Rock Werchter 2016 - Geruchten

Kereltje wrote:
Luud wrote:
Rancid zal inderdaad niet komen helaas.

Wat mij trouwens opvalt de laatste jaren is dat er steeds echt ‘oude’ act staat. Simple Minder 2012, Nick Cave 2013, Robert Plant 2014, Patti Smith 2015. Dit doet me toch sterk vermoeden dat er dit jaar ook weer zo’n soort act zal staan en dan denk ik meteen aan Iggy Pop of Elvis Costello, zou mooi zijn.

New Order gok ik.

Ohja die had ik ook even over het hoofd gezien. Maar de meeste acts die ik net opnoemde zijn namen die in de middag in The Barn speelde, op Nick Cave na natuurlijk. Waar zouden ze New Order dan plaatsen? Ik zie dat namelijk als een naam die zeker de Barn wel zal afsluiten..

Er stonden recentelijk ook wel grotere oudere namen op Rock Werchter, The Pixies, Depeche mode en The Cure bijvoorbeeld. Zie New Order inderdaad wel de Barn afsluiten.

Paddy wrote:
Ook gezien op de Coachellaposter: Rancid.

3e grote punknaam na NOFX en Pennywise, die op een festival staat. Zou toch leuk zijn als RW er daar 1 van op het affiche zet.

Edit: Rancid staat al op Groezrock

Voeg daar maar een vierde naam aan toe, Descendents komen naar Punk Rock Holiday (Slovenië) in augustus. Awesome festival, NOFX staat er trouwens ook. http://www.punkrockholiday.com/

Beste festival ooit, 4e jaar op rij dat ik ga!
Descendents en Rancid zijn totaal geen Werchter namen eigenlijk.
NOFX ook niet echt maar kan eventueel wel gebeuren, van dat rijtje is Pennywise het enige wat ik realistisch vind voor Werchter, maar die staan dus al op Graspop

Descendents en Rancid kan ik inkomen, maar NOFX ook niet? Die hebben echt wel een paar grote punk hits die ook bij het grote publiek bekend zijn denk ik.

Rock Werchter en deftige punk is altijd al een moeilijke combinatie geweest.

Descendents en Rancid kan ik inkomen, maar NOFX ook niet? Die hebben echt wel een paar grote punk hits die ook bij het grote publiek bekend zijn denk ik.

NOFX is in de punkrockwereld zonder twijfel de meest gewaardeerde band, maar de laatste 10-15 jaar hebben die buiten die wereld toch niets meer gedaan dat het daglicht zag (enkel als je de band of punkrock zelf volgt denk ik dan).

En Werchter wil vooral een jong publiek trekken (16-23 om maar snel iets te zeggen). En bij die leeftijdscategorie zegt NOFX niets meer buiten als je echt zelf naar punkrock opzoek gaat.
En 99% van de NOFX fans heeft een klote hekel aan festivals als Werchter (en heel veel van de gemiddelde Werchter fans gaan NOFX een stelletje junkies vinden die hun puberteit met bijna 40 jaar hebben uitgesteld).

En als Fat Mike in zijn "goede doen" is staat hij ladderzat en onder verschillende soorten drugs op het podium, en dan zijn die shows desastreus, in de punkrock wereld wordt daar mee gelachen en kan dat enigzins nog, maar een mainstream festival als Werchter komt er niet zo makkelijke mee weg qua kritiek als Fat Mike er zo verschijnt.

Mooi voorbeeld hiervan (vanaf 24.40 tot het einde moet je maar eens zien):
https://www.youtube.com/watch?v=2v_GhHqN-6M

Heb niet het hele forum doorgebladerd, maar wat denken jullie van The Stone Roses op Werchter?
Grote kans toe?

Het probleem met de Stone Roses is dat die enorm zijn in de UK, headliners eigenlijk. En dat zijn ze elders absoluut niet, terwijl ze wel zo duur zijn als een hoofdact. En voor een veel te kleine fanbase zal RW niet zoveel geld willen neerleggen vrees ik. Dus tenzij the Stone Roses genoegen nemen met een plekje in de Barn of in de vooravond op de Main én hun prijs dus zakt, zie ik het niet gebeuren.

Het probleem met de Stone Roses is dat die enorm zijn in de UK, headliners eigenlijk. En dat zijn ze elders absoluut niet, terwijl ze wel zo duur zijn als een hoofdact. En voor een veel te kleine fanbase zal RW niet zoveel geld willen neerleggen vrees ik. Dus tenzij the Stone Roses genoegen nemen met een plekje in de Barn of in de vooravond op de Main én hun prijs dus zakt, zie ik het niet gebeuren.

En niet te vergeten de enorme tegenvaller op Pukkelpop. Maar qua geld zullen ze de prijs wel iets laten zakken, doet een band als The Libertines ook.

JB. wrote:

NOFX is in de punkrockwereld zonder twijfel de meest gewaardeerde band, maar de laatste 10-15 jaar hebben die buiten die wereld toch niets meer gedaan dat het daglicht zag (enkel als je de band of punkrock zelf volgt denk ik dan).

En Werchter wil vooral een jong publiek trekken (16-23 om maar snel iets te zeggen). En bij die leeftijdscategorie zegt NOFX niets meer buiten als je echt zelf naar punkrock opzoek gaat.
En 99% van de NOFX fans heeft een klote hekel aan festivals als Werchter (en heel veel van de gemiddelde Werchter fans gaan NOFX een stelletje junkies vinden die hun puberteit met bijna 40 jaar hebben uitgesteld).

En als Fat Mike in zijn “goede doen” is staat hij ladderzat en onder verschillende soorten drugs op het podium, en dan zijn die shows desastreus, in de punkrock wereld wordt daar mee gelachen en kan dat enigzins nog, maar een mainstream festival als Werchter komt er niet zo makkelijke mee weg qua kritiek als Fat Mike er zo verschijnt.

Toch jammer dat dit soort namen bij de jeugd niet meer opduikt. De vroegere generatie punk rockers is helaas 'opgegroeid' en er zijn jammergenoeg niet zo veel jonge punkers bij gekomen (relatief bekeken natuurlijk). Als bewijs hiervan: zie maar hoe de Warped Tour er nu uitziet buiten vroeger...

mattman wrote:

En niet te vergeten de enorme tegenvaller op Pukkelpop. Maar qua geld zullen ze de prijs wel iets laten zakken, doet een band als The Libertines ook.

Welke enorme tegenvaller? Zalig optreden was dat.

Luud wrote:
mattman wrote:

Welke enorme tegenvaller? Zalig optreden was dat.

Kleinste publiek ooit voor een Pukkelpopheadliner, of dat wordt toch gezegd. Dan sta je niet bepaald stevig in jouw schoenen om hoge spots en/of veel cash te vragen.

@Neracroft, NOFX een tijdje terug in 013 gezien. Dat optreden kon zo door naar Werchter. Maar kans is klein, dat geef ik zo toe. Beetje hopen, mag toch wel. ?

Werchter mikt op een breed publiek. Dus ruimte voor zo'n band is er wel.

Ik hoop dat Werchter deze vrijdag of zweer binnenkort gewoon met namen als Kendrick/National/PJ Harvey/M83/New Order gewoon even wat kwaliteit in het affiche pompt.
Stone Roses gaat echt niet gebeuren. Als Pukkelpop zijn vingers er al gebrand heeft gaat Werchter er niet meer aan beginnen.

Nofx zou leuk zijn.
Heb op instagram gezien dat travis barker heeft gehint naar een zomer tour.
Ik weet niet of dat ook europa is, iig op firefly staan ze.
Aleen weet ik niet of ze nog meer "punk" gaan boeken omdat the offspring er al staat?!

duyck wrote:
Nieuw album KoL, het zal toch niet..

Alsjeblieft niet zeg!!! Heb ze een keer op RaR gezien.. Ik zal het netjes houden maar ik vond het niet zo best live…
Ik weet niet wat iedereen tegen KoL heeft (buiten dan dat RW ze overgeprogrammeerd heeft uiteraard). Ik heb ze 2 jaar geleden gezien en vond ze echt een prima headliner. Het zal schelen dat het pas de tweede keer was dat ik ze zag.

ik heb ze nu zo'n 5 keer gezien en vind z elke keer wel een degelijke show neerzetten.
Het enige is dat ze zo vaak komen dat het een overkill wordt.
Als werchter slim is, boeken ze KOL over een paar jaar pas weer

Kol is gruwelijk saai, dus laat maar zitten. En als RW ze dan ook nog om het jaar boekt, dan gaat de lol er wel snel af.

Users who are viewing this thread