Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Een band die vorig jaar zowat zn beste plaat heeft gemaakt en laatst Klub C headliner was, in Vorst stond en tegenwoordig middelgrote festivals (tot majors in de UK) begint te headlinen tov een band die eigenlijk al jaren op de terugweg is, die laatste plaat een complete grap was en na zo’n tien jaar vorig jaar eindelijk nog ’s in de AB stond. Ik denk het niet, maar afin da’s mijn mening erover dan.

Anderzijds is Weezer wel een band waar vele die ze niet echt kennen verschillende keer tijdens de set van gaan zeggen 'aha is dit nummer van hen?'. Spelen ze vooral een greatest hits met veel oud materiaal show. Spelen ze heel weinig in Europa. Zijn al lang bezig (dus hebben wel wat meer 'legacy' als The 1975). Hun show in AB was echt wel een van de betere dat jaar (Youtube maar eens als je er niet bij was, prachtige sfeer niet al te veel prulletjes. Gewoon goede strakke, toffe show). Die show was ook in enkele minuten uitverkocht. The 1975 heb ik nooit echt gesnapt, dus ik zou het dan weer raar vinden moesten die na Weezer staan.

Is ook wat persoonlijke smaak zeker?

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ook de zaterdagtickets zijn allemaal de deur uit dus.

Benieuwd hoe het gesteld is met de combi's...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Misschien is de reden dat we zo'n late time-table krijgen dat ze hun 'fout' inzien in verband met de donderdag en toch nog wat bands proberen te boeken voor op de slope/deftig programma. Of is dit wishful thinking?
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Misschien is de reden dat we zo’n late time-table krijgen dat ze hun ‘fout’ inzien in verband met de donderdag en toch nog wat bands proberen te boeken voor op de slope/deftig programma. Of is dit wishful thinking?

Ik hoop ook op toch nog een paar bands op de Slope en misschien 1 of 2 bands eerder op de mainstage zodat er toch nog een middagprogramma is..
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
jarne wrote:
Misschien is de reden dat we zo’n late time-table krijgen dat ze hun ‘fout’ inzien in verband met de donderdag en toch nog wat bands proberen te boeken voor op de slope/deftig programma. Of is dit wishful thinking?

Ik hoop ook op toch nog een paar bands op de Slope en misschien 1 of 2 bands eerder op de mainstage zodat er toch nog een middagprogramma is..

Is nog meer dan 2 maand en half... Zo laat is dat nu ook niet eigenlijk hé?

En ik zou toch stoppen met hopen op meerdere bands hoor, jullie gaan gewoon telleurgesteld zijn... Denk je nu echt dat Pink gaat bijdraaien omdat RW "onverwachts" (yeah right...) veel commentaar kreeg op dit.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
jarne wrote:
Misschien is de reden dat we zo’n late time-table krijgen dat ze hun ‘fout’ inzien in verband met de donderdag en toch nog wat bands proberen te boeken voor op de slope/deftig programma. Of is dit wishful thinking?

Ik hoop ook op toch nog een paar bands op de Slope en misschien 1 of 2 bands eerder op de mainstage zodat er toch nog een middagprogramma is..

Not gonna happen. Ze hebben al gecommuniceerd dat dit de volledige line-up is + ik zie iedere keer gesponsorde Facebookberichten van RW voorbij komen met de volledige line-up. Daar komen ze (met het schaamrood op de kaken) echt niet van terug. Dan leg je alleen maar extra nadruk op het feit dat je ''een fout'' hebt gemaakt. Ze zitten de kritiek dit jaar gewoon uit en calculeren in dat ze wellicht de donderdag + combi's nu niet gaan uitverkopen. RW/Livenation heeft geld zat, die kunnen een minder jaar echt wel aan. Wellicht dachten ze dat ze ermee weg zouden komen. Nou, niet dus (tenzij het alsnog uitverkocht raakt). Ik denk dat ze volgend jaar gewoon weer met een ''normale'' line-up komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
RW/Livenation heeft geld zat, die kunnen een minder jaar echt wel aan. Wellicht dachten ze dat ze ermee weg zouden komen. Nou, niet dus (tenzij het alsnog uitverkocht raakt).

Ik denk dat ze het sowieso geen overwinning vinden, ongeacht of het uitverkoopt. Wil best geloven dat Rock Werchter zich als festival weldegelijk iets aantrekt van de kritiek. Want zelfs als het uitverkoopt (zie ik bij de dagtickets ook gewoon nog gebeuren), dan zie ik ze in de toekomst niet echt tevreden terugblikken naar die donderdag. Was gewoon een combinatie van een inschattingsfoutje en een noodgreep.

Ben wel enorm benieuwd naar de timetable. Meestal zitten er bij RW wel wat verrassingen bij qua plaatsingen en settijden.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
ik heb nog eens gevraagd aan RW of we nog verdere ontwikkelingen kunnen verwachten. Hun antwoord:

We hopen binnenkort meer duidelijkheid te hebben. Excuses voor het lange wachten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Even erg offtopic ivm meer bereik.

Heeft iemand hier toevallig een presale code voor het concert van Muse in de Ziggodome en gebruikt deze niet ?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
ik vrees dat sommige mensen hier veel te optimistisch zijn, er zal een klein mirakel moeten gebeuren om die donderdag om te draaien. Ik denk dat de donderdag wel gaat uitverkopen maar combi's gaat een ander verhaal zijn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Mocht Fleetwood Mac ook hun Europese leg cancellen dan weet ik nog wel wat gaatjes voor de overige groepen die boutique aandoen...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
ik vrees dat sommige mensen hier veel te optimistisch zijn, er zal een klein mirakel moeten gebeuren om die donderdag om te draaien. Ik denk dat de donderdag wel gaat uitverkopen maar combi’s gaat een ander verhaal zijn.

Ik verwacht ook niet dat ze van die donderdag ineens de beste dag gaan maken. Maar bv gewoon twee bands bijboeken om op de slope te zetten. bv zoals hier https://clashfinder.com/s/rw19j/. Dan kan P!nk haar DJ nog altijd voor haar op de main stage spelen maar zijn er toch al twee extra bands die de druk die nu gevaarlijk groot gaat zijn op de tenten wat afnemen. Hoeveel honderden, duizenden mensen gaan nu wel niet buiten aan de tenten moeten staan.

Een middelgrote band boeken tussen vance Joy en Bastille moet toch ook niet zo moeilijk zijn. Als je denkt aan 2015 waar ze ook een paar weken faith no more + Royal Blood konden fixen. Niet dat ik dit verwacht maar ik verwacht eigenlijk wel nog 2 slope namen op donderdag :) Hoop doet leven :D

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Leuk man; oa Bon Iver, Thom Yorke en The Chemical Brothers aangekondigd voor Montreux Jazz Fest..
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
Trouwens: vorig jaar werden gelijk met de time-table nog 3 extra namen toegevoegd. 1 was een vervanger maar de andere 2 waren echt gewoon extra. Dus zo onmogelijk is het niet
https://festileaks.com/2018/03/rock-werchter-2018-blokkenschema/
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Trouwens: vorig jaar werden gelijk met de time-table nog 3 extra namen toegevoegd. 1 was een vervanger maar de andere 2 waren echt gewoon extra. Dus zo onmogelijk is het niet

Zo onmogelijk is het niet, maar met 2 kleinere namen gaan ze deze editie niet meer redden. De combiverkoop zal hen dit wel zeggen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Leuk man; oa Bon Iver, Thom Yorke en The Chemical Brothers aangekondigd voor Montreux Jazz Fest..
Om niet te zeggen dat de namen die jij noemt het al duidelijk was dat ze het weekend van Werchter gewoon niet in de buurt zijn.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Ben er nog steeds ziek van, nondeju. Kan me nauwelijks opladen voor de andere dagen, die best aardig zijn. Althans, de vrijdag toch. Bah, wat een kut-jaar. Als ik niet al heel vroeg tickets had gekocht (met blind vertrouwen in het programma), zou ik graag voor BKS zijn gegaan. Maar allez, het is nog niet eind juni...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Leuk man; oa Bon Iver, Thom Yorke en The Chemical Brothers aangekondigd voor Montreux Jazz Fest..

Spelen alle drie het weekend na Werchter op dat festival. Dus lijkt gewoon te kloppen dat Bon Iver en Yorke het Werchterweekend geen Europese shows geven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken