel gezien hebben ze (op Mumford na misschien) gewoon vier goede, sterke, relevante headliners.

Daarbij blijft die donderdag op Elbow (tegelijk met P!nk
1f641.svg
) en Brockhampton en de headliner na gewoon een vrij zwakke dag natuurlijk. Denk dat daar vooral de makke ligt in de kaartverkoop.

Pure pop acts zijn trouwens op geen enkele manier enkel en alleen gericht op huisvrouwen met dochters. Maar dat is een andere discussie.
1f609.svg

Sorry maar wat aan P!nk is er precies nog pop/rock?

Ik heb ook nooit gezegd dat pure pop gericht is op huisvrouwen met dochters. Ik gaf aan dat dat nu P!nk's main target audience is geworden. Iets dat ze zelf heeft beaamt in interviews.

Anyway, zolang ze vooral oud materiaal speelt zal het wel een leuke show worden. Albums als Try This, I'm Not Dead en Funhouse vond ik namelijk erg leuk.
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
Nog 2 weekjes trouwens en dan staan we weer op het Rock Werchter terrein. Zo'n zin in!
Momenteel bezig met de laatste aankopen te doen in voorbereiding voor het festival.

Hopelijk wordt het weer iets stabieler en kunnen we van het festival genieten in de zon. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Waarom hoor ik soms 'poprock' wanneer mensen het over Pink gaat? Die heeft toch niks, maar dan ook niks met rock te maken? Of is het omdat er een gitaartje zit in een paar oude liedjes? Vind Bieber serieus meer rock n roll dan Pink.

Verder is het natuurlijk helemaal smaak hoor. Er zullen vast genoeg mensen zijn die die laatste albums leuk vinden. Mensen die niét moeten cringen wanneer ze dat afschuwelijk melige (sorry) What About Us horen. En mensen die The Cure (geen interactie en vuurwerk!) een saaie boel vinden. Dat mag. :) Pink zal waarschijnlijk een knallende show geven die de fans een geweldige tijd bezorgt. Maar de videos die ik heb gezien doen mij persoonlijk het ergste vrezen. Ik zal wel eens komen piepen wanneer Elbow afgelopen is.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Je punt 2 is wel erg subjectief ingestoken. Pink scoort anno nu gewoon hits. In die zin veel relevanter dan The Cure of Mumford & Sons (en eigenlijk ook Muse en FATM). Wat je volgens mij bedoelt heeft veel meer te maken met wat je bij punt 1 al omschrijft.

Ik zeg toch ook dat het subjectief is? Maar wel een subjectieve kijk die volgens mij door veel Werchter gangers gedeeld wordt. In die zin inderdaad wat overlap met punt 1, maar in mijn ogen toch een andere invalshoek en dus zijn eigen punt waard. Al snap ik jouw reactie ook.

P!nk verkoopt alle arenas waar ze speelt uit. Laatste cds zijn goed ontvangen. Zeer relevante act nog. Relevanter dan Mumford of the Cure.

P!nk is ook niet te vergelijken met de Peas imo. Grotere act. Meer poprock dan puur poppy. Als de Werchterganger een beetje openstaat gaan ze een vette show tegemoet.

Denk dat het idd vooral het relatief zwakke dagprogramma is dat de kaartverkoop tegenhoudt.

Relevant voor haar fans ja, maar die hebben te weinig overlap met de doelgroep van Werchter.

Wil Pink ook niet per se op een lijn zetten met de Peas, behalve dan dat het ook een pop act was die op Werchter stond. En Pink is echt wel pop hoor, zoals hierboven ook vaak genoeg benoemd.

Maar ja, dat dagprogramma doet inderdaad ook niks om te compenseren. Wat ook weer aan Pink en haar management te wijten valt. Dus toch een slechte keuze als headliner, want je weet waar je mee akkoord gaat uiteindelijk. Eigen schuld dikke bult.
 

nb1998

Playlistbediener
26 mrt 2018
11
7
Toevallig iemand die mij kan vertellen hoe streng ze zijn tegenover crowdsurfen op rock werchter? Weet namelijk uit ervaring dat dit bij bands als bring me the horizon en zeker parkway drive normaal toch meer regel dan uitzondering is tijdens hun optredens ?
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
crowdsurfen op rock werchter? Weet namelijk uit ervaring dat dit bij bands als bring me the horizon en zeker parkway drive normaal toch meer regel dan uitzondering is tijdens hun optredens

0
Ik ben zowel bij Prohets of Rage als Dropkick Murphys al in de lucht gegaan op Werchter. Als de security je te pakken krijgt wordt je langs het podium aan de zijkant weer losgelaten. Dus niet echt streng, je wordt gewoon uit de vakken gegooid. Heel makkelijk om zo tijdens het laatste liedje uit het vak te gaan en zo als eerste naar de barn, klub of toiletten te kunnen lopen :wink:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
RubenFrusciante wrote:
Is inderdaad denk ik vooral het “voorprogramma” wat ze met zich mee heeft gebracht wat mensen weerhoudt om een combiticket te halen. Al is P!nk nou ook niet echt de gedroomde headliner voor RW, had er graag een grotere act of eventueel dance-afsluiter na gezien. Ach, gelukkig is Elbow er om een groot deel van die popshow te kunnen ontwijken.

Maar wat zal het druk worden in de Barn, die avond…
Ik vrees het ook.
Voor het eerst in al mijn edities heb ik die donderdag zelfs geen enkele act dat ik ga zien op de Main stage.

Dat hebben ze toch maar mooi voor elkaar gekregen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Voor het eerst in al mijn edities heb ik die donderdag zelfs geen enkele act dat ik ga zien op de Main stage.
Zo zullen er gigantisch veel zijn, vrees ik. Reken er maar op dat je niet zo maar van tent naar tent zult kunnen switchen..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.367
2.710
Joe wrote:
Voor het eerst in al mijn edities heb ik die donderdag zelfs geen enkele act dat ik ga zien op de Main stage.

Zo zullen er gigantisch veel zijn, vrees ik. Reken er maar op dat je niet zo maar van tent naar tent zult kunnen switchen..
Ashcroft, Gainsbourg en Elbow wil ik zien die dag. Gainsbourg zal een nipte worden om nog binnen te kunnen, voor Elbow moet dat lukken als ik vlak na Brockhampton de Barn binnen ga.
Pff, ik ga die dag veel bonnen opdoen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Yannick wrote:

Joe wrote:
Voor het eerst in al mijn edities heb ik die donderdag zelfs geen enkele act dat ik ga zien op de Main stage.


Zo zullen er gigantisch veel zijn, vrees ik. Reken er maar op dat je niet zo maar van tent naar tent zult kunnen switchen..

Ashcroft, Gainsbourg en Elbow wil ik zien die dag. Gainsbourg zal een nipte worden om nog binnen te kunnen, voor Elbow moet dat lukken als ik vlak na Brockhampton de Barn binnen ga.
Pff, ik ga die dag veel bonnen opdoen.

Het scheelt dat Gainsbourg niet de meest 'populaire' act is. Ik ga ervan uit dat je na Ashcroft gewoon de KlubC in kan. Voor de Pink fans (die met veel gaan zijn, want meer dagtickets) boeien RA en CG niet echt. Maar nu maken jullie me toch een beetje bang...

De verwaarloosbare main stage (voor mij is die er niet die dag) is al erg genoeg. Niet in de tenten kunnen voor Ashcroft (!), Gainsbourg (!), Brockhampton (!) en Elbow (!) zou de druppel zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Het maximum combitickets is toch 61.000, dat is bijna 3/4e van het totaal aantal tickets? Moest nu de helft (en dan ben ik vriendelijk) geïnteresseerd zijn in P!nk of eender welke kutact op de main die dag, dan zit je nog steeds op ca 30.000 bezoekers die zich elders zullen bevinden, hoogstwaarschijnlijk het gros links van het terrein. Gainsbourg of Ashcroft mogen dan misschien minder toegankelijk, gekend etc. zijn. Het is en blijft zowat het enige alternatief voor moesten mensen niets willen hebben van wat er op de main speelt en dat zorgt sowieso voor volle tenten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken