Rock Werchter 2016 - Geruchten

Mijn verwachting voor de donderdag en zondag trouwens, en kijk mijn button dus het zal wel kloppen:

Foals – The National – Pearl Jam – Disclosure/Macklemore & Ryan Lewis
Bastille – Ellie Goulding – Florance And The Machine – Netsky LIVE
Triestig dan maar die zondag heb je bijna een PKP dag mee van vorig jaar als je het zo bekijkt haha
Denk eerder dat Imagine dragons zullen staan ofso op de plaats waar jij Bastille hebt gezet, al hoop ik echt dat dat gene waar wordt haha

Ja godverdomme, dat gat tussen half juni en augustus is weer heel vreemd. Wss is de Europese tournee dus gewoon geschrapt zonder extra boekingen in de VS er bij te nemen

Bonarroo is er wss wel extra bij gekomen. Maar denk inderdaad niet dat we ze nog voor RW kunnen verwachten.

Ik denk dat Florence + The Machine de zondag wel zeker afsluit. In de zomer van 2015 hebben ze een heel goede festivalzomer gedraaid met een hoge plaats op Coachella en een onbedoelde headline-spot op Glastonbury door uitvallen van Foo Fighters. Kwalitatief denk ik dat F+TM op dit moment die headline-spot zeker kan dragen, ook al is het nog een vrij jonge band (debuutalbum uit 2009). Het zal me niks verbazen als deze band nog een grote festivalzomer gaat voltooien en dan een pauze neemt. Ik ben in ieder geval een groot fan.

F+TM headlinet zaterdag 2 juli Hyde Park Festival Londen. Bij dit festival kijkt de headliner samen met de organisatie naar namen voor de rest van de line-up. Florence Welch heeft gekozen voor o.a. Jamie xx, die een dag later ook op Rock Werchter staat. De andere grote naam die door Florence Welch en Hyde Park is gekozen, is Kendrick Lamar. Zal het niet heel makkelijk voor hem zijn om samen met F+TM en Jamie xx een dag later naar Rock Werchter af te reizen? Ik zal dat absoluut niet erg vinden, haha.

Verder denk ik dat als je naar mogelijk grote pop-acts voor RW kijkt, je vooral naar Ellie Goulding en Sia moet kijken. Andere namen die relevant zijn: Jessie J om vorig jaar goed te maken, Years & Years, Birdy (na Skinny Love een tijdje weggeweest, maar komt in maart met een nieuw album), Zara Larsson, Rudimental, Disclosure, Major Lazer, Macklemore & Ryan Lewis, Shawn Mendes, Alessia Cara, Kygo (misschien al te duur), Lana Del Rey, The Weeknd, Daughter, The Last Shadow Puppets en ik hoop zelf heel erg dat Ben Howard het ook goed komt maken, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.

Kygo te duur? De schuur heeft genoeg geld na afzeggen van zoveel acts vorig jaar en de duurdere tickets dit jaar. Maar van mij mag Kygo wegblijven haha.

Ik denk dat Florence + The Machine de zondag wel zeker afsluit. In de zomer van 2015 hebben ze een heel goede festivalzomer gedraaid met een hoge plaats op Coachella en een onbedoelde headline-spot op Glastonbury door uitvallen van Foo Fighters. Kwalitatief denk ik dat F+TM op dit moment die headline-spot zeker kan dragen, ook al is het nog een vrij jonge band (debuutalbum uit 2009). Het zal me niks verbazen als deze band nog een grote festivalzomer gaat voltooien en dan een pauze neemt. Ik ben in ieder geval een groot fan.

F+TM headlinet zaterdag 2 juli Hyde Park Festival Londen. Bij dit festival kijkt de headliner samen met de organisatie naar namen voor de rest van de line-up. Florence Welch heeft gekozen voor o.a. Jamie xx, die een dag later ook op Rock Werchter staat. De andere grote naam die door Florence Welch en Hyde Park is gekozen, is Kendrick Lamar. Zal het niet heel makkelijk voor hem zijn om samen met F+TM en Jamie xx een dag later naar Rock Werchter af te reizen? Ik zal dat absoluut niet erg vinden, haha.

Verder denk ik dat als je naar mogelijk grote pop-acts voor RW kijkt, je vooral naar Ellie Goulding en Sia moet kijken. Andere namen die relevant zijn: Jessie J om vorig jaar goed te maken, Years & Years, Birdy (na Skinny Love een tijdje weggeweest, maar komt in maart met een nieuw album), Zara Larsson, Rudimental, Disclosure, Major Lazer, Macklemore & Ryan Lewis, Shawn Mendes, Alessia Cara, Kygo (misschien al te duur), Lana Del Rey, The Weeknd, Daughter, The Last Shadow Puppets en ik hoop zelf heel erg dat Ben Howard het ook goed komt maken, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.

Kendrick mag samen wel met Florence afkomen van mij en Netsky afsluiten op die zondag en Ellie Goulding net voor Kendrick/F+TM.. Geen idee of Sia wel zo'n succes is in België, denk dat velen haar gewoon kennen van de vele "dance" nummers die ze deed met David Guetta en dan die paar nummers die ze alleen deed, Klub C misschien? Zie haar geen heel hoofdpodium inpakken zoals Florence of Ellie Goulding dat kunnen..
Kygo mag thuis blijven, zet Sam Feldt of Thomas Jack op dezelfde plaats en je hebt dezelfde muziek voor de helft van de prijs haha.. The Weeknd is wel in Europa rond de tijd van werchter, maar of die komt das de vraag haha (omdat die samen met Rihana op Werchter Boutique staat, toch?) Overgens denk ik dat die wel een (co) headliner eist, niet?
Lana Del Rey & The Last Shadow Puppets in de Barn te verwachten?
Jessie J is denk ik wel groot in de UK maar sinds een aantal jaar niet veel meer van gehoord, idk..

Met Kygo te duur bedoelde ik dat hij misschien door de omvang van zijn hits Firestone en Stole The Show nu te veel geld vraagt voor een optreden in verhouding met de mensen die daar op afkomen op Werchter.
En ik kom uit Nederland, hier is Sia wel best groot. Ik heb geen idee hoe ze er in België voor staat, haha.

Pearl Jam: Misschien worden er meer Amerikaanse tourdata bekendgemaakt, misschien reizen ze wel af naar Europa na 10 mei en vliegen ze enkel voor Bonnaroo terug, waarna ze hun Amerikaanse tour 5 augustus herpakken.
http://www.pearljam.com/tour

MeukiJam wrote:
Ja godverdomme, dat gat tussen half juni en augustus is weer heel vreemd. Wss is de Europese tournee dus gewoon geschrapt zonder extra boekingen in de VS er bij te nemen

Niet zo vreemd. Gewoon even weer thuis zijn en bijkomen. Ik gok dat er op 4 juli nog wel een optreden bijkomt.
Vanwege Independence Day bedoel je? In dat geval dus geen RW. Wat ik persoonlijk niet zo erg zou vinden, heb ze de laatste jaren al vaak genoeg gezien.

Skunk Anansie, wat is de kans dat die komen?

Denk wel dat die kans reëel is. nieuw album, geliefd op de festivalweides,...
Komen binnen enkele weken naar brussel, mss worden ze dan aangekondigd...

Paddy wrote:
MeukiJam wrote:

Niet zo vreemd. Gewoon even weer thuis zijn en bijkomen. Ik gok dat er op 4 juli nog wel een optreden bijkomt.

Vanwege Independence Day bedoel je? In dat geval dus geen RW. Wat ik persoonlijk niet zo erg zou vinden, heb ze de laatste jaren al vaak genoeg gezien.

Ja. De reden waarom vorig jaar RW is verplaatst, zodat de Foo's konden optreden.

Morge komt NOS alive met een grote aankondiging. Chek hun fb voor een filmpje met daarin allemaal grotere act van de voorbije jaren, en dan 21/01/2016...
Zal dus wel iets groots zijn en mss wel laatste headliners voor werchter...

Band of Horses gaan ook terug touren blijkbaar. Spelen op bonnaroo, maar zijn het weekend erop in Europa ( Bergenfest ). Mooie naam voor RW.

Lineup van Primavera zit er ook aan te komen,evenals 3 namen voor Open'er om 19u! We worden dus miss weer wat wijzer vandaag...

Is er een kans dat Miike snow komt? Ik vind zijn laatste single wel vet :d daarnaast ben ik op het forum al een aantal keren Snow Patrol tegengekomen, wat is de kans dat die komen? Ze zijn een aantal jaren (te) veel geboekt geweest in België, maar nu heb ik toch wel weer zin om ze nog eens te zien, ze leveren toch altijd een geslaagde show af.

Tame Impala alvast zelfbevestigd voor Open'er. Vorst Nationaal is sinds vorig weekend uitverkocht, dus die zullen ook wel in het pakketje van deze/volgende week zitten.

Tame Impala alvast zelfbevestigd voor Open’er. Vorst Nationaal is sinds vorig weekend uitverkocht, dus die zullen ook wel in het pakketje van deze/volgende week zitten.
Andere namen Caribou & Vince Staples. Daarmee weten we nog niets, behalve dat Caribou vorig jaar al op Werchter stond. Uitkijken naar Primavera & NOS Alive.

MeukiJam wrote:

Eerder vandaag gepost op het PP Forum. Als dit klopt blijft Werchter zeker een mogelijkheid
http://efestivals.s3.amazonaws.com/forums/monthly_2016_01/Screenshot_2016-01-20-09-53-08.png.29dcac93d2dddb1274ead231420559d3.png

Pieter B. wrote:
Vince Staples

Zou tof zijn als Werchter Vince zou boeken voor in de klub c, maar ben bang dat ze dat nog niet aandurven.

Zou wel een van de meer welkome hiphop invullingen zijn. Dat ze Joey Bada$$ boeken, maar zou eigenlijk niet weten wat hij doet deze zomer.

Users who are viewing this thread