Kereltje wrote:
JB. wrote:
Kereltje wrote:
Zowel Radiohead als Springsteen doen namelijk zelden festivals, en zijn hierin ook heel kieskeurig. Ik kan me absoluut niet inbeelden dat een van die twee akkoord gaat met een niet-afsluitende spot.
Maar in principe is die headliner act tot middernacht toch het plekje van Rock Werchter die dag. Denk echt niet dat ze daar moeilijk over gaan doen als er daarna nog een party act komt voor de weekendmensen. Kan wel zo zijn dat ze dan niet gewend zijn om rekening te houden met een act die na hun speelt. Dat zou een probleem kunnen opleveren met het op en afbouwen.
Ik zou het toch niet onderschatten. Pukkelpop heeft naar verluidt meerdere potentiële vervangers voor Neil Young zien afhaken doordat er reeds een afsluitende party act gepland stond. En laten we ook de uitgestelde timetable van RW 2014 niet vergeten, omdat Kings Of Leon moeite hadden met Stromae na hen. Het is ook dat Springsteen en Radiohead in een positie zitten waar zij alles mogen (eisen) en zelf niets moeten. Die kunnen hun festivals à la carte kiezen in plaats van alles af te gaan (getuige hun vorige tours). Dus ik acht de kans groot dat zo’n dance-act roet in het eten kan strooien. Van Springsteen verwacht ik in ieder geval dat hij er niet mee akkoord gaat.
Misschien dat Radiohead wel akkoord zou gaan als Modeselektor de party-act is ?