Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Eindelijk iDeal, dat is goed nieuws!

Verwacht vrijdag inderdaad nog wel een naam. Misschien zelfs wel een naam per dag tot en met vrijdag? Green day, Arcade Fire en nog 1 ofzo :) Dat moet wel flink wat kaartjes verkopen gok ik.

Verwacht en gelukkig ook bevestigd. Wat een top naam! Dik tevreden met 3/4 headliners. Wat denken jullie hoe de kaartverkoop verloopt? Lijkt me niet dat de combi's dit jaar uitverkopen, dat doet het toch nooit? Ik ben van plan zaterdag direct kaarten te kopen, maar kreeg deze vraag van een paar vrienden die nog twijfelen. Ik wist het antwoord er eigenlijk niet goed op.

Op de snelheid van het verkopen van tickets is echt geen pijl te trekken. Ik ben er elk jaar voor de zekerheid op tijd bij maar is nog nooit nodig geweest.

Verwacht en gelukkig ook bevestigd. Wat een top naam! Dik tevreden met 3/4 headliners. Wat denken jullie hoe de kaartverkoop verloopt? Lijkt me niet dat de combi’s dit jaar uitverkopen, dat doet het toch nooit? Ik ben van plan zaterdag direct kaarten te kopen, maar kreeg deze vraag van een paar vrienden die nog twijfelen. Ik wist het antwoord er eigenlijk niet goed op.

Dagkaarten voor RH en FF zullen snel gaan denk ik. Combi's gaan meestal niet zo heel snel. Vaak kun je die in april ook nog bestellen.

Ik denk dat het allemaal nog gaat mee vallen.
Zaterdag zal bij het gros toch de focus liggen voor bks :-)

Gezelliger, kleiner, goedkoper en momenteel een betere affiche dan rw :-)))

Zaterdag zal bij het gros toch de focus liggen voor bks ?

Beter? Arne...jij hipster grapjas ?

Zaterdag zal bij het gros toch de focus liggen voor bks
1f642.svg

Beter? Arne…jij hipster grapjas
1f600.svg

Tja... Arcade Fire he. Maar die kunnen we ook wel verwachten voor RW.

Qua kaartenverkoop verwacht ik dat de dagkaarten snel zullen gaan. Vooral die van de Foo Fighters geef ik geen week. Ook de RH dag zal heel snel weg zijn. Voor combitickets zou ik in ieder geval niet stressen, die geraken nooit uitverkocht voor de jaarwisseling.

Ik koop wel op het gemak m'n ticket deze zondag, zo hoef ik er verder niet meer aan te denken. ?

The XX in maart in Vorst, als ze al op RW staan zal die aankondiging nog wat op zich laten wachten

Zaterdag zal bij het gros toch de focus liggen voor bks

Denk dat we "Gezelliger, kleiner en goedkoper" vanaf dit jaar mogen vergeten.
Dagtickets kosten bijna evenveel (op enkele euro's na), Met deze 2headliners zal het daar ook druk zijn (en druk en gezellig gaan niet samen ;-) )

Trouwens, moest Werchter zijn dagtickets 30% duurder maken, België zou te klein zijn

Wat dus al eerder de ronde deed op de fora, nu ook bevestigd dat Alt-J weer materiaal heeft.. Kunnen voor mijn part ook perfect subben enu voor RH
Belle & Sebastian kunnen mooi in de barn, al weet ik niet hoe hun populariteit hier is, hun laatste concert hier was denk ik Lokerse Feesten..

Wat dus al eerder de ronde deed op de fora, nu ook bevestigd dat Alt-J weer materiaal heeft.. Kunnen voor mijn part ook perfect subben enu voor RH
Belle & Sebastian kunnen mooi in de barn, al weet ik niet hoe hun populariteit hier is, hun laatste concert hier was denk ik Lokerse Feesten..

Alt-J hoef ik niet zo snel terug te zien, maar het kan wel.

Belle & Sebastian zou wel een prachtnaampje zijn voor de Barn! Zeer sterke liveband.

Als Alt-J komt zal het wel niet meer in The Barn zijn. Die was de afgelopen twee keer (2013 en 2015) overvol, maar echt overvol dus. The Barn was te klein.

Intussen hebben ze ook Pukkelpop al geheadlined.

Dus als ze komen naar Rock Werchter, is het op mainstage, in de vooravond schat ik. Zoiets als Alt-J - The National - Radiohead. En... volgens mij laten ze die niet liggen.

Ik lees hier op de voorgaande pagina over Cactus Festival. Nemen inderdaad elk jaar een aantal mooie namen over.

Belle & Sebastian zou zo een typische naam zijn (al hoop ik dat ze op Rock Werchter staan). Of Fleet Foxes op Cactus kan zeker ook.
Of de gedroomde headliner voor Cactus in 2017: Nick Cave & the Bad Seeds: aangezien ze tot 29 juni in Amerika touren zal Rock Werchter dan waarschijnlijk te kort dag worden... Ideaal voor 7-8-9 juli misschien?

Dus: die zandloper van Mad Cool die een bekendmaking op woensdag aankondigde: dat was dus niet Nick Cave & the Bad Seeds, maar Kings of Leon, Belle & Sebastian, alt-J, Machinedrum en Wolf Alice? Dit snap ik niet.

Oké, we hebben nog veel grote(re) namen die toeren rond Rock Werchter: Green Day, Arcade Fire, Kings Of Leon, Alt-J, Prophets Of Rage en Blink 182. Daarbij komen mogelijk nog The XX, Elbow en The National.

Ik vraag me af hoeveel uit dat rijtje we uiteindelijk op het festival gaan terugzien. Geen enkele naam is groot genoeg om de 'moeilijke donderdag' te dragen (de dag die zelfs Paul McCartney+Ellie Goudling+New Order+Y&Y niet deed uitverkopen), maar een constructie met verschillende grote namen op één dag zou wel kunnen. Qua dagtickets heeft RW eigenlijk ook veel concurrentie van zichzelf, met 3 andere dagen die alledrie veel volk trekken.

We gaan het zien. :-)

We hebben, zoals Kereltje al aangaf, ondertussen ook al een hoop heel mooie kleinere namen voor op de middag in de Barn: The Kills, Fleet Foxes, Warpaint, Belle & Sebastian, Run the Jewels, Trentemoller en Angel Olsen. Ook allemaal welkom wat mij betreft. :-)

Oké, we hebben nog veel grote(re) namen die toeren rond Rock Werchter: Green Day, Arcade Fire, Kings Of Leon, Alt-J, Prophets Of Rage en Blink 182. Daarbij komen mogelijk nog The XX, Elbow en The National.

Ik vraag me af hoeveel uit dat rijtje we uiteindelijk op het festival gaan terugzien. Geen enkele naam is groot genoeg om de ‘moeilijke donderdag’ te dragen (de dag die zelfs Paul McCartney+Ellie Goudling+New Order+Y&Y niet deed uitverkopen), maar een constructie met verschillende grote namen op één dag zou wel kunnen. Qua dagtickets heeft RW eigenlijk ook veel concurrentie van zichzelf, met 3 andere dagen die alledrie veel volk trekken.

We gaan het zien.
1f642.svg

We hebben, zoals Kereltje al aangaf, ondertussen ook al een hoop heel mooie kleinere namen voor op de middag in de Barn: The Kills, Fleet Foxes, Warpaint, Belle & Sebastian, Run the Jewels, Trentemoller en Angel Olsen. Ook allemaal welkom wat mij betreft.
1f642.svg
of uw headliner voor donderdag staat er niet tussen in u lijstje :)

Ja inderdaad, die smileys vullen je hele scherm (ik zal er maar geen bij zetten).

Ik heb eigenlijk de hoop dat Metallica op donderdag gaat headlinen. De aankondiging dat ze tot het najaar niet meer in Europa komen gaat volgens mij alleen over hun losse concerten.

Daarnaast zou van mij De Staat ook eens (op de main) mogen komen.

Users who are viewing this thread