Rock Werchter 2016 - Geruchten

Meer goede dan negatieve reacties over dit nieuwe pakketje? sorry maar daar moet ik even verandering in brengen.
Ik ga al jaren met veel plezier naar Werchter. maar dit is toch een pakketje van niks voor begin december??

Offspring - ik snap niet dat die band nog geboekt wordt op festivals als deze, totaal niet relevant meer en touren al jaren.
Jamie XX - logisch keuze maar viel gruwelijk tegen op Pukkelpop.
Verder is MO wel leuk, Beirut ken ik niet zo veel van en BMTH is logisch omdat ze populair zijn.
Maar kwalitatief gezien echt zwakke kleine namen voor begin december.

Meer goede dan negatieve reacties over dit nieuwe pakketje? sorry maar daar moet ik even verandering in brengen.
Ik ga al jaren met veel plezier naar Werchter. maar dit is toch een pakketje van niks voor begin december??

Ziet er uit als een nood pakketje omdat Pearl Jam problemen oplevert. Alles wijst erop dat de geruchten van Pearl Jam klopten en dat die tour nu niet meer door gaat. Hoop dat ze een mooie vervanger kunnen vinden. Hoewel ik Pearl Jam een hele goede band vind mogen ze van mij dit jaar wel een keertje overslaan. Ben benieuwt wat er nu gaat komen.

visdave34 wrote:
Na 9 namen blijft het nog steeds een kutaffiche. Enkel Jamie XX en Beirut kunnen mij boeien.

Dit dus.

Dit dus x 2

De verwachtingen voor de donderdag worden steeds groter.
Hopelijk daar wel toppers van formaat en geen pakket 'Studio Brussel'-hypes.
Gelukkig zijn er nog hoopvolle namen in de omloop zoals Foals, The 1975, Disclosure,

Offspring – ik snap niet dat die band nog geboekt wordt op festivals als deze, totaal niet relevant meer en touren al jaren.
Jamie XX – logisch keuze maar viel gruwelijk tegen op Pukkelpop.
Verder is MO wel leuk, Beirut ken ik niet zo veel van en BMTH is logisch omdat ze populair zijn.
Maar kwalitatief gezien echt zwakke kleine namen voor begin december.

Hoe vaak heeft the Offspring op Werchter gestaan? Toch wel een leuke naam voor mij om te zien. Beetje jeugdsentiment, dat wel.

Wessel wrote:

Ziet er uit als een nood pakketje omdat Pearl Jam problemen oplevert. Alles wijst erop dat de geruchten van Pearl Jam klopten en dat die tour nu niet meer door gaat. Hoop dat ze een mooie vervanger kunnen vinden. Hoewel ik Pearl Jam een hele goede band vind mogen ze van mij dit jaar wel een keertje overslaan. Ben benieuwt wat er nu gaat komen.

Op het Pearl Jam fanforum zeggen ze al dagen dat de touraankondiging uitgesteld is naar komende maandag. Zou ook verklaren waarom ze vandaag geen naam bekend maakten voor donderdag. Als we nog weken op de headliner van donderdag moesten wachten hadden ze nu wel een zoethouder aangekondigd voor die ticketverkoop.

Op het Pearl Jam fanforum zeggen ze al dagen dat de touraankondiging uitgesteld is naar komende maandag. Zou ook verklaren waarom ze vandaag geen naam bekend maakten voor donderdag. Als we nog weken op de headliner van donderdag moesten wachten hadden ze nu wel een zoethouder aangekondigd voor die ticketverkoop.

Er gaan ook geruchten dat de hele tour is afgelast. En waarom zouden ze dan een zoethouder aankondigen? Ten eerste lijkt me dat ze dan crisis hebben voor de donderdag en er dus een hoop onduidelijk is. En daarnaast is het denk ik beter om niks aan te kondigen dan alleen wat kleine namen waarvoor toch niemand een dagticket koopt. Zou natuurlijk ook kunnen dat Pearl Jam maandag aangekondigd wordt maar dat er geen naam op donderdag bekend is gemaakt zegt niks. Het enige wat duidelijk is, is dat Pearl Jam voor de donderdag op de planning stond.

Hoe vaak heeft the Offspring op Werchter gestaan? Toch wel een leuke naam voor mij om te zien. Beetje jeugdsentiment, dat wel.

Geen idee,
Maar dit vindt ik een beschamend pakketje als je dat Werchter normaliter in November/December met sterke grote namen komt. Dit valt wat tegen.

Shaverion wrote:
Wessel wrote:

Klopt inderdaad. Maar volgens verscheidene sites zou het gaan om de bekendmaking van hun Noord-Amerikaanse tour (April-Mei).
Het is nog maar de vraag wat ze met Europa doen. Ik zie ook Queen + Lambert eerder op TW Classic dan Coldplay staan.

Kereltje wrote:

Er gaan ook geruchten dat de hele tour is afgelast. En waarom zouden ze dan een zoethouder aankondigen? Ten eerste lijkt me dat ze dan crisis hebben voor de donderdag en er dus een hoop onduidelijk is. En daarnaast is het denk ik beter om niks aan te kondigen dan alleen wat kleine namen waarvoor toch niemand een dagticket koopt. Zou natuurlijk ook kunnen dat Pearl Jam maandag aangekondigd wordt maar dat er geen naam op donderdag bekend is gemaakt zegt niks. Het enige wat duidelijk is, is dat Pearl Jam voor de donderdag op de planning stond.

Waarom ik denk dat dit wel iets betekent: dit is de allereerste keer ooit dat de ticketverkoop begint voor een dag waarvoor er nog geen namen bekend zijn. Vorige jaren hebben ze altijd een naam meegegeven, zelfs al begon de verkoop vorig jaar met enkel TWOD bekend voor de zaterdag. Dan lijkt de kans mij heel klein dat ze nu nog minstens een week gaan wachten om een naam voor donderdag vrij te geven. Met zoethouder bedoel ik overigens geen The 1975 of Biffy Clyro, wel een subheadliner of de traditionele afsluitende dance act. Een naam die wel tickets doet verkopen, want als PJ daadwerkelijk afgezegd zou hebben kan het nog weken of maanden duren voor ze een headliner hebben die de verkoop echt op gang trekt.

Ik ben misschien de enigste maar ik ben wel blij met de nieuwe namen. En wetende dat er nog veel waarschijnlijk goede namen op komst zijn maakt me des te gelukkiger.

Pearl Jam is een gerucht. Niks meer en niks minder. Het moet nog blijken of ze überhaupt gaan touren. Ik zou er niks achter zoeken. De headliner voor de donderdag wordt misschien pas in februari bekend gemaakt. Als het een goede is, maakt dat voor de kaartverkoop echt niks uit.

Mogelijk interessant voor Nederlanders die naar Rock Werchter gaan: dit jaar zijn er (best goedkope) busreizen vanaf 7 plekken in Nederland. Hier meer info.

Paddy wrote:

Geen idee,

Ze hebben enkel in 1995 op Rock Werchter gestaan, dat is dan 21 jaar geleden! Ze hebben dus met Americana nog nooit op Werchter gestaan zou je kunnen zeggen :)

Heel blij met deze namen, meer van dat!
The Offspring was vorig jaar wel degelijk in orde op pukkelpop, één van de betere optredens die dag zelf! Wat je wel heb t met the offspring is dat ze de eerste 3-4 liedjes niet zo zuiver klinken. Maar ze spelen als een diesel die tegen het einde van het optreden op volle toeren draait.

Bring me the horizon en Jamie xx vind ik ook leuk. begon al een beetje schrik te krijgen omdat bring me praktisch alleen in Scandinavië werd aangekondigd.

Zoals voorspeld heeft Bruce Springsteen een US Tour bekend gemaakt voor begin 2016. Benieuwd of daar een Europees staartje aan komt in de zomer.

Waar blijven de reacties???
Wie heeft z’n kaarten al?

Ik niet, ze hebben echt alleen nog maar matige namen aangekondigd. Letterlijk niks wat ik wil zien tot nu toe, zelfs Pinkpop had vorig jaar in de lineup in elk geval nog drie boeiende namen.

Users who are viewing this thread