Rock Werchter 2016 - Geruchten

Tja, ik vind dat er ook wat overdreven gereageerd wordt op de aankondigingsstrategie. We zijn begin januari en hebben 9/80 namen (waaronder 4 van de 5/6 headliners), zo abnormaal is dat toch niet? Enkel de donderdag is wat abnormaal ja, dat heb ik zelf ook al gezegd. Maar dat ze zo lang wachten doet me eerder denken dat ze een plannetje hebben ipv paniekvoetbal spelen. Voor hetzelfde geld volgen er volgende vrijdag 27 namen waarvan 10 voor de donderdag.

later deze maand worden de kortingtickets voor inwoners de gemeente rotselaar (waarvan werchter deelgmeente is) en buurgemeente haacht verdeeld. zou het kunnen dat ze daarop wachten? als er een topnaam komt, zoals GNR (of Bowie, fingers crossed) en alle combi's verkopen mee uit dan blijven de bewoners die een kortingsticket missen met lege handen achter. Of ze kiezen eieren voor hun geld en hebben uiteindelijk twee tickets.

Governors Ball in NYC dropte net (eerste) namen, even wat namen gezet die wel op werchter kunnen staan + diegene die er vorig jaar ook stonden heb ik erbij gezet, je weet nooit haha

Kanye West - The Strokes - The Killers - Beck - Robyn
Death Cab - M83 - HAIM - Of Monsters & Men
Chet Faker - CHVRCHES - Two door cinema club - Miike Snow
Father John Misty - Jamie XX - Bloc Party - Gary Clark Jr
Action Bronson - Mac Miller - Courtney Barnett - Joey Bada$$
Thomas Jack - Eagles Of Death Metal - Galantis - Duke Dumont
Years & Years - Vince Staples - Catfish & The Bottlemen - Christine & The Queens
Louis The Child

later deze maand worden de kortingtickets voor inwoners de gemeente rotselaar (waarvan werchter deelgmeente is) en buurgemeente haacht verdeeld. zou het kunnen dat ze daarop wachten? als er een topnaam komt, zoals GNR (of Bowie, fingers crossed) en alle combi’s verkopen mee uit dan blijven de bewoners die een kortingsticket missen met lege handen achter. Of ze kiezen eieren voor hun geld en hebben uiteindelijk twee tickets.

Bowie heeft al laten weten dat hij niet meer gaat optreden dusja, die kun je laten vallen.. Geen idee of ze zelfs daar al rekening mee zouden gaan houden haha :p toch een klein beetje weird als ge voor de rest dan altijd uitverkoopt?

Dit is m'n eerste post voor Rock Werchter 2016, in 2014 en 2015 was ik redelijk actief.

Ik heb nog wel wat geruchten die waarschijnlijk grotendeels nog niet genoemd zijn:

Het valt me op dat er elk jaar weer minimaal een handje vol namen die in de FIFA soundtracklist staan ook op Rock Werchter komen. Vaak opkomende bands, maar ook wel grotere namen. Zeker de moeite waard om sowieso eventjes op te zoeken! :D

FIFA 15 en Rock Werchter 2015:

Catfish and the bottlemen
Jungle
Kasabian
Kwabs

Artiesten in FIFA 16:

All Tvvins, April Towers, Atlas Genius, AURORA, Baiana System, Baio, BANNERS, Bastille, Beck, Bomba Estereo. BØRNS, Coasts, Disclosure, Durante, Everything Everything, Foals, Gin Wigmore, Icona Pop, Jax Jones, John Newman, Kaleo, Kygo, Louis The Child, Miami Horror, No Wyld, Nothing But Thieves, Of Monsters And Men, Parade Of Lights, RAC, Raury, Seinabo Sey, Skylar Grey feat. X Ambassadors, Slaptop, Speelburg, Swim Deep, The Royal Concept, The Very Best, Tiggs Da Author, Unknown Mortal Orchestra, X-Wife, Years & Years, Zibra........

