Rock Werchter 2016 - Geruchten

Heel blij dat Courtney Barnett op dezelfde dag als de Red Hot Chili Peppers speelt, wou toch alleen maar die dag gaan. Editors en Beirut dan ook nog is ook mooi meegenomen.

Misschien vinden ze gewoon geen oplossing als vervanging van een cancel op donderdag en komen ze binnenkort af met een co-headliner positie als The National en dEUS ofzo...

Ik geef nu we Pearl jam weg kunnen strepen door de uitspraak van Jan Smeets de meeste kans aan Radiohead of Bruce Springsteen al zou Bruce ook samen met Sir Paul een goede kanshebber zijn voor TW classic af te sluiten.

Hoe staat het ervoor in ticketland? Dat is de algemene vraag die wordt gesteld aan Kim Bloem van Mojo Concerts, Phil Bowdery van Live Nation, Brij Gosai van Pollstar & Stephan Thanscheidt van FKP Scorpio, vier van de toonaangevende promotoren. Concertnews.be ging naar de conferentie The International Ticket Figures 2015 op het showcasefestival Eurosonic Noorderslag.

Waarover de vier het meteen eens zijn is het feit dat het in 2015 moeilijk was voor festivals om een echte headliner te vinden. Hierdoor moesten vele festivals van een co headliner, een headliner maken. Ook vinden ze de elektronische muziek, die nu sterk gehypet wordt, een grote zegen. Hierdoor kan het festival de line-up makkelijk aanvullen met dergelijke acts. De concurrentie in en met Amerika stijgt. Toch hebben de organisatoren een goed zicht op 2016. Er zijn meer artiesten beschikbaar en ook de headliners zouden grotere namen zijn.

Interessant artikeltje van concertnieuws, dacht ik? De opkomst van de Amerikaanse festivals en het afweten van vele niet-tourende bands and artiesten zorgt voor dingen die we nu zien.. Ook al zagen we dit al uit het verleden waarbij er vele bands op herhaling het jaar erna kwamen of het jaar erna.. De laatste zin van de quote is misschien nogal raar met de vooruitzichten van Rock Werchter in het achterhoofd (geen PJ, geen Coldplay, geen U2? etc..)

Je kan wel verwachten dat Pj Harvey tijdens editors of RHCP gaat spelen in the barn... En ik hoor nergens de naam Libertines vallen? Zij zijn op tour, staan wel al 2 dagen in maart achter elkaar in de AB, maar beide zijn uitverkocht.

Libertines waren bij de festivals vorig jaar steeds headliner, waardoor ze in België eerder op een Dour of Lokerse Feesten zullen staan in plaats van een hoge spot in the Barn op Werchter.

Dat is waar ja.
PJ Harvey stond in 2011 trouwens ook op RW en toen speelde ze iets na half 8 op de mainstage. Daarna volgde Portishead en Coldplay. Hopelijk is dat dit jaar dan ook; PJ Harvey - Editors - RHCP. Maar we zullen zien ;) Anders wordt het 50/50 met Editors of RHCP.

Dat is waar ja.
PJ Harvey stond in 2011 trouwens ook op RW en toen speelde ze iets na half 8 op de mainstage. Daarna volgde Portishead en Coldplay. Hopelijk is dat dit jaar dan ook; PJ Harvey – Editors – RHCP.

Ze stond toen wel voor een weinig geinteresseerd publiek, net als Portishead vlak na haar. Het is omwille van gevallen als zij dat RW met het initiatief van de Barn afgekomen is. Gewoon een Barnheadliner dus.

Over Radiohead.

Ik, een Radiohead aanhanger van het eerste uur, zit weleens op hun grootste message board, Ateaseweb. En daarop hoor ik toch steeds meer dingen over een tour die er aan zit te komen. Zo is het gerucht dat ze toch op Primavera headlinen (en de programmator ons op het verkeerde been wou zetten) toch echt wel een ding. Daarnaast zouden ze eind juli enkele Amerikaanse data hebben klaarstaan. Het is Radiohead, dus mysterieus doen is hun forte. En omdat ze zo weinig touren, wekken ze toch veel enthousiasme als ze dat wel doen. We zien wel.

Het album zou trouwens snel uitkomen. Volgende week of de week erna. En dat maakt mij persoonlijk nog een pak enthousiaster dan een mogelijke tour. ;-)

Best Kept Secret lijkt me wel een stukje te klein voor RH. Het zou magisch zijn, maar die band kost (van wat ik een jaar geleden las) iets rond het miljoen (vergelijkbaar met de prijs van Pearl Jam). Ik weet niet of BK zoiets kan en wil ophoesten.

Over Radiohead.

Ik, een Radiohead aanhanger van het eerste uur, zit weleens op hun grootste message board, Ateaseweb. En daarop hoor ik toch steeds meer dingen over een tour die er aan zit te komen. Zo is het gerucht dat ze toch op Primavera headlinen (en de programmator ons op het verkeerde been wou zetten) toch echt wel een ding. Daarnaast zouden ze eind juli enkele Amerikaanse data hebben klaarstaan. Het is Radiohead, dus mysterieus doen is hun forte. En omdat ze zo weinig touren, wekken ze toch veel enthousiasme als ze dat wel doen. We zien wel.

Het album zou trouwens snel uitkomen. Volgende week of de week erna. En dat maakt mij persoonlijk nog een pak enthousiaster dan een mogelijke tour.
1f609.png

Dat mysterieus gedoe zou het lang achterblijven van de headliner op donderdag kunnen verklaren

UPDATE: Sorry ik dacht dat dit het Radiohead-topic was, kan een moderator dit bericht + het bericht van Mattman misschien verplaatsen?

Nergens voor nodig. één of twee postjes over een eventuele headliner waar die misschien zou staan is geen probleem :) Verder zou het wel een hele interessante naam voor Werchter zijn en zouden veel mensen het dan niet erg vinden als ze zo lang gewacht hebben.

Als Radiohead komt koop ik meteen maar dan ook echt meteen een ticket. Die staan bovenaan mijn lijstje van namen die ik nog ooit MOET zien, samen met Neutral Mik Hotel. Maar daar zal ik maar niet te veel hoop op hebben.

Sowieso trouwens dat Black Box Revelation en Isbells komen qua Belgische invulling. Zou me ook niet verbazen als Balthazar op herhaling komt.

Voor diegene die dachten dat Bruce Springsteen nog ging komen naar rw..
07/13: Werchter, Belgium TW Classic dus?
alee volgens deze site toch

Users who are viewing this thread