Rock Werchter 2016 - Geruchten

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Ai, McCartney laten schieten (althans gedeeltelijk) voor Sigma (wie zijn dat?) en Years&Years (wat ontzettend vals is, guaranteed) is wel pijnlijk zeg..

Ook het combineren van Tame Impala en RHCP gaat toch nooit lukken? Ofwel je staat achteraan te kijken bij RHCP of je staat buiten de tent bij Tame Impala. Ik zou altijd kiezen voor Tame Impala, maar dat zou mijn keuze zijn.

Ik heb persoonlijk weinig met McCartney.

Sigma zal sowieso wel een feestje gaan worden. De vriendin is redelijk fan van Years&Years en vond ze vorige keer best goed optreden. Ze vertelde wel dat de muziek erg slecht was afgesteld, dus hopen dat het nu beter is :D.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik doe het niet snel, maar nu wil ik toch echt Years & Years afraden. Stond er vorig jaar een kwartiertje af te zien, was echt belabberd. Ik heb nog nooit een live video gezien waarin de zanger NIET stekevals zingt. Afschuwelijk slechte liveband.

En dan heb ik het nog niet gehad over de Barn die volgepropt is met irritante schreeuwende chiromeisjes. Echt, ik betaal graag de prijs van een dagticket om die nachtmerrie niet te hoeven meemaken.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Ik doe het niet snel, maar nu wil ik toch echt Years & Years afraden. Stond er vorig jaar een kwartiertje af te zien, was echt belabberd. Ik heb nog nooit een live video gezien waarin de zanger NIET stekevals zingt. Afschuwelijk slechte liveband.

Oei, toch eens praten met de vriendin dan :)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik doe het niet snel, maar nu wil ik toch echt Years & Years afraden. Stond er vorig jaar een kwartiertje af te zien, was echt belabberd. Ik heb nog nooit een live video gezien waarin de zanger NIET stekevals zingt. Afschuwelijk slechte liveband.

Ik heb ze vorige maand gezien in de hmh. Ze hadden wel toffe visuals, maar die zanger is natuurlijk niet al te best. Maar omdat mijn verwachtingen zo laag waren viel het me nog reuze mee. Ze waren zeker niet zo slecht als op Werchter of op de video's die ik gezien had. Maar het is niet iets om vaak naar toe te gaan. Nee, ik zal ook zeker voor McCartney gaan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
mattman wrote:
Ik doe het niet snel, maar nu wil ik toch echt Years & Years afraden. Stond er vorig jaar een kwartiertje af te zien, was echt belabberd. Ik heb nog nooit een live video gezien waarin de zanger NIET stekevals zingt. Afschuwelijk slechte liveband.


Ik heb ze vorige maand gezien in de hmh. Ze hadden wel toffe visuals, maar die zanger is natuurlijk niet al te best. Maar omdat mijn verwachtingen zo laag waren viel het me nog reuze mee. Ze waren zeker niet zo slecht als op Werchter of op de video’s die ik gezien had. Maar het is niet iets om vaak naar toe te gaan. Nee, ik zal ook zeker voor McCartney gaan.
Hoe ben je daar beland? Iemand moet wel heel bijzonder zijn wil ik meegaan naar de HMH.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Luud wrote:
mattman wrote:
Ik doe het niet snel, maar nu wil ik toch echt Years & Years afraden. Stond er vorig jaar een kwartiertje af te zien, was echt belabberd. Ik heb nog nooit een live video gezien waarin de zanger NIET stekevals zingt. Afschuwelijk slechte liveband.


Ik heb ze vorige maand gezien in de hmh. Ze hadden wel toffe visuals, maar die zanger is natuurlijk niet al te best. Maar omdat mijn verwachtingen zo laag waren viel het me nog reuze mee. Ze waren zeker niet zo slecht als op Werchter of op de video’s die ik gezien had. Maar het is niet iets om vaak naar toe te gaan. Nee, ik zal ook zeker voor McCartney gaan.


Hoe ben je daar beland? Iemand moet wel heel bijzonder zijn wil ik meegaan naar de HMH.

Vanuit 'werk' haha. Universal doet regelmatig onderzoek naar de bezoekers van hun artiesten. Dan moeten we met de fans een vragenlijstje invullen terwijl ze in de rij staan te wachten. Daarna kunnen we altijd nog naar het concert. Erg leuk werk, zitten vaak ook leuke artiesten tussen waar je het werk bij moet doen. Maar dus ook Years & Years haha.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Ik hoop dat België tweede wordt in zijn groep, dat komt iets beter uit voor mijn planning :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik hoop dat België tweede wordt in zijn groep, dat komt iets beter uit voor mijn planning
1f600.png

Want?

Ik heb begrepen dat het de grootste kans is dat ze spelen op vrijdag of zaterdag. Hopelijk vrijdag dan (of niet), die dag is toch echt wel de minste.

Maar natuurlijk liever géén voetbal. Fuck dat. Als er één plaats is waar ik die opgehypte voetbal wil ontlopen, dan is het op een muziekfestival. In 2014 was de hele zaterdag naar de klote. Hopelijk leerde de organistie daaruit om die matchen gewoon te verbannen tot buiten de festivalweide.

Het feit dat er dat jaar zoveel Hollanders een duur ticket voor RW koopten om dan tijdens de grote headliner van de dag, Pearl Jam nota bene, naar een onnozele voetbalmatch te staren gaat er tot op de dag van vandaag bij mij niet in.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Ik hoop ook dat het voetbal lekker op The Hive wordt uitgezonden. Ik hoef het in ieder geval niet te zien.

Mijn schema is voorlopig:

Donderdag
15:30 – 16:30 Kaiser Chiefs MAIN STAGE
17:10 – 18:10 Jake Bugg MAIN STAGE
19:00 – 20:30 Ellie Goulding MAIN STAGE
20:50 – 22:05 New Order THE BARN
22:05 – 23:05 Sigma Live KLUB C
00:20 – 01:20 James Blake KLUB C
01:20 – 02:00 Disclosure MAIN STAGE

Vrijdag
15:15 – 16:00 Jagwar Ma KLUB C
16:00 – 17:00 Daughter THE BARN
17:35 – 18:35 Black Box Revelation MAIN STAGE
18:50 – 19:50 Trixie Whitley KLUB C
22:05 – 23:20 Parov Stelar THE BARN
23:20 – 01:00 Rammstein MAIN STAGE

Zaterdag
14:05 – 14:55 Courtney Barnett THE BARN
15:50 – 16:50 Band of Horses MAIN STAGE
17:55 – 19:10 Beirut THE BARN
20:10 – 21:25 PJ Harvey THE BARN
22:25 – 23:40 Tame Impala THE BARN
23:40 – 01:10 Paul Kalkbrenner KLUB C

Zondag
16:05 – 17:05 Lianne La Havas THE BARN
17:05 – 18:05 Låpsley KLUB C
18:05 – 19:05 Foals THE BARN
19:05 – 20:05 Unknown Mortal Orchestra KLUB C
20:05 – 21:15 Beck THE BARN
22:15 – 23:30 Jamie xx THE BARN
23:30 – 01:00 Florence + The Machine MAIN STAGE

Dik = must see
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
TheHives wrote:
Ik hoop dat België tweede wordt in zijn groep, dat komt iets beter uit voor mijn planning
1f600.png



Want?

Ik heb begrepen dat het de grootste kans is dat ze spelen op vrijdag of zaterdag. Hopelijk vrijdag dan (of niet), die dag is toch echt wel de minste.

Maar natuurlijk liever géén voetbal. Fuck dat. Als er één plaats is waar ik die opgehypte voetbal wil ontlopen, dan is het op een muziekfestival. In 2014 was de hele zaterdag naar de klote. Hopelijk leerde de organistie daaruit om die matchen gewoon te verbannen tot buiten de festivalweide.

Het feit dat er dat jaar zoveel Hollanders een duur ticket voor RW koopten om dan tijdens de grote headliner van de dag, Pearl Jam nota bene, naar een onnozele voetbalmatch te staren gaat er tot op de dag van vandaag bij mij niet in.

Denk dat er iets meer Belgen naar dat balletje keken, die dag. Werchter duurt btw 4 dagen, een voetbalwedstrijd nog geen 2 uur...


(Wij kozen overigens voor Pearl Jam en afentoe zenuwachtig op de mobiel kijken).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Ik vind dat die heisa rond de voetbaluitzendingen ook wat overdreven wordt, of toch op zijn minst wat de Belgische component betreft:
- Voor elke Belg die in voetbal geïnteresseerd is was het een 'historisch' moment. De laatste keer dat we een kwartfinale haalden dateerde al van 1986, wanneer een groot deel van de bezoekers dus nog niet eens geboren was. Natuurlijk wilde iedereen dit dan meemaken.
- Dat hele 'naar Werchter ga je voor de muziek' argument vind ik ook maar onzin aangezien de wedstrijd clashte met Triggerfinger. Als ik moet kiezen tussen een eenmalige gebeurtenis en een artiest die zowat iedereen al eens gezien heeft... Voor de Nederlanders die voetbal boven Pearl Jam verkozen kan ik natuurlijk niet spreken.
- En dat de sfeer bedrukt was na onze uitschakeling mag ook niet meetellen. Zelfs als je de uitzending in heel Werchter verbiedt zal dat resultaat nog steeds overal gekend zijn en de sfeer bedrukken. Omgekeerd was er in 2010 een enorm feestje op de camping toen Nederland Brazilie uitschakelde.

Geen uitzendingen toelaten helpt bovendien ook niet. Die wedstrijd Nederland-Brazilie was noch op de weide, noch op de camping toegestaan. Met als gevolg dat duizenden festivalgangers richting Leuven en buurgemeenten trokken om daar in cafés te gaan kijken. Met het verschil dat het nu om Belgen ipv Nederlanders zou gaan en om 21u ipv om 15u. Als er 10.000 mensen elders de wedstrijd gaan bekijken is dat een serieus omzetverlies voor het festival.

Misschien beter dat we op zaterdag spelen. Dan clasht de wedstrijd met RHCP/PJ Harvey/Tame Impala en zal er meer volk bij de artiesten blijven, zeker omdat het speciale er nu wat af is. Als we uberhaupt al zo ver geraken. Ik sta vol achter mijn land, maar Wilmots is een puur drama.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Misschien is het wel omdat ik me niet kan inleven in voetbal. Mij interesseert het geen hol wanneer België scoort, of in welke competitie. Het zegt me niets mocht België mogelijk op de eerste plaats in één of andere ranking komen. Liever niet eigenlijk, want dan moeten we het gezaag in de media over die voetbal weer steeds aanhoren. Een EK match is daarom voor mij niet legendarischer of specialer dan een andere match: elke voetbalmatch vind ik dood en doodsaai. Is gewoon geen entertainende sport om naar te kijken vind ik. Ik werk trouwens in een reclameburau en echt elk merk wil zich aan die opgeklopte hype rondom dat potteke stamp hangen. Hopelijk liggen ze er snel uit, en zijn we van die hype af

Maar dat is mijn mening. Geheel off topic. Ik zal dus vanaf nu geen woorden meer vuilmaken aan iets banaals als voetbal. Hoort namelijk niet op dit forum.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
81
28
Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar hoe cool zou het zijn als Jamie xx nog even bij Florence zou opkomen om You've Got The Love te remixen? :)
 

jarne

Support act
14 feb 2013
964
290
DONDERDAG:
Same Henshaw
Nathaniel Rateliff
Ryan Bingham
Walk Off The Earth
Götterdämmerung
Flume
Sigma
James Blake
Disclosure

VRIJDAG
Frightened Rabbit
BLOSSOMS
The Van Jets
BRING ME THE HORIZON
Oh Wonder
Black Box
At The Drive In
Rammstein

ZATERDAG
Mura Masa
Bazart
Kensington
BADBADNOTGOOD
Two Door Cinema Club
Goose
Rhcp
EDITORS

Zondag:
Vintage Trouble
Bear's Den
Foals
Last Shadow Puppets
Macklemore & Ryan Lewis
Jamie XX
Skunk Anansie




 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar hoe cool zou het zijn als Jamie xx nog even bij Florence zou opkomen om You’ve Got The Love te remixen?
simple-smile.png

Iets live komen remixen? Ik weet niet wat je je daarbij voorstelt. ?
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
de organisatie van Roskilde is momenteel vragen aan het beantwoorden over de line-up, misschien zit er iets tussen die ons meer zekerheid geeft omtrent de reden voor het mislopen van Radiohead etc.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
de organisatie van Roskilde is momenteel vragen aan het beantwoorden over de line-up, misschien zit er iets tussen die ons meer zekerheid geeft omtrent de reden voor het mislopen van Radiohead etc.
"Nothing went wrong. They [Radiohead] just decided early on not to do very many or very big festivals this year. Hopefully they Will be back in the future with a vengeance."
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Was te verwachten dat die wel als eerste dag ging volgen na de zaterdag. Denk dat de combi's ook wat vlotter zullen gaan rollen nu.

En hoewel 't een donderdag is, vind ik het op zich wel vreemd dat Paul McCartney geen stormloop op de dagtickets heeft voortgebracht. Ik had echt wel gedacht dat dat wat vlotter zou gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken