Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.396
Vind het toch bizar dat bands als Yungblud, Vance Joy en Bang Bang Romeo een Main Stage plaats krijgen.
Oké het is nog vroeg, misschien kan hier nog in geschoven worden. Maar lijkt me dan toch dat ze niet genoeg ‘grote’ Main Stage namen kunnen vastkrijgen of ben ik mis?

Als je weet dat vorig jaar bands als The Vaccines, Air Traffic, Rival Sons, The Kooks, Stereophonics, Pvris e.d. altijd relatief vroeg op de Main stonden. Dit lijkt me toch nog een serieuse klasse lager.

Ik denk dat vooral Bang Bang Romeo en Yungblud niet verder zullen geraken dan eerste mainstage act. Op vrijdag zie je ook dat Weezer en The 1975 waarschijnlijk 4de en 5de laatste acts op de main zijn, ergens in de namiddag en dat vind ik mooier dan dingen zoals The Kooks of Stereophonics die op gelijkaardige plaatsen stonden. Het is echt nog te vroeg om al te oordelen hoe sterk de mainstage zal worden op die andere dagen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Zo, da's in ieder geval een leukere aankondiging. :)

De vrijdag wordt zo wel ijzersterk nu. Nog eens Kurt Vile, Jungle en Weezer zetten op een dag waar al onder andere The Cure en Tool staan, is wel erg knap gedaan. Zelfs The 1975, iets dat absoluut niet mijn ding is, vind ik een goede hedendaagse (pop)naam. En Kylie is best verfrissend voor een Barnheadliner en contrasterende naam voor niet Cure/Tool fans.

Helaas wordt zo het contrast tussen vrijdag en de rest nog een pak groter. Vooral die zaterdag is echt heel triest aan het worden op die main. Yikes. Macklemore vind ik echt een heel zompige naam. En geen idee wat TDCC nog op Wercher doet. Ook op de donderdag moeten er echt eens dringend wat goede namen bijkomen.

Voor de zondag ben ik lichtjes optimistisch. Kan nog alle kanten opgaan, die dag. Nog altijd geen enkele Barn naam en ook de main is nog zo goed als leeg (Yungblud zal wel een tweede-op-de-main act worden). En Underworld is al een goede KlubC headliner. Met wat er nog allemaal nog op tafel ligt, ziet ik het nog positief in voor die dag. Ook op donderdag kan de (nu nog lege) Barn fantastisch worden.

Zoals het er nu uitziet wordt het een vrijdagticket, want anders worden het wel 3 héél dure dagen aan de Apero. Maar ik wacht nog maar even de volgende lading af.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Vind het ook heel jammer dat er nog geen enkele hiphop naam staat…

Da’s meer een meevaller, naar mijn smaak.

Nee de honderdste keer Muse, dat is leuk -,-
Zou ze sieren als ze een keer een jongen als Travis of Kendrick programmeren, Kanye zou ook gaaf zijn maar zie ik niet gebeuren.
Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Wow, heerlijk nieuws om de dag mee te beginnen! WEEZER <3 :D Verder zijn ook Two Door Cinema Club en The 1975 ook leuke aankondigingen. De meeste andere namen moet ik nog wat verder ontdekken voor ik er een oordeel over geef.

Maar hoe zot is die vrijdag al? Ik kan gewoon kamperen aan de mainstage! Nothing But Thieves, Weezer, The Cure, The 1975 en ook Tool en BMTH wil ik een kans geven. Ook met de andere dagen nog behoorlijk tevreden op dit moment, in tegenstelling tot enkelen hier... Heel tof dat we ook de stagesplits al hebben, dat geeft toch echt wel een eerlijker beeld van wat je al dan niet kan zien, voor je een ticket koopt.

Tijd om te gaan puzzelen!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Underworld, wauw, voor mij echt een fantastische naam! Sowieso in Klub C (wel klein voor hen!) te vinden dan!

En Weezer: super! Echt een uitzonderlijke act in België, het wordt pas hun tweede keer in België sinds 2001 (!).

Verder zeer blij met Jungle (gisteren nog gezien in Trix --> echte aanrader) en Kurt Vile.

Het zwaartepunt ligt nu uiteraard op vrijdag, maar ik ben zeker dat er op alle dagen mooie dingen komen te staan, zelfs op die zaterdag :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Ze slagen er toch weer in om The 1975 en Weezer relatief laag (eigenlijk zelfs niet relatief) te zetten op mainstage. En Kylie The Barn in te krijgen. Sterk geboekt!
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
TDCC en Clean Bandit tentheadliners? Let’s hope not want dan zal die zaterdag er niet meer op beteren

Denk dat we al heel wat ‘grote’ namen kennen helaas
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Paddy wrote:

James wrote:
Vind het ook heel jammer dat er nog geen enkele hiphop naam staat…


Da’s meer een meevaller, naar mijn smaak.

Nee de honderdste keer Muse, dat is leuk -,-
Zou ze sieren als ze een keer een jongen als Travis of Kendrick programmeren, Kanye zou ook gaaf zijn maar zie ik niet gebeuren.
Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten.

Ze moeten natuurlijk ook in de buurt zijn, kan me niet inbeelden dat RW een Kendrick zou laten schieten als hij bvb op Glastonbury zou staan. En Travis Scott eist blijkbaar een absolute headlinerspot op alle festivals die hij aandoet. Dan vind ik het ook logisch dat ze hem aan Les Ardentes of Dour laten.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Die vrijdag van Werchter is wel echt heel mooi.
Beginnen bij Tom Misch (GEWELDENAAR!) Dan doorgaan naat Kurt Vile , dan Nothiing but thieves en door naar Weezer / The 1975 en dan The cure & Tool.
Zou echt helemaal top zijn.

Andere dagen kunnen mij nog niet overtuigen, wellicht de zondag nog als er meer bekend is...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Paddy wrote:

James wrote:
Vind het ook heel jammer dat er nog geen enkele hiphop naam staat…


Da’s meer een meevaller, naar mijn smaak.


Nee de honderdste keer Muse, dat is leuk -,-
Zou ze sieren als ze een keer een jongen als Travis of Kendrick programmeren, Kanye zou ook gaaf zijn maar zie ik niet gebeuren.
Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten.

Ze moeten natuurlijk ook in de buurt zijn, kan me niet inbeelden dat RW een Kendrick zou laten schieten als hij bvb op Glastonbury zou staan. En Travis Scott eist blijkbaar een absolute headlinerspot op alle festivals die hij aandoet. Dan vind ik het ook logisch dat ze hem aan Les Ardentes of Dour laten.

Denk dat Travis Scott als co-headliner prima zou functioneren, die jongen is echt bizar populair.
Het is inderdaad ook even afwachten waar Glastonbury mee komt, dan kun je het beter vergelijken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
TDCC en Clean Bandit tentheadliners? Let’s hope not want dan zal die zaterdag er niet meer op beteren

Clean Bandit wel vrees ik (Klub C). TDCC absoluut niet natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Het zou wat zijn om SICKO MODE te horen in de Barn, ik hoor de planken nu al kraken. Verschil is wel dat Scott het dit jaar zowat verprutst heeft op Pukkelpop waardoor hij misschien terug wat credit zou moeten gaan inwinnen bij LN. Al lijkt me dat inderdaad gewoon een logische naam voor Dour/Les Ardentes want naast A$ap Rocky zijn er maar bitter weinig headliner waardig namen die met nieuw werk zijn afgekomen (of je moet ze al weggeven aan namen als Migos en Rae Sremmurd, wat wel zal gebeuren maar afin, toch niet de meest spannende namen die twee).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Paddy wrote:

James wrote:
Vind het ook heel jammer dat er nog geen enkele hiphop naam staat…


Da’s meer een meevaller, naar mijn smaak.

Nee de honderdste keer Muse, dat is leuk -,-
Zou ze sieren als ze een keer een jongen als Travis of Kendrick programmeren, Kanye zou ook gaaf zijn maar zie ik niet gebeuren.
Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten.

Zeker. Muse verveelt niet ?
Maar een Kendrick of Kanye zou ik nog best leuk vinden voor een keer. Maar de ‘mindere’ rapnamen vind ik al snel matig tot slecht. Of een Tom Morello of Anthrax moet meespelen
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Bang Bang Romeo moet wel echt de kleinste act in jaren zijn die op de main stage staat, op Last.fm slechts 1800 scorblers, Yungblud vind ik dan weer wel passen als eerste of 2e op de main, wordt veeeeel gedraaid op stubru,...

Voor vrijdag denk ik dat we de main stage hebben op de opener na!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Is Kurt Vile & The Violators trouwens mogelijks die PKP headliner met nieuw materiaal? => TWOD lid?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Wat de posities van de acts betreft: als je voor het eerst sinds een aankondiging op de website gaat, krijg je die gatlelijke popup te zien die de affiche moet voorstellen (indien je de popup al weggeklikt had: gewoon openen in een incognitovenster).

Daar zie je duidelijk dat The Blaze en Clean Bandit een stuk kleiner op de poster staan dan Kalkbrenner en Underworld. Zullen dus eerder in de late namiddag/vroege avond in KluB C staan.

Edit: Macklemore staat daar overigens ook kleiner op dan BMTH, Kalkbrenner, Kylie, etc. Dus zo te zien staat hij iets lager dan subheadliner.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.325
lijkt me dus wel vrij duidelijk te worden dat tool de laatste band word op vrijdag
 

daejim

Campingartiest
15 nov 2018
56
29
Yannick wrote:
Vrijdag = kampeerdag aan de main, dat staat al vast
1f606.svg


Eigenlijk ben ik met deze reeks namen tot nu toe al zeer tevreden, wetende dat er nog namen als Bon Iver, The Smashing Pumpkins, Thom Yorke, Solange, The Good, The Bad & The Queen, Robyn, Beach House, Vampire Weekend, dEUS etc moeten passeren.. Althans dat mag ik toch hopen.

Ik hou van het optimisme. Ik hoop alvast mee want dat zou een prachtig lijstje zijn.

En @daejim wat is er misgelopen met je bron? Ik was echt blij dat we een nieuwe insider hadden vorige week maar nu heb je dan toch iets fout meegekregen blijkbaar?

Ik wist er niets van.
Ik was niet de enigste die wat verbaasd was :) Nu ja, des te beter hé.
Vanaf ik weer een timing weet los ik het wel, want de timing van mijn hints weet ik wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken