Rock Werchter 2016 - Geruchten

http://www.rockwerchter.be/en/news/detail/once-again-five-new-names
Once again five new names!
The bill for Rock Werchter 2016 is growing steadily. Five more acts have been confirmed this week: Parov Stelar, PJ Harvey, Richard Hawley, Courtney Barnett and Unknown Mortal Orchestra, bringing the total number of confirmations for this year's festival to fourteen.

Parov Stelar and Richard Hawley will be among the artists performing on Friday 1 July, along with Rammstein, The Offspring and Bring Me The Horizon. PJ Harvey and Courtney Barnett will play the festival on Saturday 2 July. Already confirmed acts for that day include Editors, Red Hot Chili Peppers and Beirut. Unknown Mortal Orchestra is added to the line-up for Sunday 3 July. It was previously announced that Florence + the Machine, Jamie xx and MØ will also perform on Sunday. Stay tuned for more festival news.

nog geen donderdag act
idd

Zeer blij met die namen, eigenlijk. PJ Harvey man! En die anderen liggen ook in mijn straatje.

Een donderdagnaam zal er pas komen als ze de headliner hebben.

Met deze namen heb ik niks! hopelijk allemaal opvulling barn en komen er volgende week eindelijk terug goede namen

Wat mij ten eerste opvalt is dat er nog geen naam is voor de donderdag (zoals hierboven al gezegd). Zullen ze willen kijken hoeveel kaartjes men voor een dag kan voorkopen voordat er nog maar een naam bekend is? Nee even zonder dollen, dat is echt onbegrijpelijk. Dat de headliner niet bekend gemaakt mag worden (of die nog niet vastligt) is een ding maar je kan dan toch al wat bekend maken lijkt mij... Of zullen dat ook afspraken zijn die gemaakt zijn met de headliner, dat die als eerste bekend gemaakt moet worden?

Daarnaast valt me op dat de mensen er hier of heel blij mee zijn of er helemaal niks mee hebben, grappig.

Met deze namen heb ik niks! hopelijk allemaal opvulling barn en komen er volgende week eindelijk terug goede namen

Dit zijn inderdaad kleinere tent namen, op PJ Harvey en Parov Stelar na dan. Maar ook die 2 zullen allebei in de barn/klubC staan allicht. Grotere main stage namen zoals National, Tenacious D en Ellie Goulding zullen we in de komende weken wel snel krijgen. Ook leuk om te weten dat we weer in het 'vrijdag-om4-uur-nieuwe-namen-ritme' zitten.

Die donderdagheadliner komt er wel trouwens hoor. Een tijdje geleden vroeg iemand op hun wall of ze snel een naam bekendmaken voor de 30ste. Hun antwoord was dat 'dat hun voornaamste nieuwjaarsvoornemen is :-)'.

Als jij dit opvulling noemt...?! Ik ben enorm blij met wat "kwaliteit" (PJ en Richard) erbij! Courtney...was te verwachten. Niet overtuig(en)d genoeg op Pukkelpop 2015 maar verl gedraaid op Strubru. Pavlor...heb ik niks mee, maar ook te begrijpen, ambiance. UM...ben ik de enige die daar nog nooit van gehoord heeft?

Nou ik had iig na zo'n lange tijd wel iets beters verwacht...
Heb er niks mee... Courtney barnett en pj harvey leuk, maar zie ik al op dtrh.

PJ Harvey, Unknown Mortal Orchestra, Parov Stelar en Richard Hawley is niet mijn ding. Jammer dus...
Courtney Barnett vind ik daarintegen dan wel weer redelijk

Ik ben bijna geneigd een ticket voor die donderdag te kopen, dat kan toch niet anders dan gigantisch zijn? Rock Werchter gaat niet zoveel shit slikken als ze niet zeker zijn van de critici lik op stuk te kunnen geven.

Eindelijk eens wat kwaliteit erbij met PJ Harvey, Richard Hawley, UMO en Courtney Barnett. Maar nog niet overtuigend genoeg.

Overigens, wat betreft die grotere namen: flink wat artiesten hebben de komende weken nog een niet-uitverkocht concert staan in Belgie. Ik denk dan aan Tame Impala, Ellie Goulding, Disclosure, Years & Years, Foals, Macklemore, The 1975, ... Ik kan me inbeelden dat ze hiervoor dan zo lang mogelijk wachten om nog wat tickets te verpatsen.

Enige positieve aan die namen is dat ik er 3/5 in het voorspel topic had en dus daar punten krijg.

Maar serieus, PJ Harvey vind ik best wel oké, is de enige naam die mij aanspreekt. Het ziet ernaar uit dat ik toch maar voor een dagticket ga op zaterdag.

Goede namen! Elke naam van dit lijstje kan ik waarderen.
Maar nog bij lange na niet het geld waard en normaal gezien had ik nog namen verwacht van een maatje groter.

Bij dezen mijn eerste positieve bericht van de week: Dit zijn nog niet eens zulke slechte namen. Je moet wel een bepaald soort persoon zijn om Parov Stelar daadwerkelijk goed te vinden natuurlijk, maar over het algemeen een zeer degelijk rijtje (6/10, dus voor Werchterbegrippen 9/10).

Zéér blij met deze namen. Als je vroegere posts van mij bekijkt, dan zijn al drie van "mijn" topnamen vrijgegeven!

Met stip op 1: Richard Hawley, wat een artiest!
Dan PJ Harvey en Courtney Barnett: wauw!

Ook Unknown Mortal Orchestra is een goede naam!

Zeer tevreden dus, toch een flinke kwaliteitsinjectie. Nu nog Beck!

Best tevreden! PJ Harvey ? De rest is ook wel oke. Ik had wel gehoopt op iets grotere namen, maar dat is nog even afwachten dan.
Ik hoop nog op bands als Last Shadow Puppets,
Foals, The National, New Order, Beck. Raketkanon zou ik ook heel tof vinden! Geweldige band.
Als headliner misschien iets als Bruce Springsteen, Radiohead. Heb begrepen dat Pearl Jam niet meer door Europa tourt (Jan Smeets).

Users who are viewing this thread