Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
mattman wrote:
The Cure speelde de beste show van Pinkpop, volgens 3voor12. Dat wordt smullen.
1f60a.svg


https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/pinkpop-2019/Top-20.html

Wel te lang heb ik gelezen. :p

Ja, blijkbaar 2 uur en een half in plaats van 2 uur en een kwart.

Op RW mogen ze hun speeltijd ook oprekken. The Cure moet lang kunnen spelen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Om even het onderwerp naar deze thread te brengen; ik vind het jammer dat een festival als RW nog niet mee kan in het systeem van de verharde bekers, hoewel er waarschijnlijk verschillende logische redenen hiervoor zijn, lijkt het een gemiste kans om nu al (welja “al”) op de groene boot te springen.

Waarbij jij er vanuit gaat dat harde bekers ‘groener’ zijn, dan zachte bekers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
mattman wrote:

Everyknight wrote:

mattman wrote:
The Cure speelde de beste show van Pinkpop, volgens 3voor12. Dat wordt smullen.
1f60a.svg


https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/pinkpop-2019/Top-20.html


Wel te lang heb ik gelezen. :p


Ja, blijkbaar 2 uur en een half in plaats van 2 uur en een kwart.

Op RW mogen ze hun speeltijd ook oprekken. The Cure moet lang kunnen spelen.

Eigenlijk een uur te lang, hoor ik.
1f914.svg

Nee man. The Cure is zo'n band die een marathonshow moet spelen. Ze klinken in ieder geval héél goed op de YT-videos die ik gezien heb. En afgaande op de reacties zijn ze echt in vorm.

3voor12: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/pinkpop-2019/Thecure-Zondag.html
NRC: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/10/the-cure-schittert-op-matige-vijftigste-editie-a3963197
OOR: https://oor.nl/concerten/pinkpop-dag-2-met-o-a-the-cure-armin-van-buuren-lenny-kravitz/
Limburger: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190610_00109369/the-cure-speelt-nog-steeds-met-gemak-champions-league

Mumford anderzijds... hebben geen goede indruk gemaakt. Zoals verwacht, een weinig spannende en brave set. Waarom o waarom staan deze saaierds en niet Forence de zaterdag af te sluiten. Ben nu ook geen giga-florencefan, maar zij had die dag wel met een energieke show kunnen afsluiten.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Om even het onderwerp naar deze thread te brengen; ik vind het jammer dat een festival als RW nog niet mee kan in het systeem van de verharde bekers, hoewel er waarschijnlijk verschillende logische redenen hiervoor zijn, lijkt het een gemiste kans om nu al (welja “al”) op de groene boot te springen.

De reden van LiveNation is dat meer dan 90% van de bekers gerecycleerd wordt op Rock werchter (en denk echt dat ze dat halen)
ter info: backstage staat al enkele jaren een echt containerpark hoor :)

Trouwens, hoe groen is het om alle bekers af te wassen ? (zeep en water verbruik?)
Of zoals Gentse feesten gedaan heeft? (alle bekers laten ophalen en vervolgens deze in Luik te laten wassen en an terug brengen)....

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.597
660
Zend de Belgische tv of StuBru Werchter nog uit? Of gedeeltes? Ik heb veel optredens van Pinkpop via de stream gezien of teruggekeken.

Die verslagen zijn sowieso Nice om te zien. Tof dat The Cure hun volledige show liet streamen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.035
Nog een mooi voorbeeldje van dit weekend, Gladiolen die volledig reusable gaat (zie ook zeker foto van de propere tent net na het festival):
Gladiolen

Natuurlijk vraagt een festival als RW (bijna 10x zo groot) extra technische uitdagingen maar genoeg kleinere voorbeelden die tonen dat het kan: Boomtown, BKS, Gentse Feesten,...
Ik denk dat de echt grote majors wel nog een paar jaar wachten maar ik kan me niet voorstellen dat festivals als Glastonbury, Roskilde en Primavera nog niet grondig aan het onderzoeken zijn hoe ze zoiets kunnen implementeren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Yannick wrote:
Om even het onderwerp naar deze thread te brengen; ik vind het jammer dat een festival als RW nog niet mee kan in het systeem van de verharde bekers, hoewel er waarschijnlijk verschillende logische redenen hiervoor zijn, lijkt het een gemiste kans om nu al (welja “al”) op de groene boot te springen.

De reden van LiveNation is dat meer dan 90% van de bekers gerecycleerd wordt op Rock werchter (en denk echt dat ze dat halen)
ter info: backstage staat al enkele jaren een echt containerpark hoor
1f642.svg


Trouwens, hoe groen is het om alle bekers af te wassen ? (zeep en water verbruik?)
Of zoals Gentse feesten gedaan heeft? (alle bekers laten ophalen en vervolgens deze in Luik te laten wassen en an terug brengen)….
Die logistieke zaken lees je natuurlijk niet in de artikels van de Gentse Feesten etc, vandaar dan ook mijn vraag aangezien het voor mij nog steeds onduidelijk is hoe rendabel het systeem precies is hoewel het verschillende zaken op het terrein zelf oplost nl. het afval zélf. Het feit is dat het gros van die bekers vanop de Gentse Feesten nadien weer kunnen worden gebruikt, niet alleen op het evenement zelf maar ook op de longterm terwijl de plastic bekers vanop Werchter of Pinkpop nog steeds single use zijn ook al worden ze nadien gerecycleerd.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.035
Zend de Belgische tv of StuBru Werchter nog uit? Of gedeeltes? Ik heb veel optredens van Pinkpop via de stream gezien of teruggekeken.

Die verslagen zijn sowieso Nice om te zien. Tof dat The Cure hun volledige show liet streamen.

Normaal gezien doet Canvas altijd een RW show met live stukjes gemengd met highlights en interviews van de voorbije dagen. Denk dat er ook iets gelijkaardigs wordt gedaan door Q2 met At The Festivals. Stubru zendt sowieso het hele weekend live uit vanop de wei en online is er ook veel content te vinden door Humo.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Die logistieke zaken lees je natuurlijk niet in de artikels van de Gentse Feesten etc, vandaar dan ook mijn vraag aangezien het voor mij nog steeds onduidelijk is hoe rendabel het systeem precies is hoewel het verschillende zaken op het terrein zelf oplost nl. het afval zélf. Het feit is dat het gros van die bekers vanop de Gentse Feesten nadien weer kunnen worden gebruikt, niet alleen op het evenement zelf maar ook op de longterm terwijl de plastic bekers vanop Werchter of Pinkpop nog steeds single use zijn ook al worden ze nadien gerecycleerd.

Van waar komt deze kanttekening in de Wet denk je?
het is voor de overheid ook voldoende als een organisatie kan aantonen dat zij ten minste 90% (95% vanaf 2022) van het afval recyclet
Puur op maat gemaakt van de grote festivals. Erg genoeg want dit heeft eigenlijk niets met "groen" te maken, puur economisch is dit....
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ook gewoon compleet onhandig zo'n hard bekertje.
En dan nog dat gedoe met die waarborg.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Volgens mij is de discussie van het wel of niet gebruiken van herbruikbare bekers al gedaan in het Pinkpop topic.
Niet weer een herhaling van zetten alstublieft!

Maar ... nog maar twee weekjes !
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen, online is er niet veel te vinden.
Hoe zit het met die oplaad lockers. Zit daar een stopcontact in. Of een USB aansluiting? Eentje of meerdere?
Omdat ik graag mijn esmoker gebruik zal er geladen moeten worden, en dit lijkt me wel ideaal.

Alvast bedankt
[video]https://www.youtube.com/watch?v=u-yI4XrTIgs[/video]
Zoals je ziet op minuut 1:18 ongeveer is er een stopcontact aanwezig in deze lockers. De lockers bevinden zich links in de hoek als je het terrein op komt. Deze voor op te laden alleen kosten 7 euro per dag of 25 euro voor de 4 dagen. Tenzij je klant bent van KBC want dan gaat er 50 procent af. Info krijg je ook ter plaatse maar dit zou geen probleem moeten zijn om je spullen daarin op te laden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Paddy wrote:
Eigenlijk een uur te lang, hoor ik.
1f914.svg


Nee man. The Cure is zo’n band die een marathonshow moet spelen. Ze klinken in ieder geval héél goed op de YT-videos die ik gezien heb. En afgaande op de reacties zijn ze echt in vorm.

Mattman, volgens mij mis je de grap: dit slaat op een quote van Jan Smeets dat hij The Cure een uur te lang vond duren. Volgens mij zijn de meesten hier het erover eens dat lang = beter als het om The Cure gaat :)

Volgens mij is de discussie van het wel of niet gebruiken van herbruikbare bekers al gedaan in het Pinkpop topic.
Niet weer een herhaling van zetten alstublieft!

Al gedaan? Daarmee veronderstel je dat alles wat er te zeggen valt al gezegd is... Wat natuurlijk niet het geval is! Laat mensen lekker bespreken wat ze willen bespreken, niemand verplicht jou om mee te doen als je het niet interessant vindt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Bij RW lezen ze mee:
https://twitter.com/rockwerchter/status/1138460955686387715?s=21
 

Pemmes

Playlistbediener
26 mrt 2017
22
0
Thanks. Hier kan ik wat mee.

Een Powerbank heb ik wel mee , maar tegen het vape gedrag van mijn wederhelft is niet op te power banken.

Ik heb ook vernomen dat we op c7 ruim kunnen opladen . Gaat helemaal goed komen.


#nog2weken
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
mattman wrote:

Paddy wrote:
Eigenlijk een uur te lang, hoor ik.
1f914.svg



Nee man. The Cure is zo’n band die een marathonshow moet spelen. Ze klinken in ieder geval héél goed op de YT-videos die ik gezien heb. En afgaande op de reacties zijn ze echt in vorm.


Mattman, volgens mij mis je de grap: dit slaat op een quote van Jan Smeets dat hij The Cure een uur te lang vond duren. Volgens mij zijn de meesten hier het erover eens dat lang = beter als het om The Cure gaat
1f642.svg



Chiel wrote:
Volgens mij is de discussie van het wel of niet gebruiken van herbruikbare bekers al gedaan in het Pinkpop topic.
Niet weer een herhaling van zetten alstublieft!

Al gedaan? Daarmee veronderstel je dat alles wat er te zeggen valt al gezegd is… Wat natuurlijk niet het geval is! Laat mensen lekker bespreken wat ze willen bespreken, niemand verplicht jou om mee te doen als je het niet interessant vindt.

Ze mogen alles bespreken. Maar zo was er in het Pinkpopforum ook een discussie over het roken.
Iedereen roept wat, niemand luistert naar elkaar en je hebt meerdere pagina's met iets wat niet specifieke over dat festival gaat.
Het gebruik van plastic bekers en het rookverbod is iets wat voor alle festivals geldt, dus dat kan ik een algemeen topic.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Bij RW lezen ze mee:
Dat ze dan begon ook eens aanduiden wat er allemaal NIET mag genomen worden met die bonnen.
FREE drinks maar na een 30min zijn deze niet geldig voor een Mojito (volgens mij toch ook drinken)

 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Die harde beker van Rock Am Ring is anders best nog wel tussen je tanden te houden. Ja, het gaat een stuk moeizamer dan die wegwerpbekers, maar als dit het argument is om niet over te gaan op reusable bekers, vind ik het een zwakke argumentatie.

Los van welke milieudiscussie dan ook: het festivalterrein is aan het einde van de dag een heel stuk schoner dan met wegwerpbekers, ook al geef je drankbonnen weg aan mensen die ze verzamelen. Om een voorbeeld te noemen: met amper rotzooi op het veld, neem ik de moeite om mijn lege karton waar noedels in zaten netjes in een prullenbak te werpen. Als het hele veld vol rotzooi had gelegen, had dit er ook nog wel bij gekund.

Ook dit is in feite een zwak argument natuurlijk, maar ik vrees dat het menselijke brein nou eenmaal zo werkt. We zijn kuddedieren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.229
10.662
Die harde beker van Rock Am Ring is anders best nog wel tussen je tanden te houden. Ja, het gaat een stuk moeizamer dan die wegwerpbekers, maar als dit het argument is om niet over te gaan op reusable bekers, vind ik het een zwakke argumentatie.

Los van welke milieudiscussie dan ook: het festivalterrein is aan het einde van de dag een heel stuk schoner dan met wegwerpbekers, ook al geef je drankbonnen weg aan mensen die ze verzamelen. Om een voorbeeld te noemen: met amper rotzooi op het veld, neem ik de moeite om mijn lege karton waar noedels in zaten netjes in een prullenbak te werpen. Als het hele veld vol rotzooi had gelegen, had dit er ook nog wel bij gekund.

Ook dit is in feite een zwak argument natuurlijk, maar ik vrees dat het menselijke brein nou eenmaal zo werkt. We zijn kuddedieren.

Precies dit heb ik elders ook al geschreven. Beviel me enorm goed op Rar, bekers drinken ook fijner. En we waren allemaal enorm verbaasd over hoe schoon het terrein was ondanks het feit dat er erg weinig vuilnisbakken stonden. Je merkt dat mensen, wanneer de grond schoon is, de moeite nemen om hun eigen zooi ook weg te gooien.

Je kan oneindig met elkaar bespiegelen of dit nou duurzamer is met transport en afwaskosten maar elk stuk afval dat je kunt voorkomen dat op de grond beland is winst. Met name het etensafval is niet volledig te verwijderen met alle kleine zaken als servetten, bordjes, bestek en rietjes. Als reussables ertoe leiden dat veel meer van deze zaken in de afvalbak belanden, dan moet je dit doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken