Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Seg ehm, volgende week komt Elbow's nieuwe album uit.. Kunnen ze meteen ook gebruik van maken om 'm volgende week aan te kondigen, niet? Idk
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Leuke opvul namen! Btw als ze White Lies gewoon eens in the Barn zetten. Komen ze denk ik beter tot hun recht..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
Het kan zijn dat we alle subs al hebben. Ik hou er in mijn achterhoofd toch rekening mee. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als dat dan in de breedte gecompenseerd wordt. Bijvoorbeeld door Massive Attack, The Afghan Whigs, Brian Wilson, Elbow, Incubus, Biffy Clyro, Richard Ashcroft, Moderat, Royksopp, Archive, The Flaming Lips, Ride enz. Al zijn die laatste namen eerder subjectief dan objectief.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Het kan zijn dat we alle subs al hebben. Ik hou er in mijn achterhoofd toch rekening mee. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als dat dan in de breedte gecompenseerd wordt. Bijvoorbeeld door Massive Attack, The Afghan Whigs, Brian Wilson, Elbow, Incubus, Biffy Clyro, Richard Ashcroft, Moderat, Royksopp, Archive, The Flaming Lips, Ride enz. Al zijn die laatste namen eerder subjectief dan objectief.
Wie zet je dan als sub voor Radiohead?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.462
6.894
Everyknight wrote:
Het kan zijn dat we alle subs al hebben. Ik hou er in mijn achterhoofd toch rekening mee. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als dat dan in de breedte gecompenseerd wordt. Bijvoorbeeld door Massive Attack, The Afghan Whigs, Brian Wilson, Elbow, Incubus, Biffy Clyro, Richard Ashcroft, Moderat, Royksopp, Archive, The Flaming Lips, Ride enz. Al zijn die laatste namen eerder subjectief dan objectief.


Wie zet je dan als sub voor Radiohead?

Ik zie Royal Blood - James Blake - Radiohead best gebeuren. OATW als barn headliner of omwisselen met James Blake.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.462
6.894
Matige drop namen. Royal Blood 4x in 4 jaar is wel teveel van het goede. Gelukkig heb ik er zelf geen last van omdat ik er in 14 en 15 niet was, dus ik ben nog wel benieuwd. Agnus Obel vind ik een toffe aanvulling. Zou ik nooit zelf een kaartje voor kopen maar toch graag willen zien dus dit is perfect. Bonobo en Bazart zijn niet mijn smaak. White Lies lijkt me wel wat. Hoor alleen van meerdere kanten dat ze live enorm tegenvallen. Iemand hier ervaring mee?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.069
662
Matige drop namen. Royal Blood 4x in 4 jaar is wel teveel van het goede. Gelukkig heb ik er zelf geen last van omdat ik er in 14 en 15 niet was, dus ik ben nog wel benieuwd. Agnus Obel vind ik een toffe aanvulling. Zou ik nooit zelf een kaartje voor kopen maar toch graag willen zien dus dit is perfect. Bonobo en Bazart zijn niet mijn smaak. White Lies lijkt me wel wat. Hoor alleen van meerdere kanten dat ze live enorm tegenvallen. Iemand hier ervaring mee?
Heb ze ooit op London Calling gezien, toen net het debuut uit was. Dat vond ik wel een sterk optreden. Op main van Werchter vond ik het tegenvallen, maar toen was ik hun muziek ook al wat beu geworden. Ze spelen de nummers gewoon strak, zoals ze op de albums staan. Niks mis mee als je van hun muziek houdt, anders is het niet heel boeiend.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
Everyknight wrote:
Het kan zijn dat we alle subs al hebben. Ik hou er in mijn achterhoofd toch rekening mee. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als dat dan in de breedte gecompenseerd wordt. Bijvoorbeeld door Massive Attack, The Afghan Whigs, Brian Wilson, Elbow, Incubus, Biffy Clyro, Richard Ashcroft, Moderat, Royksopp, Archive, The Flaming Lips, Ride enz. Al zijn die laatste namen eerder subjectief dan objectief.


Wie zet je dan als sub voor Radiohead?

Oscar and the Wolf. Kan wel voor een band die meerdere keren op één jaar tijd de grootste concertzalen van België uitverkoopt. En Pukkelpop op mainstage al afgesloten, niet vergeten. Wie een ander voorprogramma' van Radiohead wil, kan dat moment in The Barn terecht, waar James Blake speelt. Dat is toch mijn gok.

Voor zondag: Alt-J is in 2017 headliner op diverse festivals en waren ook al headliner op Pukkelpop. Dus sub op Rock Werchter zou zo maar kunnen. Hier maak ik zelf wat voorbehoud: derde laatste act op mainstage kan de organisatie ook verkopen als 'sub', waardoor bv The Killers er nog tussen kunnen komen. Maar ik vrees dat Foo Fighters zulke sterke sub niet nodig hebben om die dag te doen uitverkopen. In die optiek past Kasabian of Elbow misschien beter.

Let op, ik zou de komst van The Killers ook toejuichen, maar ik zie een bijkomend sub zeker niet als zekerheid.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.116
Het valt me wel op dat we sinds het nieuwe jaar toch opvallende 'kleine' namen kregen in de pakketjes. Vorig jaar kregen we in de eerste 2 lichtingen oa New Order, Last Shadow Puppets en PJ Harvey. Het jaar daarvoor oa Noël Gallagher en Kasabian. Nu zijn de grootste namen Lorde en Royal Blood, toch wel een niveautje daaronder (al is Lorde wel een redelijk onverwachte boeking).

Ik vraag me af of ze veel dingen achterhouden. We zullen het volgende week wel zien, moet haast wel een lading grotere namen zijn denk ik.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.029
352
Toto wrote:
Everyknight wrote:
Het kan zijn dat we alle subs al hebben. Ik hou er in mijn achterhoofd toch rekening mee. Ik zou het niet eens zo erg vinden, als dat dan in de breedte gecompenseerd wordt. Bijvoorbeeld door Massive Attack, The Afghan Whigs, Brian Wilson, Elbow, Incubus, Biffy Clyro, Richard Ashcroft, Moderat, Royksopp, Archive, The Flaming Lips, Ride enz. Al zijn die laatste namen eerder subjectief dan objectief.


Wie zet je dan als sub voor Radiohead?


Ik zie Royal Blood – James Blake – Radiohead best gebeuren. OATW als barn headliner of omwisselen met James Blake.

zou Royal Blood - ... - Radiohead - Oscar & The Wolf ook niet kunnen? O&TW kan toch ook gewoon als 'dans' afsluiter zijn
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Maar Rock Werchter blijft wel nog steeds Rock Werchter, weet je. Bands die op RW de Barnheadliner zijn, kunnen makkelijk headliner zijn op andere festivals. Denk aan Tame Impala, Beck of New Order.. Ik blijf nog steeds geloven in het feit dat er voor de mensen die niet zoveel hebben met Radiohead er een commerciële act in de Barn staat (Oscar & The Wolf) en hetzelfde geldt voor de zondag waar Alt-J zowat tijdens Foo Fighters zou spelen. Ook het feit dat Alt-J en Oscar & The Wolf niet het allergrootste lettertype hebben geeft me hoop dat we nog steeds 2 subs normaal zouden krijgen. RW lijkt zowat z'n beste editie in jaren te gaan hebben, sorry maar dan trek je die streep toch gewoon door? :p

Wat betreft Alt-J, die staan op niet zo superveel festivals als headliner hoor? Al heeft dat allemaal te maken met welk festival ze spelen en waar juist omdat dat te maken heeft met populariteit. Ook denk ik dat qua mensen die uit het buitenland komen liever een sub zien die ze kennen dan een Belgische band waar z'n populariteit reikt tot net buiten de Benelux.. James Blake in de Klub C is een vreemd geval want ik zie ze 'm weer niet tegenover een headliner zetten, dus de Barn afsluiten zie ik niet gebeuren..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heb ze ooit op London Calling gezien, toen net het debuut uit was. Dat vond ik wel een sterk optreden. Op main van Werchter vond ik het tegenvallen, maar toen was ik hun muziek ook al wat beu geworden. Ze spelen de nummers gewoon strak, zoals ze op de albums staan. Niks mis mee als je van hun muziek houdt, anders is het niet heel boeiend.

Die gig tijdens London Calling was echt ziek bruut. Ik denk dat ze dat nooit meer gaan evenaren. Maar ze gaan wel echt grote jongens worden met rocksongs voor de massa's.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.069
662
visdave34 wrote:
Heb ze ooit op London Calling gezien, toen net het debuut uit was. Dat vond ik wel een sterk optreden. Op main van Werchter vond ik het tegenvallen, maar toen was ik hun muziek ook al wat beu geworden. Ze spelen de nummers gewoon strak, zoals ze op de albums staan. Niks mis mee als je van hun muziek houdt, anders is het niet heel boeiend.

Die gig tijdens London Calling was echt ziek bruut. Ik denk dat ze dat nooit meer gaan evenaren. Maar ze gaan wel echt grote jongens worden met rocksongs voor de massa’s.
Was je daar ook bij Wessel?! Dan moet je een jaar of 14 zijn geweest, right?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Was je daar ook bij Wessel?! Dan moet je een jaar of 14 zijn geweest, right?

Ohh shit, dacht dat we het over Royal Blood hadden hahahaha. Dan was ik inderdaad nog een klein Wesseltje geweest.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.373
9.116
Het begon wel ijzersterk qua verrassingen. Radiohead is (fan of niet) wel een redelijk exotische naam, System of a Down is unieke, speciale headliner en Arcade Fire als headliner is ook gewoon een stoere zet te noemen. Daarna zijn veel van de aangekondigde namen wat braafjes, degelijk en 'inkoppertjes' voor RW. Kings Of Leon, Bazart, Alt-J en Royal Blood zijn géén slechte namen maar wel een beetje... kleurloos. Ik denk dat we vanaf nu wel weer wat meer verrassingen kunnen krijgen.

Pixies was beschikbaar tijdens de Radiohead dag, een naam die eigenlijk een fantastische combo zou kunnen opleveren en veel mensen blij zou gemaakt hebben. Het feit dat ze die toch op de LF gezet hebben wil zeggen dat ze iets beters op het oog hadden RH sub. Dat alleen al maakt OATW als sub geen logisch verhaal.

Hetzelfde met Liam Gallagher, die ook niet op RW staat. Zijn afwezigheid wijst erop dat ze enkele betere Barn namen kunnen plaatsen. Ookal was LG wel een unieke naam geweest. Daarom ben ik optimistisch over de aankondigingen van namen die hetzelfde gevoel opwekken als de aankondiging van een Damon Albarn of PJ Harvey. Het wordt wel eens tijd, dat wel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het begon wel ijzersterk qua verrassingen. Radiohead is (fan of niet) wel een redelijk exotische naam, System of a Down is unieke, speciale headliner en Arcade Fire als headliner is ook gewoon een stoere zet te noemen. Daarna zijn veel van de aangekondigde namen wat braafjes, degelijk en ‘inkoppertjes’ voor RW. Kings Of Leon, Bazart, Alt-J en Royal Blood zijn géén slechte namen maar wel een beetje… kleurloos. Ik denk dat we vanaf nu wel weer wat meer verrassingen kunnen krijgen.

Rock Werchter is toch nooit het festival van de grote verrassingen? Elk jaar gewoon een ijzersterke line-up maar toch niet echt meer dan 1-2 'verassingen'. Die zullen ongetwijfeld nog wel komen! The Avalanchez?
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Zelf zit ik heel erg hard te hopen op de killers en Live(sub radiohead????)
Maar we hebben ondertussen toch al een heel goede line-up, wat is de kans dat het budget voor nog een degelijke sub er een beetje door is?
Dat we enkel nog opvulling krijgen en bands als OATW en Royal Blood een rijtje stijgen
 

Abel

Playlistbediener
19 jan 2017
22
0
Ik hoop ook nog heel erg op The Killers maar zou het toch straf vinden als ze werkelijk komen als sub voor Foo Fighters. Is toch heel veel geld dat je dan betaalt voor een sub op een dag die haast sowieso wel zal uitverkocht geraken met Foo Fighters als headliner. Anderzijds stonden ze in 2009 ook onder Coldplay geloof ik? En toen waren ze nog een stuk populairder dan nu (in België toch). Het zou ook wel sowieso een gemiste kans voor Werchter zijn vind ik, als je bedenkt dat het al vier jaar geleden is dat ze nog eens in Europa waren.
 

Toto

Campingartiest
5 jan 2017
62
0
Pixies was beschikbaar tijdens de Radiohead dag, een naam die eigenlijk een fantastische combo zou kunnen opleveren en veel mensen blij zou gemaakt hebben. Het feit dat ze die toch op de LF gezet hebben wil zeggen dat ze iets beters op het oog hadden RH sub. Dat alleen al maakt OATW als sub geen logisch verhaal.
Ik denk eerder dat James Blake sub zal zijn voor RH, dat zou de meest logische keuze zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken