Rock Werchter 2016 - Geruchten

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Schuermans heeft ooit aangegeven dat RW een act als Bruce Springsteen (met zware eisen zoals een 3 uur durende settijd) enkel zou boeken als het festival die echt nodig heeft. Lees: matige ticketverkoop of niet in staat een headliner te vinden.

Schuermans heeft vorig jaar ook aangegeven dat hij het festival wil verjongen dmv minder gevestigde oude namen en meer hedendaagse muziek en headliners. Als ik naar Rammstein, RHCP, New Order en Robert Plant kijk, merk ik hier ook weinig van. Kortom sommige uitspraken moeten we met korreltje zout nemen. Aan de andere kant wil het Werchter publiek ook liever Metallica, Pearl Jam, Radiohead en RHCP dan bijvoorbeeld Mumford and Sons en Pharrel Williams
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Kereltje wrote:
Schuermans heeft ooit aangegeven dat RW een act als Bruce Springsteen (met zware eisen zoals een 3 uur durende settijd) enkel zou boeken als het festival die echt nodig heeft. Lees: matige ticketverkoop of niet in staat een headliner te vinden.


Schuermans heeft vorig jaar ook aangegeven dat hij het festival wil verjongen dmv minder gevestigde oude namen en meer hedendaagse muziek en headliners. Als ik naar Rammstein, RHCP, New Order en Robert Plant kijk, merk ik hier ook weinig van. Kortom sommige uitspraken moeten we met korreltje zout nemen. Aan de andere kant wil het Werchter publiek ook liever Metallica, Pearl Jam, Radiohead en RHCP dan bijvoorbeeld Mumford and Sons en Pharrel Williams

Maar aan de andere kant heb je dan F+TM, Disclosure, Jamie xx, BMTH, MO enzovoorts... Ik zeg niet dat die allemaal headliner zijn of moeten zijn maar dat zijn namen die doen verjongen en het feit dat er zo weinig nieuwe jonge namen zijn (althans the xx, royal blood, alt-j, arctic monkeys, foals, tame impala etc..) zijn of zullen allemaal al wel eens passeren.. :)
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Bruce Springsteen komt niet naar Pinkpop 2016 aldus Jan Smeets op 3FM.

Als het klopt dat Werchter en Pinkpop in ieder geval 1 headliner niet delen zou Bruce dus zeker kunnen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Bruce Springsteen komt niet naar Pinkpop 2016 aldus Jan Smeets op 3FM.

Als het klopt dat Werchter en Pinkpop in ieder geval 1 headliner niet delen zou Bruce dus zeker kunnen.
Dat kan dan bijna niet anders dan Paul McCartney worden toch? En dan is de kans ook aanwezig dat hij TW gaat doen. Maakt de weg vrij voor Bruce op RW.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Het is wel weer grappig als je dit forum terugleest. Eerst roept men heel hard dat men namen wil als PJ Harley, new order, last shadow puppets, etc. Worden die namen aangekondigd, dan reageert men ontevreden.
1f602.png

Ik denk dat de zeikers ook wel tevreden zijn met namen als LSP en New Order maar het is een kwestie van verwachtingen. Als mensen denken dat Radiohead komt en ze maken die naam vervolgens niet bekend is het moeilijk voor andere namen om toch een positief gevoel te kweken bij die mensen. Zelf ben ik heel erg blij met de namen die er nu staan maar als ik weet dat ze naast Radiohead grijpen heb ik toch een teleurstellend gevoel, ondanks dat de line up goed is.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Bruce Springsteen komt niet naar Pinkpop 2016 aldus Jan Smeets op 3FM.

Als het klopt dat Werchter en Pinkpop in ieder geval 1 headliner niet delen zou Bruce dus zeker kunnen.

Het lijstje met 'gelekte' tourdata kan dus officieel de prullenmand in.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik zou niet bepaald iets concluderen op basis van Jan Smeets zijn uitspraken. Heeft al aangegeven dat hij alles geheim wil houden tot de persconferentie, dus tenzij een act zichzelf bevestigt gaat Jan uiteraard elk gerucht ontkennen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bruce Springsteen komt niet naar Pinkpop 2016 aldus Jan Smeets op 3FM.

Wut, eerst geen Radiohead, nu geen Springsteen. Jan is wel lekker aan het afstrepen, als het Paul niet wordt dan komt er een grote verassing.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Bruce Springsteen komt niet naar Pinkpop 2016 aldus Jan Smeets op 3FM.

Als het klopt dat Werchter en Pinkpop in ieder geval 1 headliner niet delen zou Bruce dus zeker kunnen.

Hahaha was die Jan Smeets wéér op 3FM? Zo onprofessioneel en kolderiek zefls. Ik zie het Herman Schueremans nog niet doen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Kereltje wrote:
Schuermans heeft ooit aangegeven dat RW een act als Bruce Springsteen (met zware eisen zoals een 3 uur durende settijd) enkel zou boeken als het festival die echt nodig heeft. Lees: matige ticketverkoop of niet in staat een headliner te vinden.


Schuermans heeft vorig jaar ook aangegeven dat hij het festival wil verjongen dmv minder gevestigde oude namen en meer hedendaagse muziek en headliners. Als ik naar Rammstein, RHCP, New Order en Robert Plant kijk, merk ik hier ook weinig van. Kortom sommige uitspraken moeten we met korreltje zout nemen. Aan de andere kant wil het Werchter publiek ook liever Metallica, Pearl Jam, Radiohead en RHCP dan bijvoorbeeld Mumford and Sons en Pharrel Williams

Volgens mij klopt dit niet. Schueremans heeft dit nooit gezegd, dat was die bron van Festileaks vorig jaar dacht ik.
 

Zwennes

Playlistbediener
11 dec 2013
36
0
Zwennes wrote:
Bruce Springsteen komt niet naar Pinkpop 2016 aldus Jan Smeets op 3FM.

Als het klopt dat Werchter en Pinkpop in ieder geval 1 headliner niet delen zou Bruce dus zeker kunnen.


Hahaha was die Jan Smeets wéér op 3FM? Zo onprofessioneel en kolderiek zefls. Ik zie het Herman Schueremans nog niet doen.

Tja, is een 'dingetje' tussen hem en Giel Beelen

Ik zie trouwens op de website van F+TM alleen zondag 3 juli staan. Wellicht net aangepast
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Aan die uitspraken van Jan Smeets kan je echt niks verbinden. Volgens mij zei hij trouwens ook dat ze 'er niet mee bezig zijn'. En niet dat Bruce niet komt. Kortom gewoon negeren, dat is echt geen nieuws.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Haha, enige aankondiging is 'Gutterdämmerung'. Soort film project of zo.

http://www.rockwerchter.be/nl/nieuws/detail/gutterd%C3%A4mmerung
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken