Rock Werchter 2016 - Geruchten

Valt wel mee denk ik. Zal betekenen dat Amerikaanse bands of daarvoor (mei-juli) naar Europa komen of daarna (augustus). Maar dat is nu ook al zo.

The Prodigy ook weer in Europa tijdens Werchter. Hopelijk staan ze er NIET. Ik vind The Prodigy leuk, maar heb ze al te vaak gezien ... en aangezien FATM al op herhaling komt, gok ik ook wel dat ze The Prodigy voorbij laten gaan.

Balthazar doet dus ook weer een festivalzomer, zouden ze die op herhaling laten komen? Natuurlijk wel door omstandigheden vorig jaar een (te) hoge spot gekregen, worden wel steeds populairder

Two Door Cinema Club en Bloc Party in het weekend voor Werchter op Hurricane/Southside, lijken me grote kanshebbers.

The Prodigy ook weer in Europa tijdens Werchter. Hopelijk staan ze er NIET. Ik vind The Prodigy leuk, maar heb ze al te vaak gezien … en aangezien FATM al op herhaling komt, gok ik ook wel dat ze The Prodigy voorbij laten gaan.
Inderdaad. Ik zie ook dat Axwell ^ Ingrosso op de affiche staan en hoop dat zij een dag afsluiten van Werchter (na hun fantastische set op Coachella 2015).
Wellicht krijg ik kritiek hierop (in het genre van 'goed voor Tomorrowland'). Maar ze weten perfect hoe ze een publiek moeten bespelen.
Ik ben ook van mening dat het tijd wordt om niet weer de zoveelste herhaling te brengen van Major Lazer, The Prodigy, Chemical Brothers, Netsky, Rudimental, ...
Lost Frequencies werd ook vaak genoemd trouwens. Daarnaast hoop ik ook dat Bloc Party naar Werchter komt.

The Prodigy welkom op vrijdag, als dance afsluiter na Rammstein eventueel
Stel ze komen niet naar Werchter; waar zouden ze dan wel optreden? Pukkelpop, Dour, Les Ardentes?

Inderdaad. Ik zie ook dat Axwell ^ Ingrosso op de affiche staan en hoop dat zij een dag afsluiten van Werchter (na hun fantastische set op Coachella 2015).
Wellicht krijg ik kritiek hierop (in het genre van ‘goed voor Tomorrowland’). Maar ze weten perfect hoe ze een publiek moeten bespelen.
Ik ben ook van mening dat het tijd wordt om niet weer de zoveelste herhaling te brengen van Major Lazer, The Prodigy, Chemical Brothers, Netsky, Rudimental, …

EDM (en eigenlijk al die USB-stick DJs) werkt gewoon niet op Rock Werchter. Beste voorbeeld is de halflege tent waarin Dimitri Vegas en Like Mike stonden, terwijl ze verder makkelijk het Sportpaleis uitverkopen. En verder gaat die act gewoon 'weggekaapt' worden door Tomorrowland. Die DJs moeten geen twee keer nadenken als ze een aanbieding van TML krijgen.

Stel ze komen niet naar Werchter; waar zouden ze dan wel optreden? Pukkelpop, Dour, Les Ardentes?

Les Ardentes ging uitpakken voor hun verjaardag, zou me dus niet verbazen. En anders zal Pukkelpop ze wel weer met plezier binnen halen.

Rock Torhout wrote:
The Prodigy ook weer in Europa tijdens Werchter. Hopelijk staan ze er NIET. Ik vind The Prodigy leuk, maar heb ze al te vaak gezien … en aangezien FATM al op herhaling komt, gok ik ook wel dat ze The Prodigy voorbij laten gaan.

Wellicht krijg ik kritiek hierop (in het genre van ‘goed voor Tomorrowland’). Maar ze weten perfect hoe ze een publiek moeten bespelen.
Ik ben ook van mening dat het tijd wordt om niet weer de zoveelste herhaling te brengen van Major Lazer, The Prodigy, Chemical Brothers, Netsky, Rudimental, …
Lost Frequencies werd ook vaak genoemd trouwens. Daarnaast hoop ik ook dat Bloc Party naar Werchter komt.

Major Lazer mag van mij ook wegblijven, dat die maar eens een jaartje naar Tomorrowland of Les Ardentes gaan. Maar Netsky mag van mij zeeker komen, en dat zal hij ook doen. In een interview zei hij onlangs dat zijn plaat voor de zomer nog verschijnt en hij is voor elk Belgisch festival een droomnaam om mee af te sluiten.
Lost Frequencies is nog niet groot genoeg om af te sluiten als dance act, (mss wel voor PKP, maar niet op werchter).
Bloc party = party
En Axwell ^Ingrosso... tja, zal wel leuk zijn denk ik, maar ik zie het niet direct gebeuren.

Cactus gaat morgen namen aankondigen en uit hun tips valt alvast Damien Rice en Gregory Porter te halen. Waren niet echt kanshebbers voor werchter lijkt me dan :-)

Iemand al gedacht aan Jack Ü als afsluiter van een dag? Skrillex en diplo (met major lazer), hebben op werchter al meermaals bewezen dat ze het publiek daar goed meekrijgen. Dus zou voor mij zeker en vast een mooie afsluiter zijn :)

Mensen, we hebben hoogstens 2 dansafsluiters nodig (donderdag en eventueel zondag). Dus ik denk dat we met Macklemore, Major Lazer, Disclosure, Rudimental (allemaal in de buurt) en Netsky al genoeg concrete kandidaten hebben voor die spot(s).

The Prodigy welkom op vrijdag, als dance afsluiter na Rammstein eventueel

Naar ik begreep is er na Rammstein geen optreden, vanwege het vuur(werk) dat eerst volledig opgeruimd moet worden. En Rammstein zal ook wel laat optreden.

Als we de mensen van Roskilde mogen geloven, kunnen we Guns 'n Roses ook wel afschrijven. Als ze bijna 3 miljoen voor een optreden vragen, leek het me sowieso al twijfelachtig of Werchter (of eender welk ander festival) zo'n bedrag wil neertellen.

Als we de mensen van Roskilde mogen geloven, kunnen we Guns ‘n Roses ook wel afschrijven. Als ze bijna 3 miljoen voor een optreden vragen, leek het me sowieso al twijfelachtig of Werchter (of eender welk ander festival) zo’n bedrag wil neertellen.

Er was sowieso al niks in de geruchten die op Rock Werchter wees. Die zullen een los concert op de Graspop weide doen of TW Classic (als ze rond die tijd in de buurt zijn). Maar dit is nog maar weer eens een bevestiging voor de mensen die er nog hoop op hadden :)

EDM (en eigenlijk al die USB-stick DJs) werkt gewoon niet op Rock Werchter. Beste voorbeeld is de halflege tent waarin Dimitri Vegas en Like Mike stonden, terwijl ze verder makkelijk het Sportpaleis uitverkopen. En verder gaat die act gewoon ‘weggekaapt’ worden door Tomorrowland. Die DJs moeten geen twee keer nadenken als ze een aanbieding van TML krijgen.

Lol ik herinner me vorig jaar nog dat ze een wereldtournée hadden aangekondigd en ging startten in Antwerpen.. Zijn maar 1 show ver geraakt nl. Mexico. Die zijn enkel populair hier in Vlaanderen en worden opgeblazen door hun half gestolen 1e plaats in die DJ Mag laat die maar kermis maken op TML.. Ik herinner me nog een krantenartikel waarbij ze in werchter "voor de perfecte afsluiter" hadden gezorgd, triestig..

Over Axwell & Ingrosso en andere DJs, die komen volgens mij nooit aan de bak op werchter als afsluiter.. DJs die een live act hebben en met een band komen spelen zoals NERO, The Chemical Brothers, Sigma enzovoorts hebben meer kans.. Er zijn dit jaar dance acts genoeg die kunnen aflsuiten of die je in de Klub C/Barn kunt laten afsluiten..

Deadmau5 komt met een nieuw album, ik dacht februari maar ik denk dat dat maar voor 2017 zal zijn voor die weer gaat touren.. Hij heeft al meerdere teasers op z'n soundcloud staan.

Jack Ü of Skrillex apart zie ik eerder gebeuren op Pukkelpop als afsluiter, zoals er al genoeg is vermeld is geweest zijn er al genoeg dance afsluiters al is de kans er..

The Prodigy laten komen als herhaling is een beetje van het goede, ik zag op het PP topic dat de kans dat ze daar komen groter is omdat ze daar vorig jaar gewoon niet waren en enkel RW hebben gedaan? (oke ze staan ook op Paaspop maar afin)

Mensen, we hebben hoogstens 2 dansafsluiters nodig (donderdag en eventueel zondag). Dus ik denk dat we met Macklemore, Major Lazer, Disclosure, Rudimental (allemaal in de buurt) en Netsky al genoeg concrete kandidaten hebben voor die spot(s).

Sowieso, denk dat je Macklemore al kan opschrijven voor 1 van die spots.

Damien Rice, Gergory Porter en Kurt Vile op Cactus. Vooralsnog ziet het er naar uit dat die PJ Harvey en Beck niet wegkapen voor Werchter. :-)

Users who are viewing this thread