Rock Werchter 2016 - Geruchten

Des te langer die donderdag leeg blijft, des te meer kans op Radiohead.

Met het recente nieuws van Spectre, hun gestart bedrijfje voor nieuwe album etc zie ik op korte termijn een nieuw album + aankondiging tour komen.

Laten we hopen, eindelijk een fatsoenlijke headliner.

Radiohead zou inderdaad een heel dikke headliner zijn. Maar ik vrees dat, hoewel de band heel graag wil touren, Rock Werchter gewoon te vroeg komt. Dat album zal er inderdaad wel snel aankomen. Radiohead kennende kan je morgen opstaan met het nieuws dat het album te beluisteren is. Ik schat begin februari, vraag me niet waarom.

Sasquatch in de VS heeft zijn lineup ook aangekondigd... Niets speciaals, behalve dan Sufjan Stevens. Speelt dus behalve Coachella ook nog minstens 1 ander festival. Ook ( beperkte ) Europese festivaltournee erachter aan? zou heerlijk zijn voor op RW

Sasquatch in de VS heeft zijn lineup ook aangekondigd… Niets speciaals, behalve dan Sufjan Stevens. Speelt dus behalve Coachella ook nog minstens 1 ander festival. Ook ( beperkte ) Europese festivaltournee erachter aan? zou heerlijk zijn voor op RW

Amai nee! Sufjan Stevens op Rock Werchter zou ik verschrikkelijk vinden... Stuur die maar naar Cactus en Best Kept Secret!

29 juni geeft Coldplay een concert in Berlijn, 1 juli in Hamburg. Er zijn geen Belgische tourdata bekendgemaakt van Coldplay en de ''lege'' donderdag 30 juni staat ook in het tourschema van Coldplay nog open. Het lijkt me sterk, maar er is altijd een kans.

Een kans ja, maar niet een hele grote. Ze treden alleen meerdere dagen achter elkaar op als ze in dezelfde stad spelen.

Bonnaroo line-up wordt volgende week dinsdag (19 jan.) bekend gemaakt. Als PJ op Bonnaroo speelt, maken ze dan misschien wel hun hele tour bekend.

29 juni geeft Coldplay een concert in Berlijn, 1 juli in Hamburg. Er zijn geen Belgische tourdata bekendgemaakt van Coldplay en de ”lege” donderdag 30 juni staat ook in het tourschema van Coldplay nog open. Het lijkt me sterk, maar er is altijd een kans.
Hoe graag ik dat zou willen... Het lijkt me sterk mocht Coldplay uitzonderingen maken op stadiums voor Werchter (= primeur). Glastonbury als uitzondering beschouwd dan.
Benieuwd wat ze van plan zijn na 6 juli. Koning Boudewijnstadion zou allang geweten zijn. TW Classic lijkt nog doenbaar, tussen Werchter en Boutique = uitverkoop!

Wat donderdag betreft, lijkt het mij het meest aannemelijk dat PJ zijn Europese tour annuleerde. Zal Bonnaroo iets betekenen? Enkel als ze hun hele tour bekend maken.
Ik heb van langs om meer het idee dat Radiohead zou headlinen. Op de droomaffiche van Studio Brussel stonden ze nog hoger dan PJ en er volgt een album binnenkort.

Maar Radiohead doet dan weer lastig wat betreft festivals. Met de vorige plaat hebben ze op Optimus Alive en BBK Bilbao gestaan, en al de rest gewoon genegeerd ten voordele van zaalshows.

Ook niet onbelangrijk: op donderdag is er altijd een dance-afsluiter. Als die reeds geboekt stond en Pearl Jam afgezegd heeft gaat dat het vinden van een nieuwe (sterke) headliner zeker bemoeilijken. Radiohead lijkt me bvb een band die geen commerciele dance-act achter zich gaat tolereren. Hetzelfde zou ook zo maar eens kunnen voor GnR of Springsteen.

Overigens zou volgende week woensdag (20 januari) de poster van Primavera komen. Als Radiohead daar niet staat kan je ze volgens mij meteen ook voor andere festivals afstrepen.

Ik zie veel mensen een verhaaltje verzinnen om hun favoriete headliner plausibel te laten klinken maar volgens mij is geen enkele band logisch op dit moment. De meeste geruchten wijzen erop dat Pearl Jam een Europese festival tour had gepland die uiteindelijk is afgeblazen. Dus RW is waarschijnlijk pas in december begonnen met het zoeken naar een nieuwe headliner. Elke headliner die voor december al plannen had rond RW maar niet op RW staat heeft natuurlijk al iets anders waardoor RW (normaal) uitgesloten wordt.

Rock Werchter kan dus een naam nemen die normaal al uitgesloten is. Bijvoorbeeld Queen ofzo die al een ander concert in Belgie heeft. Of Coldplay miljoenen geven om 3 dagen achter elkaar te spelen. Of ze moeten een hele nieuwe naam zoeken, eentje die nog geen plannen had en bereid is rond RW te touren. Voor dat laatste kunnen ze natuurlijk goed samenwerken met andere festivals die Pearl Jam geboekt hadden.

Daarmee wordt dus in principe elke band een mogelijkheid maar geen een is echt logisch.

Daarmee wordt dus in principe elke band een mogelijkheid maar geen een is echt logisch.
Klopt, maar dat maakt de discussie des te leuker. Werchter is tot veel in staat, hebben vorig jaar zelfs hun data aangepast voor FF.
Het kan ook niet anders dat er vrijdag namen volgen. Wachten op die ene headliner of toch maar enkele namen droppen al voor donderdag?

Zou The Cure niet kunnen? Staan eind mei op Sasquatch, samen met o.a. Florence + The Machine. Is wel aan de andere kant van de wereld, maar gezien FATM ook op Werchter staat zou 't zo maar even kunnen. Is bovendien ook een festival waar Live Nation mee gemoeid is ...

Edit: Ik weet dat ze in het Sportpaleis spelen, maar is pas in november en die show is toch uitverkocht, dus hoeven ze in principe niet te veel rekening mee te houden.

Zou The Cure niet kunnen? Staan eind mei op Sasquatch, samen met o.a. Florence + The Machine. Is wel aan de andere kant van de wereld, maar gezien FATM ook op Werchter staat zou ‘t zo maar even kunnen. Is bovendien ook een festival waar Live Nation mee gemoeid is …
Touren tm 27 juni in VS, laatste is Miami. Zijn in oktober en november in Europa voor zaalshows.
Lijkt me niet dat ze rond juli ook langskomen.

Klopt, maar dat maakt de discussie des te leuker. Werchter is tot veel in staat, hebben vorig jaar zelfs hun data aangepast voor FF.
Het kan ook niet anders dat er vrijdag namen volgen. Wachten op die ene headliner of toch maar enkele namen droppen al voor donderdag?

Haha normaal kunnen we speculaties nog wel ergens op baseren maar nu gissen we helemaal in het donker. Weet niet of dat het leuker maakt.

Zou The Cure niet kunnen? Staan eind mei op Sasquatch, samen met o.a. Florence + The Machine. Is wel aan de andere kant van de wereld, maar gezien FATM ook op Werchter staat zou ‘t zo maar even kunnen. Is bovendien ook een festival waar Live Nation mee gemoeid is …

Edit: Ik weet dat ze in het Sportpaleis spelen, maar is pas in november en die show is toch uitverkocht, dus hoeven ze in principe niet te veel rekening mee te houden.

Valt onder wat ik zei over namen die normaal uitgesloten zijn. Het lijkt erop dat The Cure in de zomer andere plannen heeft (zal vast een reden hebben dat ze geen concerten hebben staan), er is vast wel een bedrag wat ze die plannen doet cancelen. Vraag me alleen af of Rock Werchter een zak geld naar The Cure wilt gooien, duurde vorige passage ook best lang voor ze uitverkocht waren.

Valt onder wat ik zei over namen die normaal uitgesloten zijn. Het lijkt erop dat The Cure in de zomer andere plannen heeft (zal vast een reden hebben dat ze geen concerten hebben staan), er is vast wel een bedrag wat ze die plannen doet cancelen. Vraag me alleen af of Rock Werchter een zak geld naar The Cure wilt gooien, duurde vorige passage ook best lang voor ze uitverkocht waren.

Weet niet of ik wat gemist heb hoor.
Maar is het niet al ruim twee maanden duidelijk dat The Cure de eerste helft van volgend jaar aan de andere kant van de wereld aan het touren is en eind dit jaar een Europese tour doet?

Weet niet of ik wat gemist heb hoor.
Maar is het niet al ruim twee maanden duidelijk dat The Cure de eerste helft van volgend jaar aan de andere kant van de wereld aan het touren is en eind dit jaar een Europese tour doet?

Ja dat is toch ook precies wat ik zeg. Maar in de zomer hebben ze een gat van 4 maanden waarin ze niks doen. Wat ik zeg is dat ze vast wel een reden hebben waarom ze niks doen maar dat genoeg geld ze misschien toch langs laat komen. Al vraag ik me af of RW geld tegen The Cure aan wilt smijten vanwege de langzame kaartverkoop vorige passage.

Shaverion wrote:
Maar in de zomer hebben ze een gat van 4 maanden waarin ze niks doen.

Oh dat wist ik niet, hun solo shows verkopen wel erg hard.

Ja, Sportpaleis was op 2 dagen uitverkocht. Hun populariteit is overal terug wat de hoogte aan het ingaan, dat is toch de trend die je merkt voor de aankomende tour.

http://www.youredm.com/2016/01/12/goldenvoice-announces-panorama-a-coachella-for-the-east-coast/

Nieuw festival in Amerika in juli, van Coachella:s kan dus wel problematisch worden voor veel Europeese festivals...

Users who are viewing this thread