Dit is m'n eerste post voor Rock Werchter 2016, in 2014 en 2015 was ik redelijk actief.
Ik heb nog wel wat geruchten die waarschijnlijk grotendeels nog niet genoemd zijn:
Het valt me op dat er elk jaar weer minimaal een handje vol namen die in de FIFA soundtracklist staan ook op Rock Werchter komen. Vaak opkomende bands, maar ook wel grotere namen. Zeker de moeite waard om sowieso eventjes op te zoeken!
FIFA 15 en Rock Werchter 2015:
Catfish and the bottlemen
Jungle
Kasabian
Kwabs
Artiesten in FIFA 16:
All Tvvins, April Towers, Atlas Genius, AURORA, Baiana System, Baio, BANNERS, Bastille, Beck, Bomba Estereo. BØRNS, Coasts, Disclosure, Durante, Everything Everything, Foals, Gin Wigmore, Icona Pop, Jax Jones, John Newman, Kaleo, Kygo, Louis The Child, Miami Horror, No Wyld, Nothing But Thieves, Of Monsters And Men, Parade Of Lights, RAC, Raury, Seinabo Sey, Skylar Grey feat. X Ambassadors, Slaptop, Speelburg, Swim Deep, The Royal Concept, The Very Best, Tiggs Da Author, Unknown Mortal Orchestra, X-Wife, Years & Years, Zibra........
Dit lijken mij kanshebbers uit de tracklist:
All Tvvins : Staan volgende week ook op Eurosonic Noorderslag, kans dat ze opgepikt worden is redelijk groot denk ik. Naast 2 uitverkochte data in maart met Kodaline in Engeland nog niks bekend.
Atlas Genius : Een band uit Australie, erg vet. Spelen op 16 juni ook op het Firefly Music Festival. Iets daarvoor ook in Amerika. Wie weet maken ze daarna de oversteek naar Europa, ookal lijkt het me sterk.
AURORA : In eerste instantie best lastig te vinden, behalve op Facebook, waar ook concerten staan. Ze spelen op Roskilde. Aangezien dit in hetzelfde weekend als Rock Werchter is denk ik dat ze zeker een goede kans maken.
April Towers : Ze hebben een Facebookpost met de vraag waar we ze willen zien in 2016. Ik reageerde met 'Rock Werchter??' en ze hebben de reactie geliket. Zegt natuurlijk niks, de band is nog niet groot genoeg denk ik.
Baio : Vrolijk, vreemd en awesome. Meer bekend als de bassist van Vampire Weekend. Heeft een Noord-Amerika, United Kingdom en Europatour maar die eindigt in Maart al. Misschien keert hij na een pauze terug naar Europa voor wat festivals? Kans lijkt me wel best klein.
BANNERS : Komt uit Liverpool. Zijn EP komt 15 januari uit en daarna volgen tot nu toe 3 data in Amerika, in Januari. Ik denk dat als hij terug is uit Amerika dat hij een tour in de UK en daarna de rest van Europa begint.
Bastille : Wordt al zo vaak genoemd, denk wel dat ze grote kanshebber zijn ook al is er nog maar 1 festival bekend, in april. Van mij hoeft het niet per se.
Beck : Grote kans dat deze komt. En ik wil het echt graag live zien! Begin Juni nog in Amerika, midden Juni doen ze Northside Festival in Denemarken en Best Kept Secret in Nederland, daarna is het nog leeg.
Disclosure : Is in Juni weer aan het Touren in Europa, al bevestigd voor Wild Life Festival en T in the Park.
Everything Everything : Na februari hebben ze nog geen data staan, dus of ze doen niks, of ze wachten met het aankondigen van festivals. Lijkt mij wel lachen.
FOALS : Zekerheidje hoor, mag ook zeker wel komen! Doen Roskilde op 29 juni, Open'er op 30 juni, en dan tot 8 juli nog niks. Past Rock Werchter mooi tussen!
Icona Pop : Ze doet een Europese tour, na het summerburst in Mei is er nog niks bekend, maar ik denk dat dat wel komt! Lijkt me een feestje.
Jax Jones : Heeft alleen 1 gig in 2016 tot nu toe, en dat is deze maand. Leuke Klub C band die denk ik een leuke feestsfeer kan creëren. Misschien komen er nog data.
John Newman : Tussen 25 juni en 15 juli geen concerten, maar wel aanwezig in Europa. Verder zie ik 'm geen festivals doen, dus de kans lijkt me niet heel groot. Kan ook zijn dat hij het nog niet bekend maakt.
Kaleo : Heeft allemaal festivals staan, buiten Europa, maar tot 19 juni. Daarna misschien de vlucht naar Europa? I think not. Zal wel lekker zijn though.
Kygo : In april bezig met een UK tour, daarna nog niks. Is dit Rock Werchter materiaal?
Miami Horror : Na Coachella in Amerika geen data, veel bands maken hierna de oversteek naar Europa.
Nothing But Thieves : Nog eentje die volgende week op Eurosonic Noorderslag staat! Ik kan er erg van genieten. Heeft na data in Australië, Japan en Amerika een enkele gig in Nederland (naast Eurosonic) en daarna een UK tour tot en met 8 april. Genoeg tijd om daarna wat festivals te doen toch?
Parade Of Lights : Zijn nu bezig met een tour door Amerika, tot het einde van Februari. Het is ook een Amerikaanse band, maar ik hoop ergens dat ze de oversteek maken om hier wat festivals te doen. Want ik denk echt dat het een sterke live kan zijn!
Seinabo Sey : Op Eurosonic Noordeslag te vinden, maar ook in maart al in België, dus de kans lijkt me klein.
Unknown Mortal Orchestra : Zijn in de buurt tijdens Rock Werchter, doen ook Northside festival in Denemarken op 17 juni én Best Kept Secret in Nederland, ook op 17 juni. Op 1 juli zijn ze in Spanje. Het is goed mogelijk.
Years & Years : Op 6 juni hebben ze hun laatste gig in de US, daarna gaan ze weer richting Europa. Op 3 Juli zijn ze in Frankrijk.
Dus: All Tvvins, Atlas Genius, April Towers, Baio, Banners, Bastille, Beck, Disclosure, Everything Everything, Foals, Icona Pop, Jax Jones, John Newman, Kaleo, Kygo, Miami Horror, Nothing But Thieves, Parade of Lights, Seinabo Sey, Unknown Mortal Orchestra, Years & Years.
Een hoop leeswerk dus, maar luister het eens en laat me weten of jullie het met me eens zijn. Wie maken/maakt de meeste kans?