Ik denk dat Florence + The Machine de zondag wel zeker afsluit. In de zomer van 2015 hebben ze een heel goede festivalzomer gedraaid met een hoge plaats op Coachella en een onbedoelde headline-spot op Glastonbury door uitvallen van Foo Fighters. Kwalitatief denk ik dat F+TM op dit moment die headline-spot zeker kan dragen, ook al is het nog een vrij jonge band (debuutalbum uit 2009). Het zal me niks verbazen als deze band nog een grote festivalzomer gaat voltooien en dan een pauze neemt. Ik ben in ieder geval een groot fan.
F+TM headlinet zaterdag 2 juli Hyde Park Festival Londen. Bij dit festival kijkt de headliner samen met de organisatie naar namen voor de rest van de line-up. Florence Welch heeft gekozen voor o.a. Jamie xx, die een dag later ook op Rock Werchter staat. De andere grote naam die door Florence Welch en Hyde Park is gekozen, is Kendrick Lamar. Zal het niet heel makkelijk voor hem zijn om samen met F+TM en Jamie xx een dag later naar Rock Werchter af te reizen? Ik zal dat absoluut niet erg vinden, haha.
Verder denk ik dat als je naar mogelijk grote pop-acts voor RW kijkt, je vooral naar Ellie Goulding en Sia moet kijken. Andere namen die relevant zijn: Jessie J om vorig jaar goed te maken, Years & Years, Birdy (na Skinny Love een tijdje weggeweest, maar komt in maart met een nieuw album), Zara Larsson, Rudimental, Disclosure, Major Lazer, Macklemore & Ryan Lewis, Shawn Mendes, Alessia Cara, Kygo (misschien al te duur), Lana Del Rey, The Weeknd, Daughter, The Last Shadow Puppets en ik hoop zelf heel erg dat Ben Howard het ook goed komt maken, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.