Rock Werchter 2016 - Geruchten

Misschien iemand die graag een gokje waagt?
De donderdagen zijn voor mij meestal wel het meest interessant.

Graveyard en Deftones staan voorlopig niet op het Graspop affiche. Die schat ik nog als grote kanshebber zich bij de Rammstein dag toe te voegen samen met Tenacious D.

Graveyard - Bring Me The Horizon - Deftones - The Offspring - Tenacious D - Rammstein. Ik zie het nog wel gebeuren, misschien zelfs met iets tussen Tenacious D en Rammstein in.

Gelukkig nieuwjaar van Rock Werchter. We wisten het natuurlijk al, maar nu is het helemaal zeker dat we dit jaar geen namen meer gaan krijgen. Halverwege januari de volgende kans!

Graveyard en Deftones staan voorlopig niet op het Graspop affiche. Die schat ik nog als grote kanshebber zich bij de Rammstein dag toe te voegen samen met Tenacious D.

Graveyard – Bring Me The Horizon – Deftones – The Offspring – Tenacious D – Rammstein. Ik zie het nog wel gebeuren, misschien zelfs met iets tussen Tenacious D en Rammstein in.
Denk dat BMTH niet zo laag gaat staan, zie ze eerder onder the offspring staan. zijn echt mega populair nu en tegen juli hebben ze waarschijnlijk nog heel wat hartjes gewonnen. Denk ook dat ze zelf niet gaan blij zijn met een show van 50 minuutjes.

Graveyard – Bring Me The Horizon – Deftones – The Offspring – Tenacious D – Rammstein. Ik zie het nog wel gebeuren, misschien zelfs met iets tussen Tenacious D en Rammstein in.

Zo'n "zware gitaar"-dag zal er niet van komen denk ik. RW programmeert altijd wel wat harde acts wanneer Metallica/Rammstein headlinet, maar laat verder ook gewoon de typische acts op de programmering. Het kan ook moeilijk anders: stel dat Ellie Goulding enkel vrijdag beschikbaar is, dan moet je niet lang denken over de subheadliner.

Zo’n “zware gitaar”-dag zal er niet van komen denk ik. RW programmeert altijd wel wat harde acts wanneer Metallica/Rammstein headlinet, maar laat verder ook gewoon de typische acts op de programmering. Het kan ook moeilijk anders: stel dat Ellie Goulding enkel vrijdag beschikbaar is, dan moet je niet lang denken over de subheadliner.
Zou eigenlijk voor de fans van het hardere werk wel tof zijn, maar dan zouden ze veel meer dagtickets verkopen en veel minder combi's.
Als ze de keuze hebben, gaan ze natuurlijk wel wat meer letten op de combinatie van subnamen en headliners.
En dan zou het mij verbazen dat het publiek van Ellie Goulding past bij Rammstein. Misschien eerder bij Florence & The Machine dan.

2010 was Pink nog de sub voor Rammstein. Stonden toen best veel mensen voorin die weinig met Pink hadden. Anderzijds liep het vak voorin wel lekker leeg na Pink, waardoor je wel redelijk laat nog ver voorin kon komen.

2010 was Pink nog de sub voor Rammstein. Stonden toen best veel mensen voorin die weinig met Pink hadden. Anderzijds liep het vak voorin wel lekker leeg na Pink, waardoor je wel redelijk laat nog ver voorin kon komen.
Ja, dat klopt inderdaad. Maar als band zal het niet zo plezant zijn om een publiek te hebben die eigenlijk wacht op de volgende naam.
Een goed voorbeeld daarvan is Portishead, voorafgaand aan Coldplay. Het is altijd beter om subact af te stemmen op headliner denk ik.

Bowie komt in januari met een nieuw album. Iemand een gerucht over een toer gehoord? (Ondanks dat hij zelf zegt nooit meer te gaan toeren)

Bowie komt in januari met een nieuw album. Iemand een gerucht over een toer gehoord? (Ondanks dat hij zelf zegt nooit meer te gaan toeren)

Alles wijst erop dat zijn gezondheid geen tour meer aan kan, zelfs eenmalige Hyde Park shows slaat hij af.

Dat die gastjes nog niet kapotgetourd zijn... en dat met diezelfde 10 liedjes van dat eerste album...

Helaas komt er een nieuw album aan, zullen dus wel op RW staan denk ik en vrij hoog ook, terugdenkend aan PKP..

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread