Rock Werchter 2016 - Geruchten

Over 8 dagen begint Music For Life. Dat betekend dit jaar nog 2 pakketjes met namen: morgen en volgende week vrijdag. Ofwel: Pearl Jam + nog eens een vijtal namen. In welke volgorde die bekend zullen worden gemaakt is nog maar de vraag. Ik gok morgen nog wat losse namen (The National, Tenacious D, Disclosure, PJ Harvey)

Overigens: vorig jaar wist het Festileaks team wat dingetjes te lekken (War On Drugs enzo). Hebben jullie dit jaar niets te melden?
1f609.png
Ik weet dat het geen goed idee is om een gerucht in de newsfeed te zetten, maar iets droppen in het forum kan nooit kwaad natuurlijk.
1f609.png
Ik vond het Festileak-team vorig jaar top in het intrappen van open deuren. Nu respect voor het werk dat ze doen daar niet van ;). Dagelijks vertier op deze site, waarvoor dank!

Ik vrees dat metal steeds minder wordt geprogrammeerd. Hoogstens boeken ze een metalband om een dag op main mee te openen. Kan me ook voorstellen dat metalbands liever naar Graspop gaan.

Of om een dag te headlinen...

Dennis1808 wrote:
Ik vrees dat metal steeds minder wordt geprogrammeerd. Hoogstens boeken ze een metalband om een dag op main mee te openen. Kan me ook voorstellen dat metalbands liever naar Graspop gaan.

Of om een dag te headlinen…

Rammstein is een uitzondering op de regel, maar dat komt omdat ze ook voor niet-metalheads hyperpopulair zijn. Ik weet niet of ik Metallica nog metal mag noemen, want dan wordt ik door de metal-puristen wel voor m'n kop geschoten. Maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel, ze zullen bijvoorbeeld geen Milking The Goatmachine of Kreator of Dying Fetus boeken :p

Zou Bloc Party ook een Barn kunnen headlinen? Voor mij mag Nofx ook wel een keer komen aangezien ze weer touren..

<p abp="343">Het grote Werchterpubliek zal sowieso wel Netsky verkiezen hoor.

Dat waag ik te betwijfelen... Er zullen vooraan vast fanatiekere fans staan bij Netsky, maar ik denk dat het veld voller staat bij Faithless. Bij mij zou Netsky als afsluiter een reden zijn om het feestje naar de camping te verplaatsen. Faithless is alweer 6 edities geleden, dus die wil ik wel weer zien (de hits meedoen is altijd prima!).

Benieuwd naar de bekendmakingen van morgen en of inderdaad Pearl Jam de donderdag headliner is. Objectief gezien zou je met PJ, RHCP, Rammstein en FATM gewoon een dijk van een affiche hebben, maar ik ben ook nog niet heel enthousiast (of worden we allemaal verwend?).

Benieuwd naar de bekendmakingen van morgen en of inderdaad Pearl Jam de donderdag headliner is. Objectief gezien zou je met PJ, RHCP, Rammstein en FATM gewoon een dijk van een affiche hebben, maar ik ben ook nog niet heel enthousiast (of worden we allemaal verwend?).
Gezien er veel interessante groepen touren, zijn we allen terecht benieuwd. Sterke headliners zijn nog maar de basis voor een goeie affiche.
En dan hoop ik oprecht dat de organisatie voor wat vernieuwing zorgt en niet steeds in herhaling valt. Blijkbaar is iedereen hier vrij nostalgisch.
De tijd van Faithless en Justice is voorbij (akkoord dat ze sterke hits hebben). Er is genoeg nieuw elektronisch talent te vinden.
Ook snap ik als danceliefhebber de reactie van iemand die hoopt op meer metal. Op dat vlak investeert Pukkelpop misschien beter in diversiteit.

Kereltje wrote:
<p abp=”343″>Het grote Werchterpubliek zal sowieso wel Netsky verkiezen hoor.

Dat waag ik te betwijfelen… Er zullen vooraan vast fanatiekere fans staan bij Netsky, maar ik denk dat het veld voller staat bij Faithless. Bij mij zou Netsky als afsluiter een reden zijn om het feestje naar de camping te verplaatsen. Faithless is alweer 6 edities geleden, dus die wil ik wel weer zien (de hits meedoen is altijd prima!).

De realiteit spreekt jou echter tegen: Netsky trok op Werchter 2013 en Pukkelpop 2015 een bomvolle enthousiaste weide, Faithless liet de weide van TW Classic 2015 half leeglopen met een povere show waar zelfs vele diehard fans niet over te spreken waren. Zoals hierboven gezegd wordt is er geen enkele stroming die sneller verandert dan die van de dansmuziek. Tegenwoordig is Faithless een flauw afkooksel van zichzelf dat de tickets van Paleis 12 niet aan de straatstenen kwijt geraakt (als ik de verhalen mag geloven). Tenzij Werchter zich laten vangen heeft aan een 2-jaarlijkse deal en verplicht is Faithless te boeken, zie ik hen eerder op Lokerse Feesten terecht komen.

Ik hoop dat ze Bloc Party overslaan, of inderdaad ergens in de namiddag in een tent zetten.

Faithless zou volgens mij nog wel werken als afsluiter in The Barn. Beetje terug naar de begindagen, zoals de clip op Pinkpop in de tent.. Dat kan wel werken.

Ja, Faithless zou prima een Barn kunnen afsluiten. De laatste dag, zondag. Kan wel werken inderdaad.

Travis komt ook met nieuw werk, Mogelijk ook iets voor Werchter?
http://damusic.be/telex/2015-11-26-nieuw-album-travis-is-voor-2016

Ik heb Faithless nog nooit gezien dus van mij zouden ze wel mogen komen. Het is echter zo dat er zo mega veel potentiële dance afsluiters touren tijdens Werchter die ook het jongere publiek meer aanspreken. Disclosure/Netsky/Major Lazer/Macklemore & Ryan Lewis zijn allemaal een stuk populairder op het moment. En dan zouden ook nog Underworld, Paul Kalkbrenner en Justice tot de mogelijkheden behoren. Ik zie Faithless enkel geboekt worden als ze vorig jaar meteen geboekt zijn voor Werchter zoals Joske aangeeft.

Mijn verwachting is dat Netksy en Macklemore & Ryan Lewis de meeste kans hebben om de mainstage af te sluiten. En dan Disclosure na Jamie xx tijdens de zondag headliner ofzo, of misschien zelfs in The Barn.

Ben trouwens benieuwd wat er morgen aangekondigd gaat worden. Denk dat het 3 middelgrote namen gaan worden ofzo denkend aan: New Order, Disclosure, Tenacious D, Bloc Party, Beck, PJ Harvey, The National. Zou leuk zijn als ze iets uit dat rijtje toevoegen.

Paddy wrote:
Dennis1808 wrote:

Of om een dag te headlinen…

Rammstein is een uitzondering op de regel, maar dat komt omdat ze ook voor niet-metalheads hyperpopulair zijn. Ik weet niet of ik Metallica nog metal mag noemen, want dan wordt ik door de metal-puristen wel voor m’n kop geschoten. Maar je snapt hoop ik wel wat ik bedoel, ze zullen bijvoorbeeld geen Milking The Goatmachine of Kreator of Dying Fetus boeken :p

Ok, maar die namen werden nooit geboekt op RW, dus dat is niet echt een verandering met vroeger. Op RW staan altijd wel wat hardere namen (punk / metal / hardrock), maar het zijn er meestal niet meer dan een handvol.
Iron Maiden stond er ook nog niet zo lang geleden. Metallica is mainstream maar natuurlijk wel een metalband.
Voor de komende editie hoop ik oa op Deftones. Airbourne staat jammergenoeg in augustus in Belgie. Shinedown, nightwish, Godsmack, Halestorm, Tool zijn namen die er ook een keer zouden kunnen staan. RATM moet eigenlijk een keer langskomen.

Voor de wat stevigere metal of meer dan een handjevol, moet je natuurlijk op GMM of elders zijn.

Ik vind het vreemd dat zowel Rock Werchter, Pinkpop en (in mindere mate) Glastonbury alle drie laat zijn met de aankondiging van de laatste headliner. Bestaat er een mogelijkheid dat Dave Grohl toch zijn belofte om de afgezegde shows van de vorige tours in te halen nakomt? Ondanks de rust periode. Hij heeft het beloofd en Dave lijkt mij wel een man van zijn woord (zie Cessena).

Pearl Jam will be playing at O2 Prague 27/June
Got an email from SongKick to buy tickets but if I click on the link the songkick page says that it can't find the event! I can't find anything on their official webpage or on the O2 webpage...weird

Als je het Google circuleert er genoeg, maar alleen maar van die sites die ik voor geen meter vertrouw. Dus doei.

Hallo ,
Ik kom hier veel de naam Netsky tegen.
Ik Ben erg benieuwd naar hem, mocht hij op Rock Werchter staan.

Is hij een ( bijna ) zekeheidje voor 2016?

Zijn er ook mensen die : Skrillex , voorspellen voor Rock Werchter of andere Europese festivals ?

Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in de editie van 2016!

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/6797416/Muse-join-Coldplay-and-Foo-Fighters-in-trio-of-rock-headliners-at-Glastonbury.html

Mischien toch klein kansje voor foo fighters werchter?!?!

Users who are viewing this thread