Rock Werchter 2016 - Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
Dus als we ervan uitgaan dat.. F+TM - Bruce Springsteen - Netsky dan wordt het wel heel krapjes of, Bruce Springsteen is afsluiter op de main & Netsky in Klub C dat kan ook.. Of dan krijg je zo'n toestanden, hieronder.. alles is mogelijk maar wel een beetje krap zo
F+TM (19.20 - 20.50)
Bruce Springsteen (21.30 - 0)
Netsky (1 - 2)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Wel fascinerend om te zien. Eén iemand roept wat op Twitter en heel het forum explodeert. Florence is overigens naar zowel de donderdag als de zondag verplaatst op haar website.

Vinden we dat niet een klein beetje toevallig? Ja Rock Werchter heeft bevestigd dat het om een fout gaat op haar website, maar is dat geloofwaardig?

Bruce en Radiohead zou nog steeds kunnen hoor. Dan pakt Paul lekker TW classic.

Er zijn flink wat centjes over gebleven van vorig jaar en als PJ niet komt blijven daar ook centjes van over ?

Faith No More zal zeker geen miljoen of meer gekost hebben!

Bovenstaande over de verplaatsing van Florence naar de donderdag voedt wel het gerucht van Bruce op de zondag.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dus als we ervan uitgaan dat.. F+TM – Bruce Springsteen – Netsky dan wordt het wel heel krapjes of, Bruce Springsteen is afsluiter op de main & Netsky in Klub C dat kan ook.. Of dan krijg je zo’n toestanden, hieronder.. alles is mogelijk maar wel een beetje krap zo
F+TM (19.20 – 20.50)
Bruce Springsteen (21.30 – 0)
Netsky (1 – 2)

Als zowel FATM als Bruce op die dag staan dan komt er echt geen danceafsluiter meer achter aan, daar geloof ik niks van. Dan is het eerder zoiets:

19:30 - 21:00 Florence + The Machine
22:00 - 01:00 Bruce Springsteen and the E-Street Band
 

DavevdW

Playlistbediener
10 dec 2015
25
0
dat is inderdaad wel opmerkelijk dat Florence op haar site zowel de donderdag als de zondag heeft opstaan......
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Op 9lives zegt iemand (die twee bronnen heeft zegt ie altijd) dat er nieuws op komst is en dat het waarschijnlijk om een zondag headliner gaat...
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Als zowel FATM als Bruce op die dag staan dan komt er echt geen danceafsluiter meer achter aan, daar geloof ik niks van. Dan is het eerder zoiets:
Het lijkt mij echt niet geloofwaardig dat Werchter de danceafsluiter zou schrappen op zondag, gezien ze keuze in overvloed hebben daarvoor (Netsky, Macklemore, ...).
Het kan ook goed zijn dat Florence de startdatum gezet heeft op haar site, omdat ze nog niet wist wanneer ze zou headlinen. Zou Werchter headliners verplaatsen na verkoop dagtickets?
Radiohead op donderdag is nog altijd de meest logische keuze (zelfde weekend OpenAir). Rihanna kan niet op zondag en zal wellicht geen twee dagen op rij spelen (29 juni - Manchester)
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Op 9lives zegt iemand (die twee bronnen heeft zegt ie altijd) dat er nieuws op komst is en dat het waarschijnlijk om een zondag headliner gaat…
Zou gaan om de afsluiter voor zondag. Wellicht danceafsluiter dus en geen co/headliner?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Waarom zou er persee een dance-afsluiter moeten zijn? Ik weet zeker dat een Bruce Springsteen meer mensen naar RW laat afreizen dan welke dance-afsluiter dan ook. En ja dan een keer geen dance-afsluiter, boo hoo!
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Daarnet mijn bezorgdheid van de dubbele vermelding op F+TM hun website ook eens op Twitter vermeld.
Ik had direct een antwoord:
"Foutje op de site van Florence..." Ik kan de @ niet toevoegen (domme reden met TinyPic: nooit eerder gebruikt maar mijn IP zou al gebanned zijn?)
Moest je me niet geloven: kijk gerust maar op mijn twitter.

Ook opvallend dat zo'n foutje nog altijd niet gecorrigeerd is...

Ideaal in mijn ogen: Arcade Fire (ja ik weet het, ze doen maar 2 festivals. Maar ik kan dromen!) OF Radiohead + The National op donderdag.
Bruce op zondag zou ook nog wel kunnen maar dan zie ik de dance afsluiter idd niet gebeuren, toch een traditie. Ik zie hem ook eerder op TW Classic staan.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik denk niet dat ze speciaal voor een dance-afsluiter nieuws zullen brengen.
Trwns vorig jaar was ook geen dance aflsuiter op de zondag en als ze moeten kiezen tussen bruce springsteen of een macklemore, dan weet ik wel wat ze kiezen
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Zondag hoeft ook helemaal niet afgesloten te worden met een dance-act. Dat is enkele jaren wel gebeurd maar zeker niet zo structureel als op de donderdag. Plausibel scenario: Pearl Jam lag vast als headliner voor de donderdag, cancelt de tour. Werchter gaat in onderhandeling met andere acts om de headline-spot over te nemen en komt uit bij Bruce. Deze wil echter een dag afsluiten, dus er kan geen dance-act meer achter. Werchter verplaatst FATM naar donderdag en zet daar Netsky achter, Bruce sluit het festival af. Ben benieuwd wat er uit de koker gaat komen... Vraag me dan wel af of FATM-Netsky sterk genoeg is om de donderdag te dragen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
@koenbah : dit lijkt mij ook het meest plausibele scenario.
En zoals altijd: we wachten af ....
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Waar komt dat zondag heeft een dance afsluiter eigenlijk vandaan? Dat gebeurt maar heel af en toe en vooral wanneer er een wat kleinere headliner staat.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Ik denk niet dat ze speciaal voor een dance-afsluiter nieuws zullen brengen.
Trwns vorig jaar was ook geen dance aflsuiter op de zondag en als ze moeten kiezen tussen bruce springsteen of een macklemore, dan weet ik wel wat ze kiezen
Volgens mij lopen jullie te hard van stapel. Bruce Springsteen staat voorlopig enkel in mei in Europa. De kans dat hij op TW Classic staat is immens veel groter. Pinkpop lijkt logischer.


 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
WeckoJ wrote:
Als zowel FATM als Bruce op die dag staan dan komt er echt geen danceafsluiter meer achter aan, daar geloof ik niks van. Dan is het eerder zoiets:

Het lijkt mij echt niet geloofwaardig dat Werchter de danceafsluiter zou schrappen op zondag, gezien ze keuze in overvloed hebben daarvoor (Netsky, Macklemore, …).
Het kan ook goed zijn dat Florence de startdatum gezet heeft op haar site, omdat ze nog niet wist wanneer ze zou headlinen. Zou Werchter headliners verplaatsen na verkoop dagtickets?
Radiohead op donderdag is nog altijd de meest logische keuze (zelfde weekend OpenAir). Rihanna kan niet op zondag en zal wellicht geen twee dagen op rij spelen (29 juni – Manchester)

Die danceafsluiter staat er vrijwel nooit op de zondag. Dus waarom zou die dit jaar er wel per se staan?
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Die danceafsluiter staat er vrijwel nooit op de zondag. Dus waarom zou die dit jaar er wel per se staan?
Op basis van de geschiedenis, dacht ik dat ze 3 op de 4 keer een danceafsluiter hadden.
2015: Prodigy, Forel Williams, Chemical Brothers / Muse
2014: Skrillex, Major Lazer, Stromae / Pearl Jam
2013: Netsky, Blur / Editors & Rammstein
2012: Justice, Deadmau5, Chase & Status / RHCP

Het leek me logisch, gezien er veel danceafsluiters touren en vrijdag/zaterdag al voor RHCP/Editors en Rammstein zijn.
Het zou wel kunnen dat ze een naam als Macklemore in KluB zetten en Netsky donderdag laten afsluiten op mainstage.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Paddy wrote:
Die danceafsluiter staat er vrijwel nooit op de zondag. Dus waarom zou die dit jaar er wel per se staan?


Op basis van de geschiedenis, dacht ik dat ze 3 op de 4 keer een danceafsluiter hadden.
2015: Prodigy, Forel Williams, Chemical Brothers / Muse
2014: Skrillex, Major Lazer, Stromae / Pearl Jam
2013: Netsky, Blur / Editors & Rammstein
2012: Justice, Deadmau5, Chase & Status / RHCP

Het leek me logisch, gezien er veel danceafsluiters touren en vrijdag/zaterdag al voor RHCP/Editors en Rammstein zijn.
Het zou wel kunnen dat ze een naam als Macklemore in KluB zetten en Netsky donderdag laten afsluiten op mainstage.

Het gaat om de zondag he, daar staat veel minder vaak een dance afsluiter terwijl er op donderdag eigenlijk altijd een dance afsluiter staat.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Het gaat om de zondag he, daar staat veel minder vaak een dance afsluiter terwijl er op donderdag eigenlijk altijd een dance afsluiter staat.
Zou kunnen hoor, dat er dit jaar enkel een danceafsluiter op donderdag komt. Maar lijkt me gewoon vreemd op basis van de vorige edities.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Werchter boekt over alle genres de acts waar ze denken de beste line-up mee samen te kunnen stellen. Niet alleen headliners, maar ook over de breedte van de programmering. Zo zijn er jaren dat er vrijwel geen harde rockacts stonden en relatief veel hiphop of dance, en vice versa.
En even my two cents (dus niet logisch beredeneerd maar vooral een mening): Springsteen heeft enkel 1 keer op Werchter Classic gestaan, nooit op het festival zelf. Als festival met het statuur van Werchter hoor je zo'n artiestr toch gewoon een keer op je podium te hebben gehad? De man is 66, dan zijn er waarschijnlijk niet al te veel kansen meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken