Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Iemand die zich nog herinnert of op the Hive de frisdrank in halve liters (ipv 25cl op de weide) verkocht wordt voor 1 bonnetje?

btw, clashfinder upgedated met tegenstanders Kwart Finale WK :)
https://clashfinder.com/s/rw2018
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Iemand die zich nog herinnert of op the Hive de frisdrank in halve liters (ipv 25cl op de weide) verkocht wordt voor 1 bonnetje?

btw, clashfinder upgedated met tegenstanders Kwart Finale WK
1f642.svg

https://clashfinder.com/s/rw2018

Net contact opgenomen met RW via FB Messenger, en het zijn dezelfde formaten als op de weide. :(
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Kachelle wrote:
Iemand die zich nog herinnert of op the Hive de frisdrank in halve liters (ipv 25cl op de weide) verkocht wordt voor 1 bonnetje?

btw, clashfinder upgedated met tegenstanders Kwart Finale WK
1f642.svg

https://clashfinder.com/s/rw2018

Net contact opgenomen met RW via FB Messenger, en het zijn dezelfde formaten als op de weide.
1f641.svg

Dat was altijd al zo. Met warm weer (zoals dit jaar waarschijnlijk het hele weekend) verkopen ze volgens mij wel goedkoper water.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ter info. dit weekend bij concert @ sea geweest. Het was echt ontzettend heet maar niet verbrand. Ik verbrand eigenlijk altijd maar heb de FACTOR 50 kidsspray van de Lidl gebruikt. Hoefde verder niet meer te smeren. Topspul.
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Normaal gezien is het 1 bonnetje voor 0.5l water ipv 0.25 l. (staat volgens mij ook zo op de website)
Andere frisdranken blijven aan normale prijzen.

nog 48u30 en de eerste noten klinken terug over de wei!
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Zo te lezen is het logistiek ook niet top op Werchter:
https://www.hln.be/showbizz/muziek/festivals-en-concerten/ed-sheeran-was-fenomenaal-maar-op-de-wei-was-toch-niet-alles-rozengeur-en-maneschijn~a8caa30fc/

Hopelijk is het dit weekend beter. Andere jaren was het in ieder geval niet zo’n puinhoop op het festivalterrein, zoals hierboven geschetst. Iemand ervaring mee dat een afzonderlijk evenement verschilt van Rock Werchter? Anders vrees ik er toch een beetje voor.
Spijtig dat mensen zomaar commentaar kunnen geven op sociale media zonder eerst na te denken of verder te zoeken achter de reden hiervan ?
Die bomenkap doet niemand graag maar is soms nodig. Na de dodelijk storm van PKP , waar een boom is gevallen op de Proximusstand hebben ze in Werchter ook hun bomen laten controleren (want is dezelfde soort).
En om nieuwe, mooie inheemse en oersterke bomen te kunnen planten moet er natuurlijk eerst plaats gemaakt worden...

En van de slecht geluid is gewoon pure onkunde van de geluidstechnieker. Als je niet met het beste materiaal kunt werken, zijt dan niet te "groots" om u te laten begeleiden door de lokale mensen die er iets vanaf weten, maarja. Het materiaal dat op Werchter gebruikt wordt is gewoon het beste...

Die lange wachtrijen aan de standen is wel een probleem vind ik, dat is het eerste jaar dat dit zo erg is.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Volgens mij hebben de meeste voorgaande optredens wel drie bands/artiesten in het voorprogramma staan.
Nu was er slechts 1 bij Ed Sheeran. Dus weinig spreiding van de bezoekers.

En inderdaad een goede opmerking over de bomenkap.
 

apocalyptica

Nieuw lid
3 jul 2018
4
0
Wat met de grote schermen op het terrein voor de match van de Rode Duivels tegen Brazilië?
Waar bevinden zich die normaal gezien? Is het er 1, of zijn er meerdere?
Is het aangeraden op tijd daar te staan?
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Twee jaar terug (Wales-België) stonden er twee schermen. Eentje aan de North West Walls en eentje in de zone waar nu The Slope staat. Weet niet waar ze dit jaar precies zullen staan. Kan wel eens behoorlijk druk worden ...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Is het eigenlijk al gecommuniceerd DAT er schermen op het festival zelf staan? Want op de Hive zenden ze die matchen in ieder geval al uit.

