Rock Werchter 2016 - Geruchten

Luud wrote:
Dit is toch geen muziek man.

Ach ja,

Tja, jullie zitten weer te hopen op bandjes waarbij ik in slaap val.

Ja oke dat was misschien een beetje kut gezegd. Maar de vergelijking met Rammstein en Metallica is ook onterecht inderdaad.

Paddy wrote:
Luud wrote:
Dit is toch geen muziek man.

Ach ja,

Tja, jullie zitten weer te hopen op bandjes waarbij ik in slaap val.

Ja oke dat was misschien een beetje kut gezegd. Maar de vergelijking met Rammstein en Metallica is ook onterecht inderdaad.

Je bent ervoor of er tegen he seg, iedereen z'n muziek smaak zeker? Kan ook echt geen metal of andere aanhoren maar maakt me niet zoveel hoor, er is zoveel variatie op een festival :)

Thomas wrote:
Ik vind het even slecht als Rammstein/Metallica klinken.

Ouch.

Wel leuk dat er hier zoveel muzieksmaken voorbij komen. Sinds ik me hier heb aangemeld is mijn luistergedrag behoorlijk veranderd en is mijn muzieksmaak behoorlijk verbreed.
Moet jullie daar toch even voor bedanken :-P

Zullen ze dan toch gewoon a la Roskilde een grote act vrijwel exclusief (voor de festivals) hebben... in dit geval dus Coldplay.

Het forum in het algemeen

:mrgreen:

Zullen ze dan toch gewoon a la Roskilde een grote act vrijwel exclusief (voor de festivals) hebben… in dit geval dus Coldplay.

Lijkt er wel op dat het heel veel stadions zijn, dus elk festival is al een vrijwel exclusieve gebeurtenis dan.
Het is uiteraard kiele kiele of Coldplay in het tourschema naar Werchter kan, zoals men hier eerder aangaf Berlijn > Werchter > Hamburg kan imo wel.
NOS Alive in Portugal kan ook nog, ze hebben in Portugal ook nog geen data staan die periode, past er nog achter.
Voor Glasto is een gaatje in planning.

is er een aanleiding om te denken dat Coldplay nog zou kunnen komen?
Wellicht dat er nog gehoopt wordt op een Belgische datum. Boutique wordt het dus niet en waarom zo lang wachten met een aankondiging voor het Koning Boudewijn bv. Daarnaast is er nog niet één naam bekend voor de donderdag, de moeilijkste dag om uit te verkopen. Daar zal dus nog wel een grote headliner in de hoge hoed zitten.

Dan nog lijkt de kans zeer klein. Het gerucht van PJ is wel erg hardnekkig, echter is die dat ook voor Pinkpop. En RW en PP hebben toch zelden 3 dezelfde headliners.

Er zit niks anders op dan te wachten op morgen! Dan zullen we toch wel meer weten? Neem aan dat de organisatie ook de donderdagkaartverkoop op gang wil krijgen...

is er een aanleiding om te denken dat Coldplay nog zou kunnen komen?

Het is eigenaardig dat ze geen Belgische date hebben, het is een 100% zekere uitverkoop voor LN. Dus de pijlen stonden op Boutique, die werden het niet. Dan kan het nog altijd Classic worden hoor, maar wie weet heeft RW de knip getrokken en hebben ze ze als een van de weinigen festivals toch weten over te halen? Zou een sterke actie zijn, imho sterker dan wéér Pearl Jam, zeker als PP die ook heeft.

Werchter als enige festival voor Coldplay geloof ik niet in. Maar het zou natuurlijk best kunnen dat Coldplay 3-4 festivals doet en RW er 1 van is. Doordat ze op woensdag en vrijdag in Duitsland spelen, lijkt mij de kans toch wat kleiner.

Koning Boudewijnstadion kan, maar inderdaad raar dat die nog niet is aangekondigd.

Werchter classic of een apart optreden op de Werchterwei zou ook nog kunnen.
Of ze slaan Belgie nu over.

Er gaan ook geruchten dat dit het laatste album van Coldplay is. Dus misschien volgt na deze stadiumtour in 2017 een afscheidstour langs de festivals... Glastonbury was geloof ik al bezig met de headliners voor 2017...

Glasto 2016 is 100% zeker Coldplay.

Maar zijn we nu serieus aan het twijfelen over PJ omdat er Belgium ipv Werchter staat op een zelfgemaakt lijstje? Laten we niet vergeten dat er 30/6 staat, en Live Nation gaat in geen 100 jaar zo'n grote act tegelijk met Werchter elders plaatsen. Die theorie over de gedeelde headliners is ook onzin: Werchter zal het worst wezen omdat ze uitverkopen ongeacht wat Pinkpop doet, en Pinkpop gaat heus die oh zo gewilde act niet laten schieten.

Ik heb zelf geen enkele twijfel over PJ, al kun je de validiteit van dat lijstje natuurlijk in twijfel trekken. Ik dacht alleen even mee met degenen die nog een sprankje hoop voor Coldplay hebben.

Ik hoop dat Pearl Jam er niet staat. Met RHCP, Florence, Rammstein en Editors hebben ze namelijk al 4 namen die de afgelopen jaren de wei hebben platgelopen... Ik hoop echt dat één van de headliners wat verrassender is. Pearl Jam stond er al zoveel... Tot nu toe is de line up eigenlijk nog gene vette. Degelijk, maar niet super (IMO)...

Sigur Ros nu ook op Sziget, blijven hopen op een The Barn optreden!

'Na twee jaar afwezigheid heeft de band Dour gekozen voor haar grote comeback, met een exclusieve Belgische show.' bummer.:(

Ik weet het, het is nog héél vroeg. Maar ik hoop echt dat RW ook dit jaar voor wat kwaliteit zorgt. Stel je voor dat andere festivals met snoepjes als Sigur Ros, Wilco, Pixies gaan lopen terwijl RW zijn affiche volpropt met brol als BMTH, Biffy Clyro, Five Finger Death Punch, Kodaline, Major Lazer en Parov Stelar...

Ik hoop dat Pearl Jam er niet staat. Met RHCP, Florence, Rammstein en Editors hebben ze namelijk al 4 namen die de afgelopen jaren de wei hebben platgelopen… Ik hoop echt dat één van de headliners wat verrassender is. Pearl Jam stond er al zoveel… Tot nu toe is de line up eigenlijk nog gene vette. Degelijk, maar niet super (IMO)…
Ikzelf ben geen zo'n grote fan van Pearl Jam, maar heb ze al een paar keer op Werchter gezien en vond het iedere keer zeer sterk. Voor mij geen probleem dat ze dus opnieuw zouden komen. Liever dat dan dat ze tweedrangs 'nieuwe' headliners gaan boeken, zoals vorig jaar Mumford & Sons. Oké, ze mogen wat verrassender uit de hoek komen, maar laten we eerlijk zijn, hoeveel kritiek is er niet gekomen op de headliners van Pukkelpop, die dan geen herhalingsacts waren? Ik ga nu nog niet meteen tickets kopen voor Werchter, daarvoor wacht ik op iets meer namen, maar zoals het er nu uitziet lijkt het me een betere affiche te worden dan vorig jaar.

‘Na twee jaar afwezigheid heeft de band Dour gekozen voor haar grote comeback, met een exclusieve Belgische show.’ bummer.:(

Ik weet het, het is nog héél vroeg. Maar ik hoop echt dat RW ook dit jaar voor wat kwaliteit zorgt. Stel je voor dat andere festivals met snoepjes als Sigur Ros, Wilco, Pixies gaan lopen terwijl RW zijn affiche volpropt met brol als BMTH, Biffy Clyro, Five Finger Death Punch, Kodaline, Major Lazer en Parov Stelar…

Wat is in vredesnaam brol? Jij vindt Sigur Ros, Wilco en de Pixies snoepjes? Erg vieze snoepjes dan :-)....

‘Na twee jaar afwezigheid heeft de band Dour gekozen voor haar grote comeback, met een exclusieve Belgische show.’ bummer.:(

Ik weet het, het is nog héél vroeg. Maar ik hoop echt dat RW ook dit jaar voor wat kwaliteit zorgt. Stel je voor dat andere festivals met snoepjes als Sigur Ros, Wilco, Pixies gaan lopen terwijl RW zijn affiche volpropt met brol als BMTH, Biffy Clyro, Five Finger Death Punch, Kodaline, Major Lazer en Parov Stelar…

Wat is in vredesnaam brol? Jij vindt Sigur Ros, Wilco en de Pixies snoepjes? Erg vieze snoepjes dan :-)….

Laat maar. Dat was weer zo'n impulsieve post van mij. Ik had koffie nodig. ;-)

Users who are viewing this thread