Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
TheseThingsHappen wrote:

Everyknight wrote:
MToch had ik voor andere opties gekozen: combinaties tussen Neil Young, Eddie Vedder, The Strokes, The Chemical Brothers, Lana Del Rey had ik altijd geprefereerd boven P!nk en Muse. Maar lang niet alles zal mogelijk geweest zijn waarschijnlijk… Zo tourt Neil Young niet onder Live Nation bijvoorbeeld.


Lana Del Rey moet je niet willen. Heb haar nu tweemaal live gezien (1x in het Sportpaleis en 1x als headliner op Sziget).
Beide keren was ze bar slecht. Veel klagende/weg lopende mensen ook. Nooit meer!!!

Wel blijf ik het nog eeuwig jammer vinden dat ze The Chemical Brothers niet hebben weten te strikken dit jaar.
Had ze graag weer eens gezien. Zetten altijd een strakke show neer!

Ik ben net blij dat ze CB niet hebben geboekt. Zowel op Dour als op pkp gezien. Indrukwekkende visuals, ja dat wel. Maar enorm saaie optredens. Al hun hitjes in het eerste halfuur, maar daarna had ik het er echt mee gehad. Saai. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. The Strokes daarintegen… Zou prachtig geweest zijn.

The Chemical Brothers zou ik allesbehalve saai noemen. Ik ben eigenlijk nog steeds wat geshockeerd dat ze niet op Rock Werchter staan, de eerste ooit dat ze met een nieuw album niet op Werchter zullen staan. Waarschijnlijk ook met P!nk te maken die geen act na zich wil (en de mainstage dance-acts staan normaal gezien op donderdag natuurlijk).
Wij gaan dan ook met zes personen naar Lokerse Feesten, ik voel wel de behoefte om ze live nog eens mee te maken :)
 

professorpint3000

Playlistbediener
10 mrt 2019
39
7
daanvandingenen wrote:

TheseThingsHappen wrote:

Everyknight wrote:
MToch had ik voor andere opties gekozen: combinaties tussen Neil Young, Eddie Vedder, The Strokes, The Chemical Brothers, Lana Del Rey had ik altijd geprefereerd boven P!nk en Muse. Maar lang niet alles zal mogelijk geweest zijn waarschijnlijk… Zo tourt Neil Young niet onder Live Nation bijvoorbeeld.


Lana Del Rey moet je niet willen. Heb haar nu tweemaal live gezien (1x in het Sportpaleis en 1x als headliner op Sziget).
Beide keren was ze bar slecht. Veel klagende/weg lopende mensen ook. Nooit meer!!!

Wel blijf ik het nog eeuwig jammer vinden dat ze The Chemical Brothers niet hebben weten te strikken dit jaar.
Had ze graag weer eens gezien. Zetten altijd een strakke show neer!


Ik ben net blij dat ze CB niet hebben geboekt. Zowel op Dour als op pkp gezien. Indrukwekkende visuals, ja dat wel. Maar enorm saaie optredens. Al hun hitjes in het eerste halfuur, maar daarna had ik het er echt mee gehad. Saai. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. The Strokes daarintegen… Zou prachtig geweest zijn.

The Chemical Brothers zou ik allesbehalve saai noemen. Ik ben eigenlijk nog steeds wat geshockeerd dat ze niet op Rock Werchter staan, de eerste ooit dat ze met een nieuw album niet op Werchter zullen staan. Waarschijnlijk ook met P!nk te maken die geen act na zich wil (en de mainstage dance-acts staan normaal gezien op donderdag natuurlijk).
Wij gaan dan ook met zes personen naar Lokerse Feesten, ik voel wel de behoefte om ze live nog eens mee te maken
1f642.svg
Best wel een toffe act als je van electronica houdt, nieuwe setlist beviel me beter dan die van 2015 met Hey Boy Hey Girl als opener. Maar gaat het Werchter mensen op de wei houden en extra pintjes laten drinken, of tickets verkopen? Een goed deel van de mensen met een weekendticket zou toch al doordrinken op de hive, en als ik een dag zou gaan zou ik niet te laat weg kunnen of weinig consumeren omdat ik nog moet rijden.
Daarnaast ziet de show er vet uit, maar het heeft niet de live feeling van een Underworld, Disclosure of Prodigy, of de mixsnelheid en het vuurwerk van een 2manydjs, Skrillex of Major Lazer. Absoluut jammer, maar om ze in de Barn/Klub C weg te zetten zou als boeker ook zonde zijn terwijl ze een kleiner festival kunnen headlinen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.464
Toch vreemd dat Muse een tijdslot krijgt van 2,5 uur. Die spelen toch nooit zo lang, ook de afgelopen dagen waren hun concerten niet langer dan 2 uur. Werchter zet niet op de site bij elke headliner "gewoon 2 uur" neer maar best gedetailleerd, hoe serieus is die tijdsduur die Werchter zegt dat de headliners spelen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Toch vreemd dat Muse een tijdslot krijgt van 2,5 uur. Die spelen toch nooit zo lang, ook de afgelopen dagen waren hun concerten niet langer dan 2 uur. Werchter zet niet op de site bij elke headliner “gewoon 2 uur” neer maar best gedetailleerd, hoe serieus is die tijdsduur die Werchter zegt dat de headliners spelen.

Het zou niet de eerste keer zijn dat Werchter doet uitschijnen dat een band langer speelt dan dat er effectief gepland is. In 2017 speelde Radiohead overal een concert van 2 uur, op Werchter kregen ze dan een slot van 2,5 uur. Uiteindelijk speelde Radiohead op Werchter ook 2 uur.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
De keer dat ik Muse zag, Rock Im Revier 2015, speelden ze ook iets van een half uur korter dan gepland.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Update: The Marcus King Band have cancelled their performance at Rock Werchter 2019. 'The Voice van Vlaanderen' winner IBE takes over their opening spot at KluB C on Saturday 29 June.
(Bron Twitter Rock Werchter)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
https://twitter.com/RockWerchter/status/1135549787103813632

Is dit een grap?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Mja, sowieso geen last van, de kans dat ik voor Miles Kane op de wei ben is minimaal.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.492
Zijn ze daar een beetje het noorden kwijt?!
Bands / artiesten als The Vintage Caravan, Zeal & Ardor, Geike,... op The Slope neerplanten,
maar iemand als Ibe, net the Voice gewonnen en ohja toch al wel 1 eigen liedje, in Klub C :lol:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.438
11.366
Zijn ze daar een beetje het noorden kwijt?!
Bands / artiesten als The Vintage Caravan, Zeal & Ardor, Geike,… op The Slope neerplanten,
maar iemand als Ibe, net the Voice gewonnen en ohja, toch al wel 1 eigen liedje in Klub C
1f606.svg

Helemaal mee eens, dit is wel schokkend. Werchter heeft een goed track record met sterke vervangers maar dit is wel enorm droevig. Misschien de manier van Werchter om Pinkpop na te doen met de boeking van Duncan? Zij de songfestivalwinnaar, wij de winnaar van een nationale prutcompetitie..
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.985
IBE wordt nu eenmaal hard gepusht door StuBru en consoorten, heeft zeker veel talent. 1 eigen nummer ja, maar een rits aan top covers. Tover maar eens een vervanging uit je hoge hoed als volgens mij alle mogelijke vervangers die donderdag al opvullen :lol: . Liever Duncan Laurence gehad dan?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.709
3.492
Tover maar eens een vervanging uit je hoge hoed als volgens mij alle mogelijke vervangers die donderdag al opvullen
Dat ze veel opties op donderdag geplaatst hebben, ben ik het zeker mee eens. Dat het reservevat daardoor leeg is, dan weer niet. Met nog bijna een maand te gaan, is dit gewoon alweer zwak.
Werchter heeft in het verleden wel grotere stunts gedaan dan een degelijk bandje voor zaterdagmiddag te vinden. Voor (StuBru-gepushte-)nieuwkomers is toch net The Slope in het leven geroepen...

De enige reden die ik kan bedenken is dat de verkoop zo slecht loopt dat ze nu aan damage control doen, aangezien een zaterdagmiddagplek niet meteen voor een grote meerverkoop zou zorgen.

Liever Duncan Laurence gehad dan?
Die eer laat ik aan Pinkpop :wink:
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Jammer, Werchter had in het verleden afzeggingen uitstekend opgevangen (Faith No More, Slowdive, Millionaire). Is dit voor dde donderdag? Want dan lijkt me dit een zet om het mnm-volk dat twijfelt om naar Pink te gaan over de streep te trekken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Is dit voor dde donderdag?
Nee, voor die zwakke zaterdag. Het tijdslot was nu ook niet echt gunstig maar kom op nou, als we hier al mee gaan beginnen wat is dan het volgende? Pure marketing is dit, triestig.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.178
533
De zaterdag line up is totaal niet mijn smaak. Maar met Macklemore, Florence en Mumford staan er op de main stage 3 artiesten op rij die aan de iets alternatievere kant van de pop/rock echt wel iets voorstellen. En dan is Beirut en Albarn er nog bij ook. Zoals gezegd, het is mijn smaak niet. Sterker ik zou er ook gratis absoluut niet heen willen, maar ik vind het voor een gigantisch mainstream festival zoals Werchter dat nou eenmaal is niet slecht.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.985
Vind de argumenten wel wat zwak, want van Portland wordt geen woord gerept, die maar een paar stapjes verder staan dan Ibe, maar toch al de Barn mogen bekleden. Werchter heeft afzeggingen al goed kunnen counteren in het verleden, maar om dit te overgieten met alle zonden die je ze kan geven gaat te ver. Daarvoor hebben we de mainstage op donderdag.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Dit is geen sterke boeking, maar MKB ging ik ook al niet zien. De zaterdag is al vol genoeg, zowaar de best gevulde dag voor mij. Dus van een zwakke zaterdag is bij mij absoluut geen sprake.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Ik vind dit toch wel even erg jammer nieuws! The Marcus King Band was voor mij één van de weinige dingen op zaterdag waar ik echt naar uitkeek. Er staan verder wel goede namen die ik leuk vind, maar heb zowel florence, bear's den, macklemore als aurora al eerder live gezien dus dat is dan net een tikje minder boeiend. Ken die hele Ibe niet maar zal t maar eens gaan luisteren dan...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.449
“Ken ik niet” wordt vervangen door “ken ik ook niet” op een tijdstip, dat ik sowieso nog niet op het festivalterrein ben. Dus boeiend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken