Rock Werchter 2016 - Geruchten

Op de andere festileaks-fora lees ik dat het dus zo goed als uitgesloten kan worden dat PJ naar europa komt ( toch in de periode van RW ). Toch wel verassend, dan zal er toch een 'nieuwe' headliner uit de hoed getoverd moeten worden

Inderdaad. En geen kleintje, aangezien we over de donderdag spreken. We zien wel.

ik krijg een melding op m'n bandsintown app dat de Stones in Verviers staan op 2 april.... dat moet toch een grap zijn....

Dan weten we meteen waarom het zo lang duurt voor Werchter met namen komt. Waarschijnlijk hadden ze er niet op gerekend om een headliner mis te lopen. Want als Pearl Jam, Guns 'n Roses, Foo Fighters wegvallen, schieten nog bands over als The National en Beck, die (wellicht) geen headliner zullen zijn. En zeker niet op donderdag.

Misschien wordt 't dan toch Coldplay ... wie weet :-) Of komen ze met The Killers / The National / Bloc Party. Spannend :-)

Dan weten we meteen waarom het zo lang duurt voor Werchter met namen komt. Waarschijnlijk hadden ze er niet op gerekend om een headliner mis te lopen. Want als Pearl Jam, Guns ‘n Roses, Foo Fighters wegvallen, schieten nog bands over als The National en Beck, die (wellicht) geen headliner zullen zijn. En zeker niet op donderdag.

Misschien wordt ‘t dan toch Coldplay … wie weet
simple-smile.png
Of komen ze met The Killers / The National / Bloc Party. Spannend
simple-smile.png

Ik hoop niet dat een van die bands headliner wordt. Ook maak ik me enigszins zorgen over die amerikaanse festivals als die steeds grotere budgetten gaan hebben de komende jaren.

ik krijg een melding op m’n bandsintown app dat de Stones in Verviers staan op 2 april…. dat moet toch een grap zijn….

Dan zou het eerder 1 april zijn ;) Maar The Rolling Stones doen in februari/maart wel een tour door Zuid-Amerika. Dus compleet uit de lucht gegrepen dat ze daarna wellicht naar Europa komen is het niet al is er voor zover ik weet nog niks over bekend.

Ik bedoelde eerder een constructie met The Killers en The National als coheadliners en Bloc Party ergens eronder. Dat spreekt een groot publiek aan en liggen allemaal in dezelfde lijn. Het lijkt me niet zo voor de hand liggend, maar Werchter moet natuurlijk iets doen als blijkt dat er geen headliners genoeg zijn.

Op de website van Cactusfestival staan alle bands op 'exclusief' behalve Kurt Vile...

Kurt Vile speelt dus nog in België haal ik daaruit... Werchter? Of misschien Dour?

Op de website van Cactusfestival staan alle bands op ‘exclusief’ behalve Kurt Vile…

Kurt Vile speelt dus nog in België haal ik daaruit… Werchter? Of misschien Dour?

Zou op Les Ardentes staan, zie forum :-)

Wat zijn de kansen voor Flume denken jullie? Brengt ergens dit jaar ook een nieuw album uit.

Op een ander RW-forum ( 9lives ) las ik dat een kerel die enkele ( 2 :p ) bronnen heeft dat The national, PJ Harvey en Tenacious D er zouden staan, evenals BBR en Two Door Cinema Club. Geloofwaardigheid valt altijd in twijfel te trekken natuurlijk, maar had wel op voorhand Editors, Peppers en BMTH weten te melden. Zegt ook dat Macklemore er ( gelukkig ) niet staat.

Edit : National, PJ en The D hadden normaal 4 december aangekondigd moeten worden samen met PJ...

Die zullen we dan allicht morgen krijgen? In ieder geval: als dit klopt, dan is de lineup in één klap weer dik ok voor mij.

Wat zijn de kansen voor Flume denken jullie? Brengt ergens dit jaar ook een nieuw album uit.
Lijkt me eerder materiaal voor Pukkelpop (Dance of Boiler Room).
Op basis van Main Square Festival zou ik toch durven zeggen dat:
- Ellie Goulding > hoge spot op de mainstage op donderdag
- Disclosure > Headliner van KluB C op donderdag of zaterdag
- Macklemore > Headliner en afsluiter van de mainstage op zondag

Verder denk ik dat we op donderdag geen co-constructie krijgen, gezien de verwachtingen.
Tenzij beide namen gigantisch veel volk trekken. Roskilde heeft ook nog een headliner klaarstaan.
Bovendien verwacht ik op zondag nog een naam als The National voor Florence & The Machine.

Op de andere festileaks-fora lees ik dat het dus zo goed als uitgesloten kan worden dat PJ naar europa komt ( toch in de periode van RW ). Toch wel verassend, dan zal er toch een ‘nieuwe’ headliner uit de hoed getoverd moeten worden

Dit snap ik nog steeds niet...

Als Pearl Jam op Bonnaroo en New Orleans Jazz & Heritage Festival staat, dan is Rock Werchter toch nog steeds mogelijk. Deze Amerikaanse festivals hebben plaats op respectievelijk 9 juni -12 juni en 22 april - 1 mei.

Een Europese Pearl Jam - tour zoals de afgelopen tours kan toch nog gewoon: zo'n vier weken in Europa rond midden/eind juni en begin juli.

MeukiJam wrote:
Op de andere festileaks-fora lees ik dat het dus zo goed als uitgesloten kan worden dat PJ naar europa komt ( toch in de periode van RW ). Toch wel verassend, dan zal er toch een ‘nieuwe’ headliner uit de hoed getoverd moeten worden

Dit snap ik nog steeds niet…

Als Pearl Jam op Bonnaroo en New Orleans Jazz & Heritage Festival staat, dan is Rock Werchter toch nog steeds mogelijk. Deze Amerikaanse festivals hebben plaats op respectievelijk 9 juni -12 juni en 22 april – 1 mei.

Een Europese Pearl Jam – tour zoals de afgelopen tours kan toch nog gewoon: zo’n vier weken in Europa rond midden/eind juni en begin juli.

Ja maar het gerucht is dat die Europese tour toch niet doorgaat... los van deze 2 festivals.

Everyknight wrote:
MeukiJam wrote:

Dit snap ik nog steeds niet…

Als Pearl Jam op Bonnaroo en New Orleans Jazz & Heritage Festival staat, dan is Rock Werchter toch nog steeds mogelijk. Deze Amerikaanse festivals hebben plaats op respectievelijk 9 juni -12 juni en 22 april – 1 mei.

Een Europese Pearl Jam – tour zoals de afgelopen tours kan toch nog gewoon: zo’n vier weken in Europa rond midden/eind juni en begin juli.

Ja maar het gerucht is dat die Europese tour toch niet doorgaat… los van deze 2 festivals.

Er zouden ook eind juli nog optredens in de VS zijn, dus dan lijkt het onmogelijk...

Combi is voor het zevende jaar op rij binnen. Nu toch al redelijk tevreden met de tot nog toe bevestigde namen. Ik hoop nog erg op The National.

Combi is voor het zevende jaar op rij binnen. Nu toch al redelijk tevreden met de tot nog toe bevestigde namen. Ik hoop nog erg op The National.

Dan ben je redelijk snel tevreden :) ik ben verre van tevreden tot nu toe... Maar dat kan veranderen bij een nieuwe lichting namen.

Niet onbelangrijk: Live Nation heeft een aanvraag ingediend om eind juni (een tiental dagen na Graspop) een eendagsevenement te mogen organiseren op de weide van Graspop. Aangezien Coldplay die dagen al bezet is en AC/DC in Werchter staat, kan dat wel eens om een los concert van GnR gaan.

Is hier al iets meer over bekend/geruchten???????????

Gloeilamp wrote:

Dan ben je redelijk snel tevreden
simple-smile.png
ik ben verre van tevreden tot nu toe… Maar dat kan veranderen bij een nieuwe lichting namen.

Redelijk tevreden over wat er nu staat hé ;) Ik ga al jaren naar Werchter en hoe slap het argument misschien ook is: het is vaste prik geworden. Wij gaan altijd met een groep van 15+, dus ik vermaak me altijd wel. Al erg blij met de namen van Rammstein, Jamie xx en Beirut. En The Offspring, BMTH en Editors zijn ook leuk om mee te pakken. Gaat weer helemaal goedkomen.

Edit: bovendien heb ik me vorig jaar verschrikkelijk goed vermaakt bij de karaokebar. Lekker crowdsurfen.

Users who are viewing this thread