Wat ik eigenlijk wel oké vond, zo bleef de voetbal een beetje buiten het festival. En het was nu ook weer niet zo dat die voetbal de vorige keer een fantastisch succes was...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Is het eigenlijk al gecommuniceerd DAT er schermen op het festival zelf staan? Want op de Hive zenden ze die matchen in ieder geval al uit.

Wat ik eigenlijk wel oké vond, zo bleef de voetbal een beetje buiten het festival. En het was nu ook weer niet zo dat die voetbal de vorige keer een fantastisch succes was…
Maar het is daar te klein om alle Rode duivels fans kwijt te kunnen. Kan bijna niet anders dat er ook weer schermen voor België op de weide komen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Is het eigenlijk al gecommuniceerd DAT er schermen op het festival zelf staan? Want op de Hive zenden ze die matchen in ieder geval al uit.

Wat ik eigenlijk wel oké vond, zo bleef de voetbal een beetje buiten het festival. En het was nu ook weer niet zo dat die voetbal de vorige keer een fantastisch succes was…

Ja, net gecommuniceerd
1tje op de NWW en 1tje aan de slope
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Rock Werchter
11 minuten ·
The Festival Park will look distinctly black, yellow and red this Friday! The World Cup quarter final Brazil-Belgium World Cup quarter final will be shown on big screens at North West Walls and near The Slope. As fun as football may be, music is still the main order of business at Rock Werchter. While the action at The Slope will temporarily come to a halt, the Main Stage, The Barn and KluB C concerts will be going ahead as planned. The concerts of Todiefor and Faces On TV are moved to Saturday 7 July, still on The Slope stage. Updated running order: https://www.rockwerchter.be/en/line-up #RW18
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Is het eigenlijk al gecommuniceerd DAT er schermen op het festival zelf staan? Want op de Hive zenden ze die matchen in ieder geval al uit.

Wat ik eigenlijk wel oké vond, zo bleef de voetbal een beetje buiten het festival. En het was nu ook weer niet zo dat die voetbal de vorige keer een fantastisch succes was…
Aangezien mensen die niet kamperen, niet binnen mogen op het CNTRL PRK is dat niet echt een optie (alleen uitzenden op de hive)

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Eén voordeel: de shows van Ben Howard en Franz Ferdinand gaan beter te betreden zijn. Gok wel dat er veel mensen toch gaan kiezen om naar een voetbalmatch te kijken.

In 2016 en 2014 waren dat nu niet bepaald de hoogtepunten van het festival...
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Er zijn overigens nog wel wat sets gewijzigd. Bij deze de volledig correcte clashfinder: https://clashfinder.com/s/werchter2018/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
mattman wrote:

pretparkfan wrote:
Er zijn overigens nog wel wat sets gewijzigd. Bij deze de volledig correcte clashfinder: https://clashfinder.com/s/werchter2018/


Sow. Ook netjes naar de mensen met een vrijdagticket toe. :-/

Vraag me af of ze nu nog één ticket voor die dag nog last-minute gaan verkopen.

Ik zie het probleem niet ?
optredens Main, KlubC en Barn blijven toch gewoon

Ja, idd. Maar je maakt het als organisatie niet echt aantrekkelijk op die manier. Wetende dat je als concertganger een dagticket voor 100euro koopt voor een dag die in het teken van de voetbal zal staan. En vooral het feit dat ze gewoon acts opzettelijk weghalen uit die dag, vind ik redelijk ongepast. Hoe klein die acts ook zijn. Dat ze op een andere dag staan, daar heb je als vrijdagtickethouder ook niks aan.

En als voetbalfan blijf je ook thuis natuurlijk. Dus wetende dat de enige potentiële ticketkopers geen voetbalfans zijn, vind ik dit een rare zet. Had gehoopt dat ze geleerd hadden uit de vorige keren.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
Sorry maar gaat geen haan naar kraaien.
In 2014 en in 2016 was dat ook zo, weet je toch op voorhand als je een ticket koopt.

De meeste festivalgangers vinden dit net een leuk "tussendoortje".
Kijk vrijdag maar gewoon eens hoeveel mensen iets Belgisch aan hebben
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken