Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
lijkt me dus wel vrij duidelijk te worden dat tool de laatste band word op vrijdag

Qua muziek zou ik BMTH - Tool - The Cure een logischere volgorde vinden, maar RW houdt zich niet altijd aan (mijn) logica. De eerste naam is btw niet altijd de afsluiter.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Het maakt toch eigenlijk geen drol uit welke act na welke komt, qua muziek en stijl? Zit toch altijd een uur tussen ofzo, dus het is niet dat je de sfeer van de vorige act nog meeneemt naar de volgende. Denk dan eerder in termen van wat ik wanneer op de dag wil zien, en Tool lijkt mij veel logischer om als afsluiter erin te knallen dan The Cure. Maar das ook persoonlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Tool in het donker klinkt logisch, maar ook the Cure kan ik me moeilijk voorstellen in het licht. Hebben trouwens ook vette visuals tegenwoordig. Vind dat beide acts echt in het donker moeten, dus ik hoop/gok zoiets:

The Cure: 21:35 - 23:45 (dus maar een half uur in de schemer)
Tool: 00:30 - 1:50

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Die late tijden heeft RW de laatste jaren niet meer. Alleen op donderdag wordt het nog later. Dus ik verwacht als eindtijd 1:00 uur.

23:30 - 1:00 uur voor de afsluiter / Tool?
20:30 - 22:30 the Cure
18:30 - 19:30 BMTH

Op zich vind ik het beginnen in het licht en eindigen in het donker ook wel wat hebben.



 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Die late tijden heeft RW de laatste jaren niet meer. Alleen op donderdag wordt het nog later. Dus ik verwacht als eindtijd 1:00 uur.

23:30 – 1:00 uur voor de afsluiter / Tool?
20:30 – 22:30 the Cure
18:30 – 19:30 BMTH

Op zich vind ik het beginnen in het licht en eindigen in het donker ook wel wat hebben.

Cure grotendeels in het licht laten spelen zie ik echt niet voor me. Het wordt pas na 22u donker. Gok dat die dag wel tot later zal doorgaan, past ook wel bij een band als Tool. Die band een half uurtje later laten beginnen/eindigen zal alles wat beter op z'n plek doen vallen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Gorillaz mochten ook tot 1:45 op donderdag dit jaar, zie Tool ook wel zo'n slot krijgen. Volgens mij was 2017 de enige keer dat de donderdag vóór die tijd al klaar was.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Gorillaz mochten ook tot 1:45 op donderdag dit jaar, zie Tool ook wel zo’n slot krijgen. Volgens mij was 2017 de enige keer dat de donderdag vóór die tijd al klaar was.

Maar Tool staat niet op donderdag...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
visdave34 wrote:
Gorillaz mochten ook tot 1:45 op donderdag dit jaar, zie Tool ook wel zo’n slot krijgen. Volgens mij was 2017 de enige keer dat de donderdag vóór die tijd al klaar was.

Maar Tool staat niet op donderdag…
Zo, goeiemorgen Dave... Ben aan weekend toe... In dat geval, eens met Paddy. Zie ze niet ineens op vrijdag langer door gaan, hoe spijtig dat voor één van beide ook is. Maar dan denk ik toch dat The Cure een groot deel in het licht gaat spelen. Kan ook prima, vind ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Editors stond in 2016 ook pas om 20 na 12 op het programma na de Peppers, het is geen unicum en zeker als acts daar speciaal achter vragen. Het is moeilijker een band te overtuigen om laat te spelen dan wanneer ze effectief laat willen spelen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Editors stond in 2016 ook pas om 20 na 12 op het programma na de Peppers, het is geen unicum en zeker als acts daar speciaal achter vragen. Het is moeilijker een band te overtuigen om laat te spelen dan wanneer ze effectief laat willen spelen.

Maar denk dat zowel The Cure als Tool (of toch zeker die eerste) een pak langer willen/zullen spelen dan Editors en RHCP. Bovendien stond RHCP ook wel grotendeels in het licht te spelen herinner ik me.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Yannick wrote:
Editors stond in 2016 ook pas om 20 na 12 op het programma na de Peppers, het is geen unicum en zeker als acts daar speciaal achter vragen. Het is moeilijker een band te overtuigen om laat te spelen dan wanneer ze effectief laat willen spelen.

Maar denk dat zowel The Cure als Tool (of toch zeker die eerste) een pak langer willen/zullen spelen dan Editors en RHCP. Bovendien stond RHCP ook wel grotendeels in het licht te spelen herinner ik me.

Tool zie ik zeker niet langer spelen dan 1,5 uur. Spelen blijkbaar meestal niet de langste maar eerder gebalde sets.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
De naam/namen voor Muse nog niet aangekondigd, de namen rond P!nk ook nog niet... doet mij vermoeden dat dit bands zijn die nog niets aangekondigd hebben.

Zoals daar zijn: The Strokes, Neil Young, Imagine Dragons, Kendrick Lamar, Tame Impala.

De electro-act op donderdag is nog "onaangekondigd" zei onze goede bron hier... Major Lazer en The Chemical Brothers zouden dan wegvallen als hij echt bedoelt dat ze nog nergens voor de zomer aangekondigd zijn... Enige naam die dan nog overblijft is The Prodigy (moeten ook nog hun Vorst Nationaal-show uitverkopen van binnen twee weken). Of het zou een DJ als David Guetta moeten zijn. Dat laatste uiteraard liever niet.

