Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Dus je zet James Blake boven Royal Blood & zelfs Oscar & The Wolf? Ik weet niet wat voor logica dat is zenne :p
Ik hoop op Royal Blood - Kasabian - Sigur Ros - Radiohead maar iets realistischer zou zijn dat Kasabian subt met Royal Blood ervoor met Oscar & The Wolf als tegengewicht in de Barn en James Blake op hetzelfde plekkie waar ie vorig jaar optrad, Klub C..


Warhola komt btw met groot nieuws volgende week, ik verwacht een album ofso maar het kan ook een middag plekje zijn op RW.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Dus je zet James Blake boven Royal Blood & zelfs Oscar & The Wolf? Ik weet niet wat voor logica dat is zenne ?
Ik hoop op Royal Blood – Kasabian – Sigur Ros – Radiohead maar iets realistischer zou zijn dat Kasabian subt met Royal Blood ervoor met Oscar & The Wolf als tegengewicht in de Barn en James Blake op hetzelfde plekkie waar ie vorig jaar optrad, Klub C..
Haha okee als je het zo bekijkt is het inderdaad echt niet logisch :p . Sigur Ros en Kasabian zouden wel heel moeie toevoegingen zijn, vooral Sigur Ros dan :)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
OATW zou toch de main delen met radiohead volgens stubru? Dan zijn de speculaties van dat ze de Barn zouden headlinen verwaarloosbaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.031
8.674
OATW zou toch de main delen met radiohead volgens stubru? Dan zijn de speculaties van dat ze de Barn zouden headlinen verwaarloosbaar.

Stubru heeft werkelijk geen idee waar wie speelt denk ik. Ze zeggen maar wat. Al zal OATW wellicht gewoon ook op de main staan.
 

Jarne1617899562

Playlistbediener
17 jan 2017
11
15
Dus je zet James Blake boven Royal Blood & zelfs Oscar & The Wolf? Ik weet niet wat voor logica dat is zenne ?
Ik hoop op Royal Blood – Kasabian – Sigur Ros – Radiohead maar iets realistischer zou zijn dat Kasabian subt met Royal Blood ervoor met Oscar & The Wolf als tegengewicht in de Barn en James Blake op hetzelfde plekkie waar ie vorig jaar optrad, Klub C..

Warhola komt btw met groot nieuws volgende week, ik verwacht een album ofso maar het kan ook een middag plekje zijn op RW.

Op de site van Rock Werchter zelf staat James Blake bij het dagoverzicht ook boven Royal Blood en Oscar & The Wolf
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Yannick wrote:
Dus je zet James Blake boven Royal Blood & zelfs Oscar & The Wolf? Ik weet niet wat voor logica dat is zenne ?
Ik hoop op Royal Blood – Kasabian – Sigur Ros – Radiohead maar iets realistischer zou zijn dat Kasabian subt met Royal Blood ervoor met Oscar & The Wolf als tegengewicht in de Barn en James Blake op hetzelfde plekkie waar ie vorig jaar optrad, Klub C..

Warhola komt btw met groot nieuws volgende week, ik verwacht een album ofso maar het kan ook een middag plekje zijn op RW.


Op de site van Rock Werchter zelf staat James Blake bij het dagoverzicht ook boven Royal Blood en Oscar & The Wolf
Dat zal wel gewoon alfabetisch zijn zeker?
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.121
944
oscar and the wolf is gewoon sub voor radiohead, stop met dromen en besef dat je er met opgescheept zit :)
er zijn genoeg gekke combo's geweest de voorbije jaren, oa pink-rammstein.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
The Avalanchez?
Nog op geen enkele line up zien verschijnen, hopelijk doen ze wat deze zomer.. Zou een beetje jammer zijn om met een nieuw album te komen en het dan niet eens brengen of een tour organiseren + ze moeten nog wat goed maken voor PKP vorig jaar vind ik
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
oscar and the wolf is gewoon sub voor radiohead, stop met dromen en besef dat je er met opgescheept zit
1f642.svg

er zijn genoeg gekke combo’s geweest de voorbije jaren, oa pink-rammstein.
Waarom staat James Blake dan in groter lettertype?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
reaper wrote:
oscar and the wolf is gewoon sub voor radiohead, stop met dromen en besef dat je er met opgescheept zit
1f642.svg

er zijn genoeg gekke combo’s geweest de voorbije jaren, oa pink-rammstein.


Waarom staat James Blake dan in groter lettertype?

Omdat de 'B' eerder komt dan de 'O' en de sub voor Radiohead nog niet bekend is. Als die bekend is, schuift Blake een plaatsje op.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.309
6.509
Alfabetische volgorde gaat niet helemaal op. Bij de vrijdag is dit het beste te zien.
Radiohead
James Blake - Oscar and the Wolf - Royal Blood
Bazart - White Lies
Future Islands

Hierbij is de vraag of James Blake in het 2de rijtje hoort, want qua lettertype en alfabetische volgorde kan dat kloppen. Of hoort die toch naast Radiohead want dat kan met dit systeem niet uitgesloten worden. Vorig jaar dachten we allemaal ook dat er nog iets tussen The Offspring en Rammstein zou komen. The Offspring had toen hetzelfde lettertype als James Blake nu.

Het enige wat wel uitgesloten kan worden hierdoor is dat OATW sub is en dat Bazart tent afsluiter of een-na-laatste act in de barn is.
Misschien is Royal Blood wel KlubC afsluiter als alternatief voor Radiohead bedenk ik me nu?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
629
James Blake gaat echt niet de sub zijn op vrijdag. Want 1) hoewel Radiohead een enorme band is gaan zij echt niet de macht hebben om een package deal veel hoger te krijgen dan hij qua populariteit verdient, zeker als die package deal op herhaling komt; en 2) bij RW hebben ze al rare zetten gedaan in de timetable, maar James Blake bij daglicht op zo'n gigantisch podium gaan ze niet doen, ze weten heus wel beter dan dat.

Zoals ik het voorlopig vermoed krijgen we op Main Stage Royal Blood - O&TW - Radiohead, met in de Barn James Blake - Barnheadliner. Op die manier vermijden ze dat de diehard Radioheadfans de hele dag de voorste vakken inpalmen, want dat was in 2008 best wel een probleem.

Maar zoals ik al zei na de vorige aankondiging: afgaande op de voorbije edities hebben we ondertussen wel geleerd dat we nog geen conclusies kunnen trekken uit de huidige groottes op de poster, zeker met dat alfabetische systeem. Als de affiche voor de helft gevuld is kunnen we al een betere inschatting doen van wie de grote namen op elk podium gaan worden, maar ook dan worden we nog elk jaar verrast (The 1975 - Puggy als KluB C headliners, bvb).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
629
Pixies was beschikbaar tijdens de Radiohead dag, een naam die eigenlijk een fantastische combo zou kunnen opleveren en veel mensen blij zou gemaakt hebben. Het feit dat ze die toch op de LF gezet hebben wil zeggen dat ze iets beters op het oog hadden RH sub. Dat alleen al maakt OATW als sub geen logisch verhaal.

Hetzelfde met Liam Gallagher, die ook niet op RW staat. Zijn afwezigheid wijst erop dat ze enkele betere Barn namen kunnen plaatsen. Ookal was LG wel een unieke naam geweest. Daarom ben ik optimistisch over de aankondigingen van namen die hetzelfde gevoel opwekken als de aankondiging van een Damon Albarn of PJ Harvey. Het wordt wel eens tijd, dat wel.

Ik denk dat je net iets te optimistische conclusies trekt uit het ontbreken van die twee namen. Pixies accepteren niet minder dan het headlinen van een podium, daarom de alom bekritiseerde clash met PJ in 2014 en het verkiezen van plekjes op Dour/Lokerse Feesten. BST zal wel een shitload aan cash gegeven hebben om daar een uitzondering op te maken. En Liam Gallagher zal ook wel een flink eisenpakket meebrengen (met Beady Eye altijd podiumheadliner geweest, zelfs na die geflopte tweede plaat), dan kan ik begrijpen dat Werchter die niet zomaar inwilligt bij een act die zijn eerste single nog moet uitbrengen.

Bands hebben nu eenmaal meer dan gewoon een vraagprijs indien je hen wil boeken. Phoenix zal om diezelfde reden ook wel op Dour staan (iemand op Graz zei dat die in 2013 niet voor minder dan sub wilden komen) en Frank Ocean gaan we hierdoor waarschijnlijk ook niet op de affiche zien.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Begin zo stilaan te vrezen dat we toch nog Bastille gaan krijgen als sub, bvb. op zondag voor de Foo's.
Hebben enkel nog maar op 30-06 een optreden in Slovakije. Ze spelen nu woensdag in een allesbehalve uitverkocht Sportpaleis, dus misschien daarom nog niet aangekondigd?
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Begin zo stilaan te vrezen dat we toch nog Bastille gaan krijgen als sub, bvb. op zondag voor de Foo’s.
Hebben enkel nog maar op 30-06 een optreden in Slovakije. Ze spelen nu woensdag in een allesbehalve uitverkocht Sportpaleis, dus misschien daarom nog niet aangekondigd?
Bastille live is wel nog indrukwekkend om te zien, heb ze op Pukkelpop gezien in 2015 was toen echt de moeite.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Nou Sigur Ros kunnen we mogelijks wel schrappen. Concert aangekondigd na de zomer in Vorst.

Bastille op PKP was een grote depressieve rompslomp, geen idee wat jij hebt gezien maar dat was gewoon armoede. Laat ze maar thuis
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.192
10.562
O god, nee alsjeblieft geen Bastille! Wat een emotie- en fantasieloze band is dat zeg. Aan de andere kant wel een goede reden om even te kijken wat er dan in The Barn speelt. Overigens erg jammer van Sigur Ros, dat had ik erg graag willen meemaken dit jaar.

En nog even een reactie op het pakketje namen van vrijdag. Ik ben er erg tevreden mee, je kunt immers niet verwachten dat altijd alle 5 de namen topnamen zijn. Vooral blij met Royal Blood en White Lies (hopelijk in the Barn). Bazart was te verwachten, dus dat hebben we dan alvast gehad.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Dus als er nog subheadliners moeten bekend gemaakt worden zijn de enige mogelijkheden nog: Kasabian, The Killers, The Weeknd en Bastille of zie ik nog een naam over het hoofd?

Of misschien nog een verrassing: Bon Iver als sub voor Radiohead, is misschien meer wishful thinking
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
The Weeknd gaat echt niet vanuit Finland rap even naar België vliegen om daarna terug naar Noorwegen te vliegen..? En voor Finland doet hij nog Open'er en Roskilde (Denemarken) dus voor donderdag lijkt hij me ook uitgesloten? Al blijft alles mogelijk natuurlijk hm

30/6 Polen
1/7 Finland
2/7 België?
4/7 Noorwegen

Volgens mij krijgen we Kasabian en The Killers nog als 2 subs
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken