Rock Werchter 2016 - Geruchten

Twee jaar geleden zag ik nochtans een heerlijke show van hen. Maar misschien wachten ze beter nog een jaartje vooraleer ze hen weer programmeren. Of laat Pukkelpop ze maar eens boeken.

Of laat Pukkelpop ze maar eens boeken.

Ik geef dit meer kans ja. Of TW Classic zie ik ze ook wel eens aandoen. Zijn redelijk succesvol bij het doelpubliek daar, en in een coheadlinerstructuur met pakweg Sting zie ik ze wel een dagje dragen.

Ze staan enkel op FireFly dit jaar en dat als goedmakertje ten opzichte van vorig jaar. Ze zijn nu aan de pre productie bezig en moeten dus de studio induiken. Neemt niet weg dat je ze met potlood voor 2017 kunt opschrijven.

KOL hebben twee jaar terug toch een knappe show gebracht hoor. Dat gezegd zijnde, wie verwachten jullie nu eigenlijk voor TW Classic?

Dat gezegd zijnde, wie verwachten jullie nu eigenlijk voor TW Classic?

Goede vraag, de meeste grote classic acts (Queen, Neil Young, AC/DC) hebben ondertussen reeds een Belgische datum. Enkele suggesties in volgorde van waarschijnlijkheid:
- Elton John: midden juli op een Frans festival, en 10 jaar geleden al eens TW Classic afgesloten
- Paul McCartney: heeft deze zomer voorlopig enkel een show voor het goede doel staan, maar heeft al gehint dat er meer data bij zouden kunnen komen
- Coldplay: verrassend genoeg nog geen Belgische show terwijl ze makkelijk de wei zouden uitverkopen (maar dan duurt het wel erg lang om aan te kondigen)
- Guns 'n' Roses: ipv een los concert op de wei van Graspop eentje op de wei van Werchter

Sting heeft in december zijn eerste tour data bekend gemaakt voor zijn tour door Europa komende zomer. Is miss ook een optie?

Mss Linkin Park? ik zou dat zeker niet erg vinden (ben een beetje een diehard fan, vooral van hun eerste werk). Brengen dit jaar een nieuwe plaat uit, maar ze zijn niet vies van te touren met enkele nieuwe nummers die nog niet zijn uitgebracht.

Oké, Linkin park komt niet zo vaak naar België en ze stonden er vorig jaar al, maar ik denk dat dat eerder 'toeval' was dat ze nooit naar België kwamen. Hopelijk op werchter nog eens dan :) als minder sterke headliner dan...

Niet onbelangrijk: Live Nation heeft een aanvraag ingediend om eind juni (een tiental dagen na Graspop) een eendagsevenement te mogen organiseren op de weide van Graspop. Aangezien Coldplay die dagen al bezet is en AC/DC in Werchter staat, kan dat wel eens om een los concert van GnR gaan.

Ben toch wel benieuwd waar dit voor is. Die bekendmaking kan toch niet lang meer op zich laten wachten. Zou Bon Jovi hier ook een optie voor zijn?

Mss Linkin Park? ik zou dat zeker niet erg vinden (ben een beetje een diehard fan, vooral van hun eerste werk). Brengen dit jaar een nieuwe plaat uit, maar ze zijn niet vies van te touren met enkele nieuwe nummers die nog niet zijn uitgebracht.

Oké, Linkin park komt niet zo vaak naar België en ze stonden er vorig jaar al, maar ik denk dat dat eerder ‘toeval’ was dat ze nooit naar België kwamen. Hopelijk op werchter nog eens dan
simple-smile.png
als minder sterke headliner dan…
Volgens mij zal hun nieuw album te laat komen om nog geboekt te worden op Werchter. Pukkelpop zou een herhaling zijn, maar dat doet Werchter ook met Florence & The Machine.
Er zijn ook nog andere alternatieven eventueel, zoals de Lokerse Feesten. Ik denk dat ze eerder concerten (genre sportpaleis) zullen spelen dit najaar zoals in november 2014.

Verder snap ik goed waarom men wacht op de headliner voor donderdag (Pearl Jam wellicht die binnenkort tour voorstelt).
Maar ik snap niet waarop die ééndagsfestivals wachten. Zoveel potentiële namen al. En waarom Coldplay zomaar België overslaat.

Ik verwacht morgen toch wel (eindelijk) een aantal namen. Geen headliners vermoed ik, maar die donderdag nog minstens een week leeg laten zou bizar zijn. Afwachten tot 16:00.

Flogging Molly meldt dat er zeeeer binnenkort meer datas worden bekendgemaakt en morgen naam-drop-vrijdag
1+1=2 :)

Flogging Molly meldt dat er zeeeer binnenkort meer datas worden bekendgemaakt en morgen naam-drop-vrijdag
1+1=2
simple-smile.png

Fingers crossed.

FM is nu aan het touren met Gogol Bordello, mogen ook wel meteen meekomen.

Ik weet het niet hoor met die namen. RW heet nog nooit zo vroeg in januari namen gedropt. Het is dan ook examentijd voor de studenten momenteel.

Aan de andere kant zitten wel wel met die donderdag en zijn ze een tijdje akelig stil.

Ik denk dat de kans 50/50 is. We zullen het zien om 16.00 u. En anders wel zeker volgende week.

Governors Ball komt later vandaag waarschijnlijk met onder andere deze namen:
Kanye West // The Strokes // The Killers
Beck // Of Monsters and Men // M83
Bloc Party // CHVRCHES // HAIM // Gary Clark Jr

‘Confirmed by 100% reliable sources on inforoo.’

Van mij mogen The Killers cker doorkomen naar werchter!!

Ik had gedroomd dat Bastille aangekondigd werd als headliner, laten we dat toch maar eens ff niet doen he. Maar ik heb ook zo mijn twijfels of er vandaag al namen komen. We zullen het zien om vier uur!

Ik had gedroomd dat Bastille aangekondigd werd als headliner, laten we dat toch maar eens ff niet doen he. Maar ik heb ook zo mijn twijfels of er vandaag al namen komen. We zullen het zien om vier uur!

Flinke nachtmerrie, maar is het niet beter dat dat boybandje gewoon eens kapt met touren?

Wat betreft headliners, is het niet mogelijk dat Werchter Coldplay achter de hand houdt? Ze hebben nog steeds geen datum in België, en mocht Werchter bot vangen bij Guns 'N Roses, kunnen ze alsnog pronken met een festival exclusive.

Volgens mij nog niet in de geruchtenmolen gezien maar is 3 Doors Down geen optie voor Pinkpop...? Vind het wel echt een typische Pinkpop band. Niet voor mij persoonlijk, maar zag toevallig via nu.nl wat voorbij komen.

Komen met nieuw album en willen gaan touren.

http://www.nu.nl/muziek/4194194/3-doors-down-komt-met-zesde-studioalbum.html

Edit: Oops.. was voor Pinkpop topic bedoeld, maar goed misschien ook wel kanshebber Werchter.

the chemical brothers op NOS alive, lijkt me sterk dat die terug komen, maar toch een mogelijkheid

Ik weet het niet hoor met die namen. RW heet nog nooit zo vroeg in januari namen gedropt. Het is dan ook examentijd voor de studenten momenteel.

Aan de andere kant zitten wel wel met die donderdag en zijn ze een tijdje akelig stil.

Ik denk dat de kans 50/50 is. We zullen het zien om 16.00 u. En anders wel zeker volgende week.
Het is al heel lang geleden dat de voorverkoop startte in december, zonder dat er voor een dag namen bekend waren. Dus in dat opzicht denk ik niet dat we te veel moeten kijken naar wat vorige jaren werd gedaan ... ik verwacht eigenlijk wel iets vandaag. Wellicht geen headliner, maar wel iets.

Users who are viewing this thread