Dit lijken mij kanshebbers uit de tracklist:

All Tvvins : Staan volgende week ook op Eurosonic Noorderslag, kans dat ze opgepikt worden is redelijk groot denk ik. Naast 2 uitverkochte data in maart met Kodaline in Engeland nog niks bekend.

Atlas Genius : Een band uit Australie, erg vet. Spelen op 16 juni ook op het Firefly Music Festival. Iets daarvoor ook in Amerika. Wie weet maken ze daarna de oversteek naar Europa, ookal lijkt het me sterk.

AURORA : In eerste instantie best lastig te vinden, behalve op Facebook, waar ook concerten staan. Ze spelen op Roskilde. Aangezien dit in hetzelfde weekend als Rock Werchter is denk ik dat ze zeker een goede kans maken.

April Towers : Ze hebben een Facebookpost met de vraag waar we ze willen zien in 2016. Ik reageerde met 'Rock Werchter??' en ze hebben de reactie geliket. Zegt natuurlijk niks, de band is nog niet groot genoeg denk ik.

Baio : Vrolijk, vreemd en awesome. Meer bekend als de bassist van Vampire Weekend. Heeft een Noord-Amerika, United Kingdom en Europatour maar die eindigt in Maart al. Misschien keert hij na een pauze terug naar Europa voor wat festivals? Kans lijkt me wel best klein.

BANNERS : Komt uit Liverpool. Zijn EP komt 15 januari uit en daarna volgen tot nu toe 3 data in Amerika, in Januari. Ik denk dat als hij terug is uit Amerika dat hij een tour in de UK en daarna de rest van Europa begint.

Bastille : Wordt al zo vaak genoemd, denk wel dat ze grote kanshebber zijn ook al is er nog maar 1 festival bekend, in april. Van mij hoeft het niet per se.

Beck : Grote kans dat deze komt. En ik wil het echt graag live zien! Begin Juni nog in Amerika, midden Juni doen ze Northside Festival in Denemarken en Best Kept Secret in Nederland, daarna is het nog leeg.

Disclosure : Is in Juni weer aan het Touren in Europa, al bevestigd voor Wild Life Festival en T in the Park.

Everything Everything : Na februari hebben ze nog geen data staan, dus of ze doen niks, of ze wachten met het aankondigen van festivals. Lijkt mij wel lachen.

FOALS : Zekerheidje hoor, mag ook zeker wel komen! Doen Roskilde op 29 juni, Open'er op 30 juni, en dan tot 8 juli nog niks. Past Rock Werchter mooi tussen!

Icona Pop : Ze doet een Europese tour, na het summerburst in Mei is er nog niks bekend, maar ik denk dat dat wel komt! Lijkt me een feestje.

Jax Jones : Heeft alleen 1 gig in 2016 tot nu toe, en dat is deze maand. Leuke Klub C band die denk ik een leuke feestsfeer kan creëren. Misschien komen er nog data.

John Newman : Tussen 25 juni en 15 juli geen concerten, maar wel aanwezig in Europa. Verder zie ik 'm geen festivals doen, dus de kans lijkt me niet heel groot. Kan ook zijn dat hij het nog niet bekend maakt.

Kaleo : Heeft allemaal festivals staan, buiten Europa, maar tot 19 juni. Daarna misschien de vlucht naar Europa? I think not. Zal wel lekker zijn though.

Kygo : In april bezig met een UK tour, daarna nog niks. Is dit Rock Werchter materiaal?

Miami Horror : Na Coachella in Amerika geen data, veel bands maken hierna de oversteek naar Europa.

Nothing But Thieves : Nog eentje die volgende week op Eurosonic Noorderslag staat! Ik kan er erg van genieten. Heeft na data in Australië, Japan en Amerika een enkele gig in Nederland (naast Eurosonic) en daarna een UK tour tot en met 8 april. Genoeg tijd om daarna wat festivals te doen toch?

Parade Of Lights : Zijn nu bezig met een tour door Amerika, tot het einde van Februari. Het is ook een Amerikaanse band, maar ik hoop ergens dat ze de oversteek maken om hier wat festivals te doen. Want ik denk echt dat het een sterke live kan zijn!

Seinabo Sey : Op Eurosonic Noordeslag te vinden, maar ook in maart al in België, dus de kans lijkt me klein.

Unknown Mortal Orchestra : Zijn in de buurt tijdens Rock Werchter, doen ook Northside festival in Denemarken op 17 juni én Best Kept Secret in Nederland, ook op 17 juni. Op 1 juli zijn ze in Spanje. Het is goed mogelijk.

Years & Years : Op 6 juni hebben ze hun laatste gig in de US, daarna gaan ze weer richting Europa. Op 3 Juli zijn ze in Frankrijk.

Dus: All Tvvins, Atlas Genius, April Towers, Baio, Banners, Bastille, Beck, Disclosure, Everything Everything, Foals, Icona Pop, Jax Jones, John Newman, Kaleo, Kygo, Miami Horror, Nothing But Thieves, Parade of Lights, Seinabo Sey, Unknown Mortal Orchestra, Years & Years.

Een hoop leeswerk dus, maar luister het eens en laat me weten of jullie het met me eens zijn. Wie maken/maakt de meeste kans?

Dit is m’n eerste post voor Rock Werchter 2016, in 2014 en 2015 was ik redelijk actief.

Dit lijken mij kanshebbers uit de tracklist:

All Tvvins : Staan volgende week ook op Eurosonic Noorderslag, kans dat ze opgepikt worden is redelijk groot denk ik. Naast 2 uitverkochte data in maart met Kodaline in Engeland nog niks bekend.

Denk dat All Tvvins komt als een van de kleinste namen van dit jaar. Stonden vorig jaar op Pukkelpop in de Marquee. Stond op de eerste rij met enkele mensen naast me. De zaal was leeg. Maar krijgen wel wat airplay met hun laatste single Darkest Ocean, stonden enkele weken in de afrekening van Studio Brussel, dus ze zijn wel wat in populariteit gestegen. Ideaal goedkoop beloftevol bandje dus... (vind hun muziek een mix tussen kings of leon, coldplay(mylo xyloto))

[video]https://www.youtube.com/watch?v=DQ1wJJW3V8k[/video]

Years & Years, Foals, Disclosure, Beck, John Newman.. zijn allemaal al ergens wel een zekerheid denk ik.. De rest is een beetje een twijfel geval

Bastille, geen idee.. Hebben er volgens velen (me included) al te veel op Belgische bodem gestaan maar zie ze wel komen, hopelijk komen ze niet hm..
Kygo bv doet een show dacht ik in de lotto arena eind maart dacht ik, PKP heeft er vorig jaar goed aan gedaan hem binnen te rijven, misschien nu al te duur om gewoon smiddags te programmeren door al het succes van het afgelopen jaar?
Icona Pop, zijn die wel nog relevant na die ene zomer hit? Ach het kan he, ergens in de middag in Klub C..
Seinabo Sye stond vorig jaar op werchter dacht ik en zie ik niet terug komen..

De rest ken ik niet goed genoeg om over te oordelen :)

Bands/artiesten die kans maken:

Foals. 29 juni Roskilde, 30 juni in Polen en daarna pas 8 juli NOS Alive in Portugal. RW zit hier mooi tussenin!
The National. 24 juni Down the Rabbit Hole in NL, daarna 14 juli in Lissabon.
Volbeat. Staan op Bravalla festival in Zweden, 30 juni - 2 juli. Kunnen hierna nog naar RW komen als ze een beetje aan het begin van Bravalla spelen. Eerstvolgende na Zweden is namelijk in Spanje 7-9 juli.
Tenacious D. Spelen op Rock am Ring in juni.
The 1975. 23 juni in Denemarken en dan 8 juli op T in the Park in Engeland.
Biffy Clyro. Ook Bravalla festival in Zweden. Daarna staat er niks meer in de tour dates.
Pixies. Kan wel, maar spelen al wel op Dour.
New Order. Staan midden juli op Sonar festival in Spanje.
Faithless. Gaan naar een festival in Engeland in juni en naar concert at Sea (1-2 juli).
Skunk Anansie. Spelen op een aantal festivals in Italië in juli.
Suède. Tinderbox festival 2016 Denemarken (23-25 juni).
Underworld. Eind juni op Noors festival.
Pearl Jam. In december werd bekend dat ze begin dit jaar een tour zullen aankondigen. Of Europa hiertussen zit is niet bekend. Ik verwacht van wel. Ik denk dat ze wel gaan uitpakken vanwege het 25 jarig jubileum.
Dropkick Murphys. 26 juni Southside festival in Duitsland.
Two Door Cinema Club ook naar Southside.
Flogging Molly. 2 juli op Duits festival.
The Hives wederom naar Southside.
Royal Republic Hurricane/Southside.
Major Lazer ook rond RW in Europa.
Deftones 17 juni Northside festival Denemarken
Of Mice and Men staan op Rock am Ring 2016
Korn is ook in de buurt.
John Newman is vlak voor RW in Engeland en na RW in Letland.
Sigur Rós is ook bezig met Europese tour in 2016.
Stereophonics spelen in juni/juli meerdere shows in Engeland. Misschien ook naar RW?
Macklemore & Ryan Lewis gaan o.a. naar Balaton Sound (6-10 juli in Hongarije).
Beck. Best Kept Secret in Nederland 17 juni.
Mumford and sons. Spelen op Southside festival Duitsland. Waren vorig jaar ook al op Werchter, dus het zou wel apart zijn als ze komen. Maarja, dit gebeurt volgend jaar ook met Florence.
Years and Years doen ook een Europese tour.
LCD Soundsystem zal volgens Consequence of Sound in 2016 op diverse Europese festivals spelen.

Bands/artiesten die kans maken:

Volbeat. Staan op Bravalla festival in Zweden, 30 juni – 2 juli. Kunnen hierna nog naar RW komen als ze een beetje aan het begin van Bravalla spelen. Eerstvolgende na Zweden is namelijk in Spanje 7-9 juli.
Dropkick Murphys. 26 juni Southside festival in Duitsland.
Sigur Rós is ook bezig met Europese tour in 2016.

Volbeat en Dropkick Murphys staan beide op Graspop, de kans is dus 0,999999919 % dat die komen,
Sigur Ros staat op Dour voor een exclusieve belgische show, nope dus...
Pixies komen ook niet, zo'n grote naam gaat dour niet pakken als ze ook op werchter staan

Van die andere bands zou het me niet verwonderen dat er een 10/15tal effectief op de affiche gaan staan. We zullen volgende week meer weten. Ben vrij zeker dat er dan wel namen gedropt zullen worden.

^Ah oke, wel jammer van Pixies. Die had ik wel willen zien. Maar ik dacht al wel dat de kans klein is aangezien ze op Dour staan. Van Dropkick Murphys vind ik het niet zo erg haha.

Iggy pop zou misschien ook wel kans kunnen maken?!

Met Pearl Jam, Guns 'n Roses, Coldplay, Linkin Park, The Killers, Foo Fighters zijn er heel wat interessante namen voor de laatste headlinerplek. Mijzelf spreekt Pearl Jam nog het minste aan, waarmee ik totaal niet bedoel dat ik ze niks vind!!!!!

Persoonlijk hoop ik hier wat op:
Donderdag: Pearl Jam/Guns 'n Roses/Foo Fighters met nog een mooie sub (Biffy Clyro- the Libertines)
Vrijdag: Rammstein - the Offspring
Zaterdag: Red Hot Chili Peppers - Editors
Zondag: the Killers - Florence

Heb allesinds de indruk dat er een mooie affiche zit aan te komen volgende zomer!

Foo Fighters touren dit jaar niet helaas (Misschien Glastonbury als uitzondering). Ik denk ook niet dat Coldplay komt: 29 juni in Berlijn, 1 juli Hamburg, 3 juli Stockholm. Ik verwacht niet dat ze hier tussen nog naar België komen eigenlijk. Zou wel een goede headliner zijn!!! Van Guns n Roses weet ik eigenlijk niet of ze ook naar Europa komen. En ookal doen ze dat, volgens mij is Axl nu echt niet goed meer in vorm. Maar we zullen zien. Ik denk dat RW dan wel snel zal uitverkopen.
Ik hoop trouwens niet dat Linkin Park komt. Ik vind dat persoonlijk maar een matige band.

Heeeeeeel mss kan Eminem toch ook nog? Staat geloof ik op Lollapalooza in maart, dus hij doet festivals. Eminem doet nooit een grote tour dus het zou wel kunnen dat hij hier en daar de ontbrekende headliner is.

Biffy Clyro gaat denk ik nog geen sub zijn dit jaar (jammer genoeg), daar zijn ze niet populair genoeg voor. Tenzij hun nieuwe album snel uitkomt en heeel goed is en veel op de radio gedraaid wordt. Opposites vond ik een ijzersterke plaat, maar werd helaas zo goed als nooit gedraaid in België. Enkel Black Chandelier werd af en toe gedraaid op Studio Brussel.
Maar als het van mij afhangt dan mogen ze zeker headliner zijn :D

Wat denken jullie van Kendrick Lamar is hij al groot genoeg voor een headline spot of eerder sub op zondag bijvoorbeeld?

Donderdag: Head: Eminem - sub: Kendrick Lamar

Zou zowat elke rap/hiphop liefhebber van de benelux, en omstreken overhalen denk ik.
Pukkelpop had in 2012 Eminem en kendrick op één dag staan (toen was kendrick nog niet zo groot) en was meteen uitverkocht (vooral door Eminem natuurlijk)

Het ding bij eminem is dat hij heel weinig tourt en denk ik nog nooit op werchter heeft gestaan. Ik hoop toch stiekem dat hij (een van) de laatste headliner(s) is.

Het grote probleem is dat Eminem nogal een beetje suckt live. Of toch die dag in Pukkelpop. In een ideale wereld wordt Kendrick gewoon headliner en gaat Eminem met pensioen.

Heeeeeeel mss kan Eminem toch ook nog? Staat geloof ik op Lollapalooza in maart, dus hij doet festivals. Eminem doet nooit een grote tour dus het zou wel kunnen dat hij hier en daar de ontbrekende headliner is.

Biffy Clyro gaat denk ik nog geen sub zijn dit jaar (jammer genoeg), daar zijn ze niet populair genoeg voor. Tenzij hun nieuwe album snel uitkomt en heeel goed is en veel op de radio gedraaid wordt. Opposites vond ik een ijzersterke plaat, maar werd helaas zo goed als nooit gedraaid in België. Enkel Black Chandelier werd af en toe gedraaid op Studio Brussel.
Maar als het van mij afhangt dan mogen ze zeker headliner zijn ?

Ik heb Biffy Clyro letterlijk nog nooit op de radio gehoord inderdaad.

Van die andere bands zou het me niet verwonderen dat er een 10/15tal effectief op de affiche gaan staan. We zullen volgende week meer weten. Ben vrij zeker dat er dan wel namen gedropt zullen worden.

Haha, ja iedereen is elke week vrij zeker dat er deze vrijdag toch echt namen gaan komen en elke week blijkt het niet zo te zijn. Dus we wachten het maar weer af.

Users who are viewing this thread