Wie zet je dan als sub voor Radiohead?Het kan zijn dat we alle subs al hebben. Ik hou er in mijn achterhoofd toch rekening mee. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als dat dan in de breedte gecompenseerd wordt. Bijvoorbeeld door Massive Attack, The Afghan Whigs, Brian Wilson, Elbow, Incubus, Biffy Clyro, Richard Ashcroft, Moderat, Royksopp, Archive, The Flaming Lips, Ride enz. Al zijn die laatste namen eerder subjectief dan objectief.
Everyknight wrote:
Het kan zijn dat we alle subs al hebben. Ik hou er in mijn achterhoofd toch rekening mee. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als dat dan in de breedte gecompenseerd wordt. Bijvoorbeeld door Massive Attack, The Afghan Whigs, Brian Wilson, Elbow, Incubus, Biffy Clyro, Richard Ashcroft, Moderat, Royksopp, Archive, The Flaming Lips, Ride enz. Al zijn die laatste namen eerder subjectief dan objectief.
Wie zet je dan als sub voor Radiohead?
Heb ze ooit op London Calling gezien, toen net het debuut uit was. Dat vond ik wel een sterk optreden. Op main van Werchter vond ik het tegenvallen, maar toen was ik hun muziek ook al wat beu geworden. Ze spelen de nummers gewoon strak, zoals ze op de albums staan. Niks mis mee als je van hun muziek houdt, anders is het niet heel boeiend.Matige drop namen. Royal Blood 4x in 4 jaar is wel teveel van het goede. Gelukkig heb ik er zelf geen last van omdat ik er in 14 en 15 niet was, dus ik ben nog wel benieuwd. Agnus Obel vind ik een toffe aanvulling. Zou ik nooit zelf een kaartje voor kopen maar toch graag willen zien dus dit is perfect. Bonobo en Bazart zijn niet mijn smaak. White Lies lijkt me wel wat. Hoor alleen van meerdere kanten dat ze live enorm tegenvallen. Iemand hier ervaring mee?
Everyknight wrote:
Het kan zijn dat we alle subs al hebben. Ik hou er in mijn achterhoofd toch rekening mee. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als dat dan in de breedte gecompenseerd wordt. Bijvoorbeeld door Massive Attack, The Afghan Whigs, Brian Wilson, Elbow, Incubus, Biffy Clyro, Richard Ashcroft, Moderat, Royksopp, Archive, The Flaming Lips, Ride enz. Al zijn die laatste namen eerder subjectief dan objectief.
Toto wrote:
Everyknight wrote:
Ik zie Royal Blood – James Blake – Radiohead best gebeuren. OATW als barn headliner of omwisselen met James Blake.
Heb ze ooit op London Calling gezien, toen net het debuut uit was. Dat vond ik wel een sterk optreden. Op main van Werchter vond ik het tegenvallen, maar toen was ik hun muziek ook al wat beu geworden. Ze spelen de nummers gewoon strak, zoals ze op de albums staan. Niks mis mee als je van hun muziek houdt, anders is het niet heel boeiend.
Was je daar ook bij Wessel?! Dan moet je een jaar of 14 zijn geweest, right?visdave34 wrote:
Heb ze ooit op London Calling gezien, toen net het debuut uit was. Dat vond ik wel een sterk optreden. Op main van Werchter vond ik het tegenvallen, maar toen was ik hun muziek ook al wat beu geworden. Ze spelen de nummers gewoon strak, zoals ze op de albums staan. Niks mis mee als je van hun muziek houdt, anders is het niet heel boeiend.
Die gig tijdens London Calling was echt ziek bruut. Ik denk dat ze dat nooit meer gaan evenaren. Maar ze gaan wel echt grote jongens worden met rocksongs voor de massa’s.
Was je daar ook bij Wessel?! Dan moet je een jaar of 14 zijn geweest, right?
Het begon wel ijzersterk qua verrassingen. Radiohead is (fan of niet) wel een redelijk exotische naam, System of a Down is unieke, speciale headliner en Arcade Fire als headliner is ook gewoon een stoere zet te noemen. Daarna zijn veel van de aangekondigde namen wat braafjes, degelijk en ‘inkoppertjes’ voor RW. Kings Of Leon, Bazart, Alt-J en Royal Blood zijn géén slechte namen maar wel een beetje… kleurloos. Ik denk dat we vanaf nu wel weer wat meer verrassingen kunnen krijgen.
Ik denk eerder dat James Blake sub zal zijn voor RH, dat zou de meest logische keuze zijn.Pixies was beschikbaar tijdens de Radiohead dag, een naam die eigenlijk een fantastische combo zou kunnen opleveren en veel mensen blij zou gemaakt hebben. Het feit dat ze die toch op de LF gezet hebben wil zeggen dat ze iets beters op het oog hadden RH sub. Dat alleen al maakt OATW als sub geen logisch verhaal.