 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
De naam/namen voor Muse nog niet aangekondigd, de namen rond P!nk ook nog niet… doet mij vermoeden dat dit bands zijn die nog niets aangekondigd hebben.

Zoals daar zijn: The Strokes, Neil Young, Imagine Dragons, Kendrick Lamar, Tame Impala.

De electro-act op donderdag is nog “onaangekondigd” zei onze goede bron hier… Major Lazer en The Chemical Brothers zouden dan wegvallen als hij echt bedoelt dat ze nog nergens voor de zomer aangekondigd zijn… Enige naam die dan nog overblijft is The Prodigy (moeten ook nog hun Vorst Nationaal-show uitverkopen van binnen twee weken). Of het zou een DJ als David Guetta moeten zijn. Dat laatste uiteraard liever niet.

Voor de rest
Daft Punk.

Gebeurt natuurlijk niet, maar wat is een geruchtenseizoen zonder Daft Punk?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Blij met Weezer. Maar ik hoop toch echt wel nog steeds op the Smashing Pumpkins en Tenacious D moet er ook nog gewoon bij..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
De electro-act op donderdag is nog “onaangekondigd” zei onze goede bron hier… Major Lazer en The Chemical Brothers zouden dan wegvallen als hij echt bedoelt dat ze nog nergens voor de zomer aangekondigd zijn… Enige naam die dan nog overblijft is The Prodigy (moeten ook nog hun Vorst Nationaal-show uitverkopen van binnen twee weken). Of het zou een DJ als David Guetta moeten zijn. Dat laatste uiteraard liever niet.
Disclosure/Flume/Skrillex mits nieuw werk, liggen ook meer voor de hand dan ouwe rakkers als The Prodigy of Guetta. Graag ook Gesaffelstein in de Klub C al lijkt die meer iets voor Dour/Pukkelpop ofzo..

Maar ik ben content dat Werchter naar m'n vraag heeft geluisterd (lol) bij m'n bemerkingen van afgelopen editie. Er staan met Paul Kalkbrenner, Underworld en The Blaze al een aantal kwalitatieve/niet geheel platte (zie Chainsmokers/Marshmello/Craig David) dance/electro namen op het affiche, iets wat sterk ontbrak vond ik. Nu nog hip hop zoals iemand al opmerkte.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
De naam/namen voor Muse nog niet aangekondigd, de namen rond P!nk ook nog niet… doet mij vermoeden dat dit bands zijn die nog niets aangekondigd hebben.

Zoals daar zijn: The Strokes, Neil Young, Imagine Dragons, Kendrick Lamar, Tame Impala.

De electro-act op donderdag is nog “onaangekondigd” zei onze goede bron hier… Major Lazer en The Chemical Brothers zouden dan wegvallen als hij echt bedoelt dat ze nog nergens voor de zomer aangekondigd zijn… Enige naam die dan nog overblijft is The Prodigy (moeten ook nog hun Vorst Nationaal-show uitverkopen van binnen twee weken). Of het zou een DJ als David Guetta moeten zijn. Dat laatste uiteraard liever niet.

Op het moment dat Werchter met pakketjes begint, is de tijd van echt grote namen voorbij. Misschien een uitzondering daargelaten. Die namen die jij noemt, gaat (vrees ik) niet meer gebeuren.
 

amichi

Playlistbediener
30 mei 2018
28
0
Als ik me niet vergis werden The Killers ook pas in februari aangekondigd. Mij lijkt een grote naam zeker nog mogelijk. Misschien verkiest het management van de artiest om de bekendmaking later te maken en wil Werchter gewoon in het nieuws blijven door namen te blijven droppen. Of dit is echt alles qua headliners wat ik wel wat jammer zou vinden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
De echt grote namen hoef je niet meer op te rekenen. Maar de donderdag mist in ieder geval nog een sub voor pink of wellicht een coheadliner, en een barnheadliner. En de zondag moet ook nog gevuld worden. Dus er komt echt nog wel wat bij.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
So far prima lijstje voor mij, maar ik heb nog wel wel een wensenlijstje:

Tame Impala, Biffy Clyro, Smashing Pumpkins, DMA"s, Interpol, Tamino, Greta van Flee, Death Cab for Cutie, Foals en ach waarom White Lies niet weer een x ergens op de middag
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Everyknight wrote:
De naam/namen voor Muse nog niet aangekondigd, de namen rond P!nk ook nog niet… doet mij vermoeden dat dit bands zijn die nog niets aangekondigd hebben.

Zoals daar zijn: The Strokes, Neil Young, Imagine Dragons, Kendrick Lamar, Tame Impala.

De electro-act op donderdag is nog “onaangekondigd” zei onze goede bron hier… Major Lazer en The Chemical Brothers zouden dan wegvallen als hij echt bedoelt dat ze nog nergens voor de zomer aangekondigd zijn… Enige naam die dan nog overblijft is The Prodigy (moeten ook nog hun Vorst Nationaal-show uitverkopen van binnen twee weken). Of het zou een DJ als David Guetta moeten zijn. Dat laatste uiteraard liever niet.

Op het moment dat Werchter met pakketjes begint, is de tijd van echt grote namen voorbij. Misschien een uitzondering daargelaten. Die namen die jij noemt, gaat (vrees ik) niet meer gebeuren.

Gewoonlijk beginnen de pakketjes ook pas midden januari in plaats van midden november. Bovendien geeft de huidige stand van zaken aan dat we met zekerheid nog minimaal 2 subs/coheadliners en 3 Barnafsluiters dienen te krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken