Rock Werchter 2016 - Geruchten

WeckoJ wrote:
Loveless wrote:
Rick wrote:
Loveless wrote:
Er zijn nu twee mogelijkheden, die allebei op hun eigen manier wel wat ‘backers’ hebben of geloofwaardig zijn:

– 4 december wordt PJ voor een hele rits Europese festivals aangekondigd, dag erna begint bv. VVK Werchter.
– Er waren (vergevorderde) plannen voor een Europese (festival)tour, maar die zijn in een laat stadium afgebroken, aldus de verhalen mogelijk door de terreurdreiging.

Ja, alleen vraag ik me dan weer af wie die Wesley is, hij klinkt als PJHolland op het Tenclub forum
En die persoon is tot nog toe de enige die zegt dat de tour afgeblazen is.
M.a.w.ik ben benieuwd wat Wesley zijn bron is

Ik las op een ander forum dat er schijnbaar ook nog een journalist is die loopt te roepen dat de plannen last minute gewijzigd zijn.

Zoals ik het las op dat forum is dat een en dezelfde persoon.

Ah okee, dat had ik niet begrepen, dacht dat het twee bronnen waren. Dan wordt het weer meer aannemelijk dat hij/zij gewoon loopt te trollen.

Ik heb dit op geen enkel ander forum gezet maar jullie mogen denken wat jullie er van willen. Ik weet het ook niet zeker, heb het enkel vernomen van iemand anders.

Ik heb dit op geen enkel ander forum gezet maar jullie mogen denken wat jullie er van willen. Ik weet het ook niet zeker, heb het enkel vernomen van iemand anders.
Ik weet het ook niet zeker, maar ik heb het enkel vernomen van iemand anders dat Pearl Jam wel in Europa tourt in 2016.

Wesley wrote:

Ik weet het ook niet zeker, maar ik heb het enkel vernomen van iemand anders dat Pearl Jam wel in Europa tourt in 2016.

Laat ons hopen ;)

Wat ik mij dus afvraag waar jullie constant met Netsky blijven mee afkomen? Nog geen enkele tour data bekend in die periode (misschien iets wat nog kan komen)
Oke dat hij wel vaker RW en PKP in het verleden heeft aangedaan is wel bekend maar of dat zo'n grote zekerheid is laat ik echter in het midden..
Disclosure durf ik wel met zekerheid zeggen dat die een dag zouden kunnen afsluiten..
En dan heb je inderdaad die platte muziek van Rudimental, Major Lazer (en Sigma) die me inderdaad ook de strot uitkomen, hoe vaak zijn die al niet de revue gepasseerd de afgelopen jaren?

Denk dat Kendrick Lamar gewoon headliner zal zijn op British Summer..
Zie dan weer wel Jamie XX de Klub C op een dagje afsluiten

Wat ik mij dus afvraag waar jullie constant met Netsky blijven mee afkomen? Nog geen enkele tour data bekend in die periode (misschien iets wat nog kan komen)
Oke dat hij wel vaker RW en PKP in het verleden heeft aangedaan is wel bekend maar of dat zo’n grote zekerheid is laat ik echter in het midden..
Disclosure durf ik wel met zekerheid zeggen dat die een dag zouden kunnen afsluiten..
En dan heb je inderdaad die platte muziek van Rudimental, Major Lazer (en Sigma) die me inderdaad ook de strot uitkomen, hoe vaak zijn die al niet de revue gepasseerd de afgelopen jaren?

Denk dat Kendrick Lamar gewoon headliner zal zijn op British Summer..
Zie dan weer wel Jamie XX de Klub C op een dagje afsluiten
Hij staat onder F+TM op de BST poster, max een co-head constructie als je afgaat op de lettergrootte.

Macklemore en Calvin Harris zijn live ook slaapverwekkend. Macklemore weet dat zelf ook dondersgoed, daarom doet hij zijn hitjes ook twee keer.

Valt wel mee hoor, het is ook moeilijk om te met één album op zak 1 uur en 15min te vullen. Prima feestje kan die man geven, vooral met een 2e album onder de hand.

Ik hoop diep van binnen echt dat Werchter dit jaar Kendrick binnen haalt, headliner of niet. Zet er maar een ijzersterke sub voor, je kan die man toch niet laten lopen.

Gloeilamp wrote:
Macklemore en Calvin Harris zijn live ook slaapverwekkend. Macklemore weet dat zelf ook dondersgoed, daarom doet hij zijn hitjes ook twee keer.

Valt wel mee hoor, het is ook moeilijk om te met één album op zak 1 uur en 15min te vullen. Prima feestje kan die man geven, vooral met een 2e album onder de hand.

Ik hoop diep van binnen echt dat Werchter dit jaar Kendrick binnen haalt, headliner of niet. Zet er maar een ijzersterke sub voor, je kan die man toch niet laten lopen.

Waarom niet samen met F+TM laten co-headlinen? :) Al zou het vreemd zijn om hem als dance afsluiter te zetten.. En op de dag dat Rammstein komt zie ik hem de organisatie ook niet voor programmeren..
Blijft enkel de donderdag over waarbij Pearl Jam, als ze dan hopelijk toch komen, dan wordt gezet..
Dan hebben ze inderdaad een zeer sterke donderdag, zoals vaak nodig is heb ik hier al vaak gelezen

Oke dat hij wel vaker RW en PKP in het verleden heeft aangedaan is wel bekend maar of dat zo’n grote zekerheid is laat ik echter in het midden..

Nieuwe plaat zou ergens in de komende maanden moeten uitkomen, Rio is daar de eerste single van. Dus onvermijdelijk ook festivals.

Wessel wrote:

Wat was dit een sterk optreden op Lowlands, al weet ik niet of hij Rock Werchter kan headlinen… Met een sterke sub/dance-act wellicht.

Nooit dat Kendrick Lamar gaat headlinen. Dat zou de eerste hip hop headliner zijn en dan nog niet eens een van de grootste. Als ze zich daar aan gaan wagen zullen ze het wel eerst met iets als Kanye, Rihanna, Eminem, Jay z ofzo doen.

Nooit dat Kendrick Lamar gaat headlinen. Dat zou de eerste hip hop headliner zijn en dan nog niet eens een van de grootste. Als ze zich daar aan gaan wagen zullen ze het wel eerst met iets als Kanye, Rihanna, Eminem, Jay z ofzo doen.

Toch zou het een veel betere zet zijn om Kendrick de eerste te laten zijn. Die man brengt meer kwaliteit dan die andere bij mekaar.

Met een sterke sub moet het kunnen.

Waarom niet samen met F+TM laten co-headlinen? Al zou het vreemd zijn om hem als dance afsluiter te zetten

Op de laatste avond heb je geen 'dance' afsluiter. Dan is de headliner vaak de laatste act tegelijk met een Barn act.

@Wessel, Stromae gemist?

Nope, ik reageerde op @Shaverion.
Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar ik vindt Stromae toch een ander soort act als een Kendrick. Daarnaast komt Stromae uit Belgie dus dat helpt wel mee voor een hoge spot.

Ik hoop dat ze het aandurven met Kendrick of in iedergeval iets met co-headliners voor elkaar krijgen, hij is voor het oprapen nu.

Kendrick kan op Rock Werchter toch nooit headliner van de mainstage zijn? Eerder van de Barn denk ik.

Kendrick kan op Rock Werchter toch nooit headliner van de mainstage zijn? Eerder van de Barn denk ik.

Kendrick Lamar is echt wel te groot voor in de Barn te staan, die krijgt op bijna elk festival de headliner spot die ik snap niet waarom je daar aan zou twijfelen..

Everyknight wrote:
Kendrick Lamar is echt wel te groot voor in de Barn te staan, die krijgt op bijna elk festival de headliner spot die ik snap niet waarom je daar aan zou twijfelen..

Hoogstwaarschijnlijk komt Kendrick ook alleen maar als hij mag Headlinen, daarom moet Werchter dan iets van een co-headliner fixen.

Toch zou het een veel betere zet zijn om Kendrick de eerste te laten zijn. Die man brengt meer kwaliteit dan die andere bij mekaar.

Ik snap je punt wel maar het feit blijft gewoon dat je veel gezeik krijgt wanneer je een hip hop naam neerzet. Om dat gezeik te beperken zullen ze eerder een van de grootste hip hop namen neerzetten ipv een redelijke nieuwe naam. Kwaliteit verkoopt niet perse kaartjes. Vorig jaar stond Pharrel ook veel te hoog, een populaire hip hop naam, geen kwalitatieve.

Wessel wrote:

Ik snap je punt wel maar het feit blijft gewoon dat je veel gezeik krijgt wanneer je een hip hop naam neerzet. Om dat gezeik te beperken zullen ze eerder een van de grootste hip hop namen neerzetten ipv een redelijke nieuwe naam. Kwaliteit verkoopt niet perse kaartjes. Vorig jaar stond Pharrel ook veel te hoog, een populaire hip hop naam, geen kwalitatieve.

Gezien de hiphoppers de nieuwe rocksterren aan het worden zijn (Drake, The Weeknd, Kendrick Lamar, Jay Z, Kanye West etc etc) denk ik dat je na een bepaalde tijd zoiets wel zult moeten programmeren, niet? Ookal zou een hip hop act beter zijn op pakweg pkp of dour.. Volgens mij is Pharell al meer pop dan hip hop en denk dat vele mensen hem wel degelijk wilden zien, ondanks z'n teleurstellende show..

zaterdag begint de kaartverkoop,
Wat zal prijs dit jaar gaan worden?
voor geregistreerde 2015 kaarten is en een pre sale

@RockWerchter geen voorverkoop dit keer voor geregistreerde 2015 tickets?

Rock Werchter ‏@RockWerchter 1 u1 uur geleden
@bertboss Jawel, je ontvangt zeer binnenkort alle info via email!

Users who are viewing this thread