Rock Werchter 2016 - Geruchten

Tweet van Editors: @editorsofficial: We return to Belgium to headline Rock Werchter Festival in July 2016! Tickets on sale 5th December at 9am CET. https://t.co/Z5fpopL0zf #RW16

Tweet van RHCP: @ChiliPeppers: BELGIUM! Red Hot Chili Peppers are headlining @RockWerchter in July 2016. Details: https://t.co/MBQKxQGTwa #RW16 https://t.co/3OAMjFi91y

Toch wel grappig dat ze bijna hetzelfde tweetten.

The National dan misschien op zondag bij Florence and the Machine? Passen op zich wel vrij goed samen op een avond.

neracroft wrote:
Live heb ik ze niet gezien maar er staan ongelooflijk veel shows van de Peppers live rond 2006 op youtube, en (oké ik ben wel fan) maar ze in 2006 live slecht noemen is echt het slechtste wat je kan doen als je ooit nog serieus genomen wil worden als muziekliefhebber.

Dit vind ik wel een leuke. Dus omdat jij de shows van 2006 wel sterk vind heeft iedereen die er niks aan vind er geen verstand van? Beetje een bekrompen reactie van je, zeker omdat je ze zelf nog nooit gezien hebt. De Peppers gaven in 2012 gewoon een boutshow weg, en daardoor hoef ik ze niet te zien volgend jaar. De filmpjes die je stuurt van 2006 vind ik ook niet geweldig. Als je mij daardoor niet meer serieus kan nemen, so be it
1f609.png

Volgens mij is er een groot verschil tussen zeggen 'ze waren in 2006 tenenkrommend slecht' en 'ik vind er persoonlijk niets aan'

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik zat is even terug te kijken naar de bekendmakingen van vorig jaar en toen werd headliner Mumford & Sons pas op 2 maart bekend gemaakt.

Zelf verwacht ik Pearl Jam volgende week, omdat zowel Werchter als Pearl Jam volgende week een aankondiging hebben. Werchter is natuurlijk nooit zeker dat er een aankondiging komt, maar dat valt wel te verwachten. Daarmee zou er voor alle dagen iets bekend zijn voor dat de kaartverkoop begint.

Wellicht gaat het daarom nog enige tijd duren voor we een co-headliner met Florence & The Machine hebben. Wie dit wordt? Misschien een band die dan over enige tijd pas bekend wordt gemaakt of een dance act. Daft punk zou natuurlijk de ultieme headliner zijn, maar een Netsky, Disclosure of Major Lazor zouden er ook niet misstaan.

Ik zie dat Coldplay een extra show in Amsterdam heeft toegevoegd vrijdag 24 juni, als ze willen Boutique en Glasto ook willen doen in dat weekend zouden ze ook 3 dagen op rij moeten spelen?

Coldplay speelt geen enkele keer 3dagen na elkaar op deze tour. Dus als ze glastonbury doen, zal dat wellicht zondag 26juni zijn. Dan gaat Boutique zeker niet doorgaan op zaterdag 25juni, want dan zouden ze 4 dagen na elkaar moeten spelen. Logischer lijkt me dan dat Boutique op zaterdag 9 juli doorgaat. Vreemd dat er nog geen Beligsiche datum bekend is, en behalve Nice in Zuid-Frankrijk ook nog een datum in bvb. Parijs. Misschien wachten ze nog wat af hoe de situatie in België(Brussel) en Frankrijk evolueert alvorens data bekend te maken.

Gloeilamp wrote:
neracroft wrote:
Live heb ik ze niet gezien maar er staan ongelooflijk veel shows van de Peppers live rond 2006 op youtube, en (oké ik ben wel fan) maar ze in 2006 live slecht noemen is echt het slechtste wat je kan doen als je ooit nog serieus genomen wil worden als muziekliefhebber.

Dit vind ik wel een leuke. Dus omdat jij de shows van 2006 wel sterk vind heeft iedereen die er niks aan vind er geen verstand van? Beetje een bekrompen reactie van je, zeker omdat je ze zelf nog nooit gezien hebt. De Peppers gaven in 2012 gewoon een boutshow weg, en daardoor hoef ik ze niet te zien volgend jaar. De filmpjes die je stuurt van 2006 vind ik ook niet geweldig. Als je mij daardoor niet meer serieus kan nemen, so be it
1f609.png

Volgens mij is er een groot verschil tussen zeggen ‘ze waren in 2006 tenenkrommend slecht’ en ‘ik vind er persoonlijk niets aan’

Ik ben een hele subtiele jongen. Ze waren tenenkrommend slecht.

Ik zie dat Coldplay een extra show in Amsterdam heeft toegevoegd vrijdag 24 juni, als ze willen Boutique en Glasto ook willen doen in dat weekend zouden ze ook 3 dagen op rij moeten spelen?

Kans zit er natuurlijk ook best in dat Coldplay in 2016 geen festivals doen, ook geen Glastonbury.
In dit artikel http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/bizarre/6690360/Coldplay-headline-act-at-Glastonbury-for-fourth-time.html zijn ze er vrij zeker van, dat ze er wel zullen staan. Maar in hetzelfde artikel noemen ze de Foo's ook een zekerheid.

Disclosure en The 1975 naar T in the Park. Allebei maar met potlood opschrijven voor Werchter lijkt me.

Editors en Red hot chili pepers op zelfde dag!
Lees veel geruchten over Pearl Jam op donderdag, hopelijk met pixies als sub dan!
Verder hoop ik dat Snow Patrol en Gorillaz nog aan de affiche worden toegevoegd, op zondag bv Snow Patrol - Florence - Goirillaz(afsluiter).

zou Jack garratt op herhaling kunnen komen? brengt namelijk zijn eerste album uit binnenkort.
Ook Chet Faker lijkt me een kanshebber voor nogmaals langs te komen, werd zeer positief onthaald en stond ook op de wishlist affiche van stubru.
Wat denken jullie hiervan?

Main Square zal binnenkort ook met eerste namen komen. Zeggen zelf 'bientôt' op Facebook en hebben net op alle sociale media de layout aangepast.

Ik ben eigenlijk echt benieuwd waar zij mee af zullen komen qua grote namen. Rammstein en RHCP zijn namelijk uitgesloten, Editors en The National (zekerheidje voor RW) zijn geen headliners in Frankrijk, en Main Square komt niet voor in de Pearl Jam geruchten. Florence lijkt me dan headliner nummer 1, maar wie worden dan die 2 andere headliners? Betekent dat er dus nog sterke subs/coheadliners (naar RW-normen) hun eerste data moeten aankondigen. Ik denk dan vooral in de richting van The XX (headliner in 2012) en Snow Patrol, maar wie weet wat er nog zoal opduikt.

Main Square zal binnenkort ook met eerste namen komen. Zeggen zelf ‘bientôt’ op Facebook en hebben net op alle sociale media de layout aangepast.

Ik ben eigenlijk echt benieuwd waar zij mee af zullen komen qua grote namen. Rammstein en RHCP zijn namelijk uitgesloten, Editors en The National (zekerheidje voor RW) zijn geen headliners in Frankrijk, en Main Square komt niet voor in de Pearl Jam geruchten. Florence lijkt me dan headliner nummer 1, maar wie worden dan die 2 andere headliners? Betekent dat er dus nog sterke subs/coheadliners (naar RW-normen) hun eerste data moeten aankondigen. Ik denk dan vooral in de richting van The XX (headliner in 2012) en Snow Patrol, maar wie weet wat er nog zoal opduikt.

Vandaag moest ik terug aan afgelopen zomer denken. Toen Foo Fighters cancelde, meldden bepaalde bronnen dat Kiss in de catacomben van Graspop een contract met Rock Werchter getekend had. Toch was Kiss niet de vervanger van Foo Fighters. Misschien is er toen een contract voor Rock Werchter 2016 ondertekend? Ze gaan volgende zomer alleszins weer op tour, met al bekende data eind mei in Duitsland en begin juni op een Italiaans festival (Gods of Metal). Op Rock Werchter zouden ze geen absolute headliner zijn, maar kan wel in een combi met iets anders.

Maar, erg waarschijnlijk is dit niet, dit geef ik toe.

Kereltje wrote:
Main Square zal binnenkort ook met eerste namen komen. Zeggen zelf ‘bientôt’ op Facebook en hebben net op alle sociale media de layout aangepast.

Vandaag moest ik terug aan afgelopen zomer denken. Toen Foo Fighters cancelde, meldden bepaalde bronnen dat Kiss in de catacomben van Graspop een contract met Rock Werchter getekend had. Toch was Kiss niet de vervanger van Foo Fighters. Misschien is er toen een contract voor Rock Werchter 2016 ondertekend? Ze gaan volgende zomer alleszins weer op tour, met al bekende data eind mei in Duitsland en begin juni op een Italiaans festival (Gods of Metal). Op Rock Werchter zouden ze geen absolute headliner zijn, maar kan wel in een combi met iets anders.

Maar, erg waarschijnlijk is dit niet, dit geef ik toe.

Kiss zou wel aangename verrassing zijn! Ik zie trouwens niet in waarom ze geen absolute headliner kunnen zijn, ze zijn één van de meest iconische bands allertijden.

Pearl Jam zou normaal komen en deze week worden aangekondigd maar nu zouden ze hun tour in Europa willen uitstellen door de terreur in Europa.

Dus ze willen in Juni/juli 2016 niet meer optreden in de EU omdat er in oktober 2015 een aanslag gebeurde in Parijs? Qua extreme paranoia kan dat tellen... En daarom geloof ik het niet.

Eerste naam Main Square festival is gevallen, lijkt mij niks voor werchter, (heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord): les insus

Dus ze willen in Juni/juli 2016 niet meer optreden in de EU omdat er in oktober 2015 een aanslag gebeurde in Parijs? Qua extreme paranoia kan dat tellen… En daarom geloof ik het niet.

Het verhaal komt van een bron dicht bij de organisatie.

Users who are viewing this thread