Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
83
28
Mijn schema, met dikgedrukt als must-sees:

Donderdag
13:00-13:30 Georgia
13:50-14:40 Black Box Revelation
14:40-15:30 Mogwai
15:30-16:15 Maribou State
16:15-17:15 Ólafur Arnalds
19:05-20:05 Charlotte Gainsbourg
21:05-22:35 Paul Kalkbrenner
22:35-23:50 Elbow

Vrijdag
14:40-15:40 Kurt Vile & The Violators
16:30-17:30 Jungle
18:30-19:30 Janelle Monáe
21:30-23:45 The Cure (stukje)
22:45-00:00 Kylie
00:00-01:15 Robyn

Zaterdag
14:20-15:20 Miles Kane
15:55-16:55 Beirut
17:50-18:50 Two Door Cinema Club
19:20-20:35 Macklemore
21:25-22:55 Florence + The Machine
23:15-00:15 The Blaze

Zondag
13:00-13:40 Lizzo
14:00-14:40 De Staat
15:40-16:40 Tamino
17:30-18:30 Rosalía
21:30-22:45 New Order
22:45-00:15 Underworld
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
Mijn schema (lijkt me vrij duidelijk dat ik dus ook alleen maar vrijdag ga (buiten als ik nog een combiticketje win, heb wel laatst nog aan een wedstrijd meegedaan).

Donderdag:
Black Box Revelation - Mogwai - Olafur Arnalds

VRIJDAG:
Whispering Sons - Kurt Vile - Foxing - Weezer - SWMRS - The Cure - The Twilight Sad - Tool

Zaterdag:
Strand Of Oaks - Beirut - Two Door Cinema Club - The Good, Bad, Queen

Zondag:
Sports Team - Ry X - Mac DeMarco

Waarbij 3/4 vette die op de niet-vrijdagen staan ik dit jaar al gezien heb/nog ga zien... Dusja...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
Lijkt me een iets rustiger jaar te gaan worden zo. Want heb het gevoel dat vooral die combi's de deur niet allemaal uit zullen geraken.

En het is natuurlijk geen wedstrijd, maar vind het persoonlijk wel leuk dat Radiohead hun dag sneller lijkt uit te verkopen dan Muse dat doet (en dan nog met een minder dagprogramma). ;-)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.176
1.201
Mijn programma:

Donderdag

14:05 - 14:40 The Vintage Caravan
14:40 - 15:30 Mogwai
15:30 - 16:15 Maribou State
16:15 - 17.15 Olafur Arnalds
18.05 - 19:05 Richard Ashcroft
19:05 - 20:05 Charlotte Gainsbourg
21:05 - 22:35 Paul Kalkbrenner
22:40 – 00:30 P!NK


Vrijdag

21:30 - 23:45 The Cure
00:30 - 02:00 Tool


Zaterdag

13:00 - 13:45 All Them Witches
13:45 - 14.15 John J. Presley
14:15 - 15:15 Strand Of Oaks
15:20 - 15:50 The Murder Capital
15:55 - 16:55 Beirut
16:55 - 17:30 Donny Benét
17:35 - 18.35 Bear's Den
21:50 - 23:15 The Good, The Bad & The Queen
23:15 - 23:40 The Slow Readers Club
23:45 - 01.15 Mumford & Sons
.

Zondag

13:00 - 13:30 Sports Team
14:00 - 14:40 De Staat
15:40 - 16:40 Tamino
16:40 - 17:40 Parkway Drive
17:40 - 18:20 Zeal & Ardor
18:25 - 19:25 Balthazar
19:30 - 20:30 Mac DeMarco
21:30 - 22:45 New Order
22:45 - 00:15 Underworld
00:15 - 01:00 Muse


Vrijdag overdag moet ik door werkverplichtingen helaas wel het festivalterrein verlaten. Mijn lijstje had er anders zo uit gezien: Whispering Sons - Kurt Vile & The Violators - Jungle - Weezer - SWMRS. Gelukkig heb ik Whispering Sons recent in een zaal gezien, heb ik Jungle deze tour al twee keer gezien en was ik bij Weezer in de AB in oktober 2017. Dat verzacht de pijn toch wat...

NOG NIET ZEKER:
The Vintage Caravan vs Black Box Revelation: die laatste tijdens deze tour al in een zaal gezien, vandaar mijn keuze voor The Vintage Caravan. Maar deze tour is Black Box Revelation in een ongeziene vorm, ik heb ze nog nooit zo goed gezien, misschien ook met de toevoeging van een derde livelid. Daarom twijfel ik nog wat.

Maribou State vs Geike: toch wel lekker alternatieve nummers die Geike. Maar voorkeur meer dan waarschijnlijk naar Maribou State.

P!NK vs Elbow: P!NK nog nooit gezien, Elbow al meermaals. Die liveshow van P!NK lijkt mij echt wel eens de moeite, na een dag grotendeels in de tenten gezeten te hebben lijkt het mij tof om die show van op een afstand relax mee te pikken. Al blijft Elbow nu eenmaal meer 'mijn' muziek natuurlijk.

Strand of Oaks vs Miles Kane: zeer pijnlijk dit. Maar Miles Kane al meermaals gezien, Strand of Oaks nog nooit.


Zaterdag zit ik met een gat van 18.35u (misschien zelfs van 17.30u) tot 21.50u. Apérotime met misschien nog een optreden... Angèle? Barns Courtney? Aurora?




 

Bert

Support act
14 nov 2014
870
812
P!NK vs Elbow: P!NK nog nooit gezien, Elbow al meermaals. Die liveshow van P!NK lijkt mij echt wel eens de moeite, na een dag grotendeels in de tenten gezeten te hebben lijkt het mij tof om die show van op een afstand relax mee te pikken. Al blijft Elbow nu eenmaal meer ‘mijn’ muziek natuurlijk.

dat is ook mijn dilemma
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
En het is natuurlijk geen wedstrijd, maar vind het persoonlijk wel leuk dat Radiohead hun dag sneller lijkt uit te verkopen dan Muse dat doet (en dan nog met een minder dagprogramma).

Lijkt me nochtans zeer normaal als je naar onderstaande statistieken kijkt

MUSE:
Paleis 12 - 2016 (4 dagen op rij !!!)
Music For Life - 2015
Rock Werchter - 2015
Werchter Boutique - 2013
Sportpaleis - 2012
Rock Werchter - 2010
Sportpaleis - 2009
Rock Werchter - 2007
Rock Werchter - 2006
Sportpaleis - 2006

RADIOHEAD:
Sportpaleis - 2012
Rock Werchter - 2008
Pukkelpop - 2006
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
Ja, dat zou zeker een reden kunnen zijn. Een relatieve Muse moeheid. Ik zeg wel: relatief. Want natuurlijk gaat het veld mooi vol staan voor hun show.

Dan is de komst Radiohead een stuk specialer idd.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.017
277
Lijkt me een iets rustiger jaar te gaan worden zo.

Slechte combi verkoop is "algemeen", niet alleen Werchter heeft dat probleem blijkbaar.
Toch zal het bezoekersaantal per dag rond de 80 000 liggen hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
mattman wrote:
Lijkt me een iets rustiger jaar te gaan worden zo.

Slechte combi verkoop is “algemeen”, niet alleen Werchter heeft dat probleem blijkbaar.
Toch zal het bezoekersaantal per dag rond de 80 000 liggen hoor.

Hopen op zo weinig mogelijk volk. Denk in ieder geval dat 9000 man minder per dag wel al te voelen is. Da's bijna een volle KlubC.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Helaas met pijn in mijn hart mijn kaartje moeten verkopen(althans, staat atm op Ticketswap). Moet Werchter dit jaar na 3 opvolgende jaren(en 2014) aan me voorbij laten gaan aangezien tentamens in de weg zijn komen te zitten(en ik wil helaas niet eeuwig studeren). Heus niet de beste line up, maar ik baal er wel verdomd van dat ik nu niet Brockhampton, Richard Ashcroft, The Cure, Weezer, The Good The Bad & The Queen, Muse, zelfs Greta van Fleet, De Staat, Balthazar en Parkway Drive voor het eerst kan zien. Tool ga ik gelukkig in de Ziggo Dome nog zien, maar had ze ook erg graag buiten gezien en namen als Mumford & Sons, Miles Kane, Nothing but Thieves en dergelijke anderen had ik ook graag gezien. Geen top Rock Werchter line-up dit jaar, maar wel een top line-up alsnog waarvan ik toch baal niet heen te kunnen. Hopelijk is het wel mogelijk Muse dan maar in Goffert Park of Ziggo Dome te gaan zien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.697
6.429
Kreeg net het volgende mailtje van Rock Werchter:

Fan van Muse? Daar klinken we op. Op Rock Werchter.

Op 30 juni 2000 stond Muse voor het eerst op Rock Werchter. Op de openingsdag van het festival, in de vroege namiddag, op het hoofdpodium. Hun Belgisch debuut hadden Britten een jaar eerder gemaakt. In Flanders Expo, in het voorprogramma van Live. Het Belgische concert- en festivalpubliek heeft Muse steeds omarmd. De band is innig en bijzonder. Ook nu Muse één van die grote headlineacts is. Deze zomer staat Muse weer op Rock Werchter. Ze sluiten op zondag 30 juni Rock Werchter 2019 af. Muse-fans mogen al wel eens getrakteerd worden voor zoveel jaren warme steun aan die geweldige rockband, dachten wij…. Samen met Rock Werchter regelen we dat.

Wie vóór 4 juni* een Rock Werchter ticket koopt, krijgt er 2 drankbonnen bij. Voor minstens één drankje op onze kosten. Santé.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
Kreeg net het volgende mailtje van Rock Werchter:

Fan van Muse? Daar klinken we op. Op Rock Werchter.

Op 30 juni 2000 stond Muse voor het eerst op Rock Werchter. Op de openingsdag van het festival, in de vroege namiddag, op het hoofdpodium. Hun Belgisch debuut hadden Britten een jaar eerder gemaakt. In Flanders Expo, in het voorprogramma van Live. Het Belgische concert- en festivalpubliek heeft Muse steeds omarmd. De band is innig en bijzonder. Ook nu Muse één van die grote headlineacts is. Deze zomer staat Muse weer op Rock Werchter. Ze sluiten op zondag 30 juni Rock Werchter 2019 af. Muse-fans mogen al wel eens getrakteerd worden voor zoveel jaren warme steun aan die geweldige rockband, dachten wij…. Samen met Rock Werchter regelen we dat.

Wie vóór 4 juni* een Rock Werchter ticket koopt, krijgt er 2 drankbonnen bij. Voor minstens één drankje op onze kosten. Santé.

Best pijnlijk dit.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Kreeg net het volgende mailtje van Rock Werchter:

Fan van Muse? Daar klinken we op. Op Rock Werchter.

Op 30 juni 2000 stond Muse voor het eerst op Rock Werchter. Op de openingsdag van het festival, in de vroege namiddag, op het hoofdpodium. Hun Belgisch debuut hadden Britten een jaar eerder gemaakt. In Flanders Expo, in het voorprogramma van Live. Het Belgische concert- en festivalpubliek heeft Muse steeds omarmd. De band is innig en bijzonder. Ook nu Muse één van die grote headlineacts is. Deze zomer staat Muse weer op Rock Werchter. Ze sluiten op zondag 30 juni Rock Werchter 2019 af. Muse-fans mogen al wel eens getrakteerd worden voor zoveel jaren warme steun aan die geweldige rockband, dachten wij…. Samen met Rock Werchter regelen we dat.

Wie vóór 4 juni* een Rock Werchter ticket koopt, krijgt er 2 drankbonnen bij. Voor minstens één drankje op onze kosten. Santé.

Dit klinkt alsof de verkoop allesbehalve goed loopt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.176
1.201
Mja, zoals ik zonet in het Pinkpop-topic typte, loopt de ticketverkoop voor zowat elke Europese major minder dit jaar... Het is nu eenmaal een minder jaar qua tourende artiesten... die festivals aandoen weliswaar, want hierdoor vallen Rammstein, Metallica, Bon Jovi, P!nk en Muse weg voor de festivals, niet minnetjes.

Rock Werchter heeft dan wel exclusief P!nk en Muse.... En ze hebben er echt wel nog het beste van gemaakt voor de line up van dit jaar... Toch had ik voor andere opties gekozen: combinaties tussen Neil Young, Eddie Vedder, The Strokes, The Chemical Brothers, Lana Del Rey had ik altijd geprefereerd boven P!nk en Muse. Maar lang niet alles zal mogelijk geweest zijn waarschijnlijk... Zo tourt Neil Young niet onder Live Nation bijvoorbeeld.
 

TheseThingsHappen

Playlistbediener
11 jun 2017
42
0
MToch had ik voor andere opties gekozen: combinaties tussen Neil Young, Eddie Vedder, The Strokes, The Chemical Brothers, Lana Del Rey had ik altijd geprefereerd boven P!nk en Muse. Maar lang niet alles zal mogelijk geweest zijn waarschijnlijk… Zo tourt Neil Young niet onder Live Nation bijvoorbeeld.

Lana Del Rey moet je niet willen. Heb haar nu tweemaal live gezien (1x in het Sportpaleis en 1x als headliner op Sziget).
Beide keren was ze bar slecht. Veel klagende/weg lopende mensen ook. Nooit meer!!!

Wel blijf ik het nog eeuwig jammer vinden dat ze The Chemical Brothers niet hebben weten te strikken dit jaar.
Had ze graag weer eens gezien. Zetten altijd een strakke show neer!
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Everyknight wrote:
MToch had ik voor andere opties gekozen: combinaties tussen Neil Young, Eddie Vedder, The Strokes, The Chemical Brothers, Lana Del Rey had ik altijd geprefereerd boven P!nk en Muse. Maar lang niet alles zal mogelijk geweest zijn waarschijnlijk… Zo tourt Neil Young niet onder Live Nation bijvoorbeeld.

Lana Del Rey moet je niet willen. Heb haar nu tweemaal live gezien (1x in het Sportpaleis en 1x als headliner op Sziget).
Beide keren was ze bar slecht. Veel klagende/weg lopende mensen ook. Nooit meer!!!

Wel blijf ik het nog eeuwig jammer vinden dat ze The Chemical Brothers niet hebben weten te strikken dit jaar.
Had ze graag weer eens gezien. Zetten altijd een strakke show neer!
Ik ben net blij dat ze CB niet hebben geboekt. Zowel op Dour als op pkp gezien. Indrukwekkende visuals, ja dat wel. Maar enorm saaie optredens. Al hun hitjes in het eerste halfuur, maar daarna had ik het er echt mee gehad. Saai. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. The Strokes daarintegen... Zou prachtig geweest zijn.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
424
270
TheseThingsHappen wrote:

Everyknight wrote:
MToch had ik voor andere opties gekozen: combinaties tussen Neil Young, Eddie Vedder, The Strokes, The Chemical Brothers, Lana Del Rey had ik altijd geprefereerd boven P!nk en Muse. Maar lang niet alles zal mogelijk geweest zijn waarschijnlijk… Zo tourt Neil Young niet onder Live Nation bijvoorbeeld.


Lana Del Rey moet je niet willen. Heb haar nu tweemaal live gezien (1x in het Sportpaleis en 1x als headliner op Sziget).
Beide keren was ze bar slecht. Veel klagende/weg lopende mensen ook. Nooit meer!!!

Wel blijf ik het nog eeuwig jammer vinden dat ze The Chemical Brothers niet hebben weten te strikken dit jaar.
Had ze graag weer eens gezien. Zetten altijd een strakke show neer!

Ik ben net blij dat ze CB niet hebben geboekt. Zowel op Dour als op pkp gezien. Indrukwekkende visuals, ja dat wel. Maar enorm saaie optredens. Al hun hitjes in het eerste halfuur, maar daarna had ik het er echt mee gehad. Saai. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. The Strokes daarintegen… Zou prachtig geweest zijn.

The Strokes blijft inderdaad een gemiste kans. Stel je voor dat het Werchter was gelukt om de Strokes te boeken voor de donderdag. Er was dan ruimte geweest voor een aansprekende sub/co-headliner en voor een volledig dagprogramma. Volgens mij had je dan over de linie veel minder gedoe gehad over de line-up. Maar goed, we gaan er het beste van maken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken