Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Kaleo mag gerust een podium komen openen. Staan ook op Main Square dus de kans is groot.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Van die nieuwe namen van Roskilde zie ik niet zo veel doorstoten naar Werchter. Kanshebbers: A tribe called quest (maar zeker niet als headliner zoals op Roskilde en wellicht meer kans op Dour), Rag 'n bone man, Against Me! (mainstage opener op zaterdag?).
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Waarschijnlijk komt morgen nieuw materiaal uit van Imagine Dragons als we iets kunnen afleiden uit hun mysterieuze filmpjes die uiteindelijk "You made me a believer" vormen. Er is ondertussen ook een foto gepost met de art van het album waar ook believer op staat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.210
The Weeknd is nog steeds beschikbaar voori zondag :lol: Rancid op vrijdag of zondag is wat nog mogelijk is in hun tourdata.. Op de dag van de Foo's? :)
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik denk niet dat er van de nieuwe namen van Roskilde eentje naar Werchter gaat komen (behalve Lorde dan natuurlijk).

Ik snap de hype rond Prophets of Rage trouwens niet. Coole bandleden, maar ik vind dat niet meer dan een coverbandje.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Tja, daarmee doe je ze wel tekort. Imo een ideale festivalband. Zeker op de laatste dag.

#MakeWerchterRageAgain



Wat die namen van Roskilde betreft, zie ik Rag 'N' Bone Man wel komen.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik heb veel respect voor hun hoor, maar ze staan op bijna elk festival als subheadliner. Dat vind ik overdreven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.114
Ik denk niet dat er van de nieuwe namen van Roskilde eentje naar Werchter gaat komen (behalve Lorde dan natuurlijk).

Ik snap de hype rond Prophets of Rage trouwens niet. Coole bandleden, maar ik vind dat niet meer dan een coverbandje.

Ik heb veel respect voor hun hoor, maar ze staan op bijna elk festival als subheadliner. Dat vind ik overdreven.

De hype rond Prophets of Rage is in principe wel te verklaren.
Dat komt door de acts waar de bandleden uit komen, het zijn (zoals je zelf ook aangeeft) Coole bandleden met een enorme staat van dienst.
Ze zijn pas afgelopen zomer (2016) bij elkaar gekomen, onder het motto "Make America Rage Again" als antwoord op Trump zo'n beetje zeg maar...

De hype ontstaat daar uit, de bandleden met de reputaties op zich en gedachte die ze uitdragen daarbij, ze komen als supergroup ook naar oa Europa met "Make the World Rage Again" tour.
Dat zijn speciale dingetjes, zal dus wel één van de sensaties van aankomend festival seizoen worden, geloof ik.

Overigens geef je aan dat je POR een coverband vind, maar een coverband speelt nummers van anderen hé ;)
Zij spelen eigen nummers en circa 5 voor de supergroupformatie nieuwe tracks.

Het feit dat ze sub staan op de festivals waar ze komen, is duidelijk te verklaren aan de reputatie van de bandleden. Alleen al Rage Against The Machine, Public Enemy en Cypress Hill zouden op veel festivals ook al een hoge plek mogen / kunnen opeisen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
TettenVogel wrote:
Ik denk niet dat er van de nieuwe namen van Roskilde eentje naar Werchter gaat komen (behalve Lorde dan natuurlijk).

Ik snap de hype rond Prophets of Rage trouwens niet. Coole bandleden, maar ik vind dat niet meer dan een coverbandje.


TettenVogel wrote:
Ik heb veel respect voor hun hoor, maar ze staan op bijna elk festival als subheadliner. Dat vind ik overdreven.


De hype rond Prophets of Rage is in principe wel te verklaren.
Dat komt door de acts waar de bandleden uit komen, het zijn (zoals je zelf ook aangeeft) Coole bandleden met een enorme staat van dienst.
Ze zijn pas afgelopen zomer (2016) bij elkaar gekomen, onder het motto “Make America Rage Again” als antwoord op Trump zo’n beetje zeg maar…

De hype ontstaat daar uit, de bandleden met de reputaties op zich en gedachte die ze uitdragen daarbij, ze komen als supergroup ook naar oa Europa met “Make the World Rage Again” tour.
Dat zijn speciale dingetjes, zal dus wel één van de sensaties van aankomend festival seizoen worden, geloof ik.

Overigens geef je aan dat je POR een coverband vind, maar een coverband speelt nummers van anderen hé
1f609.svg

Zij spelen eigen nummers en circa 5 voor de supergroupformatie nieuwe tracks.

Het feit dat ze sub staan op de festivals waar ze komen, is duidelijk te verklaren aan de reputatie van de bandleden. Alleen al Rage Against The Machine, Public Enemy en Cypress Hill zouden op veel festivals ook al een hoge plek mogen / kunnen opeisen.

En dan stel ik me opnieuw de vraag: waarom zou Prophets of Rage een hogere positie verdienen dan Them Crooked Vultures of Audioslave ooit gekregen hebben?

Op Werchter zie ik ze sowieso niet subben. Daarvoor zijn er met The Killers, The Weeknd, Kasabian, Elbow, The xx, Bastille, ... genoeg alternatieven voorhanden.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hoogste spot die Prophets of Rage zou mogen krijgen, is plaats voor de subheadliner, aka de spot die Them Crooked Vultures in 2010 had. Dat was namelijk (imo) een supergroep van een nog groter kaliber (Josh Homme, Dave Grohl, John Paul Jones...) en hadden bovendien al een (sterke) plaat op hun naam staan samen.

Edit: Grappig dat Kereltje terwijl ik dit type, ook de link met Them Crooked Vultures maakte :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
In 2009 speelde 2manydjs na Kings of Leon op de main, Arsenal deed 't ook al. Ik zie niet in waarom Soulwax (mochten ze al komen) het nu niet zou kunnen (oké, ze zijn misschien minder relevant dan enkele jaren terug, maar doordat ze niet zo heel veel optredens geven, blijft het toch wel wat een exclusieve act).

Ik keek net even naar de Governor's Ball line-up, en toch heel wat acts komen over naar Europa tegen de zomer (Lorde, Franz Ferdinand, Flume, Phoenix, Royal Blood, en nog wel wat). Tool staat er ook en hoewel het niet meteen een aannemelijk gerucht te noemen is, zou het wel een fantastische sub/coheadliner met Foo Fighters zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Dropkick Murphy's - Flogging Molly - Prophets of Rage - Tool - Foo Fighters
Dit zou een leuk dagje zijn. Kan nog steeds, maar zal bij een droom blijven.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Guy Garvey heeft in een interview laten vallen dat Elbow naar Pukkelpop zal gaan deze zomer, geen Werchter dus jammer!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken