Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:
Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da’s wel goed nieuws.
1f642.svg



En bij De Staat is het jammer dat er overal hekken staan en we dus niet met z’n allen een grote cirkelpit op Witch Doctor kunnen doen. Maarja daar ontkom je bijna niet aan. Of is Klub C nog helemaal vrij van hekjes?

Zowel de klub als de barn zijn volledig hekkenloos. Ik kan toch wel iedereen Vance Joy aanraden. 2 hele leuke cd’s en toen ik ze vorig jaar heb gezien was het echt een heel gezellig en sfeervol optreden. Leuk in het zonnetje meezingen om het begin van een prachtig weekend in te zetten.

Volgens mij zijn zowel in klubc als in the barn hekken van het podium midden door de zaal tot en met de geluidtafel. Die hekken lopen door tot ter hoogte van de 2de uitgang aan de zijkanten (als die ter hoogte van het podium de eerste uitgang is).
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Do:
Must see: -
Leuk: Elbow

Vr:
Must see: Tool, The Cure & Weezer
Leuk: Janelle Monáe, Nothing but Thieves & Kurt Ville

Za:
Must see: TGTB&TQ
Leuk: Mumford & Sons

Zo:
Must see: Muse & New Order
Leuk: Balthazar & De Staat

Voor Werchter valt dit voor mij persoonlijk erg tegen. Denk ook met mijn aankoop van een Lowlands-kaartje dat ik een jaar oversla.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
daanvandingenen wrote:

Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:
Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da’s wel goed nieuws.
1f642.svg



En bij De Staat is het jammer dat er overal hekken staan en we dus niet met z’n allen een grote cirkelpit op Witch Doctor kunnen doen. Maarja daar ontkom je bijna niet aan. Of is Klub C nog helemaal vrij van hekjes?


Zowel de klub als de barn zijn volledig hekkenloos. Ik kan toch wel iedereen Vance Joy aanraden. 2 hele leuke cd’s en toen ik ze vorig jaar heb gezien was het echt een heel gezellig en sfeervol optreden. Leuk in het zonnetje meezingen om het begin van een prachtig weekend in te zetten.

Volgens mij zijn zowel in klubc als in the barn hekken van het podium midden door de zaal tot en met de geluidtafel. Die hekken lopen door tot ter hoogte van de 2de uitgang aan de zijkanten (als die ter hoogte van het podium de eerste uitgang is).

Dat is in ieder geval bij The Barn zo inderdaad, Klub C was ik dus niet zeker van. Niet zo vaak geweest afgelopen jaar. Maar daar zullen dan ook wel hekken staan ja. Dan is The Slope het enige podium zonder hekken Daan! Bedoel niet voorvakken ofzo, maar elk hek wat een geote circelpit belemmert. Een hek door het midden doet dat zeker haha :)

Sidenote, moet weer denken aan dat schitterende afscheidsconcert van John Coffey aantal jaar terug in da Bravo op Lowlands. Geen hek, wel een geluidstafel midden in de tent... dus werd de cirkelpit daar omgeen gebouwd! Schitterende herinnering. Maar zoiets kan dus niet op Werchter. Toch jammer...
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Do:
Must see: Elbow
Graag zien: Charlotte Gainsbourg, Olafur Arnalds
Eventueel zien: Maribou Sate, Paul Kalkbrenner

Vr:
Must see: The Cure, Nothing But Thieves, Kurt Vile
Graag zien: Whispering Sons, Tool
Eventuel zien: Weezer, The 1975, Tom Misch, Kruaghbin

Za:
Must see: Aurora, TGTBTQ, Mumford & Sons, Miles Kane
Graag zien: Florence + The Machine, Angèle
Eventueel zien: Syml, Alice Phoebe Lou, All Them Witches

Zo:
Must see: Muse, Balthazar, New Order, Underworld (helaas onmogelijk deze 4, gezien de clashes)
Graag zien: De Staat, Laurel, Ry X
Eventueel zien: Black Honey

Vooral de donderdag dus nog erg mager. Hopelijk komen daar nog minimaal 2 a 3 mooie namen bij.
Zaterdag en zondag (vooral overdag) ook nog wel iets.
Hoop nog op Thom Yorke, Interpol, dEUS, Chemical Brothers, Anna Calvi, Trixie Whitley, Sharon van Etten en Biffy Clyro.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Brian wrote:

daanvandingenen wrote:

Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:
Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da’s wel goed nieuws.
1f642.svg



En bij De Staat is het jammer dat er overal hekken staan en we dus niet met z’n allen een grote cirkelpit op Witch Doctor kunnen doen. Maarja daar ontkom je bijna niet aan. Of is Klub C nog helemaal vrij van hekjes?


Zowel de klub als de barn zijn volledig hekkenloos. Ik kan toch wel iedereen Vance Joy aanraden. 2 hele leuke cd’s en toen ik ze vorig jaar heb gezien was het echt een heel gezellig en sfeervol optreden. Leuk in het zonnetje meezingen om het begin van een prachtig weekend in te zetten.


Volgens mij zijn zowel in klubc als in the barn hekken van het podium midden door de zaal tot en met de geluidtafel. Die hekken lopen door tot ter hoogte van de 2de uitgang aan de zijkanten (als die ter hoogte van het podium de eerste uitgang is).

Dat is in ieder geval bij The Barn zo inderdaad, Klub C was ik dus niet zeker van. Niet zo vaak geweest afgelopen jaar. Maar daar zullen dan ook wel hekken staan ja. Dan is The Slope het enige podium zonder hekken Daan! Bedoel niet voorvakken ofzo, maar elk hek wat een geote circelpit belemmert. Een hek door het midden doet dat zeker haha ?
Oei, men excuses, ik had inderdaad even enkel gedacht aan de vakken en die zijn er inderdaad niet. Niet gedacht aan de middenberm. 2 circlepitjes dan maar :)
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Sidenote, moet weer denken aan dat schitterende afscheidsconcert van John Coffey aantal jaar terug in da Bravo op Lowlands. Geen hek, wel een geluidstafel midden in de tent… dus werd de cirkelpit daar omgeen gebouwd! Schitterende herinnering. Maar zoiets kan dus niet op Werchter. Toch jammer…
Dat was mijn eerste dag Lowlands ooit, was inderdaad erg memorabel :wink:
En een dag later ook mooie cirkelpits bij De Staat, ondanks de hekken in het midden. Maar op Werchter zal dat inderdaad moeilijk worden met die voorvakken. Ook jammer dat het 's middags in het licht zal zijn. Dan maar hopen dat ze in ieder geval wel een vol uur mogen spelen.
 

Pemmes

Playlistbediener
26 mrt 2017
22
0
Als die 4 de starters zijn beginnen de dagen wat mij betreft goed. Betekent wel dat ik alle dagen vroeg op de weide wil zijn. :oops:

Mijn lijst

donderdag
Must see: Paul kalkbrenner
Graag zien: bang bang radio, pink.. muzikaal geen hoogvlieger maar de show schijnt gaaf te zijnn
Als er niets anders is: Vance Joy

vrijdag
Must see: Tool, The Cure, Weezer, jungle
Graag zien: Whispering Sons, Tom misch, nothing but thieves
Als er niets anders is: Kurt Vile & The Violators

zaterdag
Must see: Miles Kane, mumford, Florence. All them witches
Graag zien: Two Door Cinema Club,


zondag
Must see: muse , de staat, Balthazar, underworld
Graag zien: new order. Yubgblud

Ik ga me prima kunnen vermaken met de undercard maar ik hoop toch nog op een stevige naam erbij.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Wel leuk altijd dat als iemand hiermee begint, iedereen het doet. Ga er lekker in mee.

Mijn lijst:

Donerdag:
Must See:
- Brockhampton,
Graag Zien:
- Elbow, Ólafur Arnalds
Als er niks anders bezig is:
- Pink, Bastille, Bang Bang Romeo

Gezien de meeste lijstjes moet ik Charlotte Gainsbourg misschien nog eens gaan checken.

Vrijdag:
Must See:
- TOOL, The Cure
Graag Zien:
- Weezer, Nothing But Thieves, Snarky Puppy, Kurt Vile & The Violators,
Als er niks anders is:
- Kylie, Jungle, Whispering Sons, Our Last NIght

Zaterdag:
Must See:
- Mumford & Sons, The Good The Bad & The Queen, Miles Kane,
Graag Zien:
- All Them Witches
Als er niks anders is:
- Macklemore

Zondag:
Must See:
- Muse, Parkway Drive
Graag Zien:
- Balthazar, New Order, De Staat,
Als er niks anders is:
- Underworld

Vooral de zaterdag heb ik voor mij idee op de 3 must sees na weinig te doen en vrees dan ook nog eens voor een clash tussen Mumford & Sons en TGTBTQ. De Donderdag vind ik echt de zwakste dag bij een lange afstand.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Op twintig namen zo weinig interessante namen presenteren, dat is ook een kunst, denk ik dan... Gelukkig nog wat grotere spots over voor het volgende pakket, maar het begint er nu toch wel om te spannen.

Donderdag
Must see: P!nk, Elbow
Graag zien: Bastille
Leuk om de tijd mee te vullen: Bang Bang Romeo, Vance Joy

Vrijdag
Must see: The Cure, Tool, Weezer, Nothing But Thieves, The 1975
Graag zien: Whispering Sons, Our Last Night
Leuk om de tijd mee te vullen: Kurt Vile & The Violators, Tom Misch, Kylie

Zaterdag
Must see: Mumford & Sons
Graag zien: Miles Kane, Two Door Cinema Club, Macklemore
Leuk om de tijd mee te vullen: All Them Witches, Florence + The Machine, SYML, Angèle, Barns Courtney, Alice Phoebe Lou

Zondag
Must see: Muse
Graag zien: New Order, Yungblud, De Staat
Leuk om de tijd mee te vullen: Balthazar, Parkway Drive, Lewis Capaldi, Mac DeMarco, Black Honey, Laurel


Nog wat te veel filler op dit moment...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Nouja vooruit dan maar, hier ook mijn voorlopige lijstje

Donderdag
Must see: Pink (niet voor mij maar wel voor mn vriendin dus ontkom er niet aan haha)
Graag: Elbow, Brockhampton, Charlotte Gainsbourg, Ólafur Arnalds
Misschien: Vance Joy, Maribou State

Vrijdag
Must see: Tool, Janelle Monáe, Kruangbin, Nothing But Thieves, Snarky Puppy
Graag: The Cure, Weezer, Kurt Vile, Masego, Tom Misch
Misschien: Weezer, The 1975, Jungle, Whispering Sons

Zaterdag
Must see: TGTB&TQ, Angèle, All Them Witches
Graag: Miles Kane, Aurora, Barns Courtney, Alice Phoebe Lou
Misschien: Mumford & Sons, Florence & The Machine

Zondag
Must see: Muse, Parkway Drive, Mac DeMarco, Tamino, De Staat
Graag: Balthazar, New Order, Underworld
Misschien: RY X, Yungblud

Zo de balans opmakend kom ik tot de conclusie dat er eigenlijk best veel is waar ik op zn minst interesse in heb. Na vorig jaar zo verwend te zijn ben ik nog wel eens kritisch geweest op de namen die er nu staat, maar eigenlijk staat er zo al een redelijk prima festival. De vrijdag heeft al teveel om te zien, zondag zal eind van de dag ook vol met clashes zitten, de donderdag is voor mij persoonlijk nog wat leeg maar Pink is echt de gedroomde headliner van mn vriendin dus dat nemen we maar voor lief. Zaterdag kan nog wat body gebruiken wat mij betreft, en een sterke undercard of nog een goede afsluiter op donderdag zou welkom zijn. Maar heb er eigenlijk al wel aardig vertrouwen in zo. Heel wat leuke nieuwe muziek aan het ontdekken aan de hand van de huidige line-up.

Wishlist: Tame Impala, The Raconteurs, Thom Yorke, Wolfmother, Biffy Clyro
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Tame Impala naar Pukkelpop blijkbaar. Hopelijk betekent dit The Chemical Brothers na P!nk. Of Neil Young voor of na haar, maar ik weet niet of we zulke grote naam nog mogen verwachten. Er is alleszins dat Keulen-gerucht voor 25 juni.

Maar voor hetzelfde geld zijn Bastille en P!nk gewoon de laatste twee namen die dag.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Als het maar niet Swedish House Mafia of Major Lazer is. Zou alleszins zeer goed passen bij de stijl op mainstage die dag... Onrealistisch is het helaas niet...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Wil je Tame Impala, krijg je Major Lazer... Dat zou toch een afknapper van jewelste zijn. Zonde dat Tame Impala dan is afgevallen trouwens! Chemical Brothers zou die dag voor mij niet per se interessanter maken, noch enige andere elektronische act. Lijkt mij een goeie spot om de het rock gehalte van Werchter nog wat omhoog te brengen! Maar weet zo snel ook niet goed welke band dat dan zou moeten doen.... Toch nog The Strokes?
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Cage the Elephant en Beck gaan vanaf 11 juli samen touren in de VS. Daarvoor zijn ze beide wat mij betreft welkom op Rock Werchter. Ook twee acts die in principe goed op de main passen
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Beck stond de vorige keer in the Barn, dus zou ik eerder daar verwachten. Was wel een erg goed optreden, dus laat maar komen!
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Ik vrees een beetje voor namen deze week en volgende week... Aangezien pkp nu woensdag en vrijdag 2 keer 2 headliners geeft en volgende week elke dagen lijkt het me dat RW weer 2 weken wacht zo dat ze weer alle aandacht krijgen. Of denken jullie er anders over? Ik hoop alvast dat ik ernaast zit.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Ik vrees een beetje voor namen deze week en volgende week… Aangezien pkp nu woensdag en vrijdag 2 keer 2 headliners geeft en volgende week elke dagen lijkt het me dat RW weer 2 weken wacht zo dat ze weer alle aandacht krijgen. Of denken jullie er anders over? Ik hoop alvast dat ik ernaast zit.

Ik hoop dat Werchter zegt "Bring it!" en er met nog mooiere namen overheen komt :lol:

Maar nee, ben bang dat je gelijk hebt helaas...
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
daanvandingenen wrote:
Ik vrees een beetje voor namen deze week en volgende week… Aangezien pkp nu woensdag en vrijdag 2 keer 2 headliners geeft en volgende week elke dagen lijkt het me dat RW weer 2 weken wacht zo dat ze weer alle aandacht krijgen. Of denken jullie er anders over? Ik hoop alvast dat ik ernaast zit.

Ik hoop dat Werchter zegt “Bring it!” en er met nog mooiere namen overheen komt
1f606.svg


Maar nee, ben bang dat je gelijk hebt helaas…
Zelfde gevoel. Zeker geen nieuwe namen deze week en wellicht volgende week ook niet aangezien Pukkelpop dan een pakket namen gaat lossen. Hopen dat RW (bewust) enkele "grote namen heeft achtergehouden" om kort daarna te "counteren" met een stevig pakketje! Balthazar als "grootste" naam in dat vorig pakket...vond ik vreemd maar zal wel strategisch geweest zijn zeker? (Hoopvol blijven :wink: )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken