Kereltje wrote:
Main Square zal binnenkort ook met eerste namen komen. Zeggen zelf ‘bientôt’ op Facebook en hebben net op alle sociale media de layout aangepast.
Ik ben eigenlijk echt benieuwd waar zij mee af zullen komen qua grote namen. Rammstein en RHCP zijn namelijk uitgesloten, Editors en The National (zekerheidje voor RW) zijn geen headliners in Frankrijk, en Main Square komt niet voor in de Pearl Jam geruchten. Florence lijkt me dan headliner nummer 1, maar wie worden dan die 2 andere headliners? Betekent dat er dus nog sterke subs/coheadliners (naar RW-normen) hun eerste data moeten aankondigen. Ik denk dan vooral in de richting van The XX (headliner in 2012) en Snow Patrol, maar wie weet wat er nog zoal opduikt.
Vandaag moest ik terug aan afgelopen zomer denken. Toen Foo Fighters cancelde, meldden bepaalde bronnen dat Kiss in de catacomben van Graspop een contract met Rock Werchter getekend had. Toch was Kiss niet de vervanger van Foo Fighters. Misschien is er toen een contract voor Rock Werchter 2016 ondertekend? Ze gaan volgende zomer alleszins weer op tour, met al bekende data eind mei in Duitsland en begin juni op een Italiaans festival (Gods of Metal). Op Rock Werchter zouden ze geen absolute headliner zijn, maar kan wel in een combi met iets anders.
Maar, erg waarschijnlijk is dit niet, dit geef ik toe.