Rock Werchter 2016 - Geruchten

Editors + RHCP vs FATM + Netsky, das toch een te groot verschil of niet? FATM met Editors was toch veel logischer geweest dan

Editors super naam. Zou mooi zijn als ze in Barn staan of na RHCP. Live zijn ze immers vele malen beter dan de saaie Peppers sinds vertrek van John.

Editors zetten ze echt niet in the barn. Gewoon zoals in 2010 bij Green Day als subheadliner op de main. Vond ze toen ook veel sterker dan als headliner in 2013.
Wel een grote verrassing dat Editors niet (co-)headlinet met florence and the machine, was zeker te verantwoorden. Nu vrees ik eerder een zwakkere zondag op de main.

Editors + RHCP vs FATM + Netsky, das toch een te groot verschil of niet? FATM met Editors was toch veel logischer geweest dan

Mwah, dan heb je twee net-niet headliners, dan kan je beter 1 sterke act met een 'zwakkere' doen, ipv al je sterke acts op één dag te gooien en je twijfelgevalletjes ook te combineren.

Moet ook tourtechnisch mogelijk zijn natuurlijk. In 2014 had je met Black Keys ook een ubersterke sub onder Pearl Jam staan, terwijl kleinere headliners KOL en Arctic Monkeys het met kleinere subs (Paolo Nutini en Franz Ferdinand) moesten doen.

Stubru en Editors zelf communiceren dat ze headliner zijn … ik hoop dat ze RHCP niet VOOR Editors laten spelen … dat zou pas lame zijn. Deden ze ook al met Depeche Mode.

Jawel man. Kan ik lekker eten tijdens RHCP.

Liever eerst de Peppers en dan Editors.
En bij RW moet je je niet zo blindstaren op wie DE headliner is. Op het tijdstip dat ze bij PP al klaar zijn, start op RW gewoon nog een grote naam. Stel Peppers spelen van 20:30 tot 22:30 uur en Editors daarna vanaf 23:15 uur tot 0:45 uur, wie is dan de headliner?

Maar het mooie is dat we dus op de donderdag nog een mooie naam mogen verwachten en op zondag een co headliner.

Editors super naam. Zou mooi zijn als ze in Barn staan of na RHCP. Live zijn ze immers vele malen beter dan de saaie Peppers sinds vertrek van John.

De laatste tour mét John (2006) werd zowat unaniem onthaald als tenenkrommend slecht. Dan waren ze in 2012 toch beter, zonder John...

Of ze beter waren in 2012 dan in 2006 durf ik niet te zeggen. Kan hun optreden 2006 niet zo voor de geest halen. Maar in 2012 speelden ze vlak en lafjes en misten we Frusciante.

Je kan hier nog zo vaak zeggen als je wil hoe slecht je RHCP vindt. Feit is dat veel mensen ze nog niet gezien hebben en de peppers waarschijnlijk weer als eerste hun dag uitverkopen. Dat ze voor editors zouden spelen lijkt me onwaarschijnlijk.

Je kan hier nog zo vaak zeggen als je wil hoe slecht je RHCP vindt. Feit is dat veel mensen ze nog niet gezien hebben en de peppers waarschijnlijk weer als eerste hun dag uitverkopen. Dat ze voor editors zouden spelen lijkt me onwaarschijnlijk.

Als laatste act is RHCP perfect, hoeft het namelijk ook allemaal niet meer zo zuiver te zijn :)

Live heb ik ze niet gezien maar er staan ongelooflijk veel shows van de Peppers live rond 2006 op youtube, en (oké ik ben wel fan) maar ze in 2006 live slecht noemen is echt het slechtste wat je kan doen als je ooit nog serieus genomen wil worden als muziekliefhebber.

Op Werchter 2006 was Anthony Kiedis ook ziek + moesten ze vroeger stoppen omdat Black Eyed Peas nog moest spelen (hun set moest worden ingekort).

