Rock Werchter 2016 - Geruchten

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik snap dat Bruce Springsteen als gerucht wordt genoemd. Maar het is toch echt onzin om te verkondigen dat het een optie is dat FATM naar de donderdag gaat als Werchter zelf al heeft gezegd dat dit niet het geval is?
 

niekvondeling

Campingartiest
17 dec 2013
85
0
Ik zou Nothing But Thieves graag zien verschijnen als act op Rock Werchter. Maar ze staan op 27 mei ergens in California, dan hebben ze dik 2 maand niks, en dan op 30 juli in Chicago. Zou de kans bestaan dat ze tijdelijk terug vliegen om Werchter en Pinkpop e.d. mee te pakken?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
ALS Bruce Springsteen op Werchter staat, kan Paul McCartney dan niet op TW Classic staan?
Volgens mij is het complete bullshit dat een headliner zou verplaatst worden indien de kaartenverkoop al gestart is (zoals al eerder is aangehaald..) Wat doe je dan met die mensen die graag zondag waren gekomen voor F+TM?
Radiohead lijkt me nog eerder te komen dan Bruce, het lijkt wel of sommigen vergeten dat we hier wel over Rock Werchter praten haha bijna alsof ze niets kunnen binnen halen.. Ze zullen er wel voor zorgen dat ze een dijk van een line up neerzetten, ik kan me trouwens niet inbeelden dat er geen geld over was van de annulaties van PJ & FF..
Over het feit dat NOS Alive betere namen aan het strikken is, ze zijn niet de enige he.. Als je kijkt naar wat Sziget en company in Kroatië elk jaar voor elkaar krijgen voor 100 euro per ticket, dan zijn ze niet de enige he

Ik denk dat we vrijdag wel meer zullen weten (hopelijk nu wel Radiohead)
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
Zou het dan zo onwaarschijnlijk zijn dat zowel Springsteen als FATM op zondag spelen? Editors staan ook aangegeven samen met RHCP als headliner op zaterdag, dus ik zie precies niet in waarom er absoluut een verplaatsing nodig zou zijn.
Maar bon, het gaat maar om geruchten en die doen ons vaak te hard van stapel lopen zoals de vorige naam-dropping. Leuk setje namen, maar niemand leek erg tevreden omdat alle hoop op Radiohead was gevestigd (overstatement natuurlijk).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Zou het dan zo onwaarschijnlijk zijn dat zowel Springsteen als FATM op zondag spelen? Editors staan ook aangegeven samen met RHCP als headliner op zaterdag, dus ik zie precies niet in waarom er absoluut een verplaatsing nodig zou zijn.
Maar bon, het gaat maar om geruchten en die doen ons vaak te hard van stapel lopen zoals de vorige naam-dropping. Leuk setje namen, maar niemand leek erg tevreden omdat alle hoop op Radiohead was gevestigd (overstatement natuurlijk).

Werchter heeft ook lang gewacht met de aankondiging van RHCP dus misschien is dat de rede dat ze nog even wachten.. Klinkt ook ergens logisch.. De aandacht is compleet gevestigd op die aantal festivals die dezelfde naam binnen halen, als er dan een festival een paar weken afkomt met dezelfde naam (RHCP) dan is alle aandacht gevestigd op het festival dat OOK die band binnenhaalt.. Hm.

 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Ze kunnen Radiohead kok nog op TW Classic zetten. Vorig jaar hadden ze Robbie Williams en Anouk en Radiohead loopt zelf al langer mee.

Manic Street Preachers doet eind april 3 concerten in NL. Die mogen van mij ook wel een festival zomer eraan vast knopen dus aub naar RW
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Het is wel weer grappig als je dit forum terugleest. Eerst roept men heel hard dat men namen wil als PJ Harley, new order, last shadow puppets, etc. Worden die namen aangekondigd, dan reageert men ontevreden. ?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Voor zij die denken dat TW Classic zonder goede headliner zit als Springsteen naar RW komt: Bryan Adams en Elton John hebben al Europese data staan, en hebben eerder al TW Classic met verve afgesloten.

Zou het dan zo onwaarschijnlijk zijn dat zowel Springsteen als FATM op zondag spelen? Editors staan ook aangegeven samen met RHCP als headliner op zaterdag, dus ik zie precies niet in waarom er absoluut een verplaatsing nodig zou zijn.

Schuermans heeft ooit aangegeven dat RW een act als Bruce Springsteen (met zware eisen zoals een 3 uur durende settijd) enkel zou boeken als het festival die echt nodig heeft. Lees: matige ticketverkoop of niet in staat een headliner te vinden. Ik kan me niet inbeelden dat Florence (die gemakkelijk Sportpaleis uitverkoopt) de dagverkoop zo slecht doet gaan dat het festival er even één van de duurste headliners in het festivalcircuit bij gaat plaatsen terwijl die donderdag ondertussen leeg blijft. Dan lijkt het logischer dat ze Florence naar dat gat op donderdag verplaatsen en Springsteen de zondag op zijn eentje gaan laten dragen. Ik vind het ook wel heel toevallig dat er net nu zo'n 'foutje' op de site van F+TM verschijnt (het is overigens nog altijd niet aangepast daar).

Anderzijds heb je gelijk dat we niet te ver mogen gaan met geruchten en fantaseren, 5 dagen geleden dachten we nog dat Radiohead 95% zeker aangekondigd ging worden.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Ik hoor Gorillaz hier maar weinig voorbij komen. Daar heb ik nochtans mijn zinnen op gezet. Hoe hoog zou ik hen op het affiche moeten inschatten?
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Verder nog goede hoop op: Air, Beck, Courtney Barnett, Garbage, Kendrick Lamar, The National, The Strokes. En ik zou eindelijk wel eens DAAN aan het werk willen zien, maar dat lijkt schier onmogelijk...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Verder nog goede hoop op: Air, Beck, Courtney Barnett, Garbage, Kendrick Lamar, The National, The Strokes. En ik zou eindelijk wel eens DAAN aan het werk willen zien, maar dat lijkt schier onmogelijk…
Wat Courtney Barnett betreft zit je in ieder geval goed, want die is al bevestigd.
Air, Beck, Kendrick en The National behoren allen tot de mogelijkheden, want hebben al bevestigingen staan rond Werchter.
Garbage is niet duidelijk, hebben alleen Rockavaria staan eind mei toch? Was wel leuk een aantal jaar geleden, dus mogen van mij ook best terug komen.
The Strokes zijn waarschijnlijk te duur in verhouding met hun populariteit in de lage landen. Ik zou ze heul graag zien komen, maar gaat niet gebeuren. Geen idee ook of die na Governors Ball nog meer gaan doen, laat staan aan deze kant van de plas.
Op Gorillaz zou ik voorlopig niet hopen. Er is alleen bekend dat er dit jaar een album komt, maar niet wanneer. Nog geen enkele tourdatum bekend, dus Werchter zal te vroeg komen.
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
Wat denken jullie over Band of Horses? Staan begin juni op Bonnaroo en de laatste europese optredens dateren al van 2014. Er is nog niets bekend gemaakt over bijkomende optredens deze zomer, maar het zou een leuke aanvulling zijn. In 2013 stonden ze al eens op Werchter, dus ik koester een heel klein beetje hoop.
 

MeukiJam

Randprogramma
13 dec 2013
162
0
Wat denken jullie over Band of Horses? Staan begin juni op Bonnaroo en de laatste europese optredens dateren al van 2014. Er is nog niets bekend gemaakt over bijkomende optredens deze zomer, maar het zou een leuke aanvulling zijn. In 2013 stonden ze al eens op Werchter, dus ik koester een heel klein beetje hoop.

Had ze hier ook al eens vermeld tijdje terug! Doen 3 festivals tussen 15 en 30 juni in Scandinavie, dus kan best!
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ik zie trouwens in Caribou, Ty Segall en Flume ook 3 acts die ik wel op RW zie staan. Qua agenda zou het in ieder geval prima kunnen passen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken