Rock Werchter 2016 - Geruchten

Laat maar. Dat was weer zo’n impulsieve post van mij. Ik had koffie nodig. ?

Hahahaha, ik heb dat telkens als ergens weer The Script, Bastille of Kensington wordt aangekondigd

‘Na twee jaar afwezigheid heeft de band Dour gekozen voor haar grote comeback, met een exclusieve Belgische show.’ bummer.:(

Ik weet het, het is nog héél vroeg. Maar ik hoop echt dat RW ook dit jaar voor wat kwaliteit zorgt. Stel je voor dat andere festivals met snoepjes als Sigur Ros, Wilco, Pixies gaan lopen terwijl RW zijn affiche volpropt met brol als BMTH, Biffy Clyro, Five Finger Death Punch, Kodaline, Major Lazer en Parov Stelar…

Wat is in vredesnaam brol? Jij vindt Sigur Ros, Wilco en de Pixies snoepjes? Erg vieze snoepjes dan :-)….

Ik denk dat je objectief kan stellen dat Sigur Ros, Wilco en Pixies kwalitatievere muziek maken dan bands als BMTH, Kodaline en Major Lazer. Dat het je smaak niet is, dat is iets anders.

Maar die kwaliteitsnamen komen wel nog hoor, elk jaar immers. Dit jaar is het hopen op namen als Beck, M83, New Order, PJ Harvey, Jamie XX, Tame Impala, Beach House...

mattman wrote:
Ik hoop dat Pearl Jam er niet staat. Met RHCP, Florence, Rammstein en Editors hebben ze namelijk al 4 namen die de afgelopen jaren de wei hebben platgelopen… Ik hoop echt dat één van de headliners wat verrassender is. Pearl Jam stond er al zoveel… Tot nu toe is de line up eigenlijk nog gene vette. Degelijk, maar niet super (IMO)…

Ikzelf ben geen zo’n grote fan van Pearl Jam, maar heb ze al een paar keer op Werchter gezien en vond het iedere keer zeer sterk. Voor mij geen probleem dat ze dus opnieuw zouden komen. Liever dat dan dat ze tweedrangs ‘nieuwe’ headliners gaan boeken, zoals vorig jaar Mumford & Sons. Oké, ze mogen wat verrassender uit de hoek komen, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel kritiek is er niet gekomen op de headliners van Pukkelpop, die dan geen herhalingsacts waren? Ik ga nu nog niet meteen tickets kopen voor Werchter, daarvoor wacht ik op iets meer namen, maar zoals het er nu uitziet lijkt het me een betere affiche te worden dan vorig jaar.

Akkoord. Liever weeral Pearl Jam dan Coldplay. Eerste albums van Coldplay echt wel de moeite, maar wat ze tegenwoordig uitbrengen... dat is voor mij een brug te ver. Het is een heel andere band geworden... helaas.

Ik denk dat je objectief kan stellen dat Sigur Ros, Wilco en Pixies kwalitatievere muziek maken dan bands als BMTH, Kodaline en Major Lazer. Dat het je smaak niet is, dat is iets anders.

Maar die kwaliteitsnamen komen wel nog hoor, elk jaar immers. Dit jaar is het hopen op namen als Beck, M83, New Order, PJ Harvey, Jamie XX, Tame Impala, Beach House…

Ik hoor muziek en ik vind het of mooi of ik vind het Kensington. Je kunt dat gewoon niet kwalitatief beter noemen. Het is anders. Iets anders kwalitatief beter noemen vind ik pretentieus, puristisch.

Maar die kwaliteitsnamen komen wel nog hoor, elk jaar immers. Dit jaar is het hopen op namen als Beck, M83, New Order, PJ Harvey, Jamie XX, Tame Impala, Beach House…

Ik hoor muziek en ik vind het of mooi of ik vind het Kensington. Je kunt dat gewoon niet kwalitatief beter noemen. Het is anders. Iets anders kwalitatief beter noemen vind ik pretentieus, puristisch.

Ik luister meer naar Kodaline dan naar Wilco, maar ik zou kak in m'n oren hebben als ik niet zou horen dat Wilco betere muziek maakt. Dat jij liever naar kutmuziek luistert dan naar goede muziek, dat is smaak inderdaad en dat moet iedereen helemaal zelf weten. Maar je kunt echt wel een objectief verschil in kwaliteit tussen muziek waarnemen en het is niet zo'n gewaagde uitspraak om Wilco, Sigur Ros en Pixies als betere muziek te erkennen dan Kodaline, Major Lazer en BMTH. Beetje een domme uitspraak dit, maar ik realiseer me nu dat we in het Werchtertopic zitten dus ik snap het al weer.

[code title=""]Ik luister meer naar Kodaline dan naar Wilco, maar ik zou kak in m’n oren hebben als ik niet zou horen dat Wilco betere muziek maakt. Dat jij liever naar kutmuziek luistert dan naar goede muziek, dat is smaak inderdaad en dat moet iedereen helemaal zelf weten. Maar je kunt echt wel een objectief verschil in kwaliteit tussen muziek waarnemen en het is niet zo’n gewaagde uitspraak om Wilco, Sigur Ros en Pixies als betere muziek te erkennen dan Kodaline, Major Lazer en BMTH. Beetje een domme uitspraak dit, maar ik realiseer me nu dat we in het Werchtertopic zitten dus ik snap het al weer.

Dus..........reageer dan niet en ga dan in BKS of DTRH trollen.

Coldplay is onmogelijk, die doen een stadiontour. Hoogst haalbare lijkt me een volledig aparte show. Vreemd dat ze België op dit moment overslaan. Ze hebben in Werchter wel al eerder 4 events in de zomer gedaan (RW, Classic, Boutique + Roger Waters toen)

Pearl Jam: stel dat ze zouden komen en op 4/12 de tour aankondigden, dan lijkt het logisch dat ze op donderdag staan en dat daarom de ticketverkoop ook zaterdag 5/12 start. MAAR, volgens wat ik hoor is die tour effectief gecanceld. Stel dat dat zo is, kunnen we er dan vanuit gaan dat als er morgen geen aankondiging komt voor Pearl Jam, die tour definitief geschrapt is?

Voor de 'kwalitatieve' namen op de affiche zullen we wel weer moeten wachten tot januari... Hopelijk krijgen we wel nog een grote naam morgen!

Glasto 2016 is 100% zeker Coldplay.

Maar zijn we nu serieus aan het twijfelen over PJ omdat er Belgium ipv Werchter staat op een zelfgemaakt lijstje? Laten we niet vergeten dat er 30/6 staat, en Live Nation gaat in geen 100 jaar zo’n grote act tegelijk met Werchter elders plaatsen. Die theorie over de gedeelde headliners is ook onzin: Werchter zal het worst wezen omdat ze uitverkopen ongeacht wat Pinkpop doet, en Pinkpop gaat heus die oh zo gewilde act niet laten schieten.

Pearl Jam is ook geen zekerheid. Er circuleren lijstjes, maar die hebben geen status. Wat betreft PJ is er nog niks zeker.
Van Coldplay weten we in ieder geval dat ze touren. Maar het zou natuurlijk ook zo nog een andere naam kunnen worden. Het is niet alsof dit de laatste 2 headliners op deze aardbol zijn.

Mischien dat we morgenvroeg 9uur iets meer te weten komen als reading namen lost?!
Delen overigens niet zo heel veel namen elk jaar maar toch meestal wel wat

Dennis1808 wrote:
Sigur Ros nu ook op Sziget, blijven hopen op een The Barn optreden!

‘Na twee jaar afwezigheid heeft de band Dour gekozen voor haar grote comeback, met een exclusieve Belgische show.’ bummer.:(

Ik weet het, het is nog héél vroeg. Maar ik hoop echt dat RW ook dit jaar voor wat kwaliteit zorgt. Stel je voor dat andere festivals met snoepjes als Sigur Ros, Wilco, Pixies gaan lopen terwijl RW zijn affiche volpropt met brol als BMTH, Biffy Clyro, Five Finger Death Punch, Kodaline, Major Lazer en Parov Stelar…

Geen van allen nog bevestigd. ?
En FFDP heb ik 1000x liever dan Sigur Ros.

'Ik denk dat je objectief kan stellen dat Sigur Ros, Wilco en Pixies kwalitatievere muziek maken dan bands als BMTH, Kodaline en Major Lazer.'

Nee! Au! Dit doet pijn aan mijn ogen! Dat kan je niet objectief stellen! Foei! :evil:

‘Ik denk dat je objectief kan stellen dat Sigur Ros, Wilco en Pixies kwalitatievere muziek maken dan bands als BMTH, Kodaline en Major Lazer.’

Nee! Au! Dit doet pijn aan mijn ogen! Dat kan je niet objectief stellen! Foei!
1f47f.png

Mwah, ik denk dat er wel een duidelijke onderverdeling is, en BMTH en Major Lazer maken wat makkelijkere muziek dan een Wilco of Pixies. Wat iemand fijn vindt om te horen blijft kwestie van smaak, maar kwalitatief is er prima onderscheid. Ik vind lang niet alle bands die ik luister kwalitatief goed, wil niet zeggen dat ik het geen lekkere muziek vindt. En vice versa, sommige dingen snap ik van dat het kwaliteit is, maar ik krijg 't gewoon niet weg.

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/news/the-last-decade-has-produced-just-four-festival-headline-acts-10361903.html

Mooi (kort) artikel over waarom er de laatste jaren maar weinig nieuwe headliners doorbreken.

Nieuwe site? In ieder geval nu weer kopjes 'Line-up', 'Praktisch', 'Tickets', 'Geschiedenis' en 'NWW'

Zo tickets zijn weer binnen. Rib uit mijn lijf maar ja je leeft maar 1 keer. Hopelijk morgen nog wat mooie namen met The National. Daar zou ik blij van worden.

Users who are viewing this thread