Rock Werchter 2016 - Geruchten

Heeft de moderator die vorige keer voorspelde dat er 5 namen gingen worden gedropt nu iets gehoord van hoeveel namen we om 4 uur zouden krijgen? @Jos?
Nee, geen idee of er iets komt. In other news, vanmiddag wel een interview met Smeets.

Flume in maart in paleis 12, gaat blijkbaar met een liveband touren. Denk dat de kans daarmee nog groter is dat hij op werchter staat, mss zelf op de main stage. Maar misschien is dat beter als afsluiter van barn of KlubC, tijdens Rammstein ofzo...

Flume in maart in paleis 12, gaat blijkbaar met een liveband touren. Denk dat de kans daarmee nog groter is dat hij op werchter staat, mss zelf op de main stage. Maar misschien is dat beter als afsluiter van barn of KlubC, tijdens Rammstein ofzo…

Waar vind je dat terug? :p Zit op 14 februari in Australië en op 15 april in de VS voor Coachella? Ik bedoel oke, er zit een maand tussen maar om in 1 maand een hele tour te doen in Europa maar toch wat kort niet idk

over die vrijdag zie ik een paar stevigere namen voorbij komen:
- korn: is dat wel voor werchter? vorig jaar op graspop was de sfeer ondermaats (ook omdat ze hun eerste album integraal spelen)
- five finger death punch: ook vorig jaar graspop en was wel tof!
- offspring: die zijn zeker geen sub, ik gok zelfs in de vroege namiddag! (blink182 stond 3 jaar geleden ook om 4 uur smiddags en die zijn toch nog een stuk groter denk ik?)

ik gok zoiets als ze er een stevigere vrijdag willen van maken;
?? - bmth - offspring - Five finger death punch - ?? - Tenacious D - Rammstein
of mss nog offspring en 5fdp omwisselen??

– korn: is dat wel voor werchter? vorig jaar op graspop was de sfeer ondermaats (ook omdat ze hun eerste album integraal spelen)
– five finger death punch: ook vorig jaar graspop en was wel tof!
– offspring: die zijn zeker geen sub, ik gok zelfs in de vroege namiddag! (blink182 stond 3 jaar geleden ook om 4 uur smiddags en die zijn toch nog een stuk groter denk ik?)

?? – bmth – offspring – Five finger death punch – ?? – Tenacious D – Rammstein

Ik denk dat we the Offspring vlak voor TD gaan moeten zetten. Ja, die zijn vrij afgezwakt maar die trekken wel veel volk. Hetzelfde geldt voor BMTH, die ik dan weer vlak voor the Offspring zou plaatsen.

Ik heb trouwens voor het eerst geluisterd naar bmth. Wat een puberale kutmuziek is me dat zeg...

– korn: is dat wel voor werchter? vorig jaar op graspop was de sfeer ondermaats (ook omdat ze hun eerste album integraal spelen)
– offspring: die zijn zeker geen sub, ik gok zelfs in de vroege namiddag! (blink182 stond 3 jaar geleden ook om 4 uur smiddags en die zijn toch nog een stuk groter denk ik?)

Alestorm (Niet Halestorm) - bmth - Five Finger Death Punch - The Offspring - Sabaton - Tenacious D - Rammstein
Zoiets misschien?

jarne wrote:
Flume in maart in paleis 12, gaat blijkbaar met een liveband touren. Denk dat de kans daarmee nog groter is dat hij op werchter staat, mss zelf op de main stage. Maar misschien is dat beter als afsluiter van barn of KlubC, tijdens Rammstein ofzo…

Waar vind je dat terug? :p Zit op 14 februari in Australië en op 15 april in de VS voor Coachella? Ik bedoel oke, er zit een maand tussen maar om in 1 maand een hele tour te doen in Europa maar toch wat kort niet idk

Hij doet maar drie liveshow in maart in europa, (brussel parijs en londen) maar nadien komt hij terug.
http://piasnites.com/events/brussels-19032016-palais-12-flume-vessels-tangram-label-night

ROck Werchter heeft nog nooit een themadag gedaan, ook niet toen Iron Maiden er stond. Dus ik verwacht niet een hele dag rock/Metal. Al zou je mij niet horen klagen.

RW mikt op de verkoop van combitickets (67.500) en niet zozeer op de losse ticketverkoop (20.500 per dag).

hazelaar wrote:

Alestorm (Niet Halestorm) – bmth – Five Finger Death Punch – The Offspring – Sabaton – Tenacious D – Rammstein
Zoiets misschien?

Als we ervan uitgaan dat die dag een thema dag is dacht ik aan, maar eerlijk gezegd is het niet echt m'n genre en weet ik niet echt hoe groot of klein elke band is en waar die zou moeten staan..
Rammstein - Tenacious D - The Offspring - Deftones - BMTH - The Hives - Wolfmother

Yannick wrote:
jarne wrote:

Hij doet maar drie liveshow in maart in europa, (brussel parijs en londen) maar nadien komt hij terug.
http://piasnites.com/events/brussels-19032016-palais-12-flume-vessels-tangram-label-night

Nou das mooi om te weten, ga is kijken of ik kan gaan haha :p

hazelaar wrote:

Alestorm (Niet Halestorm) – bmth – Five Finger Death Punch – The Offspring – Sabaton – Tenacious D – Rammstein
Zoiets misschien?

Ze gaan no way zo'n dag doen, is niet geschikt voor Werchter. Bovendien is FFDP volgens mij te groot om zo vroeg in de middag te staan en Sabaton gaat Werchter volgens mij nooit programmeren. Past daar absoluut niet. Zou T D echt zo hoog kunnen staan zelfs? Die zijn in België toch echt niet zo populair ...

hazelaar wrote:

Ik denk dat we the Offspring vlak voor TD gaan moeten zetten. Ja, die zijn vrij afgezwakt maar die trekken wel veel volk. Hetzelfde geldt voor BMTH, die ik dan weer vlak voor the Offspring zou plaatsen.

Ik heb trouwens voor het eerst geluisterd naar bmth. Wat een puberale kutmuziek is me dat zeg…

Klopt. Sempiternal is in mijn ogen wel een dijk van een plaat, het nieuwe album is jammer genoeg 100 maal minder. Een kruising tussen Linkin Park en One Direction.

ROck Werchter heeft nog nooit een themadag gedaan, ook niet toen Iron Maiden er stond. Dus ik verwacht niet een hele dag rock/Metal. Al zou je mij niet horen klagen.

RW mikt op de verkoop van combitickets (67.500) en niet zozeer op de losse ticketverkoop (20.500 per dag).

Ik bedoel dan ook geen themadag. Wat ik wel zie gebeuren is een vrijdag met veel gitaarbands op de Main Stage, en een normaal programma voor The Barn en Klub C. Ik gok dan ook niet op echte metalbands, waardoor je zo'n Sabaton gewoon af kan schrijven. Bands als Deftones/Five Finger Death Punch/Tenacious D zie ik dan wel weer een plekje krijgen op het hoofdpodium.

Maar misschien zijn de bekendmakingen van The Offspring en BMTH gewoon een slimme move van de organisatie om de Rammstein fans over te halen tot het kopen van een ticket. Dat is denk ik waarschijnlijker.

Maar misschien zijn de bekendmakingen van The Offspring en BMTH gewoon een slimme move van de organisatie om de Rammstein fans over te halen tot het kopen van een ticket. Dat is denk ik waarschijnlijker.

Als je naar het verleden kijkt kan het bijna niet anders dan dit zijn. Daarnaast is het nog slimmer om wat andere hardere bands ergens anders in het weekend te zetten om Rammstein fans die de rest van het programma wel te pruimen vinden over te halen een combiticket te kopen.

Denk wel dat BMTH wat hoger kan staan hoor. Als je kijk wat ze in het buitenland doen; wembley uitverkopen, subheadliner Reading + Leeds 2015, subheadliner of een van de grotere namen voor Greenfield, Hellfest, Rock Am Ring, Resurrection Fest (uitgaande van plek op de poster)...
Lijkt mij dan toch een beetje vreemd dat ze als 2de op de main stage zouden staan.

En ik vind het ook een beetje vreemd waarom iedereen denkt dat Tenacious D zou subheadliner worden, zijn die in België dan zo populair??

Tja, het zou me niks verbazen als er weer niks komt. Nouja wellicht een berichtje van Festileaks ofzo ;)

Bah, weer niets die mij boeit.

Gestaag wordt de affiche van Rock Werchter 2016 met nieuwe namen aangevuld. Deze week noteren we vijf bevestigingen: Parov Stelar, PJ Harvey, Richard Hawley, Courtney Barnett en Unknown Mortal Orchestra.

Edit: En wederom niets voor de donderdag. Die wordt echt geschrapt of zo? :D

Donderdag: nog steeds niks .....
Vrijdag: Parov Stelar, Richard Hawley
zaterdag: PJ Harvey, Courtney Barnett
Zondag: Unknown Mortal Orchestra

Users who are viewing this thread