Rock Werchter 2016 - Geruchten

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Werchter boekt over alle genres de acts waar ze denken de beste line-up mee samen te kunnen stellen. Niet alleen headliners, maar ook over de breedte van de programmering. Zo zijn er jaren dat er vrijwel geen harde rockacts stonden en relatief veel hiphop of dance, en vice versa.
En even my two cents (dus niet logisch beredeneerd maar vooral een mening): Springsteen heeft enkel 1 keer op Werchter Classic gestaan, nooit op het festival zelf. Als festival met het statuur van Werchter hoor je zo’n artiestr toch gewoon een keer op je podium te hebben gehad? De man is 66, dan zijn er waarschijnlijk niet al te veel kansen meer.
Zou wel een breed publiek trekken, dat wel. Florence als jonge headliner, Bruce als ervaren headliner.
Maar dan blijft die donderdag nog steeds problematisch? Tenzij ze Radiohead al geboekt hebben?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Dat zou ongekend zijn, een festival met headliners Radiohead, Rammstein, RHCP, Editors, F+TM en Bruce. Ga er maar niet vanuit...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
TW Classic heeft natuurlijk ook nog een naam nodig, Bruce Springsteen zou daar perfect passen. Het klinkt nogal onwaarschijnlijk dat Bruce Springsteen niet op TW maar op RW staat en dan ook nog eens op zondag zodat Florence naar de donderdag moet.

Mja Radiohead, Springsteen en Rihanna zijn allemaal niet heel waarschijnlijk, moet toch bijna wel 1 van die 3 zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Dat zou ongekend zijn, een festival met headliners Radiohead, Rammstein, RHCP, Editors, F+TM en Bruce. Ga er maar niet vanuit…

Dat zou wel de beste RW lineup ooit zijn. Of toch zeker sinds 2003...
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Dat zou ongekend zijn, een festival met headliners Radiohead, Rammstein, RHCP, Editors, F+TM en Bruce. Ga er maar niet vanuit…
Wel jammer dat er zoveel gemiste kansen zijn. Foo Fighters komt niet terug, Pearl Jam geannuleerd, Arcade Fire doet maar 2 festivals, Coldplay enkel stadions, Radiohead voorlopig ook nog niet.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ik vind niet dat je dat gemiste kansen kan noemen. FF, PJ en Coldplay ligt simpelweg buiten je invloed. Arcade Fire is onduidelijk, het is überhaupt verrassend dat die dit jaar optreden en Radiohead zou nog steeds kunnen.

We gaan het zien... (en een beetje snel graag!)
 

amboly

Playlistbediener
22 jan 2016
23
2
Is Flying Horseman een kanshebber? Zou ze wel graag een keer willen zien in ieder geval!

 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Ik geloof echt niet in het verhaal van FATM op donderdag. Wat een boeltje zou dat betekenen? Ik denk niet dat de organisatie de ticketverkoop van start laat gaan met het idee dat headliners nog kunnen veranderen van dag, en de geruchten van de afgelasting van PJ was er al voordien dus..
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Is Flying Horseman een kanshebber? Zou ze wel graag een keer willen zien in ieder geval!

Flying Horseman is live werkelijk fantastisch, maar ik denk dat ze nog net iets te klein zijn voor Werchter. Als je ze heel graag wil zien zou ik je adviseren om ze nu nog in een zaal te zien. Daar komen ze denk ik ook het best tot hun recht.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Nee dat geloof ik ook niet! Er zullen zeker mensen zijn die kaartjes voor d zondag kopen om FATM te zien, het lijkt me dus sterk dat ze haar ineen op de donderdag gaan zetten.
Maar FATM voor The Boss vind ik Prima!
Dan nog Radiohead op de donderdag en het kan niet meer stuk :p
Mja ben wel beniwud wat ze dan voor donderdag in petto hebben...
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Ik begon bijna te dromen:

30 juni: Arcade Fire en Radiohead
1 juli: Rammstein
2 juli: Editors en RHCP
3 juli: F+TM en Bruce Springsteen
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
Heb ook eens besloten om een account aan te maken naar aanleiding van de 'gelekte' data van Bruce waar hij op 3 juli op werchter zou staan.
Er wordt hier van uitgegaan dat FATM de headliner zal worden met een co-headliner constructie, maar vorig jaar stond ze nog een hele traptrede lager
en moest ze de dag met FF delen. Het zou me straf lijken dat ze die dag zelf zou kunnen dragen, aangezien ze naast een lekker optreden vorig jaar
geen nieuwe bijdrage heeft geleverd aan haar status. De geruchten omtrent Radiohead zijn mss wat te mooi om waar te zijn, maar Bruce op zondag
en een andere headliner op donderdag lijkt me best wel realistisch. Anders zou de line-up maar pover blijven.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
aangezien ze naast een lekker optreden vorig jaar
geen nieuwe bijdrage heeft geleverd aan haar status.

Dat neemt niet weg dat een act door de zomer heen een heel stuk kan groeien. Florence was afgelopen zomer niet van de radio af te slaan met 'Ship To Wreck' en haar optreden op RW was er toch wel een van in de top 3. Dat helpt ook allemaal mee aan haar status. Mocht Werchter geen Headliner weten te vinden dat wordt Florence gewoon headliner samen met Netsky erachter of zoiets.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Bloc Party speelt op Highfield, wat kans op Werchter doet slinken. Ik denk wel dat Pukkelpop zal proberen Bloc Party te boeken en een tamelijk hoge spot geven (subheadliner)?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Bloc Party speelt op Highfield, wat kans op Werchter doet slinken. Ik denk wel dat Pukkelpop zal proberen Bloc Party te boeken en een tamelijk hoge spot geven (subheadliner)?

Maar er is toch geen hond die Bloc Party nog wil zien? De reacties op de afgelopen albums/singles zijn niet bepaald lovend van het publiek
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar er is toch geen hond die Bloc Party nog wil zien? De reacties op de afgelopen albums/singles zijn niet bepaald lovend van het publiek

Gaven in 2013 een van de betere optredens op Werchter. Ik wil ze nog wel zien, maar ze moeten zakken in spot en hopelijk niet teveel nieuw werk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken