Rock Werchter 2016 - Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
mattman wrote:
EddieVerder wrote:
Trouwens de cast van die Gutterdammerung bestaat onder andere uit Josh Homme en Iggy Pop. Wellicht worden we nog verrast dat zij ook live mee gaan doen?!


Feit is dat Iggy Pop tourt in die periode (met Josh, Fertita, Matt Helders als zijn band). Ik zie die nog als losse naam op de affiche verschijnen. Iggy is de man, namelijk.


Helaas touren die enkel mee voor de zaalshows. Vanaf eind mei is het een andere band die Iggy begeleidt, al zit Troy Van Leeuwen (QOTSA) daar dan weer bij. Ik zie hem echter wel een spot vergelijkbaar met Patti Smith innemen. Sinds het bekendmaken van Post Pop Depression is hij plots weer hip genoeg om hoger te mikken dan middelgrote festivals.

Die plaat is dan ook veelbelovend, na die eerste twee singles. Ik wil wel gewoon eens Iggy Pop zien. Met welke band dat is, is bijzaak (oké: op de Stooges na dan).
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
Ik vind het geweldig!!
Eindelijk toont Werchter eens wat durf en originaliteit, ik ben er alvast heel benieuwd naar.
Voor mij is dit groot nieuws hoor
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.180
Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden.

Van hier hetzelfde.. Het is en blijft een festival en ik snap niet dat erbij hoort.. Dit is misschien leuk voor in een zaal ofso maar voor op werchter?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Juist een mooie toevoeging!

Zal waarschijnlijk wel afsluiten bij 1 vd tenten. Hoopte hier al wel op.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
"Een rockopera voor de 21ste eeuw… ‘Gutterdämmerung’ is een stomme film, begeleid door een straffe live band en vuurwerksalvo’s." - aldus de site van Werchter. Dat staat dus op een mainstage, of ze moeten vuurwerksalvo's in een tent brandveilig vinden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
644
“Een rockopera voor de 21ste eeuw… ‘Gutterdämmerung’ is een stomme film, begeleid door een straffe live band en vuurwerksalvo’s.” – aldus de site van Werchter. Dat staat dus op een mainstage, of ze moeten vuurwerksalvo’s in een tent brandveilig vinden.

Op Download en Isle Of Wight staat het gewoon in een tent. Denk dat ze hiermee de Barn openen of KluB C afsluiten.

Ik denk dat ze overigens best vrijdag het een en ander duidelijk maken over die donderdagheadliner. Ik merk op sociale media en andere fora op dat de frustratie groeit met elke aankondiging die geen headliner bevat, en dat interessante/populaire namen met opvallend veel onverschilligheid ontvangen worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Is dit serieus zo groot dat het een tent afsluit dan?

Misschien moet je eens opzoeken welke acts meegewerkt hebben!

The forthcoming loud and dark fairytale Gutterdämmerung is a new rock ‘n’ roll / film / gig concept from the mind of Belgian-Swedish visual artist Bjorn Tagemose. Gutterdämmerung is part rock show part immersive cinema experience featuring some of the biggest rock names on the planet including Grace Jones, Iggy Pop, Henry Rollins, Eagles Of Death Metal’s Jesse Hughes, Motörhead’s Lemmy, Tom Araya, Mark Lanegan, Volbeat, Queens of the Stone Age’s Joshua Homme, Justice, Nina Hagen and Slash.

Much in the tradition of classic movies of 1920’s Hollywood, the film is mostly silent but instead of a lone piano a live rock band express the emotions and action whilst special effects from the film explode to life all around the audience. Think of a deafening rock ‘n’ roll version of Secret Cinema taking place in hell and you might just begin to have an idea of what Gutterdämmerung is.

This spectacular film will tour with it’s live band and a live narrator early 2016.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
644
Open'er voegt LCD Soundsystem, The Last Shadow Puppets en At The Drive-In toe.

ATDI zie ik wel eerder op Pukkelpop terecht komen, zullen ongetwijfeld ook Reading/Leeds doen. Wel interessant is dat The Last Shadow Puppets geen al te hoge plek innemen (al minstens 2 acts boven hen op hetzelfde podium), dus op RW zie ik ze ook niet plots subben.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Voor de Belgische namen: SX komt met een nieuw album. Toch een zeer grote kans dat ze op Rock Werchter staan dan.
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
wel interessant is dat The Last Shadow Puppets geen al te hoge plek innemen (al minstens 2 acts boven hen op hetzelfde podium), dus op RW zie ik ze ook niet plots subben.

Alex Turner en Miles Kane zijn grote namen op zichzelf, maar TLSP kent niet dezelfde bekendheid. Na slechts één (goed) album te hebben uitgebracht, is een subpositie niet bijster logisch. Bad Habits gaat trouwens ook een compleet nieuwe kant uit en als dit weinig belovend en inspiratieloos nummer de rest van de plaat zal weerspiegelen, heb ik er geen grote verwachtingen bij. Live spelen ze enkel hun gezamenlijke nummers en daar zit het mainstream publiek dat wellicht nog nooit van deze band gehoord heeft niet op te wachten.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Open’er voegt LCD Soundsystem, The Last Shadow Puppets en At The Drive-In toe.

ATDI zie ik wel eerder op Pukkelpop terecht komen, zullen ongetwijfeld ook Reading/Leeds doen. Wel interessant is dat The Last Shadow Puppets geen al te hoge plek innemen (al minstens 2 acts boven hen op hetzelfde podium), dus op RW zie ik ze ook niet plots subben.
Ik hoop dat TLSP niet te hoog staan, maar vrees er wat voor ... staan nu op de dagindeling van zondag naast FATM. Bij bv. vrijdag is dat Black Box Revelation, omdat zij geen headliner zijn, en het na de headliner gewoon alfabetisch gaat. Maar TLSP zijn alfabetisch gezien niet de eerste in het rijtje op zondag ... wat dus wel betekent dat ze een hogere plaats hebben. Maar ook dat kan natuurlijk nog veranderen.
 

LVH

Playlistbediener
26 jan 2016
17
0
Ik hoop dat TLSP niet te hoog staan, maar vrees er wat voor … staan nu op de dagindeling van zondag naast FATM. Bij bv. vrijdag is dat Black Box Revelation, omdat zij geen headliner zijn, en het na de headliner gewoon alfabetisch gaat. Maar TLSP zijn alfabetisch gezien niet de eerste in het rijtje op zondag … wat dus wel betekent dat ze een hogere plaats hebben. Maar ook dat kan natuurlijk nog veranderen.

Ik zou me eerlijk gezegd niet te hard vastpinnen op deze posities. Dit heeft gewoon te maken met een aantrekkelijke voorstelling van de artiesten om de kaartverkoop beter te doen draaien. We zitten nog maar aan 25% van het totaal aantal namen, dus van de moment dat er een band met aanzien bijkomt, wordt die positie ingewisseld. Op deze manier valt je oog meteen op FATM en LSP wat een andere indruk geeft dan gewoon de alfabetische volgorde waar Jamie XX naast FATM zou staan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Is dit serieus zo groot dat het een tent afsluit dan?

Lijkt mij iets voor in de late uurtjes. Niet iets om om 14:00 uur 's middags te doen in de brandende zon.

Een logische plek kan ook de NWW zijn. Het EK voetbal is weer en met een goed presterend Belgisch elftal, worden er op vrijdag/zaterdag voetbalwedstrijden getoond.

Als ik de trailer zo zie, is het wellicht eerder in de open lucht.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.937
6.180
Luud wrote:
Is dit serieus zo groot dat het een tent afsluit dan?


Lijkt mij iets voor in de late uurtjes. Niet iets om om 14:00 uur ’s middags te doen in de brandende zon.

Een logische plek kan ook de NWW zijn. Het EK voetbal is weer en met een goed presterend Belgisch elftal, worden er op vrijdag/zaterdag voetbalwedstrijden getoond.

Als ik de trailer zo zie, is het wellicht eerder in de open lucht.

Misschien wordt het gewoon wel ergens anders speciaal op het terrein georganiseerd? Dat enkel toegankelijk zal zijn voor die donderdag avond? Althans dat lijkt me het meest logische, toch? Ik zie het als een soort extra optreden, als kunst voorstelling en niet als een optreden.. Net zoals die voetbalmatchen die ook gewoon te bekijken waren tijdens de optredens door maar op het terrein zelf
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
644
Maar Gutterdammerung staat op de site gewoon tussen de andere artiesten. Alle dingen die niet op de grote 3 podia plaatsvinden (zoals NWW, The Hive, ...) komen daar gewoonlijk niet tussen. Uiteindelijk is dit ook gewoon een band terwijl er een film op de achtergrond speelt. Ik blijf erbij: afsluiter of opener in een van de tenten, zoals op de andere festivals.

Ik ben overigens benieuwd wat Eurockéennes (Parijs) gaat uitsteken. Gewoonlijk delen die de grotere namen met Werchter, maar dit jaar is het daar enorm stil. Ticketverkoop is al bijna 2 maand bezig en nog steeds slechts 1 naam bekend, terwijl ze anders al aan 1/3 van de affiche zitten op dit moment.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Gruwelijk vet, die toevoeging van Gutterdammerung. Na de aankondiging voor Download was ik al aan het hopen om dit project ergens mee te kunnen maken, maar ik had niet verwacht dat dat op Werchter zou zijn. Dat ze Henry meenemen is helemaal geweldig, toch één van mijn helden.
 

bert1617899546

Playlistbediener
21 dec 2014
21
0
Heeft iedereen zijn of haar kaartje eigenlijk al?
Vorig jaar had iedereen deze volgens mij al in december, maar nu wacht iedereen tot er wat voor de donderdag komt..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken