Bloc Party speelt op Highfield, wat kans op Werchter doet slinken. Ik denk wel dat Pukkelpop zal proberen Bloc Party te boeken en een tamelijk hoge spot geven (subheadliner)?
Arcade Fire EN Bruce Springsteen EN Radiohead hoef je niet meer te verwachten hoor, enkel Bruce Springsteen maakt nog een redelijke kans denk ik, maar die kan ook nog naar TW Classic.
Rock Torhout wrote:
Bloc Party speelt op Highfield, wat kans op Werchter doet slinken. Ik denk wel dat Pukkelpop zal proberen Bloc Party te boeken en een tamelijk hoge spot geven (subheadliner)?
Bloc Party krijgt zeker geen hoge spot meer anno 2016. Die zijn afgezakt van ‘één van de topnamen’ naar ‘leuk groepje voor erbij’. Ze hebben het Koninklijk Circus nog niet eens uitverkocht. En Kaiser Chiefs deden dat wel, een jaar geleden… Om maar iets te zeggen hé.
Ik kan me volledig vinden in jou redenering. Zelf ben ik geen fan van Rammstein, noch Bruce Springsteen. Maar de combinatie Florence & Springsteen zou wel een enorm breed publiek trekken hoor.Dan stel ik mezelf wel de vraag of je alle combitickets de deur uitkrijgt. Rammstein heeft een meer selecte fanbase en is niet weggelegd voor de doorsnee werchter-bezoeker. RHCP en Editors kunnen wel een doorslag geven, maar als het beste wat er nog zal bijkomen, blijft bij Bruce Springsteen, is het onlogisch dat veel mensen daar zoveel geld voor gaan neerleggen. Voor die daagjes plezier betaal je al gauw 400-500 euro als het daarbij blijft. Kleinere namen zorgen voor een betere line-up, maar geven vaak niet de doorslag om combi te gaan zoals FF, Muse en LK (oudere generatie) vorig jaar… Ik hoop op een sterke headliner donderdag en een aanvulling zondag, want anders gaat het een weekje Lissabon worden met NOS alive voor mij. Kan er volledig naaktzitten met mijn redenering, maar als je naar voorgaande edities kijkt en dan naar dit, dan is het vrij lachwekkend.
Als Springsteen zich bij de huidige headliners voegt, verkopen de combitickets zonder problemen uit. Sowieso is het lang geleden dat RW de combi’s niet wist uit te verkopen. Raar dat mensen het er over eens zouden zijn dat Springsteen een eendaags festival wel zou kunnen dragen, maar een enkele festivaldag niet.
koenbah wrote:
Als Springsteen zich bij de huidige headliners voegt, verkopen de combitickets zonder problemen uit. Sowieso is het lang geleden dat RW de combi’s niet wist uit te verkopen. Raar dat mensen het er over eens zouden zijn dat Springsteen een eendaags festival wel zou kunnen dragen, maar een enkele festivaldag niet.
Men is nooit tot de conclusie gekomen dat the Boss zijn festivaldag niet zou kunnen dragen. Als hij de aanvulling wordt op donderdag, geraakt die dag wel uitverkocht. De eigenaardigheid die we ter discussie stelden, was dat er dan een vrijdag en zondag overblijven die al meer voor een select gezelschap zijn toebesteed. Als NOS alive radiohead kan strikken aan 56 euro het dagticket en AF en Radiohead aan 116 met een resem kleine sterke naampjes als M83, Tame Impala, etc. dan mag ik terecht grote verwachtingen hebben bij een festival als Rock Werchter.
koenbah wrote:
Men is nooit tot de conclusie gekomen dat the Boss zijn festivaldag niet zou kunnen dragen. Als hij de aanvulling wordt op donderdag, geraakt die dag wel uitverkocht. De eigenaardigheid die we ter discussie stelden, was dat er dan een vrijdag en zondag overblijven die al meer voor een select gezelschap zijn toebesteed. Als NOS alive radiohead kan strikken aan 56 euro het dagticket en AF en Radiohead aan 116 met een resem kleine sterke naampjes als M83, Tame Impala, etc. dan mag ik terecht grote verwachtingen hebben bij een festival als Rock Werchter.
Er zijn nog al jaren geweest die uitverkochten ondanks povere headliners (opnieuw: vorig jaar).
Black Lies wrote:
Ik denk eigenlijk dat ze nergens goed tot hun recht komen.
Oh ja sorry, ik liet mijn objectieve mening gaan. Doei!
Raar dat “gelekte/verzonnen” tourdata meteen aangenomen worden. Hoe betrouwbaar is gelekte data via Twitter? Als ik nu “lek” dat Bruce Springsteen op Werchter classic speel en Led Zeppelin de afsluiter is… Het is gewoon afwachten op betrouwbare info (van Bruce of de organisatie ) By the way ik verwacht nog eerder Radiohead dan Bruce