Rock Werchter 2016 - Geruchten

Als die poster waar zou zijn, dan zien we ook geen Macklemore, Tame Impala, Two Door Cinema Club, LCD Soundsystem, Ellie Goulding, Father John Misty enzovoorts.. Ofwel?
Voor PP zouden ze helemaal uitgesloten zijn maar voor RW is er toch nog een kans, ik bedoel het is toch niet geheel onmogelijk? Ofwel? Ondanks die tour etc

Edit: in het artikel staat een link naar een aantal screenshots van de app waar PJ <span style="text-decoration:underline;">niet</span> tussen staat + Macklemore & Fidlar zijn verkeerd gespeld, misschien is het toch gewoon niet de juiste line up? En was er gewoon iemand met veel te veel tijd die hem heeft gemaakt? :roll:

Als die poster waar zou zijn, dan zien we ook geen Macklemore, Tame Impala, Two Door Cinema Club, LCD Soundsystem, Ellie Goulding, Father John Misty enzovoorts.. Ofwel?
Voor PP zouden ze helemaal uitgesloten zijn maar voor RW is er toch nog een kans, ik bedoel het is toch niet geheel onmogelijk? Ofwel? Ondanks die tour etc

Edit: in het artikel staat een link naar een aantal screenshots van de app waar PJ <span style=”text-decoration:underline;”>niet</span> tussen staat + Macklemore & Fidlar zijn verkeerd gespeld, misschien is het toch gewoon niet de juiste line up? En was er gewoon iemand met veel te veel tijd die hem heeft gemaakt?
rolleyes.png

Voor RW gaat de affiche van Bonnaroo over het algemeen weinig invloed hebben. Veel bands komen daarna/half juni naar Europa voor een festivaltournee. Pinkpop valt echter tijdens hetzelfde weekend, dus is dat zoizo uitgesloten.
Het was ook niet de bedoeling dat die namen al in de app kwamen te staan, dus die paar spelfouten kunnen evengoed door de appontwikkelaar zijn gemaakt naar mijn mening

De poster wordt op het pearl jam forum ook al weer onderuit gehaald. Te veel spelfouten bij diverse artiesten en te veel namen die niet bij het festival zouden passen. Blijkbaar is er weer iemand goed aan het knutselen geweest......

Meeste acts van Bonnaroo komen nadien door naar Europa. Maar in het specifieke geval van Pearl Jam zeggen dezelfde bronnen die 'Pearl Jam op Bonnaroo' voorspelden ook dat hun hele Europese tour afgelast is. Er zou bijvoorbeeld sprake zijn van een grote Amerikaanse show op 4 juli. Dus als voorspelling A (PJ op Bonnaroo) klopt wordt voorspelling B (geen Europese tour meer) erg waarschijnlijk. In ieder geval lijkt het erop dat PJ dinsdag ineens een tour aankondigt, dan weten we meer.

Kereltje wrote:
Niet onbelangrijk: Live Nation heeft een aanvraag ingediend om eind juni (een tiental dagen na Graspop) een eendagsevenement te mogen organiseren op de weide van Graspop. Aangezien Coldplay die dagen al bezet is en AC/DC in Werchter staat, kan dat wel eens om een los concert van GnR gaan.

Weet jij hier al iets meer van Kereltje????????

Oké, deze info is misschien niet al te serieus te nemen maar op het pearl jam forum wordt tevens vermeld dat U2 in onderhandeling zou zijn om een show te geven in een stadion The Shoe (in Ohio Amerika)
Nou ja, voor wat het waard is dan..... Misschien doet U2 volgend jaar dan wel weer grote stadions en miss enkele festivals en niet meer de kleinere zalen zoals afgelopen jaar...........

PJ wrote:

Kereltje wrote:
Niet onbelangrijk: Live Nation heeft een aanvraag ingediend om eind juni (een tiental dagen na Graspop) een eendagsevenement te mogen organiseren op de weide van Graspop. Aangezien Coldplay die dagen al bezet is en AC/DC in Werchter staat, kan dat wel eens om een los concert van GnR gaan.

Weet jij hier al iets meer van Kereltje????????

Niets meer over gelezen. Het is ook niet 100% zeker dat er daar daadwerkelijk een show zal plaatsvinden, dusja. Maar de meest waarschijnlijke optie is Guns n' Roses, en dan zal het sowieso windstil blijven tot die meer data gaan aankondigen.

B wrote:
Wat zijn de kansen voor Flume denken jullie? Brengt ergens dit jaar ook een nieuw album uit.

Lijkt me eerder materiaal voor Pukkelpop (Dance of Boiler Room).
Flume past natuurlijk zeer mooi in het plaatje van Jamie XX, persoonlijk vind ik dat Flume een zeer knappe afsluiter van een vd tenten zou zijn.

Pieter B. wrote:
B wrote:
Wat zijn de kansen voor Flume denken jullie? Brengt ergens dit jaar ook een nieuw album uit.

Lijkt me eerder materiaal voor Pukkelpop (Dance of Boiler Room).

Flume past natuurlijk zeer mooi in het plaatje van Jamie XX, persoonlijk vind ik dat Flume een zeer knappe afsluiter van een vd tenten zou zijn.

Flume stond hoog op de poster die Stubru maakte van de wishlists. Weldegelijk materiaal voor Werchter dus.

Lana del Rey zal wel The Barn headlinen.

Voor de donderdagheadliner denk ik toch aan Bruce Springsteen met een aangepaste festivalsetlist (lees: niet het volledige album The River).

Na vorig jaar, en dat meen ik, ben ik de organisatie toch wat meer vertrouwen verschuldigd. Het laat boeken van Faith No More, dat was echt een straffe zet! Hiervoor verdienen ze mijn geloof.

Toch vind ik het niet boeken van Neil Young een gemiste kans. Nu staat hij een weekje voor Rock Werchter tegen woekerprijzen in het Sportpaleis, wat aan die prijzen nooit uitverkoopt. Met Neil Young had de organisatie aan geloofwaardigheid en status kunnen winnen + Lokerse Feesten verkocht hij in 2014 op 2 dagen uit, toch zo'n 15 000 tickets.

Toch wel één van de spannendere "voorspeledities" van de laatste jaren :)

Even een vraagje maar wie kunnen we dan nog verwachten als zondag (co)head liner, ik zie F+TM echt niet alleen headlinen en de donderdag headliner?
Moest Pearl Jam dan toch op Bonnaroo staan, en Coldplay niet afkomt, wie blijft er dan nog over?
Ik zag al een aantal keren Macklemore passeren als afsluiter voor op zondag maar ik denk meer dat daar Netsky zal staan? Of zou Netsky ook op donderdag kunnen afsluiten? Kan Macklemore de Barn/Klub C niet aflsuiten of is ie daarvoor te groot?

Eerste Europese datum van Tame Impala voor in de zomer is 5 juli in Milaan. Die zullen er dus ook wel staan

Even een vraagje maar wie kunnen we dan nog verwachten als zondag (co)head liner, ik zie F+TM echt niet alleen headlinen en de donderdag headliner?
Moest Pearl Jam dan toch op Bonnaroo staan, en Coldplay niet afkomt, wie blijft er dan nog over?
Ik zag al een aantal keren Macklemore passeren als afsluiter voor op zondag maar ik denk meer dat daar Netsky zal staan? Of zou Netsky ook op donderdag kunnen afsluiten? Kan Macklemore de Barn/Klub C niet aflsuiten of is ie daarvoor te groot?
Volgens mij heeft niemand nog een flauw idee wat Werchter van plan zou kunnen zijn op donderdag. Afwachten wat morgen 16u brengt.
Rammstein en Editors zullen hun dag wel afsluiten normaal gezien. Uiteraard een grote kans dat Netsky de donderdag afsluit met zijn nieuw album.
De reden waarom ik denk dat Macklemore het festival afsluit is omdat hij daags ervoor op Main Square staat, omdat ze Pukkelpop 2015 niet gaan imiteren
en omdat Macklemore ook op Lollapalooza Berlijn bewees veel publiek te lokken. Alleszinds niet alternatief genoeg om in de Barn te staan denk ik.
Ik verwacht en hoop dan wel dat ze die dag aanvullen met kwalitatieve namen als The National (co-headliner?) en andere reeds genoemde.

Stubru: "Tenacious D brengt morgen hun nieuwe live-album uit".
Zou wel eens bij de aankondigingen van morgen kunnen zitten.

Ik denk dat The D een zekerheid is geworden na hun release van een live-plaat vandaag. Ik hoop dat ze ergens sub-headliner zouden zijn! Vraag is natuurlijk wanneer ze dan zouden kunnen spelen? Op de Rammsteindag zou het meest logiche zijn (genre, show...), maar dan moeten ze waarschijnlijk voor the offspring spelen en ik weet niet of ze dat wel willen. In een tent is natuurlijk geen optie voor hun act. Dan rest er nog de mogelijkheid voor donderdag, maar dan moet er een headliner zijn die ongeveer dezelfde stijl (hardrock/metal) heeft. (Kan bijvoorbeeld niet voor FATM op zondag.) Moesten ze donderdag spelen, lijkt me GnR de meest geloofwaardige kanshebber.. De andere mogelijke headliners zijn te rustig (daarmee bedoel ik zeker niet slechter), maar een show van bijvoorbeeld radiohead lijkt me niet echt in het plaatje te passen dan..

Natuurlijk is er wel wat van te zeggen van wat jij zegt, Diego. Maar het gaat niet altijd op dat bands worden geboekt op de dag dat ze het beste passen. Je bent natuurlijk ook afhankelijk van wanneer ze kunnen. Ik denk ook wel dat Tenacious D komt maar op welke dag zou ik echt niet weten, ze kunnen vast niet elke dag dus ze zullen komen op een dag die voor hun goed uit komt.

T D kan toch ook perfect voor editors en Red Hot Chili Pepers? Past vind ik wel bij RHCP.

Inderdaad Jarne, maar dan weer minder bij Editors… Het zal ervan af hangen hoe deze 2 bands ten opzichte van elkaar gepositioneerd staan
simple-smile.png

Dat maakt bij Rock Werchter geen drol uit, die programmeren van alles naast elkaar. Pink voor Rammstein en als bands wel goed bij elkaar passen spelen ze tegelijk op verschillende podia zoals Pearl Jam en Pixies.

Users who are viewing this thread