Maar als je nog twijfelt of ze in 2006 slecht waren live kijk dan maar eens naar de volgende videos:

(nog niet veel bands het voor elkaar zien krijgen om op Werchter zo'n response te krijgen dmv een jam/ gitaar solo):
https://www.youtube.com/watch?v=SNYFt1fzt5k
https://www.youtube.com/watch?v=9dLLJcirDUw
https://www.youtube.com/watch?v=TAetm2h39v8

Waarom? Editors kan er toch prima achter, als een soort dance afsluiter. Gaat helemaal niet om wie de grootste naam zou zijn (Peppers imo), maar eerst Peppers en dan Editors zou prima kunnen.

Nu ik de video's van 2006 zo terugzie, laten die wel het verschil zien met 2012. Veel meer plezier en passie. Hopelijk brengen ze dat in 2016 weer naar Werchter.

Live heb ik ze niet gezien maar er staan ongelooflijk veel shows van de Peppers live rond 2006 op youtube, en (oké ik ben wel fan) maar ze in 2006 live slecht noemen is echt het slechtste wat je kan doen als je ooit nog serieus genomen wil worden als muziekliefhebber.

Dus de organisatoren van Leeds+Reading en Roskilde wil je niet meer serieus nemen dan? Hebben namelijk beiden openlijk gezegd dat ze hun shows in 2006 rampzalig vonden en bij voorkeur RHCP niet meer willen boeken in de toekomst. Dan moet dat toch serieus tegengevallen zijn...

Reading was 2007 btw
http://www.nme.com/news/readingleeds-festival/30703

2e optreden in Engeland was toen wel ok. http://www.theguardian.com/music/2007/aug/27/readingandleedsfestival2007.readingandleedsfestival2

Mijn Deens is niet zo heel goed, maar de strekking van deze review haal ik er wel uit. http://www.b.dk/musik/red-flop-chili-peppers
Maar Roskilde heeft ze wel gewoon weer geboekt.
En nog een review van het optreden van de Peppers op Roskilde, met uitleg waarom ze toen een mindere show gaven: http://thecopenhagenreport.blogspot.nl/2007/07/belated-second-note-on-roskilde.html

Dit vind ik wel een leuke. Dus omdat jij de shows van 2006 wel sterk vind heeft iedereen die er niks aan vind er geen verstand van? Beetje een bekrompen reactie van je, zeker omdat je ze zelf nog nooit gezien hebt. De Peppers gaven in 2012 gewoon een boutshow weg, en daardoor hoef ik ze niet te zien volgend jaar. De filmpjes die je stuurt van 2006 vind ik ook niet geweldig. Als je mij daardoor niet meer serieus kan nemen, so be it ;)

Nogmaals, toch erg tevreden met de toevoeging van vandaag. Ik ben erg te spreken over het nieuwe album van Editors en de show in de HMH was erg sterk. Van mij mogen ze na RHCP spelen.

Rock Torhout wrote:
Stubru en Editors zelf communiceren dat ze headliner zijn … ik hoop dat ze RHCP niet VOOR Editors laten spelen … dat zou pas lame zijn. Deden ze ook al met Depeche Mode.

Denk niet dat RHCP dat pikt hoor.

In 2006 speelden ze VOOR de Black Eyed Peas...

Loveless wrote:
Rock Torhout wrote:

Denk niet dat RHCP dat pikt hoor.

In 2006 speelden ze VOOR de Black Eyed Peas…

Dat was volgens mensen op het toenmalige RW forum omdat RHCP anders hun volgende bestemming niet zouden halen. Zelfde reden waarom hun set ook ingekort was. Volgens wat ik gehoord heb accepteren RHCP gewoonlijk geeneens een afsluiter na hen, laat staan een band als Editors.

Prettige verassing dat Editors geen directe headliner is inderdaad. Verdiend stapje terug na dit laatste album.
Hoop dat ze nog een sterke naam naast Florence krijgen en zo het weekend uitknallen of Biffy Clyro in de barn of iets dergelijks.

Guns 'n Roses zou dus met een nieuwe tour komen, vraag mij af wat de kansen zijn dat ze dan naar België komen. Misschien goed voor een Werchter Classic?

Users who are viewing this thread