Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
NOS Alive is 7-8-9/7

Maar delen wel net de link naar de persconferentie, dus kan niet missen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Depeche Mode is net zo relevant als Wuppies, de Hoela Hoep, Flippo's en de Macarena. Dus niet.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dat gezever over relevantie altijd. Wat een gemiet.

Kom op..een persconferentie, hoe pretentieus ben je dan. Dat is geen gemiet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Depeche Mode is net zo relevant als Wuppies, de Hoela Hoep, Flippo’s en de Macarena. Dus niet.

Zoiets zeggen terwijl je avatar er één van Rammstein is, is bijzonder. Depeche Mode heeft doorheen de jaren veel meer betekend voor muziek dan die Duitse carnavalband.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Om het weer een beetje on topic te brengen: vorige album van Depeche Mode was gewoon erg goed, evenals hun optreden dat jaar op Rock Werchter (2013 als ik me niet vergis).
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik vind het wel jammer dat ze er niet staan, had ze wel graag eens gezien, maar vind een ticket voor het sportpaleis dan wel weer duur voor hen. Is ook een band die veel mensen en doelgroepen aanspreekt, dus in dat opzicht wel een goeie Werchter band dacht ik dan. Bovendien een naam die niet ging misstaan op een Werchter Classic met enkele goeie bands bij.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zoiets zeggen terwijl je avatar er één van Rammstein is, is bijzonder. Depeche Mode heeft doorheen de jaren veel meer betekend voor muziek dan die Duitse carnavalband.


Depeche mode is niet relevant de laatste jaren, Ik zeg niet dat Rammstein relevant is. Ik ben fan van Rammstein. Om dat een Duitse Carnavalband te noemen is een minne opmerking. Maar goed ik weet hoeveel je van "echte" muziek houdt.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Zoiets zeggen terwijl je avatar er één van Rammstein is, is bijzonder. Depeche Mode heeft doorheen de jaren veel meer betekend voor muziek dan die Duitse carnavalband.


Depeche mode is niet relevant de laatste jaren, Ik zeg niet dat Rammstein relevant is. Ik ben fan van Rammstein. Om dat een Duitse Carnavalband te noemen is een minne opmerking. Maar goed ik weet hoeveel je van “echte” muziek houdt.

Hey, ik ben ook niet vies van Rammstein hoor. Live vind ik ze goed. En ik ben ook niet iemand die 'echte' muziek een synoniem vind van 'moeilijke' muziek. Ik had het gewoon over je opmerking over relevantie. Zo vind ik het altijd jammer wanneer mensen het daarover hebben. Ik kan me voorstellen dat jij geen grote fan bent van acts die anno 2016 weleens als relevant worden bestempeld (Frank Ocean, Kendrick Lamar, Bon Iver, Nick Cave, Swans, Beyoncé en Radiohead).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Maar ehm is dat concert in het sportpaleis dan een uitsluiting voor Werchter? Green Day doet toch ook Vorst aan (oké, ze zouden Sportpaleis kunnen vullen, ja) Maar is dit dan echt een garantie? Niet dat ik ze echt nog verwacht op Werchter maar toch..

Depeche Mode is gewoon een leuke act die veel mensen wel eens zouden zien denk ik, over die relevantie kan je lopen zagen zoveel je wil.. Is Green Day met dat nieuwe album nog relevant omdat ze volgens velen al lang hun piek hebben bereikt? of het feit dat Paul McCartney vorig jaar optrad?
Het is zoals mattman het beschrijft denk ik ook gewoon
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
bcmrmaybe wrote:
Depeche Mode is net zo relevant als Wuppies, de Hoela Hoep, Flippo’s en de Macarena. Dus niet.


Zoiets zeggen terwijl je avatar er één van Rammstein is, is bijzonder. Depeche Mode heeft doorheen de jaren veel meer betekend voor muziek dan die Duitse carnavalband.

Sterker nog, zonder Depeche Mode had Rammstein niet geklonken als Rammstein. Behoorlijke invloed op hun muziek. Ze coveren niet voor niets Stripped...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Als we er vanuit gaan dat Werchter volgend jaar van 29 juni tot 2 juli is, dan lijkt het wel heel moeilijk in het tourschema van Depeche Mode om daar nog even halt te houden. En volgens mij gebeurt het nooit dat een band in het Sportpaleis staat om een grote maand later op Werchter te staan, dat zouden ze dan eerder een jaar later doen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Als we er vanuit gaan dat Werchter volgend jaar van 29 juni tot 2 juli is, dan lijkt het wel heel moeilijk in het tourschema van Depeche Mode om daar nog even halt te houden. En volgens mij gebeurt het nooit dat een band in het Sportpaleis staat om een grote maand later op Werchter te staan, dat zouden ze dan eerder een jaar later doen.

Neen inderdaad, die kans is zeer klein...

Jammer toch. Zoals er bij de zekerheid dat Coldplay niet op Rock Werchter stond een euforiestemming was in onze Werchter-WhatsAppgroep, was er nu toch vooral een gevoel van teleurstelling om het mislopen van Depeche Mode. Maar goed, dit is de gang van zaken bij festivals.

Toch wel hopen op Arcade Fire, Pearl Jam, Radiohead, System of a Down, Nick Cave & the Bad Seeds, The National, Placebo, the XX... Ook met Green Day en Kings of Leon ben ik blij hoor!

Qua dance... die nieuwe van The Compact Disk Dummies is echt goed, hopelijk krijgen ze eens een kans op Rock Werchter.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Qua doorbrekend Belgisch talent is er dit jaar veel keuze he, Coely, Compact Disk Dummies, Warhaus, Warhola, Tsar B, Pomrad, Woodie Smalls etc..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Qua doorbrekend Belgisch talent is er dit jaar veel keuze he, Coely, Compact Disk Dummies, Warhaus, Warhola, Tsar B, Pomrad, Woodie Smalls etc..

Ja. Warhaus zou ook een zalige boeking zijn!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Voor wat het waard is:

de vorige drie tours van Depeche Mode stonden ze telkens in het sportpaleis én op een Werchterevenement:

januari 2006 in Sportpaleis en juli 2006 op Rock Werchter (Touring the Angel)
juni 2009 op TW Classic en januari 2010 in Sportpaleis (Tour of the Universe)
juli 2013 op Rock Werchter en januari 2014 in Sportpaleis (Delta Machine Tour)

Misschien toch nog in 2017 (zeer, zeer, zeer kleine kans), misschien zomer van 2018 (zeer kleine kans), misschien op een ander Belgisch festival verderop in de zomer van 2017 (kan) of misschien deze tour enkel Sportpaleis (grote waarschijnlijkheid).
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Depeche Mode speelt geen enkele keer 2 dagen na elkaar (op deze tour). Met alle datums die nu al bekend zijn, is het dus uitgesloten dat ze op RW2017 staan. Maakt niet uit of Werchter nu doorgaat op 22-26juni, 29juni-2juli of 6-9juli. Jammer, maar DM komt in 2017 dus niet naar RW..
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Nu ook SOAD op Novarock. Daarmee stijgt de kans toch wel dat ze op Rock Werchter (of GMM) staan. Met een degelijke sub/coheadliner moet dat toch zeker een haalbare kaart zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken