TettenVogel wrote:
Ik denk niet dat er van de nieuwe namen van Roskilde eentje naar Werchter gaat komen (behalve Lorde dan natuurlijk).
Ik snap de hype rond Prophets of Rage trouwens niet. Coole bandleden, maar ik vind dat niet meer dan een coverbandje.
TettenVogel wrote:
Ik heb veel respect voor hun hoor, maar ze staan op bijna elk festival als subheadliner. Dat vind ik overdreven.
De hype rond Prophets of Rage is in principe wel te verklaren.
Dat komt door de acts waar de bandleden uit komen, het zijn (zoals je zelf ook aangeeft) Coole bandleden met een enorme staat van dienst.
Ze zijn pas afgelopen zomer (2016) bij elkaar gekomen, onder het motto “Make America Rage Again” als antwoord op Trump zo’n beetje zeg maar…
De hype ontstaat daar uit, de bandleden met de reputaties op zich en gedachte die ze uitdragen daarbij, ze komen als supergroup ook naar oa Europa met “Make the World Rage Again” tour.
Dat zijn speciale dingetjes, zal dus wel één van de sensaties van aankomend festival seizoen worden, geloof ik.
Overigens geef je aan dat je POR een coverband vind, maar een coverband speelt nummers van anderen hé
Zij spelen eigen nummers en circa 5 voor de supergroupformatie nieuwe tracks.
Het feit dat ze sub staan op de festivals waar ze komen, is duidelijk te verklaren aan de reputatie van de bandleden. Alleen al Rage Against The Machine, Public Enemy en Cypress Hill zouden op veel festivals ook al een hoge plek mogen / kunnen opeisen.