Rock Werchter 2016 - Geruchten

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Ik herinner het me wel nog levendig: enkele jaren terug na The National me gehaast naar The Barn voor Bloc Party, was echt wel een groot feest, net omdat ze maar een uurtje kregen en minder nieuw materiaal konden spelen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Bloc Party speelt op Highfield, wat kans op Werchter doet slinken. Ik denk wel dat Pukkelpop zal proberen Bloc Party te boeken en een tamelijk hoge spot geven (subheadliner)?

Bloc Party krijgt zeker geen hoge spot meer anno 2016. Die zijn afgezakt van 'één van de topnamen' naar 'leuk groepje voor erbij'. Ze hebben het Koninklijk Circus nog niet eens uitverkocht. En Kaiser Chiefs deden dat wel, een jaar geleden... Om maar iets te zeggen hé.
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
Arcade Fire EN Bruce Springsteen EN Radiohead hoef je niet meer te verwachten hoor, enkel Bruce Springsteen maakt nog een redelijke kans denk ik, maar die kan ook nog naar TW Classic.

Dan stel ik mezelf wel de vraag of je alle combitickets de deur uitkrijgt. Rammstein heeft een meer selecte fanbase en is niet weggelegd voor de doorsnee werchter-bezoeker. RHCP en Editors kunnen wel een doorslag geven, maar als het beste wat er nog zal bijkomen, blijft bij Bruce Springsteen, is het onlogisch dat veel mensen daar zoveel geld voor gaan neerleggen. Voor die daagjes plezier betaal je al gauw 400-500 euro als het daarbij blijft. Kleinere namen zorgen voor een betere line-up, maar geven vaak niet de doorslag om combi te gaan zoals FF, Muse en LK (oudere generatie) vorig jaar... Ik hoop op een sterke headliner donderdag en een aanvulling zondag, want anders gaat het een weekje Lissabon worden met NOS alive voor mij. Kan er volledig naaktzitten met mijn redenering, maar als je naar voorgaande edities kijkt en dan naar dit, dan is het vrij lachwekkend.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Wat verwacht je dan dat er nog bijkomt dat eventueel nog groter dan Bruce Springsteen kan zijn? Muzieksmaak is natuurlijk subjectief, maar met deze line-up heb je wel het hele spectrum van rockgenres beschikbaar, wat volgens mij de combi-ticketverkoop alleen maar aanzwengelt voor mensen die niet per se superfan zijn van 1 band/genre..
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Rock Torhout wrote:
Bloc Party speelt op Highfield, wat kans op Werchter doet slinken. Ik denk wel dat Pukkelpop zal proberen Bloc Party te boeken en een tamelijk hoge spot geven (subheadliner)?


Bloc Party krijgt zeker geen hoge spot meer anno 2016. Die zijn afgezakt van ‘één van de topnamen’ naar ‘leuk groepje voor erbij’. Ze hebben het Koninklijk Circus nog niet eens uitverkocht. En Kaiser Chiefs deden dat wel, een jaar geleden… Om maar iets te zeggen hé.

Koninklijk circus was wel uitverkocht ze in december :)
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Dan stel ik mezelf wel de vraag of je alle combitickets de deur uitkrijgt. Rammstein heeft een meer selecte fanbase en is niet weggelegd voor de doorsnee werchter-bezoeker. RHCP en Editors kunnen wel een doorslag geven, maar als het beste wat er nog zal bijkomen, blijft bij Bruce Springsteen, is het onlogisch dat veel mensen daar zoveel geld voor gaan neerleggen. Voor die daagjes plezier betaal je al gauw 400-500 euro als het daarbij blijft. Kleinere namen zorgen voor een betere line-up, maar geven vaak niet de doorslag om combi te gaan zoals FF, Muse en LK (oudere generatie) vorig jaar… Ik hoop op een sterke headliner donderdag en een aanvulling zondag, want anders gaat het een weekje Lissabon worden met NOS alive voor mij. Kan er volledig naaktzitten met mijn redenering, maar als je naar voorgaande edities kijkt en dan naar dit, dan is het vrij lachwekkend.
Ik kan me volledig vinden in jou redenering. Zelf ben ik geen fan van Rammstein, noch Bruce Springsteen. Maar de combinatie Florence & Springsteen zou wel een enorm breed publiek trekken hoor.
Toch moeten we ook rekening houden dat TW Classic ook massaal veel tickets moet verkopen (indien het doorgaat) en met de eventuele verplaatsing van Werchter Boutique.
Tot slot heeft Werchter ook nog een heleboel commerciële namen aan te kondigen, waarvan sommigen concerten hebben staan nog. Die zullen ook wel veel tickets verkopen.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Als Springsteen zich bij de huidige headliners voegt, verkopen de combitickets zonder problemen uit. Sowieso is het lang geleden dat RW de combi's niet wist uit te verkopen. Raar dat mensen het er over eens zouden zijn dat Springsteen een eendaags festival wel zou kunnen dragen, maar een enkele festivaldag niet.
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
Als Springsteen zich bij de huidige headliners voegt, verkopen de combitickets zonder problemen uit. Sowieso is het lang geleden dat RW de combi’s niet wist uit te verkopen. Raar dat mensen het er over eens zouden zijn dat Springsteen een eendaags festival wel zou kunnen dragen, maar een enkele festivaldag niet.

Men is nooit tot de conclusie gekomen dat the Boss zijn festivaldag niet zou kunnen dragen. Als hij de aanvulling wordt op donderdag, geraakt die dag wel uitverkocht. De eigenaardigheid die we ter discussie stelden, was dat er dan een vrijdag en zondag overblijven die al meer voor een select gezelschap zijn toebesteed. Als NOS alive radiohead kan strikken aan 56 euro het dagticket en AF en Radiohead aan 116 met een resem kleine sterke naampjes als M83, Tame Impala, etc. dan mag ik terecht grote verwachtingen hebben bij een festival als Rock Werchter.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Is iemand mogelijk al geruchten over The Arcs op RW tegengekomen wellicht?

Ze spelen t/m April in de USA en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dit festivalseizoen niet massaal door Europa gaan trekken.
Rock Werchter lijkt me een perfect festival voor ze.

Evenals Father John Misty. Heeft natuurlijk afgelopen jaar ook al wat festivals in Europa gepakt, en tourt ook deze zomer door Europa.

The Arcs lijken me perfect in The Barn en FJM in Klub C.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
koenbah wrote:
Als Springsteen zich bij de huidige headliners voegt, verkopen de combitickets zonder problemen uit. Sowieso is het lang geleden dat RW de combi’s niet wist uit te verkopen. Raar dat mensen het er over eens zouden zijn dat Springsteen een eendaags festival wel zou kunnen dragen, maar een enkele festivaldag niet.

Men is nooit tot de conclusie gekomen dat the Boss zijn festivaldag niet zou kunnen dragen. Als hij de aanvulling wordt op donderdag, geraakt die dag wel uitverkocht. De eigenaardigheid die we ter discussie stelden, was dat er dan een vrijdag en zondag overblijven die al meer voor een select gezelschap zijn toebesteed. Als NOS alive radiohead kan strikken aan 56 euro het dagticket en AF en Radiohead aan 116 met een resem kleine sterke naampjes als M83, Tame Impala, etc. dan mag ik terecht grote verwachtingen hebben bij een festival als Rock Werchter.

Rock Werchter is een mainstream festival. De headliners die tot nu toe bevestigd zijn hebben allemaal bevestigd dat ze dagen kunnen uitverkopen (FATM wellicht als uitzondering). Ik hoop ook op Radiohead als headliner; alleen heeft die band een eigen richting die niet altijd te peilen is. Als Radiohead tourt, is het lang niet vanzelfsprekend dat ze voor elk festival open staan. Dat geldt ook overigens voor Springsteen. Mijn punt is: of ze nou Radiohead of Bruce Springsteen boeken, de combitickets verkopen uit. Boeken ze ze allebei, dan binnen een week. Boeken ze 1 van de 2: dan binnen 6 weken. RW vergelijken met NOS Alive als concurrentie is nutteloos aangezien hooguit 5 procent van de RW gangers uberhaupt overweegt om naar Portugal te gaan voor een festival. Al zitten er een hoop daarvan op dit forum.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
koenbah wrote:
Als Springsteen zich bij de huidige headliners voegt, verkopen de combitickets zonder problemen uit. Sowieso is het lang geleden dat RW de combi’s niet wist uit te verkopen. Raar dat mensen het er over eens zouden zijn dat Springsteen een eendaags festival wel zou kunnen dragen, maar een enkele festivaldag niet.

Men is nooit tot de conclusie gekomen dat the Boss zijn festivaldag niet zou kunnen dragen. Als hij de aanvulling wordt op donderdag, geraakt die dag wel uitverkocht. De eigenaardigheid die we ter discussie stelden, was dat er dan een vrijdag en zondag overblijven die al meer voor een select gezelschap zijn toebesteed. Als NOS alive radiohead kan strikken aan 56 euro het dagticket en AF en Radiohead aan 116 met een resem kleine sterke naampjes als M83, Tame Impala, etc. dan mag ik terecht grote verwachtingen hebben bij een festival als Rock Werchter.

Rammstein heeft Werchter al 3 keer eerder afgesloten, waarom zou het dit jaar dan problematisch zijn? En hoe verschilt Springsteen van Lenny Kravitz, behalve dat Bruce een pak meer fans heeft? Voor de combitickets telt overigens het totaalpakket en niet enkel de headliners. Er zijn nog al jaren geweest die uitverkochten ondanks povere headliners (opnieuw: vorig jaar).

En staar je niet blind op ticketprijzen. Die worden door veel meer bepaald dan de gages van artiesten. Hoe verklaar je anders dat Pinkpop evenveel vraagt voor minder artiesten per dag/weekend? Of dat je in de UK 300 euro betaalt voor goedkopere affiches. Spanje/Portugal zitten in economische crisis, als ze daar 200 vragen voor NOS Alive is dat festival binnen enkele jaren failliet.
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
Er zijn nog al jaren geweest die uitverkochten ondanks povere headliners (opnieuw: vorig jaar).

Vorig jaar had Werchter zowel Muse als Foo Fighters geboekt. Lenny Kravitz en Mumford and Sons kunnen als "pover" beschouwd worden, maar de rest van de eerste twee krikken het gehele zaakje toch wel enorm op. Bovendien waren de headliners in The Barn ook niet mis, met name Alt-J en Elbow. Geen idee waarom dit als pover beschouwd wordt? Kwalitatief durf ik me niet over alle namen uitspreken, maar qua populariteit was dit degelijk.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Muse en Foo Fighters absolut populaire bands, maar Red Hot Chili Peppers en Rammstein zijn dat ook. Bruce Springsteen ook en Radiohead ook. Dus als een van die twee komt hebben ze kwa headliners populairdere staan dan vorig jaar.
 

DK

Playlistbediener
11 jan 2016
24
0
Raar dat "gelekte/verzonnen" tourdata meteen aangenomen worden. Hoe betrouwbaar is gelekte data via Twitter? Als ik nu "lek" dat Bruce Springsteen op Werchter classic speel en Led Zeppelin de afsluiter is... Het is gewoon afwachten op betrouwbare info (van Bruce of de organisatie ) By the way ik verwacht nog eerder Radiohead dan Bruce
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Raar dat “gelekte/verzonnen” tourdata meteen aangenomen worden. Hoe betrouwbaar is gelekte data via Twitter? Als ik nu “lek” dat Bruce Springsteen op Werchter classic speel en Led Zeppelin de afsluiter is… Het is gewoon afwachten op betrouwbare info (van Bruce of de organisatie ) By the way ik verwacht nog eerder Radiohead dan Bruce

Het is een gerucht hé, wat mensen ermee doen moeten ze uiteindelijk zelf weten. In het artikel van Festileaks word aangegeven dat de leaker zegt dat er vanavond meer nieuws komt. Wanneer dat ook daadwerkelijk gebeurd vind ik de betrouwbaarheid ook beter in te schatten, en dan word het gerucht van de komst van Springsteen naar Werchter en Landgraaf ook duidelijker.
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
We zitten hier op een forum, er wordt niets voor waar aangenomen totdat er een officiële berichtgeving over is geweest. Festileaks haalde het twitterbericht aan en het is mogelijk dat hij zondag zou spelen. Of het nu Radiohead of Springsteen wordt en wie de grootste kans heeft om te komen is moeilijk te voorspellen. Het enige wat we doen is mogelijkheden overlopen en dan afwachten...
 

Stevie

Playlistbediener
16 jan 2016
17
0
Hoe lang schatten jullie de tijd tussen de aankondiging van Radiohead/Bruce en uitverkoop in?
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
Vorig jaar duurde het tot midden februari tot alle combi-tickets verkocht waren, maar donderdag was toen al rond 10 januari uitverkocht. Op dit moment zijn er nog geen mededelingen gekomen over dagen die uitverkocht zijn of combi-tickets die slinken. Indien de aankondiging komt schat ik eind februari voor de combi-tickets. De dagtickets zullen wel sneller gaan. Indien zowel RH als Bruce komen, geef ik het maximum nog een week, als het niet sneller is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.133
4.221
Beetje raar om nu al conclusies te trekken of het een povere of een goede editie zal zijn. Zijn nog nauwelijks namen bekend. De donderdag en zondag kunnen nog alle kanten op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken