Rock Werchter 2016 - Geruchten

Tenacious D zal wel voor Rammstein staan denk ik. Past ergens wel.

Heeft de moderator die vorige keer voorspelde dat er 5 namen gingen worden gedropt nu iets gehoord van hoeveel namen we om 4 uur zouden krijgen? @Jos?

Misschien een ietwat voorbarige conclusie, maar ik krijg het idee dat Werchter een rockdagje van die vrijdag gaat maken. Tenacious D zou daar natuurlijk perfect bij passen.

mattman wrote:

Misschien een ietwat voorbarige conclusie, maar ik krijg het idee dat Werchter een rockdagje van die vrijdag gaat maken. Tenacious D zou daar natuurlijk perfect bij passen.

Hopelijk houdt dat niet in dat er ook een pop-dagje komt ;)

En nog vele groepen die op tour zijn, Dropkick Murphys bijvoorbeeld.

Dat maakt bij Rock Werchter geen drol uit, die programmeren van alles naast elkaar.
Haha klopt, maar lijkt me toch onrealistisch dat ze bijvoorbeeld Ellie Goulding voor Rammstein zouden zetten.
Ik hoop dat ze dit jaar wat rekening houden daarmee. Themadagen zijn beter voor de ticketsale van losse dagen.

Dropkick Murphys staan al op Graspop, dus die zullen niet op Werchter staan lijkt me.

Een band als Five Finger Death Punch lijkt me ook een goede kanshebber. Echt blij maak je mij daar niet mee, maar staan op 3 juli op het Duitse With Full Force en op 6 juli in Wenen. Staan daarnaast niet op Graspop en lijkt me dus een dikke kanshebber voor Rock Werchter.

Dropkick Murphys staan al op Graspop, dus die zullen niet op Werchter staan lijkt me.
Had ik over het hoofd gezien ;) Maar gezien het Werchter is, denk ik niet dat we de hele dag (hard)rock moeten verwachten ook.

Haha klopt, maar lijkt me toch onrealistisch dat ze bijvoorbeeld Ellie Goulding voor Rammstein zouden zetten.
Ik hoop dat ze dit jaar wat rekening houden daarmee. Themadagen zijn beter voor de ticketsale van losse dagen.

Zo onrealistisch is dat niet hoor. Themadagen zijn misschien voor losse dagen goed maar voor de combitickets niet. Themadagen zijn natuurlijk nogal ruk voor mensen die het hele weekend gaan. Vult de weide zich de ene dag met allemaal metalheads en de volgende dag met tienermeisjes. En dan moet je de ene dag voornamelijk metal luisteren en de volgende dag pop. Zo veel mogelijk spreiding is over het algemeen wel goed :)

(Zolang ze praktijken als Portishead voor Coldplay maar wel proberen te voorkomen)

Ow man, als ze nu durven om niks te delen om 4 uur, dan ga ik echt pissed zijn.

Themadagen zijn misschien voor losse dagen goed maar voor de combitickets niet.
Inderdaad, daar wou ik ook op duiden. Zelfde met de praktijk van Portishead & Coldplay, bedoelde ik met Ellie Goulding & Rammstein.
Het is veel interessanter om verschillende genres te ontdekken op één dag ook. Wel frustrerend voor mensen die maar interesse hebben in één genre.

Shaverion wrote:

Inderdaad, daar wou ik ook op duiden. Zelfde met de praktijk van Portishead & Coldplay, bedoelde ik met Ellie Goulding & Rammstein.
Het is veel interessanter om verschillende genres te ontdekken op één dag ook. Wel frustrerend voor mensen die maar interesse hebben in één genre.

Met 3 verschillende podia moet dit normaal wel lukken denk ik :-) maar het ziet er wel naar uit dat de mainstage alvast gevuld gaat zijn met 'stevigere' bands

Pieter B. wrote:
Shaverion wrote:

Met 3 verschillende podia moet dit normaal wel lukken denk ik
simple-smile.png
maar het ziet er wel naar uit dat de mainstage alvast gevuld gaat zijn met ‘stevigere’ bands

Ik zie ze de gitaarbands op vrijdag inderdaad wel counteren met iets contrasterends in de tenten.

Ow man, als ze nu durven om niks te delen om 4 uur, dan ga ik echt pissed zijn.
Jammer dat ze geen druk voelen van andere festivals (Pukkelpop, Main Square, ...) om sneller aankondigingen te doen ;) Zou een uitzonderlijke vorm van marketing zijn, mocht er vandaag niets komen.

maar het ziet er wel naar uit dat de mainstage alvast gevuld gaat zijn met ‘stevigere’ bands

Denk dat er niet veel meer bij gaat komen hoor, die bands die er nu staan zijn denk ik voor de dagjesmensen die naar Rammstein willen. Vorige keer Metallica stond Dropkick Murphy's er en verder niks in die richting. Vorige keer Rammstein waren Volbeat en Graveyard er maar ook niet meer. Dus net genoeg om dagjesmensen vroeg op de dag al te laten komen in plaats van vlak voor de headliner.

Meer 'stevigere' bands zijn ook nergens voor nodig, die paar bands geven wat afwisseling voor de mensen die ook van hardere muziek houden. De echte metal fans enzo gaan wel naar Graspop ofzo.

Wat Shaverion zegt ja. Volgens mij is het praktisch ook gewoon onmogelijk om een themadag samen te stellen. Kijk maar eens naar het aantal festivals dat in hetzelfde weekend valt en min of meer in dezelfde lijn als Rock Werchter programmeert: Roskilde, Main Square, Open'er, Volt, Eurockéennes, Provinssirock en Bravalla. Dan worden tourschema's opgesteld op basis van wat praktisch het gemakkelijkste is (en wie nog plaats overheeft) in plaats van de specifieke wensen van 1 festival.

Het zou me overigens niet verbazen als we straks geen namen krijgen. Tot enkele jaren terug was de geliefkoosde tactiek van RW een tijdje zwijgen, om dan in de tweede helft van januari meteen een bommetje van +/- 25 namen te droppen.

Mij zou het ook niet verbazen. Maar ik ga echt niet te genieten zijn mochten ze dat flikken. Ik heb een zware, zieke week achter de rug... en ik wil getroost worden.

Dus het vaak circulerende Gorrilaz krijgen we niet? Dacht dat nochtans zij tesamen met Rammstein die dag gingen headen en The Offspring net daaronder en zag The D op donderdag komen als sub voor een andere band? (met PJ in gedachten dan) Waar zouden dan The Last Shadow Puppets spelen (ook vaak hier tegengekomen btw) ook op die dag of meer in de barn, al lijkt me dat niet zo..

Wat Shaverion zegt ja. Volgens mij is het praktisch ook gewoon onmogelijk om een themadag samen te stellen. Kijk maar eens naar het aantal festivals dat in hetzelfde weekend valt en min of meer in dezelfde lijn als Rock Werchter programmeert: Roskilde, Main Square, Open’er, Volt, Eurockéennes, Provinssirock en Bravalla. Dan worden tourschema’s opgesteld op basis van wat praktisch het gemakkelijkste is (en wie nog plaats overheeft) in plaats van de specifieke wensen van 1 festival.

Het zou me overigens niet verbazen als we straks geen namen krijgen. Tot enkele jaren terug was de geliefkoosde tactiek van RW een tijdje zwijgen, om dan in de tweede helft van januari meteen een bommetje van +/- 25 namen te droppen.

Nou ik hoop gewoon dat ze eens iets van namen droppen, al zijn het er 5.. Feit is dat ze sinds november niets meer gedropt hebben, en dat pakketjes droppen passen ze toch niet zo supervaak toe ofwel? Eerder max 10 namen en dan de week erna weer een stuk of 5 idk

Users who are viewing this thread